Θέλω να ρωτήσω –υπάρχει κανείς που γνωρίζει άλλη Ελευθερία εκτός από την Αρβανιτάκη; Ξέρεις, εννοώ εκείνη την ελευθερία που υπάρχει ως έννοια και για χάρη της, πολλοί πιάστηκαν κορόιδα. Και άλλοι σκοτώθηκαν, άλλοι μπήκαν φυλακή, άλλοι έγιναν μεγαλοστελέχη σε διαφημιστικές και Υπουργεία. Και οι τελευταίοι ήταν εξίσου κορόιδα γιατί –ενώ οι προηγούμενοι πιάστηκαν μαλάκες, αυτοί κοροϊδεύουν τον εαυτό τους σε πενθήμερη βάση.
Διαβάζω πάλι για αυτή την ελευθερία που υπάρχει στον χώρο των blogs και πρέπει, λέει, όλοι να φροντίζουν ώστε να μην εξαφανιστεί –γιατί η ελευθερία είναι χειρότερη από γκόμενα –λίγο να μην προσέξεις σου πηδιέται με τον πρώτο τυχόντα και μετά άντε να σου ξανακάτσει. Και τα blogs είναι, λέει, μια μικρογραφία της κοινωνίας (μια ανορθογραφία της κοινωνίας –λέω εγώ), οπότε μιλάμε για «κοινωνική ελευθερία».
Αλλά τι είναι αυτό;
«Ελευθερία είναι να κάνεις ότι γουστάρεις». Λάθος –αυτό δεν είναι ελευθερία. Αυτό είναι υποδούλωση στον δυνατότερο. Γιατί όταν τα δικά μου γούστα βγαίνουν στον κοινό χώρο –μπορεί να συγκρουστούν με τα δικά σου.
«Η ελευθερία μου αρχίζει εκεί που τελειώνει η ελευθερία του άλλου». Αισχρή μαλακία! Δεν είμαστε απομονωμένοι που ζούμε στα κουτάκια μας. Συμβιώνουμε σε έναν κοινό χώρο και φτιάχνουμε (από κοινού αλλά όχι από μόνοι μας) τους όρους συμβίωσης.
Εγώ λέω πως «η ελευθερία μου αρχίζει εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου» και για την ακρίβεια δεν το λέω εγώ –«διαβασμένο το ΄χω μουστάκια». Και λέω ακόμα πως ελευθερία είναι η εξασφάλιση της δυνατότητας έκφρασης και δράσης προκειμένου να κατευθυνθείς προς την ατομική ολοκλήρωση, μέσα στα πλαίσια της κοινωνικής συμβίωσης. Είδες τι ωραία που χώνω την κοινωνία στο όλο θέμα; Γιατί η κοινωνία είναι αυτή που θα σου «εξασφαλίσει» και η «ατομική ολοκλήρωση» θα γίνει στα πλαίσια των κοινωνικών δομών –όχι στην κορυφή κανενός βουνού απ΄όπου θα μιλάς με τον θεό σου. Άσε που «κατευθυνόμενος προς την ατομική ολοκλήρωση» βελτιώνεις την κοινωνία στην οποία ζεις. Απλά πράγματα, «αλληλένδετα» που λέει και η Ελεονόρα Μελέτη.
Γράφω παραπάνω για «έκφραση» και «δράση» και θέλω να ρωτήσω –υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ τους; Η έκφραση είναι μια νοητική διεργασία που εξωτερικεύεται μέσω κάποιας δραστηριοποίησης. Σκέφτομαι και γράφω, σκέφτομαι και μιλάω, σκέφτομαι και κατεβαίνω στη διαδήλωση, σκέφτομαι και πλακώνω στο ξύλο κάποιον ενοχλητικό. Υπάρχει περίπτωση, άλλα να σκέφτομαι και αλλιώς να πράττω; Σαφέστατα και υπάρχει. Μόνο που τότε δεν είμαι ελεύθερος. Και δεν βαδίζω προς καμιά ολοκλήρωση. Να τα κάνω πιο λιανά –όπως θα έλεγε κι ο Γιώργος Λιανός.
Παράδειγμα 1ο: Πιστεύω πως ο κόσμος είναι σκατά κι αυτό πρέπει ν΄αλλάξει. Το πρώτο στάδιο μιας «απελευθερωτικής» διαδικασίας θα αφορούσε, στη συγκεκριμένη περίπτωση, την έκφραση των απόψεών μου σχετικά με το θέμα ή/και τη συμφωνία μου με παρόμοιες απόψεις και το δεύτερο στάδιο θα αφορούσε την δραστηριοποίησή μου σε ενέργειες που αποσκοπούν στην αλλαγή των κακώς κειμένων. Στον χώρο των blogs, η πλειοψηφία των ατόμων εκφράζει τις απόψεις της σχετικά με τα κακώς κείμενα, αλλά μονάχα μια μικρή (έως και ελάχιστη) μειοψηφία προχωράει στην δραστηριοποίηση. Αυτό λέγεται έλλειψη ελευθερίας και αποτελεί κυρίαρχο φαινόμενο στον συγκεκριμένο χώρο. Κι αν μου πεις πως είναι πολλοί αυτοί που αντιδρούν γραπτά, όχι γιατί πιστεύουν πως ο κόσμος είναι χάλια –αλλά επειδή αυτό είναι της μόδας, θα σου απαντήσω πως κι αυτό, έλλειψη ελευθερίας λέγεται.
