"Οι φόβοι σας είναι οι ελπίδες μας" (8/3/2007)

Όχι κι έτσι ρε γαμώτο! Εντάξει, έχουμε αποχαυνωθεί όσο χρειάζεται για να τρώμε τη γραμμή που μας περνάτε ή για να αδιαφορούμε, ρομαντικά απελπισμένοι –«τίποτα δεν αλλάζει, όλα σκατά είναι». Αλλά όχι κι έτσι! Έχουμε όλη την καλή διάθεση να παραμείνουμε τα κορόιδα σας, όμως, όπως έλεγε κι ο Αλ Πατσίνο στον μπάτσο που διαπραγματευόταν την παράδοσή του: «Φίλα με. Γιατί όταν με πηδάνε μου αρέσει να με φιλάνε πολύ». Φιλήστε μας λοιπόν αγαπητοί παρουσιαστές ειδήσεων!
Πολύς κόσμος είδε χτες ειδήσεις, γιατί πολύς κόσμος ζει τις ελεύθερες ώρες του απέναντι από το κουτί. Μέσα σε αυτούς κι εγώ. Ξεκίνησα να βλέπω τα δελτία από την αρχή και είδα:

-Το δελτίο του ALTER, όπου οι μόνιμοι σχολιαστές –δημοσιογράφοι ούρλιαζαν για την βεβήλωση του Ιερού χώρου. Ποιού Ιερού χώρου; Μα φυσικά, του μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη και της Βουλής. «Των σημαντικότερων μνημείων της Ελλάδας» όπως έγραφε η οθόνη.
«Ούτε καν τη Βουλή δεν σεβάστηκαν οι κουκουλοφόροι!» έτριβε τα χέρια του ο παρουσιαστής και οι υπόλοιποι κουνούσαν τα κεφάλια με απέχθεια. Αμέσως μετά, είχαν τηλεφωνική επικοινωνία με δυο βουλευτές. Ξέρεις τι είναι βουλευτές έτσι; Αυτοί που στελεχώνουν τη Βουλή, τον Ιερό χώρο.



Τον πρώτο βουλευτή, του ΣΥΝ, τον πέρασαν από κανονική ανάκριση. «Καταδικάζετε τους κουκουλοφόρους; Υπογράψτε εδώ και θα σας αφήσουμε να πάτε σπίτι σας». Σε κάποια στιγμή, ο βουλευτής προσπάθησε να πει τη γνώμη του. «ΝΑ ΑΠΑΝΤΑΤΕ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΡΩΤΑΜΕ!» απαίτησε επιτακτικά ο ανακριτής δημοσιογράφος Άκης Παυλόπουλος.
Ο δεύτερος βουλευτής ήταν του ΚΚΕ. Αυτός τόλμησε να πει ότι καταγγέλλει μεν τους κουκουλοφόρους και τους θεωρεί προβακάτορες (είπαμε, βουλευτής του ΚΚΕ), αλλά καταγγέλλει και κάποιους άλλους κουκουλοφόρους που ήταν μαζί με την αστυνομία –σε μια προηγούμενη φασαρία (δεν θυμάμαι σε ποιο μέρος). Αυτό ήταν! Τα πήρε στο κρανίο ο αδέσμευτος δημοσιογράφος –υποψήφιος της Ν.Δ., Τέρενς Κουίκ. «Είστε ένας ψεύτης και άθλιος συκοφάντης!» τσίριξε. «Αυτοί που λέτε ήταν δημοσιογράφοι και εργαζόμενοι σε τηλεοπτικά συνεργεία, έχω έγγραφα για το θέμα, και σήκωσαν τα μπουφάν πάνω από τα κεφάλια τους για να προστατευτούν, για να μην στοχοποιηθούν από τους κουκουλοφόρους!»
Συγνώμη, δεν κατάλαβα καλά –τι εννοεί εδώ ο ποιητής; Ότι δημοσιογράφοι και εργαζόμενοι σε τηλεοπτικά συνεργεία φοράνε κουκούλες και μπλέκονται με τους διαδηλωτές; Μήπως σπάνε και καμιά βιτρίνα για να τους πάρει η κάμερα που δεν πρόλαβε να καταγράψει τα γεγονότα; Αναπαράσταση να πούμε, κάτι σαν το «Λούφα και παραλλαγή» που έχασαν το γκολ γιατί τραβούσαν τις διαφημιστικές πινακίδες και στο τέλος του παιχνιδιού έβαλαν τους ποδοσφαιριστές να το ξαναπαίξουν;
Συγνώμη, δεν κατάλαβα καλά –ποιος είναι αυτός που δεν σέβεται τον θεσμό του κοινοβουλίου; Οι εξωκοινοβουλετικοί και οι αντιεξουσιαστές που διαδηλώνουν εναντίον του ή οι δημοσιογράφοι που εξευτελίζουν τους βουλευτές;
Συγνώμη, δεν κατάλαβα καλά, ποιος δεν σέβεται την «ελληνική δημοκρατία»; Αυτοί που την αμφισβητούν ή η κυβέρνηση που περνάει έναν αντισυνταγματικό νόμο –πλαίσιο, ο οποίος δεν θα εφαρμοστεί, κατά δήλωση των φοιτητών και των πανεπιστημιακών;
Συγνώμη, δεν κατάλαβα καλά κύριε Κουίκ. Πόσο σημαντικός είναι ο συμβολισμός των τσολιάδων μας που «πολέμησαν στην Αλβανία»; Μήπως αυτά τα τάγματα τσολιάδων δεν δημιουργήθηκαν από το φασιστικό καθεστώς του Μεταξά; Μήπως αυτοί οι ίδιοι τσολιάδες δεν συνεργάστηκαν με τους Γερμανούς, την περίοδο της Κατοχής –συλλαμβάνοντας και εκτελώντας πατριώτες; Αυτοί δεν είναι που λέγονταν Γερμανοτσολιάδες;





