Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 10, 2009

Οι γλωσσοκόπανοι

Κάπου το διάβαζα προχτές –για μια έρευνα που έκανε, λέει, το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας σε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων της Κοζάνης και έδειξε οτι πολλοί απ΄αυτούς γράφουν greeklish μέχρι και στα σχολικά τους κείμενα. Από κοντά σχολίαζαν τ΄αποτελέσματα οι διάφοροι ανησυχούντες περί της εξαφάνισης της ελληνικής ορθογραφίας και επακόλουθα της ελληνικής γλώσσας. Πολύ γέλασα –το παθαίνω αυτό κάθε φορά που τα αποτελέσματα κάποιας έρευνας αναλύονται από άσχετους.

Αν τώρα εσύ δεν το πιάνεις το αστείο –κάτσε να σου θυμίσω μερικά πραγματάκια περί της αθάνατης ελληνικής γλώσσας, μπας και γελάσουμε παρέα.

Το λοιπόν, εμείς εδώ στον βραχότοπο είχαμε την κατάρα να κατοικούν πριν από μας κάποιοι πολύ τεμπελχανάδες άνθρωποι που δεν ξέρανε πως να περάσουν την ώρα τους κι έτσι έφτιαχναν φιλοσοφίες. Και άλλες παράπλευρες επιστήμες βεβαίως. Δεν φτάνει δε που τις έφτιαξαν, πήγανε οι άτιμοι και αφήσανε κάτι γραπτά κείμενα πίσω τους –έτσι για να βασανίζουν τους απογόνους τους. Αυτά τα γραπτά κείμενα τα πήρε μετέπειτα η πολιτισμένη ανθρωπότης και τα θαύμασε (θαυμαστικό εδώ)! Μετά βεβαίως έκαψε η πολιτισμένη ανθρωπότης τα περισσότερα κείμενα, μην πέσουν σε τίποτα χέρια ανυποψίαστων δουλοπάροικων και τους μπουν περίεργες ιδέες. Όσα αρχαία κείμενα δεν κάηκαν, αντιγράφηκαν από ευσεβείς καλόγερους με την πρέπουσα προσήλωση προκειμένου να μην υπάρχουν παρεκκλίσεις από τη χριστιανική ηθική (κι αν υπήρχαν δηλαδή, τόσο το χειρότερο για τις παρεκκλίσεις). Πάνω-κάτω αυτό το τουρλουμπούκι πέρασε και στη Νεώτερη Ελλάδα σαν «Αρχαία Ελληνική Γραμματεία». Και μας κάνανε τα νεύρα κοτετσόσυρμα επειδή μας τα διδάσκανε υποχρεωτικά από το πρωτότυπο (σκατά πρωτότυπο δηλαδή!) σε Γυμνασιολύκεια.

Τέλος πάντων. Από όλη αυτή την ιστορία, δυο πράγματα πρέπει να κρατήσεις:
1. Την παθογενή σχέση του Έλληνα πολίτη με τα Αρχαία κείμενα, τα οποία σιχτίρισε ως μαθητής και λάτρεψε ως μεσήλικας.
2. Την υστερική αποθέωση της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας λόγω της χρησιμοποίησης αρκετών όρων-λέξεών της στις σύγχρονες Δυτικές Επιστήμες.

Με το πέρασμα των χρόνων, ψοφήσανε οι Αρχαίοι (που ήταν μεν σοφοί, αλλά αθάνατοι δεν ήταν), ήρθαν στον βραχότοπο κάτι Ρωμαϊκά Αφεντικά τα οποία βιάστηκαν να γλύψουν οι ντόπιοι –σε βαθμό μάλιστα να τα αναγορεύσουν συνεχιστές της Ελληνικής Αρχαιότητας και να προσκυνάνε μέχρι τα σήμερα τον Δικέφαλο Αετό θεωρώντας τον «ελληνική κληρονομιά»! Δηλαδή, τι Ευρωπαϊκή Ένωση και παπαριές –οι Έλληνες την είχαν ανακαλύψει από την εποχή της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, τόσο μπροστά υπήρξαμε ως λαός κύριέ μου!

Όπως ξέρεις, μετά ήρθαν οι Τούρκοι τους οποίους εκπολιτίσαμε δεόντως κι ας ήμασταν υποτελείς τους και θα τους δεχόμασταν κι αυτούς σα συνεχιστές του Αρχαίου Ελληνισμού (όπως τους Βυζαντινούς) αν δεν χώνονταν οι Ευρωπαίοι να μας συνετίσουν (ανιδιοτελώς πάντα και λόγω του θαυμασμού τους στην Αρχαία Ελλάδα βεβαίως!)

Κοντολογίς, η ομιλούμενη γλώσσα της ελληνικής επικράτειας πέρασε από 40 κύματα (όπως και κάθε ζωντανή γλώσσα παγκοσμίως) και κατέληξε με την ίδρυση του Ελληνικού κράτους να μοιάζει σαν ραδιενεργό κουτάβι με δυο κεφάλια. Γιατί αυτό; Επειδή κάποιοι αποφάσισαν (υποθέτω, προσπαθώντας να εξαλείψουν την πολιτιστική και εθνική πολυμορφία των Ελλήνων υπηκόων της εποχής) οτι «στ΄αρχίδια μας τι μιλάτε μεταξύ σας, η γλώσσα της χώρας θα είναι ΜΙΑ και ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ». Η λεγόμενη και «καθαρεύουσα». Όπου κάποιοι ξενοσπουδαγμένοι διανοούμενοι (οι επονομαζόμενοι και ψαλιδόκωλοι) δημιούργησαν μια, ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ προηγουμένως, γλώσσα. Και την επέβαλαν. Στα σχολεία, στις εκκλησίες, στον δημόσιο λόγο και στον δημόσιο τομέα –μια γλώσσα επιβολής παύλα καταστολής. Χειρότερα κι από τον πατερούλη Στάλιν, επειδή εκείνος τουλάχιστον απαγόρευε τις τοπικές γλώσσες αλλά τις αντικαθιστούσε με μια, ΖΩΝΤΑΝΗ έστω, γλώσσα!

Εντάξει, είναι γνωστό οτι οι πεθαμένες γλώσσες διατηρούνται αποκλειστικά σχεδόν σε προθήκες μουσείων και είναι γνωστό οτι οι γλώσσες που δημιουργούνται «από τα πάνω» δεν υπήρξαν ποτέ ζωντανές (βλέπε και το αποτυχημένο πείραμα της Εσπεράντο). Γι΄αυτό και η καθαρεύουσα εξαφανίστηκε, αφήνοντας πίσω της κάτι συνταξιούχους εκπαιδευτικούς, μερικούς αμόρφωτους πολιτικούς που συνεχίζουν να χρησιμοποιούν φράσεις του τύπου «εις την παράταξή μας» (το σωστό είναι «εις την παράταξίν μας») και κάποιους ψευτοκαθωσπρεπιστές δημοσιογράφους που αυτοθαυμάζονται «κατά παρέκκλιση» -καταλαβαίνεις τι εννοώ.