Παράδειγμα 2ο: Θεωρώ πως με ενοχλούν κάποιοι άνθρωποι και τους βρίζω ανελέητα, θέλω να αποκαλύψω την ξεφτίλα τους στον πάσα έναν –μη σου πω ότι θα τους πλάκωνα στο ξύλο αν τους είχα μπροστά μου. Σένιο σε βρίσκω, που θα έλεγε κι ο Ξενοφώντας Ζολώτας. Όμως δεν είπαμε πως «η ελευθερία μου αρχίζει, εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου»; Μαζί δεν την φτιάχνετε αυτή την καριόλα την ελευθερία, μαζί δεν την οριοθετείτε; Ας πούμε ότι η ελευθερία είναι μια οικοδομή –σαν αυτή που μου σπάει τ΄αρχίδια, ένα μήνα τώρα, πίσω από το σπίτι μου. Νομίζεις πως ο άλλος θα καταλάβει κάτι αν τσιρίζεις «είσαι γαμημένο τραβέλι, ελεεινός καραγκιόζης, γαμημένος ψεύτης -γι΄αυτό θα σου σπάσω τα παΐδια» και εννοείς πως ο τοίχος χρειάζεται σοβάτισμα και όχι ξεκαλούπωμα; Συζήτα για να τον πείσεις ή να πειστείς –έτσι μόνο δουλεύει το πράγμα. Κι αν ο άλλος είναι τόσο σκάρτος που δεν υπάρχει περίπτωση να βγει άκρη από τη συζήτηση; Ε, τότε πήγαινε βρες τον και πλακωθείτε στο ξύλο ή απομόνωσέ τον αδιαφορώντας. Ότι από τα δυο θεωρείς πιο λειτουργικό να το κάνεις. Γιατί αλλιώς ανήκεις στο παράδειγμα 1 και είσαι ένας παπάρας που κοροϊδεύει τους γύρω του -(ίσως) και τον εαυτό του. Σαν τα μεγαλοστελέχη που λέει ο πρόλογος ή σαν τους κλανιάρηδες γέρους των ΚΑΠΗ που λέω εγώ.
Πάω για λίγο στο πιο πάνω κομμάτι και τσιμπάω αυτό που λέγεται «ατομική ολοκλήρωση» -νάτο, το έφερα. Καταλαβαίνεις τι θα πεις «ολοκλήρωσή» έτσι; Όχι αυτό που κάνεις στο σεξ (αυτό λέγεται «εκτόνωση») –αλλά αυτό που θέλεις να είσαι, σε σχέση με αυτό που είσαι. Ξεκινάς τη ζωή σου χωρίς ικανότητες (διάβαζε δεξιότητες) και χωρίς τη δύναμη να επηρεάσεις τα γεγονότα, να τα οδηγήσεις εκεί που θέλεις. Στην πορεία, αποκτάς τις ικανότητες και παίρνεις αποφάσεις σχετικά με τη ζωή σου. Αν όλα αυτά σε ωθούν προς την εκπλήρωση των στόχων σου –βρίσκεσαι στην «Ολοκλήρωση στριτ». Αν οι ικανότητες και οι αποφάσεις σου, σε ωθούν οπουδήποτε αλλού –θα στουκάρεις και θα ψάχνεις φαναρτζίδικο. Μα θα πεις –ότι αποφασίζω γίνεται; Ότι ικανότητα θέλω -αναπτύσσω; Όχι, γι΄αυτό και υπάρχει έλλειμμα ελευθερίας. Όχι, γι΄αυτό και ο σκοπός σου πρέπει να είναι η μεγιστοποίηση της κοινωνικής ελευθερίας. Ολοκληρώθηκε η άποψή μου;
Γιατί θέλω να περάσω λίγο από το ντουλαπάκι της «ατομικότητας». Τι είναι αυτό; Ατομικότητα είναι η ιδιότητα που διαθέτει το κάθε άτομο και τον προσδιορίζει σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο. Εγώ, είμαι αυτός που δηλώνω –ένα (εικονικό ή πραγματικό –λίγη σημασία έχει) όνομα. Με απόψεις, τις οποίες επίσης δηλώνω και με εκπροσωπούν. Και επειδή με εκπροσωπούν είναι οι δικές μου, πραγματικές απόψεις. Αν δεν συμβαίνει αυτό δεν είμαι ελεύθερος –το γράφει και στο παράδειγμα 1, εντάξει; Και εγώ είμαι υπεύθυνος για τις απόψεις μου –θέλει παραπάνω εξηγήσεις αυτό; Αν πω ότι «γαμιέται ο Ψωμιάδης», μπορεί αυτός ο κύριος να έρθει και να μου κοπανήσει κάποια μήνυση. Αν πω ότι «ο Ευ-άγγελος είναι μεγάλο αρχίδι», μπορεί αυτός να έρθει να με γαμήσει στο ξύλο (αποδεικνύοντας του λόγου μου το αληθές). Θέλεις να συζητήσουμε αν θα έχουν δίκιο ή άδικο αυτοί που θα απαντήσουν με τους παραπάνω τρόπους στο βρισίδι μου; Για να το δούμε:
1.Ας πάρουμε τον κοσμαγάπητο Ψωμιάδη. Γιατί τον βρίζω; Δες λίγο το παράδειγμα 2. Τον βρίζω επειδή τον θεωρώ συμμέτοχο στην οριοθέτηση της ελευθερίας μου; Ε, τότε κάνω λάθος –γιατί με το βρισίδι δεν θα καταλάβει τη θέση μου. Μήπως τον βρίζω γιατί τον θεωρώ αθεράπευτα σκάρτο; Ε τότε έχει δίκιο που μου κάνει μήνυση, αλλιώς, τι σκατά σκάρτος θα ήταν; Αλλά εγώ, βρίζοντάς τον, πέφτω στο παράδειγμα 1 –του ατόμου που στερείται ελευθερίας και δεν κάνει τίποτα για να την αποκτήσει.