Άλλαξα κανάλι –έβαλα MEGA
να απολαύσω αντικειμενική δημοσιογραφία. Και την απόλαυσα στο έπακρο. Γιατί εκεί είχαν καλέσει και έναν φοιτητή, από τους οργανωμένους –Χριστοδουλόπουλος νομίζω λεγόταν. Ο οποίος στράβωσε όταν ο αδέκαστος δημοσιογράφος Πρετεντέρης έκανε λόγο για 7.000 συμμετέχοντες στην πορεία.
«50.000 ήμασταν κύριε, γιατί επιμένετε να μεταφέρετε αυτά που λέει η αστυνομία;» αναρωτήθηκε ο φοιτητής.
Θίχτηκε ο αδέκαστος που πετούσε μπουκάλια σε αγώνες μπάσκετ. «Δεν θα σας πω τη γνώμη μου για το άτομο σας», είπε στον φοιτητή. «Πάντως, καλύτερα θα ήταν να κοιτάξετε τα μαθήματά σας, αν θέλετε να αναβαθμιστούν τα Πανεπιστήμια».
Ο φοιτητής χαμογελούσε –«στην αρχή λέγατε τις θέσεις της αστυνομίας, που είναι η μόνη που απέμεινε να στηρίζει την κυβέρνηση. Τώρα επαναλαμβάνετε τις θέσεις της κυβέρνησης –μήπως ζηλέψατε τη θέση του κυρίου Ρουσόπουλου;» ρώτησε τον ένθεο δημοσιογράφο.
«Ήρθε ο κύριος να μας κρίνει!», αγανάκτησε το πάνελ του δημοσιογραφικού επιτελείου.
«Γιατί δεν λέτε τίποτα για τα αιτήματά μας; Γιατί δεν λέτε ότι παλεύουμε ώστε να έχουν τα πτυχία μας αντίκρισμα; Μήπως γιατί δεν σας νοιάζει; Μήπως γιατί με τους μισθούς που παίρνετε, δεν είσαστε σε θέση να κατανοήσετε την ανεργία των πτυχιούχων; Τους μισθούς πείνας των 600 ευρώ το μήνα;» αναρωτήθηκε ο φοιτητής.
Αμέσως μετά κόπηκε με διαφανείς, δημοκρατικές διαδικασίες. Εξαφανίστηκε χωρίς δεύτερη κουβέντα, λογοκρίθηκε στεγνά και «στον αέρα» -άλλος φοιτητής εμφανίστηκε στη θέση του, κάποιο παιδί από τον Βόλο που είχε φάει ξύλο.
«Εσείς ανήκετε σε κάποια παράταξη;» απαίτησε να μάθει ο μαχητικός Πρετεντέρης. «Όχι, κατέβηκα για τη διαδήλωση», είπε ο φοιτητής.
«Α, εντάξει γιατί ο προηγούμενος ανήκε στην τάδε εξωκοινοβουλετική παράταξη της αριστεράς», αποφάνθηκε ο δημοσιογράφος –πρότυπο.
Συγνώμη, δεν κατάλαβα καλά. Από πότε απαγορεύεται η έκφραση της άποψης των οργανωμένων; Από πότε η άποψη έχει βαρύτητα και εγκυρότητα ανάλογα με τον πολιτικό χώρο που ανήκεις; Και τι σχέση έχουν τέτοιες πρακτικές με την «ελευθεροτυπία» την οποία, υποτίθεται προασπίζονται οι δημοσιογράφοι;





Έκλεισα την τηλεόραση –έχω ευαίσθητο στομάχι και δεν αντέχω την πολλή σκουπιδοφαγία.


Τι έγινε τελικά χτες; Τι κατάλαβα από την παρουσίαση των γεγονότων;
- Χτες, η κυβερνητική παράταξη ψήφιζε στη Βουλή τον νόμο –πλαίσιο που προβλέπει την λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων (χωρίς να έχει αλλάξει το σχετικό άρθρο του Συντάγματος που απαγορεύει ρητά κάτι τέτοιο) και μεταβάλλει το καθεστώς πανεπιστημιακού ασύλου. Αυτά μεταξύ των άλλων.
- Χτες έγινε η ογκωδέστερη πορεία διαμαρτυρίας κατά του συγκεκριμένου νομοσχεδίου.
- Χτες, κάποιες ομάδες διαδηλωτών στριμώχτηκαν από τους μπάτσους στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη. Οι ομάδες έκαψαν ένα από τα φυλάκια των τσολιάδων με βόμβες μολότωφ. Α, ναι, αποχώρησαν και οι τσολιάδες –για πρώτη φορά στα χρονικά! Τι λες ρε παιδί μου, ανατρίχιασα τώρα!
- Χτες η αστυνομία έριξε τόνους δακρυγόνων (ακόμα και σήμερα το πρωί που πέρασα από το Σύνταγμα υπήρχε έντονη οσμή και όσοι οδηγούσαμε μοτοσυκλέτες ρίξαμε το κλάμα της ζωής μας στα φανάρια). Τα δακρυγόνα, για μια ακόμα φορά, ήταν ληγμένα –πράγμα που συνεπάγεται μεγάλους κινδύνους για τους διαδηλωτές. Και οι εκτοξευτήρες δακρυγόνων σημάδευαν τον κόσμο, με αποτέλεσμα να πηδάνε σα μπεχλιβάνηδες, οι διαδηλωτές στον αέρα –ευτυχώς που δεν σκοτώθηκε κανένας τους.
- Χτες η αστυνομία έριξε ξύλο αδιάκριτα και συνέλαβε κάμποσους άσχετους (με τις φασαρίες) φοιτητές. Αυτό το είπαν όλοι οι συμμετέχοντες στην πορεία.




Ποια είναι η γνώμη μου για την όλη υπόθεση;
Ξεκινώντας από το θέμα του πανεπιστημιακού ασύλου –να ξεκαθαρίσω μερικά πράγματα:

1. Το άσυλο δεν αφορά αποκλειστικά τους φοιτητές. Επαναλαμβάνω –το άσυλο δεν είναι αποκλειστικά φοιτητική υπόθεση. Το πανεπιστημιακό άσυλο αφορά ΙΔΕΕΣ. Τι είναι οι ιδέες; Εκείνα τα πράγματα που κατευθύνουν τη συλλογική δράση μέσα στην κοινωνία. Αυτές προστατεύει το άσυλο από την εποχή της εμφάνισής του. Τέτοιες ιδέες προστάτευε και το 1973 όταν κλείστηκαν στο Πολυτεχνείο μαθητές, εργάτες ΚΑΙ φοιτητές. Τα ίδια έλεγαν και τότε οι κρατικοί καραγκιόζηδες –«να βγουν έξω οι αλήτες από το Πολυτεχνείο, το άσυλο καλύπτει μόνο φοιτητές». «Να κοιτάξουν τα μαθήματά τους οι φοιτητές, αν θέλουν να αναβαθμίσουν τα πτυχία τους».
Γίνομαι κουραστικός, αλλά θα το ξαναπώ –το πανεπιστημιακό άσυλο προστατεύει την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών ενώ το εκκλησιαστικό άσυλο προστατεύει πρόσωπα. Ή έτσι θα έπρεπε να είναι –αυτός ήταν ο αρχικός σκοπός. Θυμάστε τους δολοφόνους που ζητούσαν άσυλο στο εσωτερικό των ναών της Αρχαίας Ελλάδας; Θυμάστε ότι τους άφηναν να πεθάνουν από την πείνα, αλλά δεν έμπαιναν να τους πιάσουν; Για σκεφτείτε τώρα να γινόταν το ίδιο σε μια σύγχρονη χριστιανική εκκλησία! Αφήστε το –δεν μπορείτε καν να το σκεφτείτε.

