Κάνω πολύ χάζι αυτή την αμηχανία που προκύπτει σε κάθε χειμωνιάτικη αγροτική κινητοποίηση. Οι άνθρωποι της κυβέρνησης κατανοούν «το δίκαιο των αιτημάτων» και εύχονται «ταχεία ανάρρωση», οι άνθρωποι της αντιπολίτευσης «παρίστανται και χαιρετίζουν», που έλεγε κι ένας φιλαράκος γραμματιζούμενος. Οι εξωκοινοβουλευτικοί συμπαρίστανται από μακριά (επειδή κάτι παιδιά που πήγαν πέρσι στους Κρητικούς αγρότες στο λιμάνι κοντέψανε να φάνε μαγκουριές), αναγνωρίζοντας την αγωνιστική διάθεση των «αγωνιζόμενων». Και οι τηλεοπτικοί αρλεκίνοι φυσάνε τις σερπαντίνες τους σε απευθείας μετάδοση –ανάλογα με την κατεύθυνση του ανέμου. Τρελό γέλιο!
Εγώ πάλι, θυμάμαι τους αγρότες «αντεπαναστάτες» που περάσανε από μαχαίρι οι Μπολσεβίκοι όταν η Σοβιετική Επανάσταση πάλευε να εδραιωθεί –σκέφτομαι οτι όλοι καταδικάζουν τέτοιου είδους πρακτικές αλλά πολλοί, ενδόμυχα, εύχονται να καθαρίζανε για πάρτη τους στις καθιερωμένες αγροτικές κινητοποιήσεις τίποτα βρικόλακες Μπολσεβίκοι. Βολικό, όσο να πεις!
Οι αγρότες υπήρξαν, σε επίπεδο θεωρίας, καρφί στο μάτι του Μαρξισμού –επειδή αποτελούσαν απολίθωμα του φεουδαρχικού συστήματος παραγωγής το οποίο θα έπρεπε, νομοτελειακά, να έχει δώσει τη θέση του στον καπιταλισμό. Για να περάσουμε (στη βάση της ίδιας νομοτέλειας) και μέσω της δικτατορίας του προλεταριάτου, στον κομμουνισμό. Τι γίνεται όμως όταν όλες οι εξεγέρσεις του προηγούμενου αιώνα σημειώθηκαν σε χώρες με αυξημένο τον αγροτικό τομέα; Τι γίνεται όταν, αντί οι εναπομείναντες αγρότες να στρατευτούν πίσω από την εργατική πρωτοπορία, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο; Ντρεσάρισμα της θεωρίας -λενινισμός, μαοϊσμός, καστρισμός, αυτό γίνεται.Κι άντε μετά να βγάλεις άκρη περί του ότι πολλοί Ρώσοι αγρότες επέμεναν να συρρέουν (ακόμα και κρυφά) στα οπιοπωλεία-εκκλησίες, επέμεναν να διατηρούν τις εθνικιστικές τους τάσεις, αντιδρώντας στην επανάσταση! Άντε να καταλάβεις γιατί οι Κουβανοί αγρότες κρύβανε στις στάνες τους Μπαρμπούδος ενώ οι Βολιβιανοί αγρότες τρέχανε να εισπράξουν την αμοιβή της επικήρυξης του Τσε Γκεβάρα! (Το θέμα περί ταξικής συνείδησης, δεν έχω σκοπό να το ανοίξω άλλο εδώ).
Πολλή ιστορία –αρκετά τα παραδείγματα.
Η οικογένειά μου έχει αγροτικές ρίζες κι εγώ για χρόνια στριφογύρισα σε αγροτικές περιοχές –άλλοτε λόγω συγγένειας, άλλοτε για να κονομήσω κάνα μεροκάματο, μαζί με τους υπόλοιπους φτωχομπινέδες φοιτητές. Είχα και κάτι φίλους «λάτρεις της επιστροφής στη φύση» -τέλος πάντων, έχω κάνει κάποιο μικρό «αγροτικό». Θυμάμαι λοιπόν πως ξεκίνησε το σημερινό πρόβλημα των αγροτών (που, φυσικά, αντικατέστησε τα παλιότερα προβλήματά τους –μη νομίσεις οτι ο πρωτογενής ήταν ποτέ παράδεισος στην Ελλάδα!)
Το κουμπί ονομαζόταν «ποσοστώσεις». Όταν ο (ταρατατζούμ) «εθνάρχης» έβαλε τη χώρα στην ΕΟΚ ξεκίνησε αυτό το μανίκι με τον έλεγχο της αγροτικής παραγωγής –κάτι ανάλογο πήγαν να κάνουν οι Αμερικάνοι με τη NAFTA κι ακόμα σφάζονται στη Λατινική Αμερική. Αλλά οι δικοί μας αγρότες το παίξανε πιο διαλλακτικά κι ευρωλιγούρικα. Ένας από τους λόγους είχε να κάνει με τα κατάλοιπα του Εμφυλίου στην ελληνική ύπαιθρο –βλέπεις, μπορεί ο Εμφύλιος να έληξε στις απρόσωπες πόλεις, αλλά το γινάτι κρατάει ακόμα στην ύπαιθρο. «Εμένα, μου σκότωσε τον πατέρα ο Καραλίβανος για να του κλέψει τη σοδιά, αναγκάστηκα να θρέφω τη μάνα και τις αδερφές μου από 10 χρονών», μου είχε απαντήσει ένας γέρος όταν τον ρώτησα πως διάολο γίνεται να ψηφίζει τόσα χρόνια Δεξιά –κόντρα στα συμφέροντά του. Παραδίπλα, φυσικά, υπήρχε άλλη περίπτωση όπου τον πατέρα τον είχαν σκοτώσει οι Χίτες –δεν ξεχνιούνται εύκολα όλα αυτά, για την ακρίβεια δεν ξεχνιούνται ποτέ –απλώς εξαφανίζονται όταν οι άνθρωποι πεθάνουν. Κάπως έτσι διαμορφώθηκε η πολιτική συνείδηση στην ύπαιθρο, οι πληγέντες από τους αντάρτες έγιναν πατροπαράδοτοι Δεξιοί, οι πληγέντες από τον στρατό και τους παραστρατιωτικούς έγιναν ΚΚΕδες ή Πασόκοι.... Και η «ποσόστωση» έφερε «επιδότηση» -μπήκε το νερό στ΄αυλάκι. Πληρώνονταν οι καλλιεργητές για να πετάνε την παραγωγή στις χωματερές και μετά πληρώνονταν για να ΜΗΝ καλλιεργούν κι αργότερα τους πλήρωναν για να καλλιεργούν ζημιογόνα προϊόντα. Και μη μου πεις περί αγάπης των αγροτών για τη γη τους κι άλλα τέτοια χίπικα –ή μην τα πεις σε τίποτα καφενεία της επαρχίας, επειδή θα σε φυτέψουν σε κάνα περιβόλι να παριστάνεις το σκιάχτρο.
Τα πράγματα στράβωσαν και λόγω της NAFTA –η ευρωπαϊκή γεωργία (και η ελληνική πολύ περισσότερο) χαρακτηρίζεται από την αξιοποίηση μικρών και κατακερματισμένων εκτάσεων. Συγκριτικά με κάτι Καναδάδες για παράδειγμα, όπου ο αγρότης ψεκάζει το χωράφι του με ελικόπτερο –επειδή έχει έκταση λίγο μεγαλύτερη από την πόλη της Λαμίας, ας πούμε. Τουτέστιν το είδε ασύμφορο το άθλημα η Ευρωπαϊκή Ένωση κι αποφάσισε να τελειώνει με αυτόν τον τομέα παραγωγής. Πως όμως να γίνει αυτό, όταν έβαλες τους αγρότες να καλλιεργήσουν προϊόντα σύμφωνα με τις εμπορικές σου ανάγκες, τους έβαλες να αγοράσουν μηχανήματα, τους έβαλες να ξεσκίσουν τη γη τους και τους επιδότησες από πάνω; Θα πέφτανε κυβερνήσεις αν κόβονταν μαχαίρι όλα αυτά –κι έτσι η Ε.Ε. έβαλε σε εφαρμογή το «σχέδιο τραβεστί». Άρχισε δηλαδή να επιδοτεί τη μετατροπή της χρήσης γης –όπου χωράφι φτιάξε ξενώνα, αγροτικό ροντέο, χιονοδρομικό κέντρο, σινεμά, φτιάξε κάτι άλλο ρε παιδί μου! Και οι εναπομείναντες αγρότες επιδοτήθηκαν για να το γυρίσουν σε τρε σικ βιολογικές καλλιέργειες –το καλύτερο που είχα διαβάσει ήταν η επιδοτούμενη εκτροφή σαλιγκαριών, «πράσινη τσόχα –εύκολο χρήμα»!