2.Ας πάρουμε τον λαομίσητο Ευ-άγγελο. Εγώ, βρίζοντας τον μπαίνω με χαρά στις κατηγορίες που περιέγραψα πιο πάνω. Αυτός πάλι –πλακώνοντάς με στο ξύλο κάνει κάτι που τον βοηθάει να περιορίσει το προσωπικό του έλλειμμα ελευθερίας –εφόσον με θεωρεί τόσο σκάρτο που δεν μπορεί να συνεννοηθεί μαζί μου αλλιώς.
Τι κοινό υπάρχει σε όλη την προηγούμενη παράγραφο; Εγώ. Ο φορέας των απόψεων και ο υπεύθυνος γι΄αυτές απέναντι στους άλλους. Κι αν εγώ δεν υπάρχω; Αν δεν έχω στοιχεία, δεν είμαι «πρόσωπο»; Αν είμαι σήμερα εγώ-εδώ και αύριο εσύ-αλλού, ακυρώνομαι από την ανυπαρξία μου. Μια άποψη έχει αξία αν εκφέρεται από κάποιο πρόσωπο (ή «πρόσωπο»). Αλλιώς είναι μια σκέτη πορδή με τον αέρα κόντρα. Ή, ακόμα χειρότερα, μια κραυγή που προέρχεται από τον απρόσωπο όχλο. Και σε όλες τις ιστορικές περιόδους, όταν οι κραυγές του όχλου επηρέασαν καταστάσεις –το αποτέλεσμα ήταν η επικράτηση του φασισμού. Μην μπερδέψεις τον όχλο με αυτούς που αντιδρούν από κοινού –έτσι; Μην μπερδέψεις τον όχλο της Νύχτας των Κρυστάλλων, ας πούμε, με τις διαδηλώσεις του Μάη του ’68. Γιατί υπάρχει μια διαφορά ανάμεσα στον αφιονισμένο όχλο και το εξεγερμένο πλήθος κι αυτή έχει να κάνει με την ασφάλεια της κάθε ενέργειας. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, οι εθνικοσοσιαλιστές που έσπαγαν, σκότωναν και λεηλατούσαν είχαν τις πλάτες του Ναζί, ενώ οι φοιτητές που έκαιγαν, είχαν απέναντι τους σφαίρες και δακρυγόνα. Δεν είναι το ίδιο.
Αλλά η ίδια η φασιστική τακτική είναι συνηθισμένη στα blogs. Κι έτσι μπαίνει θέμα ελευθερίας. Συγκεκριμένα:
-Πως αντιμετωπίζεις τέτοιου είδους φασιστικές τακτικές; Μα, προφανώς, με οποιονδήποτε τρόπο, εφόσον σε ενδιαφέρει η ελευθερία του χώρου και η δική σου ελευθερία. Γιατί εδώ δεν μιλάμε για προβλήματα οριοθέτησης της ελευθερίας –μιλάμε για προσπάθεια βίαιης καταστρατήγησής της.
-Μπορεί να στοιχειοθετηθεί το δικαίωμα του άλλου να κατακρίνει τον τρόπο αντίδρασης σου; Βεβαίως. Εφόσον ο άλλος σε πείσει για την αποτελεσματικότητα κάποιου διαφορετικού τρόπου αντίδρασης και εάν έχει ευαισθητοποιηθεί –ενεργοποιηθεί στην υπεράσπιση του χώρου από τέτοια φαινόμενα. Μην ξεχνάς ότι μιλάμε για μια ελευθερία που οριοθετούμε μαζί. Αν εσύ κάθεσαι και ξύνεις τ’ αρχίδια σου όσο βρίζονται και απειλούνται άτομα στον συγκεκριμένο χώρο δεν έχεις κανένα δικαίωμα να κριτικάρεις όταν τα άτομα αντιδρούν. Είναι η δική τους διαμάχη κι εσύ έχεις δηλώσει «απέξω». Σε συνθήκες δρόμου –μοιάζει με το να κατακρίνεις, ας πούμε, τους βανδαλισμούς των μεταναστών στη Γαλλία, αλλά να σφυρίζεις αδιάφορα όταν δημοσιοποιούνται τα ρατσιστικά κρούσματα.