2. Το άσυλο δεν είναι απαραβίαστο. Γιατί ο νόμος ορίζει πως η αστυνομία μπορεί να εισέλθει αν πέσει στην αντίληψή της η τέλεση εγκληματικών ενεργειών. Και γιατί υπάρχει πάντα η δυνατότητα να επιτραπεί η είσοδος της αστυνομίας από την Πανεπιστημιακή Σύγκλητο.
Η αντίρρηση στο παραπάνω είναι πως, μέχρι να επιτραπεί η είσοδος της αστυνομίας θα καταστρέφεται η πανεπιστημιακή περιουσία. Η άποψή μου είναι πως προτιμώ να καίγονται θρανία, βιβλία και υπολογιστές από το να καίγονται ιδέες. Αντιληπτό;



Εκτός από το θέμα του ασύλου, υπάρχει και το κομμάτι που αφορά την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα. Θεωρώ πως η λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα είναι λάθος κίνηση, αλλά ταυτόχρονα είναι και υποχρέωση που έχει αναλάβει η χώρα απέναντι στην Ε.Ε. Αν έβγαιναν λοιπόν και έλεγαν (όπως το έκαναν στην αύξηση του ΦΠΑ –και μάλιστα ψευδώς) πως η Ε.Ε. επιβάλλει τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων δεν θα γινόταν τόσος ντόρος. Συμμετέχουμε στην Ε.Ε., δεσμευόμαστε από τους Κανονισμούς της –τέρμα η κουβέντα. Αλλά, όταν διακηρύττουν πως η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων αποσκοπεί στην αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και στην ανακούφιση των οικογενειών που «είναι υποχρεωμένες» να στέλνουν τα παιδιά τους για σπουδές στο εξωτερικό –λένε αναίσχυντα και ελεεινά ψέματα.
- Ποιος σας είπε ρε ειδήμονες πως η χώρα μπορεί να απορροφήσει τόσους πτυχιούχους; Εδώ οι ήδη υπάρχοντες πτυχιούχοι αντιμετωπίζουν τρομακτικά προβλήματα ανεργίας –και πάτε να βγάλετε ακόμα περισσότερους; Τόσο παρανοϊκοί ή τόσο ψεύτες είσαστε;
- Ποιος σας είπε πως οι οικογένειες είναι υποχρεωμένες να στέλνουν τα παιδιά τους στο εξωτερικό; Δέχομαι ότι αναγκάζονται από τις συγκεκριμένες κοινωνικές δομές που ορίζουν πως μόνο ο πτυχιούχος είναι αξιοπρεπής άνθρωπος. Αλλά, αντί να κάνετε κάτι προκειμένου να αλλάξει αυτή η αισχρή παγιωμένη αντίληψη, εσείς πάτε να την ενισχύσετε; Γιατί; Για να έχουμε ένα κράτος πτυχιούχων σουβλατζήδων;
- Ποιος σας είπε πως η λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων θα αναβαθμίσει την παιδεία της χώρας; Δώστε μου ένα παράδειγμα που τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, από μόνα τους, συνέβαλλαν στην αναβάθμιση του επιπέδου σπουδών κι εγώ θα κατέβω με σημαιάκι στην επόμενη ομιλία του Καραμανλή. Και μην μου πείτε για τις ΗΠΑ –όπου ξοδεύονται τεράστια κονδύλια από τις ιδιωτικές εταιρείες προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η έρευνα –με αποτέλεσμα να υπάρχει τρομερή υποβάθμιση στις προπτυχιακές σπουδές και φοβερό επίπεδο στις μεταπτυχιακές. Εντάξει;
«Ο νόμος του ελεύθερου ανταγωνισμού θα ωφελήσει και τα δημόσια πανεπιστήμια», λένε. Μαλακίες με τη σέσουλα –λέω εγώ. Από πού κι ως που ελεύθερος ανταγωνισμός μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα; Οι ιδιώτες αποσκοπούν στο κέρδος –ο δημόσιος τομέας, άστο καλύτερα, είναι μεγάλη κουβέντα. Από πού κι ως που, λοιπόν, κύριοι ειδικοί;
Τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι σε οικτρή κατάσταση. Τα προγράμματα σπουδών απαρχαιωμένα, η σύνδεση με την παραγωγή ανύπαρκτη, τα μέσα διδασκαλίας πενιχρά και θα μπορούσα να συνεχίζω ώρες απαριθμώντας τα δεινά της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Γιατί όμως; Μήπως επειδή το ελληνικό κράτος δίνει ψίχουλα για την παιδεία; Μήπως επειδή υπάρχει ένα καθηγητικό κατεστημένο που λειτουργεί αρτηριοσκληρωτικά, αποτρέποντας τον εκσυγχρονισμό των γνωστικών πεδίων; Μήπως γιατί οι αλλαγές μπλοκάρονται από τις πανίσχυρες κομματικές παρατάξεις; Ακόμα ένας ατέλειωτος κατάλογος θα μπορούσε να ακολουθήσει –αλλά αν βρεις ένα γαμημένο σημείο το οποίο θα βελτιωθεί με την λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, έλα να μου το πεις κι εγώ θα βγω με πανό έξω από τη βουλή να υποστηρίξω τον καινούργιο νόμο-πλαίσιο.