Το γεγονός παραμένει βέβαια –η Νεώτερη Ελλάδα δεν απέκτησε ποτέ ενιαία γλώσσα. Και ούτε ορθογραφία, συντακτικό ή κάτι σχετικό. Από την «ξύλινη» καθαρεύουσα περάσαμε στη «δημοτική με ολίγη» μετά βρεθήκαμε στη «δημοτική σκέτη» κι ακόμα ψάχνουμε αν το τρένο γράφεται με «ε» ή «αι».

Την ώρα που:
-Οι φιλόλογοι κάνουν τη δουλειά των γλωσσολόγων θέτοντας αυθαίρετους γραμματικούς κανόνες.
-Οι συγγραφείς γράφουν όπως τους καπνίσει, είτε χρησιμοποιώντας τοπικιστικά ιδιώματα, είτε ακολουθώντας την συνοικιακή τους καθομιλούμενη, είτε ακόμα και εφευρίσκοντας κάποια δικιά τους γλώσσα
-Το επίσημο κράτος επικοινωνεί με ένα συνονθύλευμα «δημοτικιστικής καθαρεύουσας».
-Η εκκλησία ακολουθεί πιστά την «παλαιά καθαρεύουσα».

Οι πολίτες της χώρας μιλάνε τη δική τους γλώσσα. Λογικό δεν είναι;

Η γλώσσα (η κάθε γλώσσα) είναι, πρώτα και πάνω απ΄όλα, ένα χρηστικό εργαλείο που αποσκοπεί στην συνεννόηση (στο να καταλαβαίνει δηλαδή το ίδιο πράγμα ο δέκτης του μηνύματος με τον πομπό αυτού). Σε δεύτερο επίπεδο η γλώσσα είναι ένα σημειολογικό αντικείμενο μελέτης και αποτελεί επιστημονική εργασία η ανάλυσή της. Γιατί χρησιμοποιούμε δεύτερο πληθυντικό όταν θέλουμε να είμαστε ευγενικοί; Γιατί χρησιμοποιούμε τη λέξη «εξουσία» εκεί που οι Αγγλοσάξονες μιλάνε για «power» και τη λέξη «αυθεντία» για να περιγράψουμε αυτό που οι άλλοι ονομάζουν «authority»; Και άλλα πολλά ενδιαφέροντα, από την ταξινόμηση των φωνηέντων σε μια λέξη μέχρι τον τονισμό, τη φωνητική χροιά κ.λ.π.

Άσε τώρα το επιστημονικό, για να πιάσουμε το πρακτικό του ζητήματος. Κι αυτό το πρακτικό μάς λέει οτι ο άνθρωπος επιλέγει να χρησιμοποιήσει το περιγραφικότερο και λεκτικά οικονομικότερο στοιχείο προκειμένου να γίνει αντιληπτός στην καθημερινή του ζωή. Όταν η καθημερινότητα μετασχηματιστεί σε καλλιτεχνική δημιουργία, τη θέση του λεκτικά οικονομικότερου στοιχείου καταλαμβάνει το ποιητικά πρόσφορο. Έτσι, οι δυο παρακάτω περιπτώσεις είναι εξίσου πιθανές:

Περίπτωση Α.
Μήτσος: Τσάκω μάστορα ένα οχταράκι και κάντο μου πάσα.
Μάστορας: Κουλαμαρίτιδα έχεις ρε μούλε;
Μήτσος: Είμαι ανάμεσα σερβό και σασί ρε μπόση!

Περίπτωση Β:
Το χαμίνι ο Δημήτρης ξεπρόβαλε κάτω από το ξεκοιλιασμένο αυτοκίνητο μουσκεμένος στον ιδρώτα.
«Θα μου δώσεις ένα γαλλικό κλειδί νούμερο οκτώ;» παρακάλεσε το Αφεντικό του Συνεργείου.
Το Αφεντικό ξύστηκε βαριεστημένα, γύρισε σελίδα στην αθλητική του εφημερίδα χωρίς καν να κοιτάξει τον βασανισμένο υπάλληλο.
«Να πας και να το πάρεις μόνος σου –δεν είμαι υπηρέτης σου!» βλαστήμησε.
Το χαμίνι ο Δημήτρης αναστέναξε νιώθοντας τον όγκο του αυτοκινήτου να τον πλακώνει. Δεν ωφελούσε να υπενθυμίσει στο Αφεντικό τη δυσχέρεια της θέσης του –ποτέ τα Αφεντικά δεν θα καταλάβαιναν τη δυσχερή θέση των υπαλλήλων. Έπνιξε τους λυγμούς του και ξεκίνησε να βγαίνει κάτω από το αυτοκίνητο.

Στα παραπάνω είναι εμφανής ο γλωσσικός πλούτος (ή ο γλωσσικός αυνανισμός του λογοτέχνη, ανάλογα με το ταλέντο του) του καλλιτεχνικού έργου, σε αντίθεση με την λιτή χρήση (την αυστηρά χρηστική χρήση –για να το πω σε στυλ Σώτης Τριανταφύλλου) της γλώσσας σε επίπεδο πρωτογενούς επικοινωνίας.

Το κόλπο είναι βέβαια, οτι αυτή η πρωτογενής επικοινωνία εξελίσσει τη γλώσσα. Η ανάγκη της γρήγορης και, κατά το δυνατό ακριβέστερης, συνεννόησης δημιουργεί λέξεις, εκφράσεις κ.λ.π. Και για να το πετύχει αυτό αρπάζει απ΄όπου βρει. Επαναλαμβάνω: η ζωντανή γλώσσα αρπάζει απ΄όπου βρει!

Έρχεται το πρώτο «κρουστικό τρυπάνι οικιακής χρήσης» στη χώρα. Οι άνθρωποι επιλέγουν να το πουν «Μπλακ εν Ντέκερ», λόγω της φίρμας του. Το ίδιο κάνουν και με τα «οχήματα τετρακίνησης», ονομάζοντάς τα «τζιπ».

Έρχεται ο πρώτος «προσωπικός ηλεκτρονικός υπολογιστής» και οι άνθρωποι αποφασίζουν να αντικαταστήσουν το μακρινάρι με τα καθιερωμένα, στην αγγλική, αρχικά «πισί». Το ίδιο κάνουν και με τα «ντιβιντί».

Άλλες φορές οι άνθρωποι εξελληνίζουν γαλλικές λέξεις δημιουργώντας την «κουζίνα», μετατρέπουν αγγλικά απαρέμφατα δημιουργώντας λέξεις όπως «παρκάρω», «κουλάρω» κ.λ.π.

Αυτά κάνουν οι άνθρωποι. Σε όλον τον κόσμο, σε όλες τις χρονικές περιόδους. Ανασυνθέτουν, αποδομούν, μετασχηματίζουν τη γλώσσα όπως τους βολεύει –ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΟΛΕΥΕΙ.

Αυτό κάνουν και τα παιδιά της έρευνας, μετατρέποντας σε πλεονέκτημα την έλλειψη ελληνικών χαρακτήρων στα τσατ ρουμ (ή μήπως «δωμάτια διαδυκτιακής επικοινωνίας»;) και στα κινητά τηλέφωνα. Δημιουργούν καινούργιες συνθήκες συνεννόησης –τόσο απλό είναι!

Κι αν αυτό δεν βολεύει τους φιλολόγους –ποτέ μας δεν συμπαθήσαμε τους φιλολόγους.

Κι αν αυτό ενοχλεί τους ελληνολάτρες –ποτέ μας δεν γουστάραμε τους νεκρόφιλους.

Κι αν αυτό εκνευρίζει τους διανοούμενους –ποτέ μας δεν τους είδαμε πρόθυμους να κατέβουν από τον θρόνο της φετιχιστικής γλωσσολαγνείας τους.

Επειδή οι αίθουσες των μουσείων μπορεί να είναι όμορφες αλλά δεν είναι βιώσιμες, ειδικά όταν πρόκειται για ζωντανούς οργανισμούς –όπως η γλώσσα.

Κλείνοντας, δυο επισημάνσεις:

1. Η σημασία των παραπάνω γλωσσικών κατευθύνσεων μένει να αναλυθεί και πάντως όχι από μένα που απλά παρατηρώ την «καινούργια» γλώσσα αλλά σε καμιά περίπτωση δεν συμμετέχω στη διαμόρφωσή της.

2. Η χρήση ξένων λέξεων ή εκφράσεων στην καθομιλουμένη μας (όπως περιγράφηκε παραπάνω) είναι διαφορετικό πράγμα από τον Μανταμσουσουδίστικο ψευτοελιτισμό (που διαμορφώθηκε με βασικό άξονα τα έντυπα του κομπλεξικού αρχοντοχωριάτη Κωστόπουλου) και επιτάσσει την αντικατάσταση ελληνικών λέξεων με τις αντίστοιχες αγγλικές τους (υπήρχε ανάλογο φαινόμενο στις δεκαετίες του ’50 και του ’60 με γαλλικές λέξεις). Επειδή, μπορώ να δεχτώ (αποδεχτώ) την κυριαρχία της αγγλικής κουλτούρας που επιτάσσει την αντικατάσταση του «Προσκυνώ», από το «Respect» και του «τα λέμε» από το «see ya». Αλλά μαλακίες σαν αυτή που άκουσα τις προάλλες στη συνέντευξη του Χοντρού στη ΔΕΘ, όπου ο μεν Πρωθυπουργός ψάχνει τον δημοσιογράφο, ο Αντώναρος του λέει «στην αριστερή πλευρά κύριε Πρόεδρε» και ο βλάκας ο δημοσιογράφος αναλαμβάνει να διαφωτίσει τον Χοντρό με το καταπληκτικό: «εδώ κύριε Πρόεδρε, στο αριστερό corner» -τέτοιες μαλακίες μου προκαλούν αηδία. Όχι γιατί έχω κάποιο κόλλημα με την ελληνική γλώσσα, αλλά επειδή απεχθάνομαι τους κουραμπιέδες που την έχουν δει μίστερ Χάλιφαξ, Λόρδοι Τοποτηρητές του Μπούκινχαμ.

Αντιλαβού;

37 γκολ αυτοί, σέντρα εμείς.:

ClouD είπε...

γλωσσοκοπάνα τους μοτοσακε -και λιγα λες.

(για το γκαρσονι: http://www.youtube.com/watch?v=xbec24p2Ogw )

Ο Καλος Λυκος είπε...

εγκλημασκέψης

samson rakas είπε...

καρντάσι, έσκισες

πρτφ

Naurgul είπε...

Θα συμφωνούσα μαζί σου γιατί τα επιχειρήματά σου είναι σωστά νομίζω, αλλά η προσωπική μου εμπειρία με τις διάφορες συντομεύσεις από τα κινητά και το ίντερνετ δείχνει μυωπική πρακτικότητα.

Τι εννοώ με αυτό: το να λες "dn s lew tpt pr t @@ m" σίγουρα είναι γρήγορο οπότε πρακτικό. Αλλά, με το να μειώνουμε τον αριθμό των γραμμάτων κάθε λέξης, αναγκαστικά περιορίζουμε τον αριθμό των διαθέσιμων λέξεων, γίνεται ένα "dumbing down" δηλαδή αφού χάνει η γλώσσα σε εκφραστική δύναμη.

Μετά από κάποιο σημείο βλέπεις ότι για μικρό λεξιλόγιο μπορείς να είσαι πιο πρακτικός αλλά δε μπορείς να κάνεις αυτή τη διαδικασία για το σύνολο της γλώσσας χωρίς να χάσεις κάτι.

ClouD είπε...

ναι, αλλα μετραει να βλεπεις το @@ αντι για τη λεξη αρχιδια. ειναι περισσοτερο παραστατικο.

επισης, στο πιο σοβαρο, νομιζω πως αν χρειαζοταν περισσοτερες λεξεις, απο αυτες (τις οσες και οποιες) χρησιμοποιουνται απο και για την καθημερινοτητα, θα τις χρησιμοποιουσε ο καθενας αυθορμητα. τα προβληματα δεν ξεκινανε απο τα αποτελεσματα.

The Motorcycle boy είπε...

Cloud την είδα κάπως πριν το καμπόικο να ρίξω ένα τρεϊλεράκι της παλιάς αηδίας με τίτλο "The Κόπανοι" αν θυμάσαι.
Έρχεται το Νοέμβρη το παλικάρι μας ο Πετράν ο Μέρφης, εντάξει, μπορεί μόνος του να είναι λίγος αλλά και πάλι καλός είναι.

Σαμσών, η δουλειά μας είναι αυτή -μην ξεχνάμε.

Λύκε, ο Εγκλημασκέψης είναι ξάδερφος του Δυχτιτέννης από τον Αστερίξ; Χαχαχα.

Naurgul, καλά δεν είπα κιόλας οτι τα εσεμές είναι η γλώσσα του αύριο! Αλλά, μιας και το ανέφερες, με συναρπάζει η ηχητική χρήση των γραμμάτων σ΄αυτά τα μηνύματα -βλέπω με ενδιαφέρον το γεγονός οτι έστω η "πρόχειρη" επικοινωνία εκφράζεται με σήματα. Θυμάμαι παλιότερα εκείνα τα στριπάκια του Κυρ που μπέρδευε εικόνες με αριθμούς και μεμονωμένα γράμματα.
Με λίγα λόγια, όντως αυτό το στυλ περιορίζει αλλά θέλω να δω που θα οδηγήσουν όλα αυτά. Και ακόμα κι η κάθοδος είναι καλύτερη από την ακινησία -νομίζω.

The Motorcycle boy είπε...