Έφερα χοντροκομμένα παραδείγματα –το αναγνωρίζω. Κυκλοφορεί ευρέως η άποψη πως τα blogs είναι δικτυακός χώρος, εικονικής πραγματικότητας, όπου «τα παιδάκια παίζουν και τίποτα δεν είναι αληθινό». Δεν συμφωνώ με αυτή την άποψη –αλλά τη δέχομαι. Εσείς που την ενστερνίζεστε, όμως, δεχτείτε αυτό που οι ίδιοι λέτε. Κι όταν λέτε ότι «τίποτα δεν είναι αληθινό», να κυριολεκτείτε όχι μόνο στο «αληθινό» αλλά και στο «τίποτα». Κι αν, όντως, αυτό πιστεύετε, καθίστε στην εικονική γωνιά σας και σταματήστε να μας τα ζαλίζετε. Το όλο θέμα δεν σας αφορά.
Έμφυλη βία
-
*Λίλια Τσούβα, Γοβάκια από Πάγο, εκδ. Κουκίδα, 2024*
Μια στρίγγλα, κακομίλητη και κυριαρχική – μια κανονική μέγαιρα. Είναι η
εικόνα που κάθε φορά ανα...
Πριν από 1 εβδομάδα
51 γκολ αυτοί, σέντρα εμείς.:
το προσυπογράφω!
μου το εξηγείς σε κάποια μάζωξη (όχι το νόημα, το γιατί πάλι)
Δηλαδή ο οργασμός δεν είναι ολοκλήρωση;
Τι λε ρε παιδί μου!
Πω πω πόσα έχω να μάθω ακόμα;!
Ερωτήσεις:
1. Που είναι αυτό το γαμημένο φαναρτζίδικο να πάω για φτιάξιμο την τσαλακωμένη μου (μέχρι απόσυρσης) ολοκλήρωση?
2. Αυτή η Μελέτη είναι blogger να πάω να την διαβάσω?
Και μια τοποθέτηση: Η ελευθερία του blogger ξεκινά εκεί που κλείνει τον counter. Αμ πως.
ΥΓ: Συμφωνώ με τον Στομάχη που συμφωνεί μαζί σου.
Στομάχη, μη σου πω οτι ήμουν σίγουρος. Γιατί να μη στο πω δηλαδή; Θα στο πω.
Μητσάκο, δεν τρέχει τίποτα. Υποθέτω πως οι σχετικές ιστορίες έχουν τελειώσει -αλλά έχω μια μαλακισμένη κοινωνιολογική (βάλε και εισαγωγικά αν θέλεις) άποψη και ήθελα να την πω. Δεν υπάρχει άλλος λόγος ανησυχίας.
sorry όπως λένε και στα αυγή ιδρύματα -30 ευρώ, μια εκτόνωσις του πελάτη. Ο οργασμός δεν είναι ολοκλήρωση γιατί αν ήταν έτσι δεν θα χρειαζόταν να ξαναέχει κανείς. Μια θα έφτανε. (Αν έχεις κι άλλες σεξουαλικές απορίες -Δρ. Ρουθ εδώ).
σέξπυρ:
1. Δεν λειτουργεί πλέον -ανέλαβε την εξυγίανσή του το Υπουργείο Εσωτερικών.
2. Ναι, μπλόγκερ είναι "η Μελέτη", αλλά μπορεί και να σου βγει "ο Μελέτης". Οπότε προσοχή.
Συμφωνώ για τον κάουνερ αλλά όχι και για τον τράκερ -έτσι;
E, καλά, αφού προσπεράσω τα συνήθη ("συμφωνώ" κλπ), που είναι πλέον αυτονόητα, θα γκρινιάξω. Και πολύ μάλιστα. Διότι, έβαλες 850 θέματα και σηκώνει συζήτηση. Και, επιπλέον, θυμάμαι εκείνο το σύνθημα του γαλλικού Μάη (η λ. θυμάμαι, εντός εισαγωγικών παρακαλώ, μην έχουμε τίποτα αηδιούλες περί ηλικίας) που έλεγε "Όχι συμπόνοια στους εχθρούς της συμπόνοιας, και όχι ελευθερία στους εχθρούς της ελευθερίας". Και έχω να θέσω επίσης ότι κοστίζει η ρημάδα. Η ελευθερία, εννοώ. Πολύ όμως. Αλλά δεν είναι άπιαστη. Κι έχω κι άλλα να πω, αλλά σε γενικότερο πλαίσιο - όχι σε ό,τι αφορά τα blogs. Διότι βαρέθηκα έως θανάτου να μιλάω για τα αυτονόητα.
Μέσα είσαι :)
Όχι πάλι ρε παιδιά τα ίδια...
Πρόσεχε ξέρω που μένεις! :P
Επι της ουσίας θα απαντήσω οταν το ξαναδιαβάσω γιατι οπως είπε κι η Λίτσα τα είπες ολα μαζι και μπεδευτηκα λίγο :)
Σέξπυρ -μέσα είμαστε. Δυστυχώς.
Γιατρέ μου, όχι βρε -δεν είναι τίποτα. Το είπα και στον Μητσάκο -να μην γράψω την κοινωνιολογική μου σάχλα σχετικά με το όλο θέμα; Δεν είχα κάνει και ποστ σχετικά με θέματα ελευθερίας ...