Άφησα για το τέλος τους «κουκουλοφόρους» και τους φοιτητές. Γιατί κάποτε πρέπει να σταματήσει η παπαρολογία των διορισμένων ειδημόνων, κάποτε χρειάζεται να βλέπει κανείς τα γεγονότα έξω από τις τηλεοπτικές κάμερες.
Δεν ξέρω λοιπόν αν μεταξύ των ατόμων που καλύπτουν τα πρόσωπά τους είναι και χαφιέδες της Ασφάλειας που κάνουν σκέτη προβοκάτσια. Ψέματα –ξέρω πως είναι πολλοί τέτοιοι και δρουν έτσι ακριβώς.
Δεν ξέρω αν μεταξύ των ατόμων που διαμαρτύρονται υπάρχουν χαβαλετζήδες, χούλιγκανς και διαρρήκτες που ψάχνουν να αρπάξουν ότι βρουν μέσα στον πανικό. Ψέματα –έχω δει τέτοιους, πολλές φορές και πιστεύω πως ακόμα υπάρχουν.
Αλλά κι εσύ δεν ξέρεις πόσοι είναι εκεί μέσα που βγαίνουν στο πεζοδρόμιο για να υπερασπιστούν τις ιδέες τους. Ακόμα χειρότερα, δεν ξέρεις καν τις ιδέες τους, κανένα κανάλι δεν τις δείχνει (προτιμούν να δίνουν βήμα στους εθνικοφασίστες) και κανένας πολιτικός δεν μιλάει για αυτές. Βλέπεις, είναι εξωκοινοβουλευτικοί, αντιεξουσιαστές –και η «ελληνική δημοκρατία» δεν ανέχεται την παρουσίαση των απόψεών τους.
Αφού λοιπόν δεν ξέρεις πόσοι είναι αυτοί, γιατί τους τσουβαλιάζεις και εύχεσαι τη σύλληψή τους; Ποιος σου δίνει το δικαίωμα να φιμώνεις τις απόψεις τους;
Διάβασε λίγο τα πανώ τους, μάθε για τους συντρόφους τους που κάνουν απεργία πείνας στις ελληνικές φυλακές, ενημερώσου για τις περιπτώσεις που τους απαγορεύτηκε η πραγματοποίηση πορείας και μετά έλα να μου πεις τη γνώμη σου. Γιατί καλό το υπερθέαμα που μας ταΐζουν τα δελτία ειδήσεων –αλλά δες και τα συμφέροντα που αυτά εξυπηρετούν.
Σκέψου λίγο σχετικά με αυτή την εκστρατεία που έχουν αρχίσει εδώ και καιρό τα ΜΜΕ, προσπαθώντας να περάσουν την άποψη πως όσοι κάνουν επεισόδια στις πορείες είναι «100 τραμπούκοι».
Γιατί τους εξομοιώνουν αβασάνιστα με τους χούλιγκανς των γηπέδων; Μήπως για να δικαιολογήσουν την απαίτησή τους για μαζικές συλλήψεις από την αστυνομία; Μήπως για να δικαιολογήσουν ένα ακόμα πογκρόμ σαν αυτά που ζήσαμε τη δεκαετία του ’80;
Έχεις περάσει από τα Εξάρχεια τους τελευταίους μήνες; Δεν σου κάνει εντύπωση που αστυνομοκρατούνται από τον προηγούμενο Νοέμβριο; Τι είδους κατοχή είναι αυτή; Τι θέλουν τα ΜΑΤ σε όλη την περιοχή από Ακαδημίας μέχρι Πατησίων; Γιατί έχουν βάλει μέχρι και σκοπιές έξω από τα εθνικιστικά βιβλιοπωλεία του κέντρου; Μήπως είναι μια ακόμα ένδειξη για την έναρξη μαζικών συλλήψεων; Και πια είναι η θέση σου σε τελική ανάλυση; Θα δεχτείς τις συλλήψεις με το σκεπτικό πως κάποιοι από αυτούς, κάποτε, μπορεί να συμμετείχαν σε επεισόδια; Ποια επεισόδια; Αυτά που συνήθως ξεκινάνε από προκλήσεις των ΜΑΤ ή από τον εγκλωβισμό ανθρώπων σε συγκεκριμένα μέρη προκειμένου αυτοί να κατηγορηθούν μετά για τις φθορές; Γιατί κάτι τέτοιο έγινε χτες στον Άγνωστο Στρατιώτη και δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται.

Και οι φοιτητές; Θα συμφωνήσω με τον φίλο μου τον marquee, οι σημερινοί φοιτητές μας έχουν βάλει τα γυαλιά πολλές φορές. Στη δική μου τη γενιά όσο και στις προηγούμενες. Γιατί είναι στους δρόμους και στις καταλήψεις τόσον καιρό που εμείς ούτε στα πιο τρελά μας όνειρα δεν το είχαμε διανοηθεί. Γιατί αντέχουν ακόμα.
Μόνο θα ευχόμουν, να μην τελειώσουν όλα αυτά τόσο εύκολα. Τώρα που έχουν και την υποστήριξη μέρους των καθηγητών ας τολμήσουν να προτείνουν. Τώρα που έχουν τις σχολές στα χέρια τους, ας προσπαθήσουν να τις αλλάξουν. Ας εκμεταλλευτούν τη δύναμή τους για να παγιώσουν μια διαφορετική κατάσταση. Ας μη γυρίσουν πίσω στα μαθήματα ίδιοι όπως έφυγαν.

Και όλοι εμείς οι πονηροί, που βλέπουμε μόνο λούφα ανακατεμένη με διάθεση επαγγελματικής αποκατάστασης πίσω από τον αγώνα των φοιτητών, όλοι εμείς που περιμένουμε να φάνε τα μούτρα τους για να δικαιολογήσουμε την απραξία μας, όλοι εμείς που είμαστε σωστοί, αυστηροί κριτές, κάτοχοι της ύψιστης αλήθειας, αλλά πάντα και παγερά αμέτοχοι –όλοι εμείς είμαστε οι υπεύθυνοι για την κόλαση στην οποία ζούμε, για την κόλαση στην οποία έχουμε καταδικάσει αυτά τα παιδιά. Ας αναλάβουμε κάποτε τις ευθύνες μας –ως πότε θα κρυβόμαστε ακόμα και από τους ίδιους τους εαυτούς μας;

Υ.Γ.1: Ενημέρωση για τα χτεσινά γεγονότα υπάρχει μπόλικη στο indy.gr, από όπου και πήρα τις φωτογραφίες του συγκεκριμένου ποστ. Ξέρω ότι το καλύτερο ευχαριστώ προς αυτούς θα ήταν να ρίξουμε μια ματιά στη σελίδα τους.
Υ.Γ.2: Κι αυτό είναι το link του ραδιοφώνου της κατάληψης του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων: http://uoiradio.wordpress.com/ (Ευχαριστώ πολύ pan).


Έγραφε η διαθήκη τουThe Motorcycle boy και ήταν 12:16 μμ  

57 γκολ αυτοί, σέντρα εμείς.:

PiKei είπε... 1:46 μμ  

Χαίρομαι όταν διαβάζω επιχειρήματα. Keep up!

chris είπε... 1:48 μμ  

Καλημέρα. :-)

Το τι είπαν οι ειδήσεις το μαθαίνω από εσένα τώρα. Έχω ξαναπεί ότι δεν βλέπω τηλεόραση εδώ και δέκα χρόνια. Θα παραθέσω μερικές σκέψεις που κάπου τις ξαναέχω γράψει στην μπλογκόσφαιρα.

- Τι περιμένατε από δεξιά κυβέρνηση;
- Το ότι ο μαριετονόμος νομιμοποιεί το τανκς στο πολυτεχνείο μετά από 23 χρόνια τι μας λέει;
- Πόσοι απ' αυτούς τους «ειδικούς» των παραθύρων δεν έχουν συμμετάσχει στους εορτασμούς στην πηγάδα του Μελιγαλά;
- Ποια είναι η μετοχική σχέση των ιδιοκτητών ΙΕΚ, με διάφορα κανάλια; Και αν δεν έχουν μετοχική σχέση, τι ποσά σε διαφημιστικό χρόνο δίνουν;