Και ζήσανε αυτοί καλά; Οπωσδήποτε!
Διότι ο αγροτικός πληθυσμός έχει αυξημένο το αίσθημα του συντηρητισμού, «έτσι μάθαμε, έτσι κάνουμε –τι είναι αυτά τα καινούργια κόλπα τώρα;» Κι άντε να πείσεις τον άλλον που καλλιεργεί 30 χρόνια τη γη οτι το μέλλον είναι το «ίνγκλις μπρέκφαστ»! Εδώ χτικιάσανε να τον γυρίσουν από την καλλιέργεια του ροδάκινου στην καλλιέργεια καπνού –τι να λέμε τώρα!
Κι άντε, να συνυπολογίσουμε οτι ανέβηκε το μορφωτικό επίπεδο στην επαρχία, ήρθαν οι σπουδαγμένοι γιοι των αγροτών που βλέπουν «μακρύτερα». Πάει τώρα ο μάγκας στον γέρο και του ξηγιέται περί «χοντρή κονόμα με μηδέν κόπο», στρίβει το μουστάκι ο γέρος που θυμάται οτι ακόμα και τις επιδοτήσεις τις παίρνει με κομματική ταυτότητα –αλλά τον αγαπάει τον γιο του –πείθεται να του κάνει το χατήρι.
Στήνεται το επόμενο πρωί στην Αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Γεωργίας ο μάγκας, για να κάνει τα χαρτιά του, περί «μετατροπής της χρήσης γης». Τον κοζάρει ο πρόθυμος υπάλληλος, ψάχνει τη λίστα με τα δικαιολογητικά, «να δω τα συμβόλαιά σας;» ζητάει. Παγώνει ο μάγκας. «Τι συμβόλαια; Τα χωράφια τα έχουμε πάππου προς πάππου! Δεν υπάρχουν χαρτιά!» διαμαρτύρεται. «Εντάξει», συμβιβάζεται ο υπάλληλος που έχει και αναδουλειές, «έχετε τουλάχιστον τίποτα επίσημα σχεδιαγράμματα –που να δείχνουν οτι πρόκειται περί καλλιεργήσιμης γης και όχι δάσους;»
Κάνω μια παρένθεση εδώ, έτυχε να βρεθώ σε μια τέτοια περίσταση, πριν από χρόνια, συνοδεύοντας μορφωμένο φίλο, όταν πήγε να καταθέσει χαρτιά για ένταξη στο Κτηματολόγιο (το προηγούμενο –όχι αυτό το τελευταίο που πλήρωνες και έμπαινες άνευ ελέγχου για να βγεις αμέσως μόλις γίνει ο έλεγχος!) Τελικά, αποδείχτηκε τότε οτι δεν υπήρχε τίποτα που να επιβεβαιώνει την ιδιοκτησία ενός μεγάλου μέρους των αγροτικών εκτάσεων και περί δάσους μόνο κάτι φωτογραφίες τραβηγμένες από γερμανικά Στούκας έχουν βρεθεί –άντε βγάλε άκρη, κλείνω την παρένθεση.
Γυρίζει λοιπόν ο γιος στον πατέρα μπαϊλντισμένος, τον χτυπάει στην πλάτη και αποφαίνεται, «καλά ξηγιέσαι γέρο, μ΄αυτούς δεν βγαίνει άκρη, να χέσω τα πτυχία μου μέσα, και πάω τώρα στο καφενείο επειδή ψάχνουνε τρίτον για πρέφα -άντε εσύ στα μπλόκα και πάρτους τα χοντρά».
Τόσο απλά, οι αγρότες παραμένουν προσκολλημένοι σε καλλιέργειες προϊόντων που κανένας δεν θέλει ν΄αγοράσει (αφού έρχονται απ΄έξω φτηνότερα), οι κυβερνήσεις παραμένουν κοροϊδεύουσες τις εκλογικές τους πελατείες και βαφτίζουν το κρέας σε ψάρι για να δώσουν ρεγάλο στους αγρότες τα χρήματα που προορίζονται για μετατροπή χρήσης γης... (Κάνω απλούστευση εδώ πέρα, με σχηματικό τρόπο –δεν έχω όρεξη να αναλύσω διεξοδικότερα, μόνο την άποψή μου θέλω να εξηγήσω).
Τόσο απλά ο αγροτικός τομέας βγαίνει από την παραγωγική διαδικασία και εντάσσεται στην παρασιτική διαβίωση.
Κι ακόμα πιο απλά, το εκάστοτε κράτος που είναι πέραν του δέοντος πρόθυμο να ανοίξει τα κεφάλια 100 παιδιών αν τολμήσουν να διαδηλώσουν στο κέντρο της Αθήνας και να συλλάβει τα 180 απ΄αυτά με την κατηγορία της παρακώλυσης συγκοινωνιών και της σύστασης συμμορίας –αυτό το ίδιο κράτος κουνάει στοργικά το κεφάλι όσο οι αγρότες κλείνουν τις εθνικές οδούς, ή καταστρέφουν τις μπαριέρες και τα δεντράκια της Θεσσαλονίκης μπουκάροντας με τα τρακτέρ. «Other the one and other the other», που έλεγε κι ένας φιλαράκος, αγγλομαθής! 8 μήνες (στην καλύτερη) προφυλάκιση στον πιτσιρικά που (λένε ότι) πέταξε μια μολότοφ, πρώτη θέση στα δελτία ειδήσεων για τους αγροτολεβέντες που καίνε λάστιχα και κλείνουν τα σύνορα σε ζωντανή σύνδεση!
Αμηχανία σε ντο ελάσσονα, στο δρόμο προς Ελασσόνα.
Οι μόνοι που δεν δείχνουν αμήχανοι (καθότι αυτοδιαφημίζονται ως πολυμήχανοι) είναι οι μεταπράτες των πόλεων οι λιανοπωλητές αέρα κοπανιστού –ξέρεις εσύ! Αυτοί που θέλουν ένα κράτος χωροφύλακα, ένα κράτος δραστήριο στην καταστολή όσων εμποδίζουν τις εισπράξεις τους αλλά ταυτόχρονα αλληθωρίζον αναφορικά με τις δικές τους λαμογιές. Αυτοί παίζουν το ρόλο του χορού τραγωδίας: «βουλιάζουμε, καταστρεφόμαστε, χάνουμε λεφτά, εμποδίζεται το εμπόριο, μας πνίγουν τα γραμμάτια!» ξεχνώντας φυσικά να αναφέρουν οτι πουλάνε μεταποίηση κάκιστης ποιότητας σε τιμές ανάλογες των κριασιόν μεγάλων παρισινών μετρ.
Κι αν ρωτήσεις ποιος φταίει, τότε η κουβέντα γυρνάει στο μεταφυσικό. Οι «μεσάζοντες», οι «αγρότες του Κολωνακίου», οι «δημόσιοι υπάλληλοι» (αυτοί κολλάνε παντού), ο Χαλίφης Χαρούν Αλ Ρασίδ και η Λέσχη Μπίλντεμπεργκ... Μπορεί κι οι μετανάστες!
Είμαι γενικά υπέρ των κινητοποιήσεων, επειδή είμαι άνθρωπος που του αρέσουν τα πάρτι –άσχετα αν δεν πηγαίνω λόγω διαφορετικών μουσικών προτιμήσεων. Μια φορά έπεσα κιόλας σε μπλόκο αγροτών στα διόδια των Μαλγάρων –αναγκάστηκα να γυρίσω πίσω στη Θεσσαλονίκη και να φορτώσω τη μηχανή στο τρένο, έκανε και σκατόκρυο, πέρασα ακόμα μια μέρα στην πόλη, δεν έπαθα κανένα μεγάλο κακό. Γι΄αυτό και η άποψή μου περί αγροτικών κινητοποιήσεων συνοψίζεται στον γνωστό στίχο του Τζίμι Χέντριξ:
«Ας πέσουν τα βουνά, αρκεί να μην πέσουν πάνω μου».