Ορίστε, ο Ευ-άγγελος απειλεί απρόκλητα! Πάνως, δες το γενικά το θέμα, μην ψάχνεις αναφορές και τέτοια. Διαπιστώσεις είναι -όχι καρφιά για συγκεκριμένα άτομα. Εκτός από εσένα και τον Ψωμιάδη δηλαδή, χε, χε.
Λίτσα, γαμώτο είχα ξεχάσει το σύνθημα -αλλιώς θα το έκανα τίτλο. Όλα κοστίζουν, ένα γεύμα σε φαστφουντάδικο κάνει 15 ευρώ -η ελευθερία θα ήταν τζάμπα; Μην το περιορίζεις στα μπλογκς, το θέμα είναι γενικό, τα μπλογκς είναι απλό παράδειγμα εργασίας. Και βεβαίως να πεις πράγματα. (Το βλέπω ήδη τρέιλερ -η Λίτσα θα μιλήσει για όλους και για όλα σε ένα ποστ που θα συζητηθεί -μπρρρ).
hi :)
u r oldyellin' again diapistwnw
:))
&thetw(//me dvn & sig)
oxiallokarvouno
allataxoumepeiafta
xxxx
τα σχόλια της mmg είναι πάντα πρόκληση για μένα...
θα τα καταλάβω?
δεν θα τα καταλάβω?
στο 2ο παίζω συνήθως :(
Α! και το ποστάκι καλό ηταν..έτσι κι έτσι δηλαδή... θα μπορούσες να τα πεις και καλύτερα... δεν δοκιμάζεις τον χορό αφού το γράψιμο δεν σου βγαίνει?
:ΡΡΡΡΡ
στο ακουσμα και μονο της λεξης "ελευθερια" ανατριχιαζω ακομα.
ετσι λενε την αχωνευτη αδερφη του πατερα μου που καθε φορα που επαιρνε τηλεφωνο απ'το χωριο ή κατεβαινε με την γιαγια, στο σπιτι μας επικρατουσε ενα μπαχαλο. ο πατερας μου απο τυχη και την ψυχραιμια της μανας μου δεν ειναι στην στενη μετα απο κατι ομηρικους καυγαδες με την ελευθερια. η οποια ειναι επισης κοντη και ασχημη και μεσα ατην μιζερια.
οσο για αυτα που εχεις γραψει τα κοπιαρα και αν εχω κατι να πω, θα πω.
mmg άσε μας μωρέ που θα συμφωνήσεις με μητσάκο και γιατρό. Τα παιδιά είχαν βγάλει τον καρκίνο κι εσύ μου έρχεσαι άνετη και ατσαλάκωτη (euro pro) να μιλήσεις κιόλας! Να τις διαβάσεις όλες τις προηγούμενες φασαρίες, οσονούπω θα εξετάσεις. Α, μα πια! Και τον άλλον τον έβαλες στα Καπέλα ή ακόμα -το αντμινιλίκι μου μέσα, που μόνο για αξιώματα είσαστε καλοί!
Ολλανδέζα, σεν λυπάσει τον κόσμο; Δεν είσαι καθόλου οικολόγρια; Ρε, αν αρχίσω να χορεύω θα πανιάσει η χλωρίδα και θα χλωριωθεί η πανίδα!
Για τα σχόλια της mmg -το καλύτερο ήταν μια φορά που καθόταν δίπλα μου ένας φίλος και χτυπάει μήνυμα στο κινητό μου. Ε, του λέω -δεν μου το διαβάζεις να δούμε από ποιόν είναι; Ανοίγει ο άνθρωπος και ήταν από τη mmg. Ακόμα τον τρέχουμε στα Κέντρα Δυσλεξίας ενηλίκων.
Σα να μου φαίνεται οτι το είπες ήδη ρε marquee. Τι γαμημένος που είσαι ώρες -ώρες ρε αδερφάκι μου!
Συμφωνώ
κάθετα,
οριζόντια,
πλάγια,
πάνω - κάτω
(και πλαγίως)
ανάσκελα,
μπρούμυτα,
ύπτιο,
με ανοιχτά τα πόδια και κλειστά τα σχόλια,
με ανοιχτά τα σχόλια και κλειστά τα πόδια
(διαλιέχτε),
με
τη
ΜΙΚΡΗ ΟΛΛΑΝΔΕΖΑ
όταν γράφει
"τα σχόλια της mmg είναι πάντα πρόκληση για μένα...
θα τα καταλάβω? δεν θα τα καταλάβω?"
:ΡρρρΡΡρρΡΡΡ
axaaaarxaaaaarxxx
sataniko gelio az in
MMG>>
Να φανταστείς, καταλαβαίνω την κείμενούμπα του Μοτοσακού, μέχρι σημείο στίξεως, τήξεως και πήξεως (χικ), αλλά το σχόλιό σου, ουχί.
Όχι.
Nάιν, νιετ, νόου, νο. Ντιπ, λέμε.
Please ριφρέηζ εν τράι του κομιουνικέητ γουιδ δε ρεστ οβ ας, ας ιφ νοθινγκ έβερ χάπενεντ μπιτουίν γιου εντ δε γιούνιβερς δατ σαρράουντζ γιου.