The Motorcycle boy είπε... 1:59 μμ  

pikei χαίρομαι όταν κάποιος ενδιαφέρεται να διαβάζει επιχειρήματα.
chris, καλά κάνεις που δεν βλέπεις τηλεόραση -αλλά η παρακολούθησή της βοηθάει για να διαπιστώσεις την κυρίαρχη τάση μερικές φορές. Κατά τα άλλα:
-Από δεξιά κυβέρνηση τέτοια περίμενα γιατί αυτοί δεν έχουν ούτε το ψευτοϊδεολογικό λούστρο των πασόκων. Αλλά μου κάνει εντύπωση που πολύς κόσμος δεν το περίμενε, νόμιζε πως έχουν αλλάξει. Και φρικάρω στην ιδέα οτι θα τους ξαναψηφίσουν και θα τους ξαναβγάλουν! Ευτυχώς δηλαδή που πέθαναν οι χουντικοί, αλλιώς ποιος μας έσωζε στις επόμενες εκλογές!
-Μετά από 23 χρόνια ε; Πολύ άργησαν οι άνθρωποι, μου φαίνεται οτι έχουν χάσει την αποτελεσματικότητά τους. Το "ιδιώνυμο" πότε ξαναβγαίνει; Γιατί στο ποδόσφαιρο το πρόβαραν πάντως.
-Όσοι δεν πρόλαβαν το μνημόσυνο στις δόξες του κι ο Πρετεντέρης γιατί είχε να πάει γήπεδο.
-Εννοείς, ας πούμε, τις σχολές δημοσιογραφίας των καναλιών; Ή θέλεις να πεις πως τα ΙΕΚ πληρώνουν τον διαφημιστικό χρόνο; Μα αυτά είναι εκπαίδευση αγαπητέ -και η εκπαίδευση είναι δημόσιο αγαθό! Έτσι δεν είναι; Δεν σε έπεισα; Όχι ε; Ούτε κι εμένα.

RaZzMaTaZz είπε... 2:35 μμ  

Το λυπηρό για μένα δεν είναι η ΣΑΠΙΑ "κυβέρνηση". Ούτε οι φασιστοειδείς αντιλήψεις που στηρίζουν την ελληνική ξεφτίλα χρόνια τώρα. Ούτε ακόμα και οι brainwashed μπάτσοι που παίζουν asteroids με τα κεφάλια των διαδηλωτών.

Το λυπηρό κι αυτό που με κάνει να θέλω να χωθώ σε μια γαμημένη χομπιτότρυπα και να μην ξαναβγώ είμαστε εμείς. Οι 20κάτι, εμείς που θα ήμασταν ακόμα φοιτητές αν δε μας έφευγε ο κώλος να πάρουμε το πτυχίο στα 3,5 χρόνια κι έπειτα να σκιστούμε για να βρούμε μια δουλειά όμοια με τον ήδη πεσμένο κώλο μας -εμείς που νοιαζόμαστε από τη μια και θέλουμε να βγούμε στους δρόμους να φωνάξουμε κι εμείς από την άλλη που δε νοιαζόμαστε, που τα έχουμε γράψει όλα στ' αρχίδια μας για ένα παρά πέντε και μια μπαρότσαρκα κι ένα αμάξι με δόσεις γιατί πλέον δεν καίγεται η γούνα μας, πλέον για πέντε εξι δεκαέξι γαμωμήνες "δεν είμαστε φοιτητές, οπότε...".

Η σαπίλα των νέων με μυαλά 50χρονων κουτοπόνηρων βολεψάκηδων και πολιτική συνείδηση που λήγει όταν λήξει και το πασο του ΟΑΣΑ, βρωμάει χειρότερα από κάθε άλλη.

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε... 2:55 μμ  

Αηδία και μόνον αηδία για τον Πρετεντέρη, τον Κουικάρα και τους ομόσταβλούς τους!

The Motorcycle boy είπε... 3:22 μμ  

raz, καταλαβαίνεις ακριβώς τι εννοώ. Εσείς οι 20κάτι, οι άλλοι οι 30κάτι, εμείς οι 40κάτι -ας αναλάβουμε κάποτε τις ευθύνες μας. Γιατί έχουμε περισσότερες από τους κολλημένους κομματικούς οποιασδήποτε παράταξης. Αυτοί τουλάχιστον νομίζουν πως κάτι κάνουν, εμείς ξέρουμε πως δεν κάνουμε τίποτα αλλά το παίζουμε "δεν υπάρχει λόγος, δεν υπάρχει νοήμα κι αυτοί που βγαίνουν στους δρόμους είναι χαβαλέδες". Γι΄αυτό είμαστε χειρότεροι απ΄όλους.
Α, έχω και μια διαφωνία: η κυβέρνηση δεν είναι σάπια -είναι η καλύτερη κυβέρνηση που θα μπορούσε να υπάρχει για να διεκπεραιώνει τις υποθέσεις των αφεντικών της.
Σκύλε και να φανταστείς οτι δεν είδα καθόλου Ευαγγελάτο. Επίσης, το βράδυ ο επαγγελματίας κρυφοκάμερος χαφιές Τριανταφυλλόπουλος είχε θέμα όργια μαθητριών σε σχολικές εκδρομές. Για να θυμόμαστε πως υπάρχουν σχολές σε κατάληψη -έτσι;
Καμιά φωτογραφία δεν έβγαλες εσύ; Γιατί είδα εκείνη με το ποδήλατο και πολύ τη γούσταρα.

marquee de mud είπε... 3:55 μμ  

σε καποια πορεια παλιοτερα με παρομοια καταληξη της χθεσινης, μου ειχε πει ενα φιλαρακι διπλα μου οτι
"οι μονοι τελικα που καταλαβαινουν ακομα τι εστι αγνωστος στρατιωτης ειναι οι γνωστοι αγνωστοι και μονο αυτοι εχουν δικαιωμα να τον καινε" και εγω πικρογελασα -ή γλυκοδακρυσα απ'τα δακρυγονα. τωρα αν περιμενεις εσυ απο χαρτογιακαδες πληρωμενους ψευτες να μαθεις αληθειες... σιγα μην περιμενεις δηλαδη.

οσο για το τι κανουμε εμεις οι 30κατι+ εσεις οι 20κατι οι αλλοι οι 40κατι και οι πολυτεχνειο κατι,ειναι αυτο που δε με αποσχολει καθολου. οχι γιατι το εχω λυσει αλλα γιατι ξερω τους λογους που εγω αρραιωσα, και αρκετα αργα, απο τις φασεις. ειναι απλα γιατι χανεις τα αντανακλαστικα σου και σε πιανει κατι σαν φοβος χωρις να ειναι καθαρα αυτο. οταν εισαι εκει εισαι εκει. οταν για οποιοδηποτε λογο φυγεις -ή αρραιωσεις- ακομα και για ενα ταξιδι που κρατησε λιγο παραπανω, μετα εισαι μουδιασμενος με ολα. αλλα ολα τα πραγματα ειναι σαν το ποδηλατο ή σαν μαθε τεχνη κι ασ'τηνε κι αμα...