Egidio Gherlizza- Τζέφυ και Τσέρυ
-
Ο Egidio Gherlizza είναι ένας καλλιτέχνης για τον οποίο μιλούν ελάχιστα,
ωστόσο ο πιο τυχερός χαρακτήρας του, ο αλήτης Σεραφίνο, κατάφερε να γίνει
μια μ...
Πριν από 5 μήνες
45 γκολ αυτοί, σέντρα εμείς.:
Μοτοσακέ, μας είπες το σύνθημα αλλά δεν προχώρησες στο παρασύνθημα.
Όντως, με βάση μία οικονομίστικη λογική, η κατακερματισμένη αγροτική παραγωγή που βασίζεται στον μικροιδιοκτήτη γης δεν είναι συμφέρουσα πλέον. Αυτό είναι το σύνθημα. Με το παρασύνθημα τι γίνεται; Γιατί αν ακολουθήσει κανείς αυτή τη λογική, η "διέξοδος" φαίνεται να είναι μία μετατροπή της αγροτικής παραγωγής με βάση το μοντέλο της τεράστιας αγροφάρμας, μία μετατροπή που, απ' όσο ξέρω, βρίσκεται ήδη εν εξελίξει σε άλλες μεσογειακές χώρες, όπως η Ισπανία. Κάτι που βέβαια σημαίνει ότι θα καθαριστούν όσοι αγρότες "περισσεύουν" από αυτό το μοντέλο και θα μείνουμε με τους μεγαλοπαραγωγούς (ή αγροεταιρείες ίσως;). Και τι θα γίνει με αυτούς τους περισσευούμενους; Μήπως εργάτες στη δούλεψη του μεγαλοπαραγωγού; Έχουμε και τους μετανάστες για αυτό όμως. Οι αμερικανοί αγρότες, εκεί στα νότια των ΗΠΑ, έχουν να μας διδάξουν πολλά πάνω σε τέτοιες πρακτικές. Παρεμπιπτόντως, τα "ανταγωνιστικά" αγροτικά προϊόντα από τους Καναδάδες και τις Αμερικές επιδοτούνται και αυτά αφειδώς. Οι οικονομίστικες λογικές ποτέ δεν είναι απλά οικονομίστικες. ;)
Σσσσ όμως τώρα. Πρέπει "όλοι μαζί" να προσπαθήσουμε για τον εκσυγχρονισμό της αγροτικής παραγωγής και να μην ανεχόμαστε τον παρασιτισμό του αγρότη. Γαμημένη ταξική συνείδηση! Σταλινική κολλεκτιβοποίηση τώρα! Τι διαβουλεύσεις και μαλακίες;
Μίλησε κανείς για λατιφούντια;
ΥΓ: Ωραίος ο Hunter Thompson. Το τσίμπησα ήδη το βιβλίο :)
Zmithereen
Zmithereen, είχα το λόγο μου που δεν προχώρησα στο παρασύνθημα. Βλέπεις -όσα αναφέρεις, δουλεύουν σε Κανονικές Συνθήκες καπιταλιστικής "παραγωγής" (διαβάζεται και εξαθλίωσης). Εδώ δεν τις έχουμε -εδώ υπάρχει μια χώρα που ζει με τη λογική της ψείρας και μάλιστα της στειρωμένης ψείρας. Πως να βγάλω συμπέρασμα λοιπόν; Με ποια δεδομένα;
Αν πρόσεξες, έβαλα 3 μεταβλητές:
1. Οικονομικός παράγοντας
2. Νοοτροπία, αντιλήψεις
3. Πολιτικός καιροσκοπισμός
Ο νο2 είναι αστάθμητος καθότι μη διερευνημένος, ο νο3 είναι αστάθμητος λόγω αοριστίας -χέσε ψηλά κι αγνάντευε!
Ναι -έτσι δουλεύει κατά καιρούς το ζήτημα (με το Πασόκ): εκσυγχρονισμός αγροτικής παραγωγής κι αλλιώς δουλεύει με τη ΝΔ: "μοιραστείτε τα οι δικοί μας και κάντε φιγούρα να δουν οι άλλοι τι χάνουν".
Δεν χρειάζεται να επισημάνω την αποτυχία και των δυο μεθόδων!
Κι όταν ακόμα και μεθοδικοί μακελάρηδες τύπου Στάλιν ή Συμμορίας των 4 δεν κατάφεραν να βγάλουν τα σκατά από τα μυαλά των αγροτών -δύσκολη η κατάσταση φίλε!
Ώπα!!!! Εγώ ανοίγω τον χορό???
Πρώτον, αυτός που πήγε στο κτηματολόγιο, βρωμάει Αθήνα από χιλιόμετρα.
Ο original βλάχος θα είχε πάει με τα χαρτιά κομπλέ - σεμπλόν και δεν θα ήξερε που είναι το χωράφι. Σαν τους παπάδες που δήλωσαν την πλατεία Μαβίλη.
Οι βλάχοι σ' αυτά είναι master, τι να τους κλάσουν τα phd από το Harvard...
Από την άλλη, έχω μιλήσει από δω κι από κει με διάφορους που υποστηρίζουν τον δίκαιο αγώνα των αγροτών, να που πουν τα αιτήματά τους.
Γιατί κατά βάθος κι εγώ αγρότης είμαι αφού δηλώνω κάτι στρεμματάκια στο E9. [με συμβόλαια κανονικά].
Η απάντηση είναι, το κράτος φταίει που τους κοροϊδεύει και η Ε.Ε. που τους έχει καταστρέψει.
Είναι αλήθεια; Όχι ακριβώς.
Η Ευρώπη λέει ότι η Ελλάδα δικαιούται 300 εκατ. για τη γεωργία.
Οι βλάχοι απαντάνε, ωραία πάρτε τα και μοιράστε τα. Ξέρεις, για να τα πάρουμε, πρέπει να πληρούμε και κάποιους όρους ανταπαντάς εσύ και σου κλείνει ραντεβού στο night club βιορκαπέτ να ακούσεις το διαχρονικό χιτ "όλα τα κιλά, όλα τα λεφτά".
Από την άλλη είναι και τα καρτέλ στη μέση. Μιλάμε μ' ένα δικό μου, αρχίζει το ποιήμα. Ξέρεις πόσο αγοράζει ο έμπορος τα πορτοκάλια το κιλό;
Όταν λέμε αγοράζει μην νομίζεις ότι στήνεσαι σε καμιά αγορά και περιμένεις. Έρχεται και τα μαζεύει αυτός από το κτήμα. Οι μάγκες απλά τσεκάρουν το ζύγι... Και μην νομίζεις ότι μιλάμε για αστεία ποσά.
Υπάρχει και ο δίπλα βέβαια που αγοράζει ένα μηχάνημα που τα συσκευάζει και ανεβαίνει χαράματα στο Ρέντη και τα πουλάει μόνος του. Σε τιμή τριπλάσια. Άλλη αντιμετώπιση του ίδιου θέματος.
Η ΕΟΚ [είμαι παλαιοκομματικός ρε!] πληρώνει την αλλαγή καλλιέργιας αλλά ξέρεις πόσα δίνει; Το είχα ρωτήσει μου είχαν πει ένα ποσό. Δηλαδή πόσα θέλατε να σας δίνουν ρε μάγκα, ξαναρώτησα; Όλα, η απάντηση.
Η κατακερματισμένες ιδιοκτησίες και η δημιουργία νέων τσιφλικιών είναι μια άλλη ιστορία που η πραγματικότητα δεν έχει καμία σχέση μ' αυτά που κυκλοφορούν.
Ρε γκαβέ τι πρώτος; Χαχαχαχα.
Δεν τα κατέχω όλα αυτά που λες, αλλά δεν τα αμφισβητώ. Είναι σίγουρα ΚΑΙ έτσι, όπως είναι και γιουβέτσι.