Cloud μαζί γράψαμε και συμφωνούμε.
Να προσθέσω επίσης οτι τον πλούτο μιας γλώσσας τον παράγουν οι λογοτέχνες και οι ποιητές. Ε, λοιπόν, δεν φταίνε τα σουμουσού που στην Ελλάδα έχει να σκάσει μύτη λογοτέχνης της προκοπής από την εποχή του (ξέρεις ποιου)!

mafy4 είπε...

Υπέροχος, motor, RESPECT! Χαχα. Εμένα πάλι με αυτό που με εξοργίζει στην ελληνική είναι ο πληθυντικός. Είναι τόσο δουλοπρεπής και αηδιαστικά γλοιώδης. Θα προτιμούσα κάτι σαν το usted της ισπανικής, όμως ποιός με ακούει; (Άσε που και να με άκουγε κανείς, πιθανότατα θα στράβωνε, αφού μιλάω σε όλους στον ενικό, ή τουλάχιστον προσπαθώ να αποβάλω αυτό το αηδιαστικό γαλλικό δάνειο που περνιέται για ευγένεια από τη ζωή και το λεξιλόγιό μου).
Ψέματα! Με τσατνίζει εξίσου ή και περισσότερο η χρήση ξένων όρων εκεί που μπορεί κανείς πει μια ελληνική λεξούλα. Και με τσαντίζει ακόμη περισσότερο να το βλέπω γραμμένο. Αφού γράφουν που γράφουν, γιατί στο κέρατο δεν κάθονται δέκα δευτερόλεπτα να σκεφτούν πως το λέμε στα ελληνικά, από το να μου πετάνε την αγγλικούρα; Επιμένω, στον προφορικό το καταλαβαίνω γιατί μου συμβαίνει και μένα, αλλά ρε φίλε δε γίνεται να γράψεις "τα πέηπερ αποδεικνύουν την υποβάθμιση της ελληνικής λόγω της χρήσης εσεμες" Αχ σα να το βλέπω μπροστά μου!

head charge είπε...

Ένα ωραίο σχετικό κείμενο υπάρχει εδώ.

Ο Καλος Λυκος είπε...

"εγκλημασκεψης", ανηψιός του 1984 φίλε - ώστε να γίνει η γλώσσα τέτοια που κανένας να μην μπορεί να εκφράσει τίποτα με αυτήν... γιά να πάψει να είναι ζωντανή και να γίνει σοφολογιώτατη και να την καταλαβαίνουν μόνο οι λίγοι και εκλεκτοί, και να την βάλουμε στη γυάλα. Γιατί να θέλουν ζωντανή γλώσσα, ζυμωμένη με την καθημερινή ζωή και αποτέλεσμα επίδρασης διάφορων ρευμάτων; Για να μπορούμε να σκεφτούμε και αλλιώς; Μα χρειάζεται να σκεφτόμαστε και να μιλάμε;

xylokopos είπε...

To "μπόσης" τόλεγε ο παππούς μου, χρόνια μετανάστης στην Αυστραλία - τα γουστάρω αυτά τα ελληνοαγγλικά του τρόμου. Παραδόξως, όταν ακούω έλληνα να λέει, close the lights/open the curtains, με πιάνουν γενοκτονικές τάσεις για τη ράτσα μου.

για τα εκκλησιαστικά δεν πρέπει να είσαι τόσο αυστηρός, μιας κι ως εξωλέστατο κουμούνι στα σίγουρα έχεις πει/γράψει κάπου για "την έλξη που ασκεί η μπουρζουαζία στα λούμπεν στοιχεία και που γίνεται αντικείμενο εΧμετάλλεΨης από τους οππορτουνιστές". Αυτή η παρανοϊκή ιδεολογική χρήση της γλώσσας κρύβει την ίδια φιλοσοφία.

Με ηδονή διαπιστώνω ότι στην Ελλάδα η διανόηση (αχαχαχα)ασχολείται με τις ίδιες μαλακίες όπως και πριν ξενιτευτώ. Καλά κάνεις και χώνεις, αλλά για μένα έχει και μια νοσταλγική χροιά ο συστηματικός νεκρολογικός αυνανισμός των γλωσσαμυντόρων φραπεδοποτών.

The Motorcycle boy είπε...

mafy ο πληθυντικός ευγενείας στα ελληνικά είναι χρήσιμο πράγμα για τους μελετητές. Να δουν από που ξεκίνησε (μάλλον από γαλλική επιρροή), ποιοι τον καθιέρωσαν και γιατί παραμένει. Αλλά ένα αντικείμενο χρήσιμο στην ανθρωπολογική έρευνα δεν είναι απαραίτητα χρήσιμο και στην καθημερινότητα. Νομίζω πάντως, με τα ελάχιστα (ενός μηνός) ισπανικά που έχω κάνει οτι το usted (δηλαδή ο αντίστοιχος πληθυντικός ευγενείας) υπάρχει κυρίως στη Λατινική Αμερική και έχει ψιλοκαταργηθεί στην Ισπανία. Αυτό είναι ένα καλό παράδειγμα-διαπίστωση. Κατά τα υπόλοιπα δεν ψήνομαι οτι Έλληνες που ζουν στην Ελλάδα (σε Κανονικές Συνθήκες) έχουν πρώτη εύκαιρη λέξη στο μυαλό τους το dignity και μετά ψάχνουν να βρουν "πως το λένε στο Ελλάντα".

head όντως πολύ ωραίο κείμενο!

Λύκε, σωστός και δίκιο έχεις. Μόνο που όλοι αυτοί οι Δυτικοί κράτησαν τη διγλωσσία στο επίπεδο επικοινωνίας εξουσίας -πολίτη και φρόντισαν ώστε η επίσημη διανόηση να έρθει στην πλευρά της εξουσίας. Θυμάμαι μια χαζοταινία αμερικάνικη που η Μέλανι Γκρίφιθ προσπαθεί να μορφωθεί διαβάζοντας το βιβλίο του ΜακΦέρσον για τη Φιλελεύθερη Δημοκρατία και κάνει 180 βόλτες μέχρι το λεξικό σε κάθε σελίδα.