οποτε

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε... 4:05 μμ  

Δεν ήμουν στην πορεία, Μοτοσακέ μου! Όχι μόνο είχα δουλειά αλλά και (κυρίως) δεν αντέχω πιά τα δακρυγόνα και τα τρεξίματα. Άσε που ακόμα κι αν πάω σε κάποια πορεία η οποία πλήττεται από την επίσημη βία, τότε η μηχανή μπαίνει στην τσέπη.

marquee de mud είπε... 4:07 μμ  

και κατι αλλο το οποιο το εχω αναφερει προσφατα παλι.

τελικα γι αυτο εχουν φαγωθει να τελειωνουν με το ασυλο. βλεπουν οτι οι αντιεξουσιαστες και οι εκτος κομματων(μαντριων) εχουν γινει παρα πολλοι και εκφραζονται με πολυ περισσοτερο τσαμπουκα απο παλιοτερα. οποτε οταν θα χρειαστει, μαλλον αρκετα συντομα, να βαλουν το μαχαιρι αρκετα βαθια θα πρεπει να τους εχουν αποδυναμωσει στο πρακτικο κομματι και να τους αποξενωσουν οσο γινεται απο τα συμβολα(βλ πολυτεχνειο) που και οι ιδιοι πουλανε για να διαφημιζονται στη πελατεια τους.

The Motorcycle boy είπε... 4:29 μμ  

Σκύλε, γεράσαμε γαμώ το στανιό μου! Για τη μηχανή στην τσέπη έχεις απόλυτο δίκιο -σπάνε οτι αστράφτει τα γουρούνια.
marque, στο indy που διάβαζα, είδα πως τον μετονόμασαν τα παιδιά σε "γνωστό άγνωστο στρατιώτη". Προφανώς οι ζωντανοί έχουν απόλυτη εξουσία πάνω στα μνημεία γιατί αυτοί έχουν μνήμη. Τα παιδιά χτες ήταν (είναι) ζωντανά -οι σκατιάρηδες της τηλεόρασης όχι.
Δεν χρειάζεται να πας στην πορεία για να κάνεις κάτι ρε φίλε. Άλλωστε εσύ μου είχες πει οτι αν πηγαίναμε θα μας περνάγανε για ασφαλίτες έτσι που έχουμε γίνει. Αλλά το οτι δεν πάμε στην πορεία δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να κάνουμε κάτι από τη δική μας άκρη. Κάτι ρε μάγκα μου, ότι να είναι αυτό. Γιατί το κάτι είναι καλύτερο από το τίποτα.
Έχεις δίκιο σχετικά με το ότι έχουν φαγωθεί να τελειώνουν με τον χώρο κι αυτό φαίνεται. Με το θάψιμο του ασύλου, με την παραπληροφόρηση ... πάνε για πέσιμο γερό, αυτό καταλαβαίνω εγώ.

..::DeUCeD::.. είπε... 4:55 μμ  

Διαφωνώ σε πολλά με τους σημερινούς φοιτητές, σ' άλλα τους θαυμάζω, μα ο χειρότερος από αυτούς είναι ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ απ' όλους τους χαρτογιακάδες της τηλεόρασης, που χρόνια τώρα επιμένουν να υπνωτίζουν καθημερινά τους ανθρώπους.

Ξέρεις, ποτέ δεν αξιωθήκαμε να μάθουμε τι ακριβώς είναι ελευθερία, έννοια πλαστή και σκόπιμη είναι, μας τη φυτέψανε σαν εφιάλτη στο κεφάλι. Όμως, τελικά κατάφεραν να μας μαθαίνουν κάθε μέρα ΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ...

numb_jg είπε... 5:26 μμ  

Η πλάκα είναι ότι σήμερα το πρωί έλεγα ότι το θέμα δεν έχει σχολιαστεί τόσο πολύ στα μπλογκ και κατέληξα:"Μα ούτε ο ΜΒ δεν έχει γράψει, αν είναι δυνατόν". Ευτυχώς διαψεύστηκα. Τι να πω βρε ΜΒ; Συμφωνώ απόλυτα με το 1ο σχόλιο της razz.

μαύρη γάτα είπε... 5:26 μμ  

διάβασα και ξαναδιάβασα την αναλύση σου και τις προσωπικές απόψεις και με έπιασε πάλι ταχυπαλμία όπως πολλές φορές τις τελευταίες μέρες, αναρωτιέμαι τι θα γίνει? Τα μέσα ενημέρωσης παραμυθιάζουν την "κοινή γνώμη"
Οι φοιτητές χάνουν την μάχη στους τηλεοπτικούς "διαλόγους" και στον δρόμο η αντίδραση τρώει τα χημικά στα μούτρα και κατακρίνεται και απο πάνω
Το μόνο φώς που βλέπω είναι να μην μείνει τίποτε όρθιο (αλλά με πιο τρόπο)
ενα τσάκ να κάνεις στην σαπίλα γίνεται σκόνη
*thanx για την πληροφορία για το indy

chris είπε... 5:27 μμ  

Ο Πρετεντέρης ήταν στον λεγόμενο «πρωινό καφέ» επί Σημίτη. Τώρα έγινε πιο φανατικός υποστηρικτής του μπούλη κι απ' τον βύρωνα... ΟΦΑ λέγεται αυτό. Όπου φυσάει ο άνεμος πάμε...
Άλλα είπαμε. Όταν πέταγε τα μπουκάλια αυτός ήταν αδικημενός, τώρα αυτοί που αγωνίζονται για το μέλλον τους είναι χουλιγκάνοι.

Αλλά ρε γαμώτο κοιτώντας τις φωτογραφίες σ' όλα τα έντυπα, ακόμα και τα φιλοκυβερνητικά, ούτε ένα κουκουλοφόρος να πετάει μολώτωφ. Αντίθετα μόνο πιτσιρικάδες που τους σαπακιάζουν τα ΜΑΤ...

Δεν εννοώ μόνο τα ΙΕΚ δημοσιογραφίας. Εννοώ όλα τα ΙΕΚ. βάλε πόσα είναι επί πόσους σπουδαστές για να καταλάβεις με τι πλάτες κάνουν παιχνίδι. Τι θέλουν Μάρτη μήνα διαφημίσεις για ΙΕΚ στις εφημερίδες; Εδώ δεν έγιναν ακόμα πανελλήνιες... Είναι πολλά τα φράγκα για να είναι η παιδεία δημόσιο αγαθό... ;)

μαύρη γάτα είπε... 5:47 μμ  

ΥΓ.χαίρομαι για την κινητοποίηση που υπάρχει στα μπλόγκ
(είχα τρομάξει που όλοι -στα μέσα ενημέρωσης- ασχολήθηκαν περισσότερο με το φυλάκιο που κάηκε παρά με το κυρίως πρόβλημα)

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε... 6:49 μμ  

Τίποτε δεν αφήνουν να πέσει κάτω οι πιτσιρικάδες. Φωνάχτηκε χτες στη Σαλλλονίκη και με το έστειλε μια φιλλλενάδα:

«Η ΑΝΑΤΡΟΠΗ δεν είναι εκπομπή,
Πρετεντέρη ψόφα να κάνουμε γιορτή!»