Η ΕΟΚ (και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο) δίνει το μισό ποσό συνήθως για αλλαγή της χρήσης γης και το άλλο μισό πρέπει να το βάλεις εσύ που θα κονομήσεις από την καινούργια χρήση -αυτό το ξέρω. Και λογικό το βλέπω. Το μισό, λοιπόν, που βάνεις εσύ, αν βγάλεις το κόστος της γης (που είναι δική σου), το κόστος της εργασίας (της προσωπικής που θα ρίξεις) και κάτι άλλα λιμά -μένει περίπου μηδέν. Αλλά πρέπει να φτιάξεις κάτι με όσα πάρεις -δε λέει να τα φας όλα αδερφάκι! Αλλιώς στα ζητάνε πίσω -οι μαλάκες!
Για τα ουρι εξ ανατολων που πλακωνουν στα χωρια τις μερες που λαμβανει χωρα η επιδοτησις των αγροτων δεν ειδα να γραφεις τπτ.. :)
Τότε που πηγαίναμε εμείς για πορτοκάλια δεν υπήρχαν τέτοια -απλά την πέφτανε στις φοιτήτριες οι οποίες ως γνωστόν όλες πουτάνες και αυτοί πολύ βαρβάτοι άνδρες ενώ εμείς οι φοιτητές αδελφούλες.
Τέλος πάντων, καλό είναι να τα δίνουν τώρα στις Ρωμάνες και τις Ρουσίδες -να κινείται το χρήμα. Επειδή έχω τύχει σε μπαράκι κανονικό στην επαρχία και δεν παίζεται με τίποτα ο καβλωμένος, μεθυσμένος αγρότης (κυρίως λόγω ιπποδύναμης).
Σοβαρά τώρα -τρομερός θάνατος η επαρχία, σαπίλα, κατάθλιψη, αυτοκτονία.
Κοτζάμ Χίτλερ και Ναπολέοντες τους νίκησε το κρύο, κάτσε να πέσει λιγάκι η θερμοκρασία, να δεις για πότε λύνονται τα μπλόκα.
Χρυσό μου πως φαίνεσαι οτι δεν είσαι Πελοποννήσιος! Κάθονται ρε τα βράδια στα μπλόκα οι αγρότες; Τα κλειδώνουν και πάνε σπίτια τους μετά τα δελτία ειδήσεων -γι΄αυτό τότε ο Σημίτης είχε βάλει τα ΜΑΤ να τους σκάσουν τα λάστιχα, χαχαχαχα.
Υ.Γ.: Οι πιο οργανωμένοι του Μπούτα βάζουν Αλβανούς πάντως να τα προσέχουν τα βράδια.
Κόπηκα τώρα.
Δε ντρέπονται λίγο;
Αυτό λέω κι εγώ. Δεν ντρέπονται οι Αλβανοί που κάθονται να κάνουν το μαλάκα εκεί πέρα για μερικά ευρώ; Χίλιες φορές καλύτερα μπουκαδόρος σε σπίτι. Τέλος πάντων -ανάμεσα σε αποκτήνωση και εξαθλίωση γωνία δεν υπάρχει, ούτε για να κοπανήσεις το κεφάλι σου, έτσι νομίζω.
ποιοι κανουν μπλοκα ρε σεις; αυτοι αφησαν τα μπαογκ να περασουν για τας σερρας γιατι επαιζε η τελευταια εκδρομη πριν την εκδρομοαπαγορευση. μπλοκα; ας γελασω χα
καποιος ανεφερε την λεξη κολλεκτιβοποιηση. θα ξαναγελασω χα.
οποιος θελει να αυτοκτονησει μπορει να παει στα μπλοκα και να κανει την προταση στους εξεγερμενους, αφου εχει τσιμπησει ενα σουβλακι - μην παει κ νηστικος.
τα μπάοκ τάφησαν γιατί διαφορετικά θα μετέτρεπαν τα πορσετρακτέρια τους σε βεγκαλικά...κάτι ξέρουν και τα παόκια απο τσαμπουκά
Εξαιρετικό το κέιμενό σου motorcycle boy. Δεν έχω να προσθέσω τίποτα σε όσα αναπτύσσεις. Μόνο να πάω στο τέλος και να πω κι εγώ την άποψή μου. Τα τρία τελευταία χρόνια δούλευα σε ένα εργοστάσιο ντομάτας, καμπάνια, τέλη ιουλίου- μέσα οκτωβρίου. Μετά από αυτό σιχάθηκα το σύμπαν όλο -αυτή η αλυσίδα κράτος-εργοστάσιο-παραγωγοί-ομάδες (νταβάδες) παραγωγών-μεταφορείς είναι για να την πετάξεις στα σκουπίδια. Όλη η απάτη και πονηριά, οι εκβιασμοί, η ανείπωτη ηλιθιότητα, και τελικά το σκατό που εσύ θα φας ως καταναλωτής για να βγάλουν όλοι οι άλλοι μεγαλύτερο κέρδος. Ωστόσο ο φασισμός κάποιου που στέκεται μπροστά στην πόρτα του σπιτιού μου μην αφήνοντάς με να μπω μέσα επειδή κάτι ζητάει από κάποιον άλλο είναι εξοργιστικός. Αλλά για να το κάνει αυτό, αν δεν είναι απλώς τρελός, σκέψου τι αλαζονική αίσθηση εξουσίας έχει για να φτάσει στο σημείο να με καταπιέζει κατ' αυτόν τον τρόπο. Φαντάσου δηλαδή να ήσουν στην Τσιμισκή τις προάλλες όταν κλείσανε τον κόμβο στα δικαστήρια, να μη κουνιέται φύλλο, και να έχεις ασθενή που πρέπει να πάει στον προορισμό του. Και φυσικά να μην ξέρεις καν γιατί έχεις φρακάρει για μία ώρα μέχρι να ακούσεις τον λόγο στο ραδιόφωνο. Εδώ η ανεργία και ο εξευτελισμός του «άτυχου», απλού εργαζόμενου για 500-700 ευρώ δίχως ασφάλιση δεν έχει προηγούμενο. Η Λάρισα ωστόσο έχει γίνει κολωνάκι, το δημόσιο υπαλληλοπαπαδαριό δεν φορολογείται (να μη μιλήσω για τη σιχαμένη holy business), οι δημόσιες υπηρεσίες τίγκα στους αμέτρητους, άχρηστους, αγενείς κηφήνες, τα μπουζούκια γεμάτα και ο Αριστοτέλης εξωγήινος. Τι είναι αυτό το πράγμα; δεν μπορώ καν να πιστέψω ότι συνιστά πραγματικότητα, την ελληνική πραγματικότητα, για να μην ζήσω την υπόλοιπη ζωή μου ως αυτιστικός.
Κι εμένα μου αρέσουν τα πάρτι, και μάλιστα τα πιο καλά, γι' αυτό περιμένω να δω έναν χορό αγροτών-πολιτών, επιχειρηματιών-πολιτών, κράτους-πολιτών, νταβάδων-πολιτών. Χωρίς τη διαμεσολάβηση κανενός μπάτσου. Πρέπει επιτέλους κανείς να μπορεί να ζει με μια θεμελιώδη αξιοπρέπεια. Αν όχι ε να πέσει το βουνό στο κεφάλι μας να τελειώνει το παραμύθι. Κι επειδή δεν βλέπω κανένα χαϊρι σ' αυτόν τον άθλιο τόπο, αν δε θέλει κανείς να πέσει το βουνό στο κεφάλι του πρέπει να την κάνει. Και να αλλάξει και υπηκοότητα για να 'ναι σίγουρος πως δε θα ξαναγυρίσει.
"Σοβαρά τώρα -τρομερός θάνατος η επαρχία, σαπίλα, κατάθλιψη, αυτοκτονία."
Αυτό έλεγα κι εγώ. Τώρα παλεύω και κολυμπάω καθημερινά. Κι αν δεν στροβιλίζεσαι σε περίεργες περιδινήσεις αλλά έχεις πάρει τον "άλλο" τον "καθαρό" το δρόμο - "καλή" ώρα όπως εγώ- τα βράδια είναι περίεργα και αποπνικτικά. Αλλά και εκεί παλεύεις. Και καμιά φορά νικάς κιόλας.
Υ.Γ. Πολλά εισαγωγικά έβαλα. Μάλλον πρέπει να ξανασκεφτώ μερικά πράγματα, μοτοσακέ. Το κείμενό σου όμορφο και ωραία αποστασιοποιημένο.