:Ρ
freedom is another word for nothing left to loose που έλεγε η ποιήτρια
Βρήκα τα παρακάτω κείμενο, δήθεν γραμμένο από την αξιοσέβαστη mmg. Όπως καταλαβαίνει ο κάθε καλόπιστος παρατηρητής -το συγκεκριμένο κείμενο είναι spam και χάκεμα μεγατόνων. Άσε που είναι και ακατανόητο. Κατόπιν αυτών αναγκάστηκα να το διαγράψω προκειμένου να προφυλάξω υμάς και ημάς. ΚΑΘΑΡΜΑΤΑ ΔΩΣΤΕ ΜΑΣ ΠΙΣΩ ΤΗ MMG! Ακολουθεί το ακατανόητο και εμπρηστικό κείμενο:
"κατόπιν των οργισμένων σας επιστολών περιήλθον εις την δυσάρεστον θέσην να παραθέσω μία αναλυτικοτέραν εκδοχήν του σχολίου μου.
"Σας απευθύνω εύθυμον χαιρετισμόν.
Πάλι γαβγίζετε(καλόγουστον λογοπαίγνιον βασισμένο εις την κλασσικήν αμερικανικήν ταινίαν"old yeller")διαπιστώνω.
**Μεσολαβεί χαμόγελον με αμιγώς φιλικάς διαθέσεις,αλλά & με μίαν υποψίαν ψυχικής κούρασης**
& θέτω,εκ παραλλήλου με τους αξιόλογους συναδέλφους divine mitsako & sigmund_01:
"Όχι άλλο κάρβουνο"(παραπομπή σε γνωστήν ταινίαν του ελληνικού εμπορικού κινηματογράφου)
Αλλά τα έχουμε ήδη συζητήσει αυτά τα ζητήματα & έχουμε παραθέσει αμφότεροι τα επιχειρήματά μας.
Ειλικρινώς υμέτερη"
Me and Bobbie McGee αν δε με απατούν τα νησιοκαμακιώτικα αγγλικά μου φιλενάδα;
yeap, ρίχνω το επίπεδο του ποστ σας στην υποκουλτούρα χιχι
Εγώ που έφαγα κόλλημα με την ετυμολογία της "Ελευθερίας" κι έχω πέσει επάνω σε φιλολολόλόγους που κάνουν κόντρες με το δίπλωμά τους τί να πω;
Γαμώ τα υπουργεία σας, γαμώ τον ΟΤΕ σας και γαμώ τις γραμμές σας.
εγώ καταλαβαίνω ΟΛΑ όσα γράφει η mmg!
για να μη νομίζουν μερικοί-μερικοί ότι το divine που το κόλλησαν άδικα!
χιιιιιχιιιιχιιιι
μου το κόλλησαν, όχι που...
plizPLIIIIZ elatepartepisw afto
to apaxthensymplegma.cantwrite-as b4 cant-argh
gh
ΛΛ------------
Κι εγώ έχω proficiency στα μουμουτζικά.
αιμα έφτυσα αλλά το πήρα!
my dvnluv & monchaton:
na!
:)))))))))))))))))))
zevouzemre
bitch καλή μου -υποκουλτούρα είναι το μεσαίο μου όνομα. Αν αυτό το ποστ φτάσει σε επίπεδα υποκουλτούρας θα είναι άθλος. Είμαστε ακόμα πιο χαμηλά συνήθως.
Κουμπάρε, με απασχόλησε κι εμένα η ετυμολογία -αλλά άκρη δεν έβγαλα. Τι διάολο δεν μας διαβάζει ούτε ένας Μπαμπινιώτης; Ούτε ένας Καργάκος; (bitch -μιλάμε για τόσο χαμηλά).
μητσάκο -σαφώς, αλλά έτσι όπως το γράφει η mmg, εγώ στην αρχή νόμιζα πως σε λένε "dvd μητσάκος".
Κουμπάρε, του Κέμπριτζ ή του Μίτσιγκαν είναι το δικό σου; Εμένα είναι του Όξ(ω)φορντ πάντως.
Αχ, επιτέλους αφήσανε τη mmg! Τι ευτυχία! (Ρε κερατάδες 200 ευρώ σας έσκασα και μόνο μισή ώρα την αντέξατε; Και πάω στοίχημα οτι την πληρώσατε κιόλας για να την ξεφορτωθείτε.)
Tou Mitsi-Gun.
"κι ανάβω ένα γάρο και μαστουριάζει όλο το Μιτσιγκαν" που λέει κι ο Ζώρζ.