ο καλός λύκος είπε... 7:46 μμ  

γιατί εμένα κάτι μου λέει πως ο Άγνωστος Στρατιώτης χαμογέλαγε προχτές; γιατί πιστεύω πως όσο υπάρχουν 50000 νέοι που έχουν άποψη, ότι και να πούν, ότι και να κάνουν τα φερέφωνα, στο τέλος θα τον πιούν;

"και τι δεν κάνατε γιά να με θάψετε - όμως ξεχάσατε πως ήμουν σπόρος" - Χριστιανόπουλος....

καλησπέρα κουμπάρε...

The Motorcycle boy είπε... 9:45 μμ  

chris, ο Πρετεντέρης είχε δείξει από παλιά την ρατσιστική ψευτοελιτίστικη όψη του. Θυμάμαι, ας πούμε, ένα άρθρο του στο ΒΗΜΑ πριν τον τελικό Γαλλίας -Βραζιλίας στο Μουντιάλ. Έγραφε πως οι απόγονοι του Ρακίνα και του Μοντεσκιέ αγωνίζονται με αυτούς που από γράμματα ξέρουν μόνο όσα τους χρειάζονται για να βάλουν υπογραφή στα παχυλά συμβόλαιά τους. Ευρωπαϊκός ρατσισμός, σα να λέμε. Τώρα, για τον πρωινό καφέ του Σημίτη -θυμάμαι πως το μόνο που τους ενδιέφερε είναι να μαζεύονται αποτελεσματικοί μάνατζερς (αυτοί που λέγανε τεχνοκράτες). Και όπως ξέρεις στα εταιρικά μίτινγκς δεν υπάρχουν ιδεολογίες.
Αν έριξες μια ματιά στο indy (ή στο indymedia υποθέτω) θα είδες πως οι μπάτσοι στρίμωξαν τον κόσμο στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη για να έχουμε δήθεν "βεβήλωση". Γνωστές τακτικές -το που θα καταλήξουν φοβάμαι.
Το ξέρω πως εννοείς όλα τα ΙΕΚ, χιούμορ έκανα πιο πάνω. Πρόθεσή τους είναι οι μαθητές να μην κατεβαίνουν καν στις πανελλαδικές -να παίρνουν απολυτήριο και να γράφονται κατευθείαν στα μπουρδέλα τους.
Γάτα, κάποτε πρέπει να βλέπουμε και το δάσος -όχι μόνο το δέντρο. Και το κωλοφυλάκιο ήταν ένα τίποτα γαμώτο. Άλλωστε, απ΄οτι έδειχναν οι ειδήσεις σε ένα φυλάκιο είχαν γράψει τα παιδιά "τσολιάς είσαι και φαίνεσαι". Έξυπνα παιδιά, κατάλαβαν από νωρίς που θα εστιάσουν οι κάμερες!
Σκύλε, γαμώ τα συνθήματα αλλά δεν ψοφάνε τα ζόμπι ρε γαμώτο.
Λύκε (ζωολόγιο το έχω κάνει το μπλογκ -απαντάω σε γάτα, σκύλο και τώρα σε λύκο -δε νιώθω καλά γιατρέ μου), σήμερα έβαζαν λουλούδια στον Άγνωστο οι ΠΑΣΟΚοι, χτες έβαλαν λουλούδια οι αντιεξουσιαστές. Τα χτεσινά ήταν φρέσκα τα σημερινά τα είχαν κλέψει από νεκροταφείο -έτσι νομίζω. Αυτό του Χριστιανόπουλου θα πω στα παιδιά του Σπόρου να το κορνιζάρουν.

Marilena είπε... 9:58 μμ  

Σαν νέος άνθρωπος (και απόφοιτος ιδιωτικού ξένου πανεπιστημίου) έχω την άποψη πως το πρόβλημα δεν είναι ότι θα αναγνωριστούν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια τα οποία λειτουργούν εδώ και πολλά χρόνια στην χώρα μας και για τα οποία η χώρας μας πολλά χρόνια τώρα πληρώνει πρόστιμο που δεν τα αναγνωρίζει. Εμένα προσωπικά δεν μου καίγεται καρφί αν θα αναγνωρίσει το πτυχίο μου το κράτος ή όχι μιας και ποτέ δεν είχα την φιλοδοξία να γίνω δημόσιος υπάλληλος, αλλά έχω επιλέξει να εργάζομαι στον ιδιωτικό τομέα από τα 18 μου και επίσης πιθανότατα θα κάνω ένα μεταπτυχιακό στο εξωτερικό παρέα με πολλούς από τους φοιτητές που τώρα βρίσκονται στους δρόμους. Το ότι το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων είναι πολύ χαμηλό είναι γνωστό σε όλους αλλά επιτρέψτε μου να πιστεύω πως γι αυτό δεν φταίει μόνο η έλλειψη χρημάτων αλλά η λάθος νοοτροπία όλων μας.
Θα μπορούσε κάποιος να μου εξηγήσει για παράδειγμα τη δουλειά έχει μέσα στα πανεπιστήμια η πολιτική? Χρόνια τώρα έχω αυτή την απορία κάθε φορά που βλέπω στα παράθυρα των ειδήσεων φοιτητές διαφορετικών παρατάξεων να τσακώνονται σαν τα κοκκόρια. Αλήθεια μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει σε τι εξυπηρετεί πραγματικά τους φοιτητές η ύπαρξη των κομμάτων μέσα στο χώρο των πανεπιστημίων? Πολιτικοποιημένοι ναι να είμαστε, κομματικοποιημένοι όμως όχι.

Τις απόψεις που έχουν οι σημερινοί νέοι τις είχαν και οι προηγούμενοι και θα τις έχουν και οι επόμενες γενιές που θα είναι στους δρόμους και θα έχουν απέναντι τους τους σημερινούς οργισμένους φοιτητές, οι οποίοι θα τους αντιμετωπίζουν με την ίδια απάθεια. Ένας φαύλος κύκλος δηλαδή που υπάρχει τουλάχιστον 20 χρόνια. Αν πραγματικά θα θέλαμε να αλλάξει αυτή η χώρα προς το καλύτερο θα έπρεπε εμείς οι ίδιοι να αλλάξουμε νοοτροπία. Δεν χρειάζετε να είμαστε τόσο εσωστρεφής, τόσο βολεψάκηδες, ας ανοίξουμε τα μάτια μας να δούμε τι γίνεται στον κόσμο γύρω μας. Γιατί εμείς εδώ στην Ελλάδα το μόνο που κοιτάμε είναι πως θα βολευτούμε στο Δημόσιο? Γιατί όλοι μας στην καθημερινότητα μας, σε απλά πράγματα κάθε ημέρας, δεν κάνουμε τίποτα καλό για τους συμπολίτες μας και τη χώρα μας? Γιατί το μόνο που ψάχνουμε είναι πως θα κάνουμε την πουστιά? Η χώρα μας είναι πίσω σε πολλούς τομείς και χρειάζετε πραγματικά να ασχοληθούμε σοβαρά όλοι μας.