xylokope κι εμένα μου αρέσουν τα ελληνοαγγλικά (αυτά ήταν που παλιά τα λέγαμε γκρίκλις απ΄ότι θυμάμαι). Και το κάρο μου αρέσει και η φρίζα κι ο βατσιμάνης και το μέγκλα. Τα θεωρώ ευφυέστατα γλωσσολογικά.
Όχι φίλε μου, εγώ δεν έχω μιλήσει ποτέ για "στρουχτούρα που βυσσοδαμάει πλέργια ανάμεσο μπουρζουαζίας και εχμετάλλευσης", αυτά είναι ΚΚΕδικες μαλακίες κι από μικρός τα κορόιδευα. Υπήρξα από τις πρώτες τάξεις του Λυκείου Αριστερός και γι΄αυτό αντίπαλος του ΚΚΕ. Λέω λοιπόν οτι αν θες να μιλήσεις στον κόσμο πρέπει να μιλάς τη γλώσσα του κόσμου -είτε είσαι παπάς, είτε ζευγάς. Να προσθέσω και τους καθοδηγητάδες στο βρισίδι μου λοιπόν.
Αυτό με τη διανόηση στην Ελλάδα ήταν πολύ πετυχημένο, χαχαχαχα. Πάντως, δεν έχω κανένα πρόβλημα με τη νοσταλγία όσο αυτή ασκείται σε προσωπικό επίπεδο. Κι εγώ ρε φίλε λατρεύω τη Λάουρα και τη Τζίλντα και έχω κόλλημα με Τζίμι Ντιν και Ρόμπερτ Μήτσαμ. Αλλά δεν βγήκα να επιβάλλω αυτή μου την άποψη στα επίσημα μέσα, ούτε να πιέσω για την αποκλειστική παροβολή τέτοιων ταινιών από τα κανάλια. Και τον Λογοθετίδη στην τελική τον θεωρώ τον μεγαλύτερο κωμικό που πέρασε από τα μέρη μας, αλλά δεν γράφω οργισμένα άρθρα ζητώντας να αφαιρεθεί η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από τον Μπέζο, τον Φιλιππίδη ξέρω ΄γω, ή τον Τσιμιτσέλη. Αντιλαμβάνεσαι την ένστασή μου -έτσι;

Arkin είπε...

Η ικανότητα του να γράφεις τηρώντας μια συγκεκριμένη ορθογραφία και συντακτικό είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ικανότητα συγκροτημένης σκέψης. Τα greeklish είναι μια "ευκολία" αυτών που δεν έμαθαν/δεν θέλουν/βαριούνται/κλπ να γράφουν με βάση τους κανόνες της γλώσσας, η οποία συνήθως έχει εμφανή αντίκτυπο στον τρόπο σκέψης τους. Και είναι πολλοί όσοι γράφουν έτσι (μέχρι και καθηγητές πανεπιστημίου).
Αν αυτή είναι η πορεία εξέλιξης της γλώσσας μας, τότε τι μπορεί να πει κανείς για το επίπεδο της κοινωνίας μας; Και αξίζει να αναρωτηθεί κανείς, ποιον βολεύει αυτή η εξέλιξη;

Υ.Γ. Τη συνέντευξη του πρθπργού δεν την είδα, αλλά νομίζω ότι είσαι λίγο άδικος με τον δημοσιογράφο. Μάλλον χρησιμοποίησε μια ποδοσφαιρική φράση για να δώσει το στίγμα του, σε μια προσπάθεια να βρει κοινό κώδικα επικοινωνίας με τον πρθπργό.

The Motorcycle boy είπε...

Arkin, το οτι εγώ γράφω όπως γράφω σημαίνει όντως οτι διαθέτω μια δυνατότητα (το προτιμώ από την ικανότητα) ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ σκέψης. Το οτι κάποιος άλλος γράφει χρησιμοποιώντας "τεσπά", "lol" και άλλα τέτοια σημαίνει οτι διαθέτει μια δυνατότητα σκέψης ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗΣ από τη δική μου. Αυτό, από μόνο του,είναι αδιάφορο. Περιμένω να δω τι θα εκφράσει με τον δικό του τρόπο γραφής και μετά να τοποθετηθώ.
Αν βεβαια έγραφε "εις την ημέρα αυτή, οι άνθρωποι είναι κακομοιρήδαι" -αυτό θα σήμαινε έναν άλλο τρόπο σκέψης, ο οποίος, κατά τη γνώμη μου χαρακτηρίζεται από αμετροέπεια και ημιμάθεια.

Η εξέλιξη της κοινωνίας μας συμβαδίζει με την εξέλιξη της γλώσσας μας, αν η κοινωνία οδηγείται σε λοβοτομή είναι φυσικό να μιλάει μια λοβοτομημένη γλώσσα, για παράδειγμα. Αλλά αν εγώ επιτεθώ, ας πούμε, στη γλώσσα και όχι στην κοινωνία που την παράγει θα βαράω το σαμάρι αντί για τον γάιδαρο. Όπως ακριβώς κάνουν και οι ανησυχούντες φιλολογίζοντες.
Ποιον βολεύει η συγκεκριμένη μεταβολή της γλώσσας; Δεν ξέρω -αλλά ξέρω ποιον βολεύει η συγκεκριμένη μεταβολή της κοινωνίας. Είναι το ίδιο; Αν ναι -ας αρχίσουμε από εκεί.

Αν ο δημοσιογράφος έκανε στον πρώθυ ερώτηση του στυλ "νομίζετε οτι έχετε τσιμπήσει γκολάκι από τα αποδυτήρια λόγω των δημοσκοπήσεων ή μπορείτε να παίξετε 3-3-4 με δυο κλικ και να γυρίσετε το ματς;" δεν θα με πείραζε καθόλου η χρήση του κόρνερ. Αλλά επειδή η ερώτηση που ακολούθησε ήταν δημοσιογραφική (δηλαδή μπαρούφα με τηλεοπτική ορολογία) με ξένισε ο ξενικός όρος και θεώρησα οτι ειπώθηκε για να μας δείξει το εύρος των γνώσεών του ο δημοσιογράφας σε στυλ "έχουμε βγάλει κι έναν Χαμπάκη άμα λάχει!"

Υ.Γ.: Επιμένω βέβαια οτι η χώρα ΠΟΤΕ δεν απέκτησε ενιαία επίσημη γλώσσα και οι πνευματικοί της άνθρωποι ελάχιστα πρόσφεραν στην πνευματική καλλιέργεια των αναγνωστών τους. Κι αυτά τα θεωρώ σημαντικότερα από τις συντομογραφίες των σουμουσού.

b.b. chris είπε...

Πάνε κάποιοι εξαιρετικοί επιστήμονες στη Σουρδία να κάνουν έρευνα για τη γλώσσα.

Να το δεχτώ, μέρος της Ελλάδας είναι, έχουν κάθε δικαίωμα.

Δηλαδή απ' όλη την συναναστροφή το ότι είναι ανορθόγραφοι τους έμεινε;
Το ό,τι αν η έρευνα περιλάμβανε 500 άτομα [π.χ.], οι 1000 [γιατί μην νομίζεις ότι θα βρεις κανέναν κανονικό σε ακτίνα 10 χλμ.] ήταν τελείως ούρδες κοπανιστές, δεν τους έκανε καθόλου κλικ να υποψιαστούν ότι κάτι δεν πάει καλά;
Για να μην πω ότι μιλάνε μόνο Σούρδικα, άντε και εγγλέζικα γιατί θα νομίζουν οι ερευνητές ότι τους κασμερεύω και μπορεί να πάνε να πέσουν στην παραλία του Αρίνταγα, να πνιγούν απ' τον νταλγά.
Έφκιασιν τουν κούκου μπούφου αι αξιότιμοι ερευνητάς [που λένε και στην Σουρδία].