EAT MEAT
Το '95 εζησα απο κοντα τα μπλοκα. Εκανε κι ενα ψοφόκρυο... μπρρρ.. Φασολαδα καφτη και τσιπουρακια ολη τη νυχτα και το πρωι μας αφησαν να περασουμε. Οταν πληρωθηκαν τις επιδοτησεις για το βαμβακι, λυθηκαν τα μπλοκα, ελευθερωθηκαν οι δρομοι και οι επιδοτησεις φαγωθηκαν στα αθλια "μαγαζα" των χωριων, που ειχαν φερει "κομματια" λευκης σαρκας -με το νταβατζη τους, εννοειται, το δουλεμπορα. Πανε τα λεφτα, νά'ταν κι άλλα!
Το αδικο ειναι πως υπαρχουν αγροτες που δεν περιμενουν επιδοτησεις για να ζησουν και να προκοψουν, αλλα μπερδευονται σε αυτη τη κατασταση για να "ειναι ολοι μαζι".
-->> Υπαρχουν και αγροτες που κανουν μεροκαματο σε οικοδομες για να τα φερουν βολτα και δεν καλλιεργουν επιδοτουμενα προϊοντα και στα μπλοκα μενουν σπιτι τους. Γι αυτους δεν υπαρχει θεος, ουτε μπαρμπας, μοναχα ΓΗ.
..τι να πεις.. ΑΓΡΟΤΗΣ ειναι μια λεξη με πολλες σημασιες..
αν ανοιγε ενα μπουρδελλο σε καθε χωριο, να δεις αν θα ξαναγινοντουσαν μπλοκα! :Ρ
(σορρυ κιολας)
Dim, τα μακεδονικά μπλόκα αφήνουν, από αρχαιοτάτων, να περνάνε παόκια. Η δουλειά τους είναι να μην αφήνουν γάβρους να περνάνε κατά πάνω. Περί κολλεκτιβοποίησης έχεις δίκιο, το έγραψα και σε παρόμοιο παράδειγμα στο ποστ.
Αλέξανδρε, τι να κλάσουν τα παόκια και οι άλλοι χουλιγκάνοι μπροστά στα αγροτομπλόκα; Είσαι με τα καλά σου; Συγκρίνεται το πεζικό με τα τεθωρακισμένα;
Jim, το έγραψα κιόλας -έχω κάποιους δεσμούς με επαρχία κι έχω δει παιδιά να τρελαίνονται σε κωμοπόλεις που βρέχει ασταμάτητα για 2 μήνες και η ζωή νεκρώνει στις 8 το βράδυ. Γάμησέ τα...
Rodia, όταν πήγαινα Γυμνάσιο είχαμε κάνει μια κατάληψη και ένα από τα αιτήματά μας ήταν: ΤΑΣΑΚΙΑ ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ -ΜΠΟΥΡΔΕΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. Όπως βλέπεις λοιπόν, το θέμα των οίκων ανοχής το είχαμε ήδη εντάξει (εντάξει;)στο κοινωνικό μας πρόγραμμα -αν μας εκλέξετε βολευτάς θα το υλοποιήσουμε κιόλας!
Σίγουρα, αγρότες (όπως και δημόσιοι υπάλληλοι, μπάτσοι, έμποροι, πιτσαδόροι, θηριοδαμαστές) υπάρχουν διαφόρων ειδών και αντιλήψεων αλλά και τεχνοτροπίας μη σου πω! Γι΄αυτό προτίμησα στο ποστ να μην εξειδικεύσω αλλά να γενικεύσω αναφέροντας καταστάσεις και συλλογικές νοοτροπίες.
Καλά κάνανε και τα φάγανε στα κονσομασιόν τα λεφτά των επιδοτήσεων πάντως -που να τα φάνε δηλαδή; Στην ανάπτυξη της γεωργίας; Χαχαχα
Γιώργο, ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Και επειδή έχω δουλέψει σε αγροτικά, συμφωνώ. Να φανταστείς -κόντεψα κάποτε να κόψω το τσιγάρο όταν δούλεψα ένα καλοκαίρι στα καπνά!
Για το κλείσιμο των δρόμων (ή για ανάλογες πρακτικές) έχω πάντα την ηλίθια ελπίδα οτι θα ξεκινήσει με αφορμή αυτό ένας πανικός και τα πράγματα θα γίνουν ανεξέλεγκτα -κι εμένα μου άρεσαν ανέκαθεν τα ανεξέλεγκτα (χουλιγκάνικη άποψη το παραδέχομαι).
Δεν ξέρω πως έχει γίνει η Λάρισσα, όταν είχα πάει το 80κάτι βγαίνανε οι ΤΕΙτζήδες στην πόλη μετά τις 1 το βράδυ επειδή νωρίτερα τους πλακώνανε στο ξύλο οι ντόπιοι -αυτό θυμάμαι.
Επειδή τώρα το δίκιο είναι υποκειμενική έννοια -δίκιο έχει κι αυτός που πάει τον άνθρωπό του στο νοσοκομείο, δίκιο έχει και ο άλλος που κλείνει το δρόμο. Στα δικά μου γούστα, πιο πολύ ταιριάζει η περσινή απόβαση των Κρητικών και μια προσπάθεια μπαχαλοποίησης της Αθήνας από τα μπλόκα στις εθνικές -αλλά όπως έγραψα παραπάνω, είμαι υπέρ των ανεξέλεγκτων καταστάσεων...
Μοτορ ειχα σκοπο να σε στολισω,αλλα κωλωσα στο τελος που ανεφερες για καπνα.
Επειδη απο 9 χρονων με ξυπναγανε στις 3 τα χαραματα να παμε για καπνο,καβαλα στο γαιδαρο για 3 χιλιομετρα ,και να λαγοκοιμαμε με φοβο να σκασω κατω,μιλαμε για αγρια πραγματα.
Ουτε ν'ακουω δε θελω.
Δεν ειναι ομως τα πραγματα οπως τα περιγραφετε,τα εχετε ισοπεδωσει ολα.
Συμαζευτειτε.
Ρε αδερφέ -τι είμαι, χριστουγεννιάτικο δέντρο για να με στολίσεις; χαχαχαχα
Με μπερδεύεις λίγο με τον πληθυντικό -όταν μιλάς περί ισοπέδωσης αναφέρεσαι στο ποστ μου από πάνω, σε σχόλια από κάτω ή και στα δυο; Γι΄αυτό πάντως υπάρχει ο χώρος των σχολίων εδώ πέρα, για να το κουβεντιάζουμε το ζήτημα -δεν γεννήθηκε κανένας παντογνώστης.
Σε ολους
Τώρα μας φώτισες!
Με συγχωρείς για το Λακωνικό,αλλά ήθελα να φύγω και πέρασα στα γρήγορα.
Σκοπός μου δεν είναι να φωτίσω,γιατί δε διαθέτω φανάρι,απλά σε μερικά σημεία και το πόστ και τα σχόλια βασίζονται σε μαρτυρίες και βιόματα που δεν απεικονίζουν το σύνολο της κατάστασης.
Τις τελευταίες μέρες γίνεται της πουτάνας από ειδικούς που όλοι έχουν άποψη για το θέμα,μέχρι και ο Μαμαλάκης έγραψε άρθρο.
Παραδέχομαι ότι το δικό σου είναι άλλη "φάση" έχει πολύ ενδιαφέρον και σαν διήγημα και γιατί σε πολλά σημεία τα τοποθετείς ακριβώς(δούλεψες και στα καπνά).
Τώρα,αν ενδιαφέρει κανέναν,
πρώτα ήρθε η επιδότηση και μετά η ποσόστοση,το μεγαλύτερο μέρος της επιδότησης το καρπώνεται ο μεταποιοιτής γιατί παίρνει τζάμπα το προιόν(πρίν ΕΕ το βαμβάκι είχε 120δρχ και σήμερα έχει 98δρχ,ενώ πέρσι 55δρχ).
Και δεν τρώνε τα λεφτά όλοι στις"Ρουσίδες",μπορεί να είναι αρκετοί όπως λέτε,αλλά αυτή η "αρρώστια" υπάρχει σε όλες τις τάξεις.
Δεν φυλάνε βάρδια οι Αλβανοί στο μπλόκο του Μπούτα,δεν είναι όλα τα τρακτέρ τεράστια και πανάκριβα(το δικό μου είναι εικοσαετίας και δεν έχει πάνω από 9000€),δεν δουλεύουν μόνο ξένοι στα χωράφια(μόνο το 1998 ,έβαλα 10 μεροκάματα λόγω εγκυμοσύνης της γυναίκας μου επειδή δεν προλάβαινα).