Δεν ξέρω τι να γράψω, πολλά θέματα κι εδώ. Για μένα όλες αυτές οι αφηρημένες έννοιες ( ελευθερία, αγάπη, σοφία και οι άλλες κοπέλες) είναι δύσκολο να οριστούν και να οριοθετηθούν. Τα πάντα είναι θέμα οπτικής γωνίας μάλλον. Ένας βλάκας φιλόλογος που μου έκανε έκθεση στο λύκειο έλεγε ότι η ελευθερία είναι ο χώρος που έχουμε μέχρι να χτυπήσουμε το κεφάλι μας στο ταβάνι.Ίσως και να είχε εν μέρει δίκιο.Πολλοί ορισμοί θα υπάρχουν, οι περισσότεροι αντί να αλληλοεξουδετερώνονται, ίσως να αλληλοσυμπληρώνονται. Δεν ξέρω, με έχεις βάλει σε σκέψεις από το μεσημέρι που διάβασα το ποστ
τολμάς και γράφεις για ένα τόσο τεράστιο θέμα, μπράβο σου κατ'αρχήν γιατί εγώ δεν θα το επιχειρούσα. Ελευθερία (και Δημοκρατία) είναι μία από τις πιο ταλαιπωρημένες έννοιες για όλες τις χρήσεις, ένα commodity όπως λένε οι χρηματιστές και οι οικονομικοί σύμβουλοι, όπως ο καφές και ο χρυσός (μαύρος-άσπρος-κίτρινος).
Είναι έννοια που πάει μαζί με την πορεία του ανθρώπου, ταξιδεύει μαζί του και τον ακολουθεί σε όλες τις μάχες σε όλα τα πεδία.
Κάπου αναφέρεις για τα μπλογκ προς το τέλος. Είναι κι αυτά ένα πεδίο, ένας στίβος από θηρία όπου ρίχνονται μέσα οι ιδέες για να δώσουν τις μάχες που δίνουν και σε άλλα πεδία ή μέσα, που δίνουν παντού.
τα σέβη μου.
numb δεν με ενδιαφέρουν τόσο οι αφηρημένες έννοιες -αυτά δεν τα αγγίζω γιατί δεν έχω τις γνώσεις. Με ενδιαφέρει η εφαρμογή των εννοιών στην καθημερινή ζωή -μέχρι εκεί μπορεί να φτάσει το πεδίο μου. Σε επίπεδο αφηρημένων εννοιών έχεις δίκιο -τα πάντα είναι θέμα οπτικής (θεώρησης θα συμπλήρωνα). Η άποψή του φιλολόγου σου είναι αυτή που αναφέρω πως "η δικιά μου ελευθερία τελειώνει εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου" -άποψη φιλοσοφικά έγκυρη (την υποστηρίζει κι ο Σαρτ) αλλά κοινωνικά άθλια. Να συμπληρώσω στην προηγούμενη πρόταση πως η άποψη χαρακτηρίζεται κοινωνικά άθλια -αν η ιδέα που έχεις για την κοινωνία είναι προσανατολισμένη προς τη συλλογικότητα και όχι προς τις συγκεντρωμένες μοναχικότητες. Η συλλογικότητα είναι η θέση που υποστηρίζω (άρα είμαι "χρωματισμένος" και όχι αντικειμενικός)και στη βάση αυτής της θέσης σκέφτομαι -συμπεραίνω.
Ροϊδη, το πεδίο των μπλογκς μου ήταν χρήσιμο για να αναπτύξω την έννοια. Γενικά, μου είναι δύσκολο να χάνομαι σε φιλοσοφικές συζητήσεις γιατί είμαι φιλοσοφικά απαίδευτος. Έχεις δίκιο πως η συγκεκριμένη έννοια πάει με την πορεία του ανθρώπου -μακάρι να μπορούσα να την δω δυναμικά (σε πολλά βήματα της πορείας), αλλά μου είναι πιο εύκολο να την δω στατικά. Και με αυτό το πρίσμα προσπάθησα να κάνω το συγκεκριμένο ποστ. Ευχαριστώ που το διάβασες.
Επέτρεψέ μου να γίνω κι εγώ λίγο Μπαμπινιώτης…
Ελευθερία είναι η κατάσταση κατά την οποία ο άνθρωπος ενεργεί βάση των προσωπικών του αντιλήψεων, χωρίς να τον επηρεάζουν συνειδητά ή ασυνείδητα έξωθεν θέσεις και προσωπικά πάθη…
Γάμησέ τα δηλαδή...
Ελευθερία χωρίς απόλυτη συνείδηση δεν έχει!!
Ξανά CUFK!!!
Λέω εγώ τώρα...
Κάτσε αδερφέ -γιατί εδώ τίθεται θέμα (κι αν δεν τίθεται, το τίθω εγώ, που λέει κι ο Βαμβακούλας). Ο ορισμός που δίνεις περί ελευθερίας μπορεί να στέκει φιλοσοφικά (ειδική σ΄αυτό είναι η Λίτσα -εγώ σκράπας), αλλά δεν στέκει με κοινωνικούς όρους. Το άτομο μέσα στην κοινωνία δεν είναι δυνατό να μην δέχεται επιρροές, ούτε είναι δυνατό να φτάσει σε επίπεδο μη εξάρτησης από τα προσωπικά του πάθη. Άρα και απόλυτη συνείδηση-συνειδητοποίηση δεν υπάρχει. Η συνειδητοποίηση μπορεί να οριστεί μόνο σε σχέση με ... (συμπληρώνεις το κενό κατά βούληση).
Και άλλωστε, οι προσωπικές αντιλήψεις του ανθρώπου πως διαμορφώνονται;
Πάντως, ο ορισμός που θέτεις, από φιλοσοφικής απόψεως (λίγα ξέρω, με τη βάση το πέρναγα πάντα) είναι χρήσιμος γιατί εμφανίζει τονανεκπλήρωτο πόθο του ατόμου για ελευθερία και το μαρτύριο της αναζήτησής της. Νομίζω.