Τώρα περί συρίκνωσις της ελληνικής γλώσσας, τι να πω και τι ν' αφήσω. Έστω ότι έχω 15 ζευγάρια παπούτσια. Αν βολεύομαι με τρία ζευγάρια, τα υπόλοιπα 12 ή τα πετάω ή τα δίνω σε κάποιον που δεν έχει.
Που το πάω.
Ένα πράγμα που δεν έχω δει ποτέ σ' αυτές τις έρευνες, είναι μια επισταμένη ανάλυση σε σχέση με τις κοινωνικές συνθήκες. Δεν γίνεται να κάνεις έρευνα για την γλώσσα σήμερα, με όρους του 1960. Ούτε καν του 1990.
Δεν μπορούμε να μιλάμε για ορθογραφία, όταν οι παραγωγικές ηλικίες έχουν να γράψουν με στυλό πάνω από 5 λέξεις, εδώ και 20 χρόνια.

The Motorcycle boy είπε...

Αυτό ήταν κι εμένα το θέμα μου από την αρχή Μπλε Αγορίνα.
Εντάξει, δεν ξέρω πως έγινε η έρευνα αλλά είμαι πρόθυμος να υποθέσω οτι η διεξαγωγή της ήταν επιστημονικά άρτια. Πάρε μετά βρε παιδί μου μερικούς γλωσσολόγους, μερικούς κοινωνικούς ανθρωπολόγους, κάποιους κοινωνιολόγους της εκπαίδευσης και κάνα δυο ιστορικούς, βάλε στην ομάδα και κάποιον φιλόλογο για τα ετυμολογικά και άστους να σου βγάλουν δυο-τρία συμπεράσματα!

Βέβαια, το θέμα είναι σε ποιον θα άρεσαν αυτά τα συμπεράσματα! Επειδή στο Ελλαδιστάν τα ερευνηυτικά συμπεράσματα είναι α λα καρτ. Ο παραγγέλων και πλερώνων.

RaZz the riot grrl είπε...

respek. συμφωνώ όσο δε φαντάζεσαι. και ως ένοχη για ανελέητη χρήση ελληνοαγγλικών, έχω να πω οτι αν κάποιος σκέφτεται έτσι, είναι απείρως βολικότερο.

btw, τώρα το καλοκαίρι που δούλευα, χρησιμοποιούσα (θελοντας και μη) την τοπική διάλεκτο και τα αγγλικά οξφόρδης πήγαν περίπατο. you was, I/you says, innit, brolly (=umbrella) και χίλια δυο άλλα. ας μη μιλήσω και για την προφορά που μετατρέπει το my σε me και εξαφανίζει τα φωνήεντα απ' τις λέξεις χειρότερα κι από Αρτινό on crack. αποτέλεσμα να έχει πλέον αλλάξει ο τρόπος που μιλάω. από μια άποψη, αυτό είναι κακό. από μια άλλη, *τώρα* άρχισα να μαθαίνω στ' αλήθεια τη γλώσσα.

Ο Καλος Λυκος είπε...

εγώ που μένω εδώ κάτω πάντως, την λέω την αμαρτία μου : σκατά ελληνικά μιλάω εδώ και πολύ καιρο! Καλά που η γυναίκα μου, που μόλις ήρθε και μιλά καλά ελληνικά, με διορθώνει και δεν βγαίνει ένα συνοθύλευμα egreek με greeklish και με συμμαζεύει να μην λέω τα "μου την δίνει ο μαδερφάκερ και θα του bash in his head", που μου ξεφεύγουν ώρες-ώρες. Και να φανταστείς πως κοροϊδευα το "πώς το λέτε στο Ελλάντα" που άκουγα από κάποιους που ζούν εδώ μιά ζωή ολόκληρη, όταν ήμουν πιό μικρός... αλλά ότι κοροϊδεύεις το λούζεσαι...

The Motorcycle boy είπε...

Ραζόπαιδο, τρόμαξα να μάθω το ρισπέκτ και τώρα το αλλάξατε πάλι; Χαχαχα.
Καταλαβαίνω πάντως τι λες γιατί έπεσαν στα χέρια μου κάτι βιβλία του Γουελς του Τρεϊνσποτά και χρειαζόταν να διαβάσω φωναχτά τη λέξη για να την πιάσω. Φίτμπα, λάντις εν λάσις, κεν? Το χάρηκα πάντως κι αυτή η γλώσσα μου άρεσε περισσότερο από τα αγγλικά των φροντιστηριών ή τα αδερφίστικα του Σέξπιρ.

Λύκε, να γίνεις εσύ "πως το λέτε στο Ελλάντα το φρίζα", με τόσα χρόνια στο Αμέρικα, είναι κατανοητό. Αλλά να γίνει ο μαμούχαλος από το τέρμα Κολοκυνθούς "ίμπακτ, πως το λέτε Ελληνικά;" (άκουγα χτες βράδυ τον Ζαγορίτη να το χρησιμοποιεί!) ε, αυτό αδερφάκι δεν παίζεται!

The Outsider είπε...

Γεια σου ρε μοτορα με τα ωραία σου!
http://www.youtube.com/watch?v=CMvIzgRKWvg&feature=related

Puppet_Master είπε...

o anatolakis katevenei me to laos.
na pioi einai oi xoudofasistes.
meta exete moutra na lete gia ton endokso pao tou wembley...

ximeio είπε...

Την καλύτερη ατάκα πάντως σχετικά με το "πώς το λέτε στο Ελλάντα" την έχει πει η Βασιλειάδου στη θεία από την Αμερική: αυτό μωρέ το, πως το λέτε εσείς εδώ γιατί δεν θυμάμαι πως το λέμε εμείς εκεί.

The Motorcycle boy είπε...

Γεια σου ρε Outsidah! Αν και απογοητεύτηκα λίγο, επειδή νόμιζα οτι θα τα είχε λάιβ τα παιδιά το βιντεάκι και όχι μόνο το εξώφυλλο.

Ximeio, πολύ σωστή η ατάκα!

Ρε Puppet, δεν τα λέμε εμείς για το Χουντέμπλεϊ, η Δέσποινα τα έχει πει σε συνέντευξή της, μ΄εκείνη να τα βάλετε. Εγώ ήμανε μικρός τότε, αλλά τις προάλλες είδα σ΄ένα φίλο μου τον τελικό με τον Άγιαξ κι ούτε μισή πάσα δεν είχατε αλλάξει. Αυτό μόνο ξέρω εγώ.
Ρε, μέχρι χτες μας λέγατε Πασόκους λόγω Φασούλα κ.λ.π., τώρα γίναμε φασίστες λόγω Ανατόλ; Χαχαχαχα.
Αράξτε εκεί πέρα και μη γκρινιάζετε, φέτος θα πάρετε και πρωτάθλημα επειδή ο Σώκος αποφάσισε να μας διαλύσει -δεν ταιριάζει τόση μιζέρια σε πρωταθλητές φιλαράκι!