Δεν μπορεί το στάρι να έχει 17 λεπτά και το αλεύρι 80λεπτά.
Δεν γράφω άλλα γιατί θα κουράσω.
Και δεν στολίζουν μόνο δέντρα,στολίζουν κι'άλλα πράγματα.
Να μου συγχωρείτε το συντακτικό μου γιατι είμαι και ημιαγράμματος.
Καλά -ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ αναφέρω την προσωπική μου άποψη που βασίζεται σε προσωπικές εμπειρίες -δεν είπα πουθενά οτι εκπροσωπώ την απόλυτη αλήθεια! Ούτε καν τις γνώσεις του Μαμαλάκη περί αγροτικών δεν διαθέτω, χαχαχαχα.
Αλλά:
1. Κάνεις λάθος -οι επιδοτήσεις ήρθαν λόγω των ποσοστόσεων. Αυτά που έπαιρναν πριν οι αγρότες δεν ήταν επιδότηση προϊόντος, ήταν επιδότηση λόγω θεομηνίας ή επιδότηση για ανανέωση εξοπλισμού -τέτοια πράγματα. Αυτό το ξέρω επειδή δουλειά μου είναι να το ξέρω.
2. Δεν ξέρω πόσοι τα τρώνε στις Ρουσίδες και δεν με απασχολεί κιόλας. Τσαμπουκάς κανενός δεν πρόκειται να γίνω εγώ. Σαφώς πάντως το να τα ακουμπάς για να στον ακουμπάνε δεν είναι μόνο αγροτικό γνώρισμα.
3. Εντάξει, δεν φυλάνε στου Μπούτα, φυλάνε στου Βούτα -πάντως φυλάνε. Σε κάποια τρακτέρ -πόσα; Κι αν θες τη γνώμη μου καλά κάνουν και φυλάνε αν πληρώνονται ή αν αγωνιούν για τις δουλειές τους. Δεν ήμουν ποτέ υπέρ της αμειγούς επανάστασης.
4. Δεν δουλεύουν μόνο ξένοι στα χωράφια -δουλεύουν όμως πολλοί ξένοι στα χωράφια. Ούτε αυτό είναι κακό ή καλό -είναι απλά ένα γεγονός.
5. Ο μεταποιητής και ο έμπορος ρουφάνε αίμα με το μπουρί της σόμπας -σωστό. Αλλά κι εσείς αδερφέ μου τι κάνετε με τους συνεταιρισμούς; Ρωτάω επειδή δεν μιλάω με τον παππού μου -μιλάω με κάποιον που έχει καθαρό μυαλό για ν΄ακούσει. (Και μη μου πεις για τα κομματικά των συνεταιρισμών -έτσι; Ότι αφήνετε το τρώνε τα σκυλιά κι ότι σας παίρνουν δεν πρόκειται να το ξαναδείτε πίσω).
Απόλυτη αλήθεια δεν εκπροσωπεί κανένας,δεν γίνεται.
Οταν έγινε η ένωση με την ΕΟΚ συμφωνήθηκε(δεν ήμουν εκεί,απ'οτι ακούω)να ενισχυθούν ορισμένα προιόντα,σε όσα ήταν ελειματική η Ενωση πχ βαμβάκι καπνό σιτάρι λάδι,και να "θαφτούν"τα κτηνοτροφικά της Ελλάδας επειδή υπήρχε πλεόνασμα εκεί ώστε να γίνονται εισαγωγές εδώ.Αυτό νομίζω είναι επιδότηση,το άλλο που αναφέρεις με τις θεομηνίες λέγεται αποζημίωση.
Τα σχεδια βελτίωσης ήταν αυτά που επιδοτούσαν τον εξοπλισμό(άλλη πονεμένη ιστορία,σε έτρωγαν οι μελετητές η γραφειοκρατία οι περιορισμοί,μια φορά πήγα για μια γεώτρηση,αγανάκτησα και έφυγα άπραγος.Για να πάρεις τρακτέρ έπρεπε να δικαιολογείς 2,5 στρέμματα τον ίππο δλδ για 100ΗP ήθελες 250 στρ.που να τα βρεις;εκτός κι'αν ήσουν χωραφάς)
Ούτε και μένα με ενδιαφέρει πως τα τρώει ο καθένας.
Ανέφερα το Μπούτα επειδή ξέρω, για τον Βούτα δεν ξέρω.
Στην περιοχή μου καθώς κοπήκαν τα καπνά δουλεύουν λίγοι ξένοι εποχιακά στο σκάλισμα.
Συναιτερισμοί:επίΣημίτη υπουργού γεωργίας καταργήθηκαν οι ορκωτοί λογιστές,αποτέλεσμα να μην γίνονται ποτέ ισολογισμοί και κάθε πικραμένος που είχε πρόσβαση στο βάζο με το μέλι να κάνει ζωή και κότα.Μέχρι να βγούν όλα αυτά στην επιφάνεια και να αποδοθούν ευθήνες η ζημιά είχε γίνει.Κατά κοινή διαπίστωση ήταν προσχεδιασμένο.
Αναδιάρθρωση καλιεργειών:ρωτήστε για τα βατόμουρα,ακτινίδια,ρίγανη.
Αν υπήρχε κάτι που να δίνει εισόδημα ποιός θα έλεγε όχι;δεν υπήρχε καμμία σοβαρή πρόταση,όσοι πειραματίστηκαν έφαγαν τσαπού και δεν ξαναρώτησαν.
Και επί τη ευκαιρία ποιά είναι η δουλειά σου;
Εγώ κι εσύ το καταλαβαίνουμε οτι κανένας δεν εκπροσωπεί την απόλυτη αλήθεια -αλλά, άντε πέστο στους δημοσιογράφους, στο Μαμαλάκη και την πλειοψηφία των μπλόγκερς με το καταγγελτικό δάχτυλο αυτό!
Γι΄αυτό το ξεκαθαρίζω κάθε φορά -για να μην ξεχνιόμαστε.
Εντάξει, πάνω-κάτω τα ίδια λέμε για τις επιδοτήσεις, δεν υπάρχει διαφωνία εκεί.
Ανέφερα τον Μπούτα για λόγους συνεννόησης -όταν εδώ (στην πόλη) μιλάμε για αγροτοσυνδικαλιστές ξέρουμε Μπούτα, Παττάκη, Κοκκινούλη και πρόσφατα Γκανά. Φυσικά και δεν ξέρω τι κάνει ο άνθρωπος με το τρακτέρ του -ακόμα πιο φυσικά τη βάζω στον κώλο μου τη συγκεκριμένη αναφορά, απλώς παραδειγματική ήταν. Κι όπως σου είπα δεν έχω κανένα πρόβλημα με τους Αλβανούς (Βούλγαρους, Γερμανούς, Σερβοκροάτες ή Ουρουγουανούς σέντερ φορ) στα τρακτέρ.
Έχω τη γενική εντύπωση (αλλά δεν έχω πολλά στοιχεία να τη στηρίξω) πως όσο πέφτουν οι δουλειές στην ύπαιθρο τόσο θα μειώνονται οι θέσεις (Ελλήνων και ξένων) και τόσο θα γίνεται της πουτάνας σε ύπαιθρο και πόλεις.
Γενικά τώρα: η γεωργία είναι καταδικασμένη μετά τη NAFTA. Όποιος την κάνει νωρίς σώζεται -αλλά πώς να την κάνεις και που να πας; Αυτό έγραψα και στο ποστ μου. Η μόνη εναλλακτική καλλιέργεια που είδα να προοδεύει ήταν η φούντα στη Μεσσηνία και την Ηλεία αλλά τους έφαγε ο φθόνος των διπλανών και τώρα υπάρχει μόνο φούντα Αλβανίας (πολύ κακή ποιότητα).
Για χρόνια έχω δουλέψει σε προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Χαίρομαι που συννενοούμαστε.
Ο Παττάκης πέθανε πέρσι απ την επάρατη.Ηταν γνώστης μιας και διετέλεσαι ευρωβουλευτής, μας τα έλεγε απο τότε που πάει το πράγμα,όμως ένας κούκος....