Vita mi -αγνόησε, εν πολλοίς, το σχόλιό μου. Πήγαινε στο μπλογκ της Λίτσας (το έχω λινκ) για να δεις την αναλυτικότερη παρουσίαση του θέματος (θα σου έλεγα να αγνοήσεις και το ποστ μου -αλλά το έχεις ήδη διαβάσει).
Γλωσσολογική ανάλυση της λέξης ελευθερία
ΕΛ= φώς
ΕΥ= καλό
Θερια= Μόνο αμα είσαι θεριό είσαι ελεύθερος.
Τα παραδείγματα από τα καλύτερα που έχω διαβάσει!
Υστ. Πάω να διαβάσω Λίτσα τώρα
Πάλι blogυπερωρίες κάνω το δόλιο!
Να συμπληρώσω τον ορισμό. Μόνο αμα είσαι θερίό θα δείς το φώς το αληθινό (ΕΛ) και θα πιάσεις την καλή(ευ)
Οκ τώρα μπορώ να φύγω!
ΕΛ; Μα τελικά παντού υπάρχουν οι ΕΛ; Πόσο δίκιο είχε ο προφήτης Λιακόπουλος! Να πας να διαβάσεις Λίτσα γιατί το ποστ της είναι στην εξεταστέα ύλη ενώ το δικό μου είναι απλά στην ύλη.
οκ
τώρα δεν καταλαβαίνω και τους υπόλοιπους.
Μανταλένα βόηθα!
Καταπληκτικο ποστ!
ζερο.
Ολλανδέζα εδώ που έμπλεξες ούτε η Μανταλένα σε σώζει, ούτε κανείς.
Ζέρο, ευχαριστώ φίλε
SuperMantalena εν δράσει!
Πες, τι δεν καταλαβαίνεις Μικρή Ολλανδέζα, να το κάνουμε νιανιά.
Αλλά πες γρήγορα γιατί έχω μια ελευθερία να νοιαστώ.
:Ρ
Παιδιά καλά τα λέτε. Η ελευθερία είναι τόσο απόλυτο πράγμα που όποιος την αισθάνεται, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ περίπτωση να μην ξέρει τι είναι.
Και αντίστοιχα και όποιος τη στερείται, αλλά αυτό είναι άλλο πράγματάκι...
Και θα συμφωνήσω μέσες - άκρες με τον Μοτοσακό. Χωράει πολύ νεράκι η υπόθεση - νεράκι που δεν είναι πάντα καθαρό...
(δυστυχώς)
Ολλανδέζα... άντε ρίχτο το ανεξήγητο (ρίχνω και Ταρώ άμα λάχει)
:)
Έτσι Μανταλένα -για εξήγησέ της κάποιες βασικές έννοιες της Ολλανδέζας γιατί (με τις απεργίες στον χώρο της παιδείας) θα την χάσει τη χρονιά. Και φυσικά, διάβασε το ποστ της Λίτσας που τα λέει καλύτερα από εμένα.
Σήμερα κατάφερα να σε διαβάσω, μ'αρεσε η ανάλυσή σου.
Είναι τεράστιο το κεφάλαιο της ατομικής ολοκλήρωσης. Απο αυτά που αν αρχίσουμε να μιλάμε σήμερα θα μας βρει η πρωτοχρονιά αλλά πολύ καλά έκανες και το συμπεριέλαβες στο ζήτημα ελευθερία.
Όσο για τα "χοντροκομμένα παραδείγματα"
που λες, καμμιά φορά χρειάζονται για να υπογραμμίσουν το αυταπόδεικτο.
Συμφωνω΄φιλενάδα, μεγάλα θέματα γι΄αυτό μπορείς να χαθείς εύκολα. Κι επειδή είμαι χαζός -με βολεύει να πιάνω 2-3 παραδειγματάκια για να μην ξεχνάω το δια ταύτα.
Νάσαι καλά -και αυτό δεν είναι ευχή, είναι προτροπή.
Συμφωνώ μαζί σου! Για αυτό κι έγραψα: γάμησέ τα!
Και μόνο το γεγονός ότι πρέπει να συνειδητοποιήσεις το ασυνείδητο…
Άρα στην κοινωνία μας δεν μπορεί να υπάρχει απόλυτη ελευθερία!
Μονάχα ο Βούδας κι ο Ζαρατούστρα μπορούν να φτάσουν σε αυτή την κατάσταση…
Α! Μην ξεχάσω τον Άγιο Αυγουστίνο…
Άντε και μερικοί αναρχικοί στα όνειρά τους…
Εμείς όμως μπορούμε να προσπαθήσουμε να γίνουμε ελεύθεροι κι αυτό είναι μεγάλο κατόρθωμα…
YG. paw sto link...
Όχι εκεί βρε!! Δηλαδή, να πας στο λινκ από κάτω -είναι πολύ όμορφο ποστ, αλλά εννοούσα τη ΛΙΤΣΑ. Στα λινκς μου θα τη βρεις.
Δημοσίευση σχολίου
Άσε κάτι για το γκαρσόνι ρε!