Puppet_Master είπε...

twra mhn eknevrizese ephdh xasate apo thn kavala pan sthn eklisia.
k emas tosa xronia o vardinogianis de to ithele to protathlima dax ti na leme.oso gia thn kira despina kapws valth fenete xaxaxaxa.
telos pasokoi fasistes idia pramata ksereis esy twra.

The Motorcycle boy είπε...

Χέστηκα μωρέ για την Καβάλα -αλλά τα παίρνω κρανίο που έχω δει μέχρι τώρα 6 παιχνίδια του Θρύλου και δεν αντέχεται η ομάδα έτσι που έχει καταντήσει ούτε με Λεξοτανίλ. Δηλαδή, εντάξει όλα και τα πρωταθλήματα και οι τίτλοι και τα λεφτά του ΤσουΛού αλλά δεν τα παίρνω εγώ. Εγώ μόνο μπαλίτσα βλέπω, τι φταίω λοιπόν να μου πετάνε τα μάτια έξω με τις μαλακίες τους καθ΄εκάστη;
Η κυρα Δέσποινα (αλήθεια -ξέρεις οτι για να τη στεφανωθεί ο Γιώργαρος έκανε το αυτόματο διαζύγιο και ξεμπέρδεψαν πολλοί πονεμένοι;) είχε δηλώσει οτι ήταν ΑΕΚτζού οπότε ίσως και να ήταν βαλτή. Γενικώς, όπως δεν πιστεύω τους φασίστες όταν λένε π.χ. οτι οι Αλβανοί είναι όλοι κλέφτες, έτσι δεν τους πιστεύω και σε τίποτα άλλο -ακόμα κι αν λένε οτι βασάνιζαν κόσμο ας πούμε, εγώ σκέφτομαι οτι το λένε για να κρύψουν κάτι χειρότερο.
Τουτέστιν, προσωπικά χέστηκα αν η χούντα είχε κάνει κονέ για να πάει ο Βάζελος στο Γουέμπλεϊ. Τι με νοιάζει εμένα; Ή μήπως υπάρχει κανένας που πιστεύει οτι το ελληνικό πρωτάθλημα υπήρξε ποτέ ανεξάρτητο και μη υποβοηθούμενο από το κράτος;
Εντάξει, όταν οι χουντικοί είχαν διώξει τον Ρομάν τον Αργυρούδη επειδή ήταν αριστερός -σαν Ολυμπιακό με έτσουξε, αλλά έτσι είναι αυτά. Και οι Πασόκοι είχαν καθαρίσει τα ούρα του Τσίγκοφ για να πάρει πρωτάθλημα η Λάρισα, ας πούμε.

Τι πασόκοι, τι δεξιοί, τι χουντικοί -όλοι ίδιοι σχετικά με το ποδόσφαιρο, έχεις δίκιο. Αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι ΓΕΝΙΚΑ είναι ίδιοι! Έχουν κάποιες ποσοστικές και ποιοτικές διαφορές.

Υ.Γ.: Πάντως, μεταξύ μας τώρα, αν δεν είχατε προπονητή τον Τεν Κάτε θα παίρνατε το πρωτάθλημα φέτος με 20 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο. Αλλά με τον Ολλανδό, θα κάνετε κι εσείς τίποτα ΑΕΚτζήδες μάγκες. Άκου να βάλει στον πάγο τον Σπυρόπουλο, το καλύτερο αριστερό μπακ του πρωταθήματος! Κι ακόμα δεν έχει αρχίσει τα πουστριλίκια ο Λέτο! Χαχαχα

Puppet_Master είπε...

kala dax padws to kserw oti vromaei h istoria pera apo thn plaka pou sou kanw.padou oi xoudes proothousan thn bala ksereis twra esy.kala o ten kate kanei oti an nai.o spiropoulos de m aresei alla ton evgale mono otan tsakothikane...
e de nomizw na kanoume kana dwro sthn aek pou exei na parei prwtathlima apo otan htan aspromavres oi metadwseis.

The Motorcycle boy είπε...

Ναι, η χούντα -δουλειά της ήταν να τρέχει ο κόσμος στα ποδόσφαιρα και να ξεχνάει τον πούτσο που έτρωγε κάθε μέρα. Και οι ευρωπαϊκές επιτυχίες τη βοηθούσαν -γι΄αυτό και ήθελε ο Ιωαννίδης να κατεβάσει την εικόνα της Παναγιάς της Τήνου με ελικόπτερο μέσα στο Γουέμπλεϊ. Το ίδιο βέβαια έγινε και αργότερα -με παραλλαγμένους λόγους (όχι τόσο να ξεχάσει ο κόσμος την καθημερινότητα, αλλά να πάρει η κυβέρνηση ψήφους), την εποχή του Πασόκ και των ελληνοποιήσεων Κακιασβίλι, Δήμα, Τζελίλη, Μανιάνι κ.λ.π. Το τέρμα της ιστορίας ήρθε με το Ευρωπαϊκό της εθνικής επειδή οι μαλάκες οι δεξιοί ούτε για μπινιές στον αθλητισμό δεν ήταν ικανοί (οι λεπτές διαφορές που λέγαμε).
Πάντως εγώ σαν οπαδός ομάδας από μικρός θυμάμαι οτι έτρωγα διπλό βρισίδι από τους Κνίτες -και λόγω μπάλας (όπιο του λαού) και λόγω ροκ. Τώρα βέβαια, επειδή ο Μαρξ έλεγε οτι η θρησκεία είναι το όπιο του λαού -καλό θα ήταν να το θυμηθεί το ΚΚΕ και να μας πει τι κάνει στις τάξεις του η Κανέλη π.χ. Τέλος πάντων, ψιλά γράμματα.

Καλά, δεν είπα οτι ο Σπυρόπουλος είναι κάνας Εντμίλσον στα νειάτα του, αλλά μια χαρά παίζει το παλικάρι και δεν υπάρχει καλύτερος στο ελληνικό πρωτάθλημα. Πέρσι ο μαλάκας σας, έφαγε τον Ίβανσιτς και τον Μάτος, έφαγε και τις περσινές σας μεταγραφές -φέτος ξεκίνησε με Σπυρό που για να βρίσει πρέπει να του πηδάς τη γκόμενα μπροστά στα μάτια του και να τον πατάς στον κάλο ταυτόχρονα. Όταν αρχίσουν τα νευρικά παιδιά να νευριάζουν σας βλέπω να παίζετε με την ομάδα νέων -λόγων ελλείψεως παικτών. Αν λοιπόν το γαμήσετε κι εσείς -τι μένει; Ο πρίγκιψ με το Αεκάκι.

Uncle Aris είπε...

Αυτά τα σχετικά με την μπάλα και την χούντα, να τα ακούνε κάποιοι που έχουν κάνει την Ρεάλ βασίλισσα, που έπαιρνε παίκτες από άλλες ομάδες με νόμους του Φράνκο.