Ο Μπούτας δεν έχει ευχέρεια λόγου αλλά είναι αγωνιστής γιαυτό και αντέχει τόσα χρόνια,για τους άλλους δεν σχολιάζω,αλλά είναι μούτρα.
Οταν τελείωσα το γυμνάσιο ήρθα στην πρωτεύουσα να συνεχίσω τις σπουδές,δούλευα το πρωί και το απόγευμα πήγαινα φροντιστήριο για να ξαναδώσω εξετάσεις.Ενα βράδυ επιστρέφοντας με το μοτοσακό με χτύπησε ένα αυτοκίνητο,χωρις δίπλωμα με έφαγε το σκοτάδι,με μπαταρισμένο το γόνατο κάθησα δυό μήνες ξάπλα,οπότε το όνειρο έλειξε εκεί.Αργότερα πήγα στο σρατό,πήρα ένα δίπλωμα και δούλευα επαγγελματικά σε ένα επιπλάδικο(κωλοδουλειά νύχτα με νύχτα).Είχα ένα φίλο τραπεζικό που δούλευε τα απογεύματα ταξί,κανονίσαμε να νοικιάσουμε ένα μαζί.Αρχισα να μαζεύω λεφτά για την εγγύηση,στο τέλος κάπου σκάλωσε πάλι η δουλειά,αγόρασα με τα λεφτά που είχα μαζέψει ένα ΧΤ και μετά απο λίγο διάστημα εν έτι 1986 την έκανα.
Τώρα στα 49 και με διαλειμένη τη μέση απο το τρακτέρ και το ΧΤ που να πάω;Θα το πάω όσο πάει κούτσα κούτσα, είμαστε ολιγαρκείς όλη η οικογένεια, πιστευω να "επιζήσουμε".Το πρόβλημα βέβαια δεν είμαι εγώ,αλλά τόσοι νέοι που έχουν τη ζωή μπροστά τους,που έχουν χρεωθεί και θέλουν να ζήσουν.
Για τη φούντα έχεις δίκιο,έχω ακούσει δεν είναι καλής ποιότητας,αλλά δεν με αφορά καθότι έχω κόψει το τσιγάρο 15χρόνια.Πάντως καλύτερα έξω και νηστικός παρά μέσα και κονομημένος,τα σίδερα δεν τα μπορώ(τα αφεντικά μου ήταν Πυργιώτες τότε,καταλαβαίνεις δεν χρειάζονται λεπτομέρειες)
Δεν σε κουράζω άλλο.ΚΑΛΗΜΕΡΑ
Γιατί να μη συνεννοηθούμε ρε Ηλία -τι είμαστε δηλαδή, κρετίνοι; Άμα δε βγαίνει μισή άκρη, δεν υπάρχει λόγος να φτιάχνονται αυτά τα ποστ -από μονολόγους έχω χορτάσει κι αν ξαναπεινάσω υπάρχουν οι ειδήσεις!
Έχεις δίκιο -οι μεγαλύτεροι, κουτσά στραβά, θα τη βγάλουν (άσε που οι μεγαλύτεροι έχουν μικρότερες ανάγκες). Οι νέοι όμως (δεν ξέρω πόσοι υπάρχουν στον αγροτικό τομέα, δεν έχω ιδέα για τι αριθμό μιλάμε!) θα φτύσουν αίμα και τα ψίχουλα που δίνουν οι κυβερνήσεις σε κάθε κινητοποίηση (ή πριν τις εκλογές) δε σώζουν τίποτα.
Εγώ πάλι είμαι πολύ σκατίφλωρος για αγροτικές δουλειές -έχω ευαίσθητα μανικιούρια, οπότε, μέσα αναγκαστικά...
Μπαίνει μια γνωστή μου τις προάλλες σ΄ένα ταξί, της πιάνει την κουβέντα ο ταξιτζής και σε κάποια φάση της λέει:
"Εγώ είμαι από τους Άγιους Τόπους"
"Ιεροσόλυμα;" ρωτάει η κοπέλα.
"Όχι -από τον Πύργο είμαι", απαντάει ο ταξιτζής.
"Γιατί Άγιους Τόπους;" απορεί η κοπέλα.
"Επειδή σε όποιον λέω από που είμαι κάνει το σταυρό του", της απαντάει η ταξιτζής.
Χαχαχα -κι εγώ μισός Πυργιώτης είμαι, μη νομίζεις!
Υ.Γ.: Γαμάνε τα ΧΤ -ειδικά για μας τους κωλόγερους.
Ωραίο αυτό με τα Ιεροσόλυμα μ'έκανες και γέλασα,νάσαι καλά.
Θυμήθηκα κάτι παρόμοιο μ'έναν ψιλοφευγάτο που είχαμε στο χωριό.
Είναι ο τύπος κάτω από μια πουρνάρα και τον παίζει,περνάει μια ηλικιωμένη τον βλέπει και κάνει το σταυρό της.Γυρνάει αυτός και της λέει,"τι τον πέρασες το μπούτσο μ' ρε θειά εικόνισμα και σταυροκοπιέσαι;"
Σε πήρα γραμμή ότι κρατάς από κει "χάμου"γιαυτό τοποθετήθηκα.Οταν πήγαινα δρομολόγιο προς τα κει μου έκανε εντύπωση τα κωλόμπαρα που ήταν διάσπαρτα παντού,έχουμε και μεις στην Καρδίτσα αλλά αυτοί εκεί κάτω δεν παίζονται.Εχω ένα φίλο απ'τη Ν.Μανολάδα,κι'ένα ξαδερφογαμπρό απ'την Οινόη.
Πάντως δε σε κόβω για σκατίφλωρο και μακινιουρίστα.
Ναι -ούτε κι εγώ με είχα για τέτοιον μέχρι που πήγα με κάτι άλλους φοιτητές για ντομάτα κι αποφάσισα οτι καλύτερα να κλέβω τσίχλες από τα περίπτερα και να τις ξαναπουλάω παρά να ξαναδουλέψω γη. Κάτι φιλαράκια μάλιστα συμφοιτητές που ήθελαν να κάνουν επιστροφή στη φύση ακόμα τους το θυμίζω και τους δουλεύω... Άσχετα που εγώ σα μαλάκας ξανάμπλεξα με αγροτικά λόγω γάμου.
Πύργο και τέτοια έχω χρόνια να πάω -από το δημοτικό σχολείο... Δύσκολο το γκεζί εκεί κάτω.
Υ.Γ.: Σωστός με το εικόνισμα!
Εμ, η ντομάτα μαζί με τον καπνό είναι απ'τα πιο βάρβαρα αθλήματα.
Πήραμε και προικούλα ε;
Γκεζί; άγνωστη λέξη.
για δειτε κ αυτο:
http://inlovewithlife.wordpress.com/2010/02/03/farmers_antiauthoritarian_-movement/
Χαχαχα, αρχίδια προικούλα -εκτός αν εννοείς οτι έτρωγα φρέσκα κηπευτικά, που εμένα δε μ΄αρέσουν καθότι έχω συνηθίσει να τρέφομαι μόνο με ατόφιο πλαστικό και απεμπλουτισμένο ουράνιο. Τέλος πάντων -πάνε αυτά τώρα...
Ντομάτα και καπνά επειδή ήμουνα μαλάκας, δεν κράταγα τις εποφές μου με την Ηλεία... Γκεζί -το γάζωμα ρε παιδί μου, η πορεία σου στο κουρμπέτι, χαχαχα. Εμείς στον Πύργο είμαστε περήφανοι για τις ρίζες μας -κρατάμε από τους ατόφιους Αιγύπτιους του Ιμπαήμ (γι΄αυτό είμαστε μαυριδεροί και μας φωνάζουν γύφτους).
Dim, ωραίο το λινκ σου κι εγώ συμφωνώ με αυτά που γράφονται σχεδόν 100%. Αλλά οι αγρότες (στους οποίους απευθύνεται κιόλας)...
Με το λίνκ συμφωνώ και γω 120%.
Εννοώ κανένα κτηματάκι αξιοποιήσιμο και με αξία.
Αυτό με τον Ιμπραήμ με πάγωσε,
λες να έφτασε μέχρι εδώ γιατί και γω μελαχροινός είμαι χαχα.