The Motorcycle boy είπε...

Εντάξει, πήγες κι εσύ και έπιασες πολύ ξεκάθαρο παράδειγμα, τη Ρεάλ που γιγαντώθηκε επί Φράνκο στην κόντρα της με τη Μπαρτσελόνα που την κυνηγάγανε επειδή ήταν εθνική Καταλωνίας. Πάντως, εγώ συμφωνώ -η Ρεάλ είναι βασίλισσα. Πειράζει όμως που γουστάρω τα κεφάλια των βασιλέων και των βασιλισσών πεσμένα δίπλα στη γκιλοτίνα;

Υ.Γ.: Και ας μην ξεχνάμε τη δική μας Παναχαϊκή με το αναρχο-αριστερό ξεκίνημα έτσι;

Michael_Sc είπε...

Μερικά πρόσφατα, guys (με αφορμή και το "ρισκπέκτ" του Ραζάκιου).


Τζίζας = (Jesus) Ο Ιησούς και τα άτομα που έχουν εμφάνιση αυτού του τύπου. «Πού πας, ρε μεγάλε, με τα μαλλιά σαν τον Τζίζας;»

Οκέικ = Το οκέι σε χιουμοριστική εκδοχή.

Λ.Α. (προφέρεται ελ έι) = Το λεκανοπέδιο Αττικής, στη γλώσσα των χιπ-χόπερ και των δυτικών προαστίων. Πώς είναι το Λος Αντζελες; Καμία σχέση!

Το συσιφόνι = Ελληνοποίηση του youtube (εσύ+σιφόνι).

Λεβελιάζω = Από το αγγλικό level: Ανεβαίνω επίπεδα με γοργούς ρυθμούς, σε ον λάιν γκέιμ.
Σημαίνει και το έχω κολλήσει άσχημα (εθιστεί) και παίζω όλη μέρα.

Ζώγγολο = Από το ζώο + μόγγολο. Χρησιμοποιείται για να δώσει έμφαση στη χαμηλή διανοητική ικανότητα.

Ούζο = Ούφο, ζώο, χαζό.

Αργάμισι = Αργά και κάτι παρά πάνω: «Τι ώρα γύρισες χτες; - Ε, αργάμισι!», «Καλά, ας μην τον περιμένουμε, αυτός θα έρθει αργάμισι!»

Εφαγα χι, έριξα χι = Απόρριψη. «Δεν με ξέρει καλά εμένα, θα φάει ένα χι που θα είναι όλο δικό του!»

Καστανάς = Ο ασήμαντος, ο τίποτα: «Τι κάνει αυτή με τον καστανά;»

Σάπιος = Κάποιος που δεν είναι εντάξει.

Μαλέφας = Μαλ (μαλάκας) + έφας (ελέφας). Συνώνυμο του «γκράντε μαλάκα» σε λιγότερο προσβλητική εκδοχή.

Μαλακάσας = Λίγο πιο ελαφρύ από το σκέτο...

Μαέβιους = Ο,τι και τα παραπάνω, αναφορά στον «Μαέβιους Παχατουρίδη», τον πομπώδη ζωγράφο από τους Α.Μ.Α.Ν.

Σάπινγκ = Από το «σαπίζω» και την κατάληξη -ing: Το λούζω, δεν κάνω τίποτα, είμαι όλη μέρα στον καναπέ... «Κομμάτια είμαι από χτες, σήμερα θα κάνω σάπινγκ». (Να μη συγχέεται με το παλιότερο «κοκούνινγκ»).

Επικό = Τρομερό, καταπληκτικό, ανώτερο από «κλασικό». Επίσης χαρακτηρίζει και μια εντυπωσιακή γυναίκα: «Επική γκόμενα, λέμε!»

Σαύρα = Μη εμφανίσιμη γκόμενα.

Φ.Ε.Τ.Α.= Το ίδιο, από τα αρχικά Φανατική Εκπρόσωπος Της Ασχήμιας!

Φλόμπα = Μη εμφανίσιμη, παράλληλα δε και κακού ή φτηνού γούστου γκόμενα.


Ντρίμι = Το αγγλικό «dreamy» (ονειρικός, όνειρο), αντικαθιστά ταχύτατα το -παλιότερο- «θεϊκός». Για γραπτά μηνύματα...

LMAO = Laughing my ass off: Ξεκωλώθηκα στο γέλιο.

LMFAO = Laughing my fucking ass off: Ξεκωλώθηκα εντελώς και συνεχίζω να γελάω.

ROFLMAO = Rolling on floor laughing my ass off: Κυλιέμαι στα πάτωμα ξεκωλωμένος από τα γέλια (και πάει λέγοντας...).

F2F = Face to face:Παίζει πολύ στα sms «ψησίματος».

ΤΥ = Thank you, ευχαριστώ εν συντομία.

POS = Parent over shoulder, συνθηματικό «σύρμα». (δεν μπορώ να μιλήσω τώρα...)

BRB = Επιστρέφω αμέσως («be right back»)

RTMS = Τα αρχικά τού «Ρώτα τη μάνα σου!» ή, μάλλον, «Rota ti mana sou»! Αποκλειστικά και μόνο σε γραπτή επικοινωνία.

The Motorcycle boy είπε...

Ναι, διότι εδώ μέσα εκτός από διασκέδαση προσφέρουμε και επιμόρφωση! Χαχαχα

RaZz the riot grrl είπε...

Λεβελιάζω = Από το αγγλικό level: Ανεβαίνω επίπεδα με γοργούς ρυθμούς, σε ον λάιν γκέιμ.

nai swsta. h diadikasia tou level up einai perissotero gnwsth ws "levelarw" omws.

Σημαίνει και το έχω κολλήσει άσχημα (εθιστεί) και παίζω όλη μέρα.

nope. exw faei ta niata mou sta games kai den to exw akousei POTE me auth thn ennoia. synh8ws 8a poume "liwnw" h "sapizw", kai meta yparxoun oi lekseis pou perigrafoun kati sygkekrimeno pou kanoume sto game, px farmarw, levelarw, paw gia raid ktl.

The Motorcycle boy είπε...

Ααα, όλα κι όλα! Μεταξύ ειδικών εγώ δεν παρεμβαίνω!

espectador είπε...

Καλοοοοο! Καλημερα

The Motorcycle boy είπε...

Καλημέρα σας.

opoudjis είπε...

Τσάκω μάστορα μετάφραση:

http://hellenisteukontos.blogspot.com/2009/09/linguashmucks-motorcycle-boy-1-purity.html

The Motorcycle boy είπε...

Τσεκάρω και σου πω μετά...

Δημοσίευση σχολίου

Άσε κάτι για το γκαρσόνι ρε!

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Tomboy | Υπάρχουν δύο κατηγορίες ανθρώπων: Αυτοί που χωρίζουν τους ανθρώπους σε δύο κατηγορίες και οι άλλοι