Όλοι οι γύφτοι ίδια ράτσα είμαστε φίλε, αυτοί οι Αιγύφτιοι του Ιμπραήμ όλο στο σεξ είχαν το μυαλό τους γι΄αυτό χάσανε τον πόλεμο, χαχαχαχα.
Κι άσε όσους έχουν τούρκικα επώνυμα (π.χ. Καρατζαφέρης) να τσιρίζουν για να πείσουν περί της ελληνικής τους καταγωγής...
Εσύ συμφωνείς με το λινκ -οι υπόλοιποι αγρότες τι κάνουν; Δεν είναι ρητορική η ερώτηση -έτσι;
Τι να κάνουν όταν είναι όλη μέρα στον ήλιο ζεστένεται και τους σηκώνεται συνέχεια,ε μετά κάπου πρέπει να τον βάλουν!!
Τι να πω για τους άλλους αγρότες, όπως είπες και πιό πάνω δεν βγαίνουν τα σκατά από το κεφάλι,το αίσθημα της ιδιοκτησίας.
Οταν κατέβηκαν οι πραγματικοί βλάχοι αγόραζαν ένα στρέμμα μέ μια προβατίνα.Σήμερα αυτός ο βλάχος έχει 1200 στρέμματα στα 75του πηγαίνει σχεδόν στα τέσσερα από τη μέση και ανεβαίνει ακόμα στο τρακτέρ, εδώ η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά.
Ναι, αυτό που λες είναι ένα θέμα. Και στο ποστ μου παραπάνω -προσπάθησα να το πιάσω εντελώς απέξω, επειδή, αν θελήσουμε να το πιάσουμε κανονικά θέλει πολλή δουλειά, μελέτη κ.λ.π.
Ας πούμε, έχω ακούσει από γέρους (στο χωριό της μάνας μου) για την εισβολή των "βλάχων τσοπάνηδων" την εποχή της πρώτης αστυφιλίας (τέλη του '60 μέχρι τέλη του '70) που σάρωσαν το "μεγαλουσιάνικο" πρεστίζ των κωμοπόλεων, πήραν τα χωράφια, πήραν τα υποστατικά... Οι προηγούμενοι πουλάγανε και τρέχανε σαν τρελοί για την Αθήνα.
Ο "βλάχος" τώρα είναι δεμένος με τη γη όπως ο πλάτανος, μόνο που η γη δεν είναι μόνο το χωράφι, είναι και το προϊόν που βγάζει, είναι και η ιδεολογία του, είναι μέχρι και οι αντιπάθειες ή συμπάθειες με τους γείτονες.
Αυτό που σκέφτομαι είναι οτι από τη μια όλο αυτό σημαίνει ακινησία, από την άλλη, αν πάρεις τον "βλάχο" που λέγαμε και του "ανοίξεις τα μάτια" μέσα σε μισό χρόνο θα πεθάνει από μαρασμό ή Αλτχάιμερ.
Γι΄αυτό και δεν έχω πρόταση -μόνο παρατηρήσεις...
Ακριβώς όπως τα λες,αυτό είναι και το ενδιαφέρον του δεν μαζεύει από ανάγκη αλλά γιατί αυτό έχει μάθει να κάνει,έχει εθιστεί.Το ακόμα χειρότερο είναι ότι και τα παιδιά τους είναι πιστά αντίγραφα,θλιβερό.
Συγγενείς μεταξύ τους αδέρφια,ξαδέρφια,να ζουν σε μια αυλή και να μη μιλιούνται,να μετράνε πόσα "μερσεντέ"εχει ο ένας περισσότερα απ'τον άλλο.
Αυτά τα πράγματα δεν τα είχαμε πριν,ούτε φαντάζομαι να διορθώνονται,μόνο "ξεριζώνονται"(αδύνατο)
Κοίτα -έχω μια εντύπωση οτι η ύπαιθρος θα αλλάξει χρώμα με μαζικές φυγές αυτοχθόνων και μαζική εγκατάσταση μεταναστών, αλλά δεν μπορώ να υπολογίσω καθόλου πως θα είναι τότε τα πράγματα.
Για την ώρα νομίζω οτι ακολουθούνται αυτοκτονικές διαδρομές -καθαρά λόγω αδράνειας, δηλαδή, μας σπρώξανε και πάμε, άσχετα αν πηγαίνουμε ντουγρού στο γκρεμό. Όχι μόνο στην ύπαιθρο αυτό το τελευταίο -έτσι;
Γεμάτο τζαμιά
Α καλά -τα τζαμιά είναι το λιγότερο που με κόφτει, άλλωστε, είμαι ήδη καμμένος από την εκκλησία δυο τετράγωνα μετά το σπίτι μου που κοπανάει τις καμπάνες της από τις 7 το πρωί κάθε μέρα.
Μεγάλη κουβέντα πάντως αυτή -επειδή συμφωνώ πως σαν πολιτισμένοι άνθρωποι θα έπρεπε να βοηθήσουμε τους συνανθρώπους μας να ξεκολλήσουν από τις μπόυργκες και τις σχετικές φανατίλες. Αλλά όταν θα γυρίσει ο μουσουλμάνος και θα απορήσει: "τι μου λες εμένα; τον Άνθιμο δεν τον βλέπεις;" τότε...
Υ.Γ.: Ας γεμίσει πάντως κάποτε πάλι η ύπαιθρος με παιδιά κι ας έχει και τζαμιά.
Το ίδιο πρόβλημα έχω και γω με την εκκλησία,έχει και τα μεγάφωνα ανοιχτά και έχω μάθει όλα τα τροπάρια απ'έξω,μέχρι και σε ποιό καφενείο έχει καφέ μετά το μνημόσυνο μαθαίνω.
Αν οι δικοί μας πιστοί είναι δέκα φορές ηλίθιοι που πιστεύουν αυτά που πιστεύουν,οι άλλοι πόσες είναι;
Mακάρι να γεμίσει η ύπαιθρος παιδιά αρκεί να μην τα βάλουν τρίτοι να σφαχτούν.
Να τους βοηθήσουμε,αυτοί θέλουν όμως;είναι ένα ζήτημα.
Για τον Ανθιμο και τον Καρατζάφ,τι να πω,μου είναι αδιάφοροι.
ΥΓ. μ'έσωσες με τα γράμματα,αλλά το πολύ το ζάλισες με την ψείρα χαχα.
Δεν παίζει αυτό που λες -μια ζωή κάποιοι θα βάζουν τους φτωχούς να σφάζονται για να μην αυξάνονται υπερβολικά και να μην βλέπουν το κοινό συμφέρον τους.
Γενικά, δεν έχω κανένα πρόβλημα με το τι πιστεύει ο καθένας (Χριστό, Μωάμεθ, Γκαλέτι, Σισέ ή κάνα δέντρο), έχω όμως πρόβλημα με τις πρακτικές ΟΛΩΝ ΣΧΕΔΟΝ των θρησκειών. Αν κάθεσαι στο σπίτι σου ή μαζεύεις τίποτα δικούς σου, ας κάνετε και παρτούζες -αρκεί να μην πετάτε τα χρησιμοποιημένα προφυλακτικά στην πόρτα μου, αυτό είναι το δικό μου πιστεύω. Η ηλιθιότητα στο θέμα της κάθε θρησκείας έρχεται όταν ο πιστός προσπαθεί να αποδείξει την ανωτερότητα της δικής του θρησκείας απέναντι στους άλλους -για τέτοιες πρακτικές τρέφω τόσα δημοκρατικά αισθήματα όσα κι ο Στάλιν για τα υπόλοιπα μέλη της Γραμματείας του ΚΚΣΕ.
Εσένα κι εμένα οι εθνορθοδοξομανιακοί μάς είναι αδιάφοροι -αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο με τον κάθε φανατίλα άλλου δόγματος. Επειδή επικρατεί σε αυτά τα ζητήματα η λογική του Παοκτζή χούλιγκαν (τυχαία η αναφορά): "Αφού μας βαράνε στο Καραϊσκάκη θα τους γαμήσουμε στην Τούμπα". Από εκεί ξεκινάνε τα προβλήματα.
Υ.Γ.: Την ψείρα, αν θες να την πιάσεις, πρέπει να τη ζαλίσεις πρώτα -χαχαχαχα.
Δεν έχω να πω τίποτα τα είπες όλα.
Δημοσίευση σχολίου
Άσε κάτι για το γκαρσόνι ρε!