Άσυλο: Να υπάρχει ή όχι? Υπάρχει, δεν υπάρχει πάντα λάθος χρήση θα γίνεται. Όπως και το κάθε τι στην χώρα μας, το χρησιμοποιούμε λάθος. Αν δεν ήθελαν τόσες 10ετίες τους κουκουλοφόρους θα είχαν βρει τον τρόπο να τους αντιμετωπίσουν, δεν φταίει το άσυλο, αλλά οι κουκουλοφόροι βολέυουν και όσο εξυπηρετούν τα συμφέροντα, θα υπάρχουν. Αργότερα θα βρουν τον κατάλληλο τρόπο να τους ενσωματώσουν στην κοινωνία μας, θα τους κάνουν μόδα κι αυτους.

Υπάρχει μια ξένη εταιρεία στην Ελλάδα η οποία ψάχνει πάνω από ένα χρόνο να βρει νέους ανθρώπους να δουλέψουν στην ΕΕ και στις χώρες του εξωτερικού. Μετά από τοσο καιρό κατάφερε να βρει 2 μόνο άτομα. Άρχισε λοιπόν να ψάχνει τώρα στην Βουλγαρία και μέσα σε 2 εβδομάδες βρήκε 3 άτομα. Η σκέψη τώρα είναι να κλείσει το μαγαζάκι της στην Ελλάδα και να κατευθυνθεί προς τα Βαλκάνια. Ας καταλάβουμε πλέον όσο είναι νωρίς πως τα πράγματα γύρω μας αλλάζουν και θα πρέπει να ψάχνουμε διαρκώς να βρούμε τρόπο να εκμεταλευτούμε προς όφελος μας τις καταστάσεις.

Όσο για την τωρινή κυβέρνηση, δεν βλέπω τη διαφορά είχε με την προηγούμενη ή τη διαφορά θα έχει με την επόμενη, αν καποιος μπορεί να μου πει στην πράξη διαφορές με χαρά να τον ακούσω αρκεί να μην αρχίσει να μου λέει για ιδεολογίες.
Αν πραγματικά δεν μας άρεσαν δεν θα μας κυβερνούσαν, εμείς τους επιλέγουμε, καλύτερα λοιπόν να μην γκρινιάζουμε συνέχεια κατόπιν εορτής και όταν τα πράγματα είναι στα χέρια μας να κάνουμε τις κότες.

μαύρη γάτα είπε... 11:32 μμ  

motorcycle boy, ακριβώς! κάηκε το φυλάκιο και σιγά το πράγμα

σκύλε της βάλια κάλντα το «Η ΑΝΑΤΡΟΠΗ δεν είναι εκπομπή,
Πρετεντέρη ψόφα να κάνουμε γιορτή!» είχε μεγάλο σουξέ σήμερα
Είχα την ατυχία να δώ τον Πρετεντέρη σε αντιπαραθεση με τον αντιεξουσιαστή Πανουτσόπουλο (αν θυμάμαι καλά το όνομα) και έφριξα, πέταξα την τηλεόραση στο πάτωμα

roidis είπε... 11:41 μμ  

αχ και πόσο νιώθω αυτά που γράφεις, να κάθομαι ανύμπορος μπροστά στο κουτί της Νόβας εδώ έξω και να ακούω τα μελιστάλαχτα-πατριωτικά περί βεβηλομένων συμβόλων, και ο τρόπος τους... όταν έπεφτε στρύμωγμα πως άλλαζε ταχύτατα το θέμα από το όποιο "πλουραλιστικό" κανάλι..

και βλεπω, και βλέπω.
και καταπίνω.

The Motorcycle boy είπε... 11:49 μμ  

Τι σκατά έγινε και δεν είδα κάποια σχόλια; Ας πούμε, έβλεπα το υστερόγραφο της μαύρης γάτας, αλλά όχι το κυρίως σχόλιο. Τέλος πάντων.
deuced, αν ξέρεις τι ΔΕΝ είναι αλευθερία, ξέρεις και τι είναι ελευθερία. Μέσα από την άρνηση προχωράμε ή όπως λέει ένας σοφός "ρωτώντας προχωράμε". Έχω κάνει ένα παλιό ποστ για την ελευθερία -απ΄ότι θυμάμαι, ελευθερία είναι να μπορείς να λειτουργείς αυτόνομα μέσα σε μια ομάδα, ολοκληρώνοντας τον εαυτό σου μέσα από τις πράξεις σου για την ομάδα.
Κι εγώ διαφωνώ σε πολλά και με τους φοιτητές -γι΄αυτό τους γουστάρω. Γιατί οι άλλοι δεν αξίζουν ούτε να διαφωνήσεις μαζί τους. Για τ΄ανάθεμα είναι.
numb είχα πει να τα κόψω τα ποστ αυτού του είδους αλλά ανέβηκε το κεφάλι στο αίμα μου με αυτά που είδα και άκουσα. Άσε που με όσα γίνονται η σιωπή είναι υποκρισία πλέον.
Γάτα, διάβαζα κάπου οτι αυτό το κωλοσύστημα δεν είναι παγιωμένο αλλά διαμορφώνεται κάθε μέρα γι΄αυτό η αντίσταση έχει λόγο ύπαρξης. Κάθε μέρα παλεύουν να κυριαρχήσουν και κάθε μέρα πρέπει κάποιοι να αντιστέκονται -αν θέλουμε να έχουμε ελπίδα. Και οι φοιτητές κερδίζουν τις μάχες στα τηλεοπτικά παράθυρα και μόνο με την εμφάνισή τους. Όπως την κερδίζουν και στους δρόμους μόνο με την παρουσία τους. Ενημερώσου από το indy -είναι παιδιά με όρεξη και αξίζουν την προσοχή όλων μας.

The Motorcycle boy είπε... 12:19 πμ  

Marilena, πολλά θέματα έβαλες και άντε να βγάλουμε άκρη από εδώ μέσα. Ας προσπαθήσουμε:
1. Δεν λειτουργούν ιδιωτικά πανεπιστήμια στη χώρα μας αλλά ΙΕΚ. Έχει διαφορά. Αλλά έχεις δίκιο σχετικά με την Ε.Ε., το λέω και στο ποστ μου. Το οτι εσένα δεν σου καίγεται καρφί περί αναγνώρισης ή μη, επειδή δουλεύεις σε ιδιωτική εταιρεία είναι σεβαστό, όσο δεν θέλεις να το κάνεις γενικώς αποδεκτό. Αλλά έρχεται σε αντιδιαστολή με την άποψή σου πως όλοι κοιτάζουμε να βολευτούμε και γι΄αυτό πάμε άσχημα σαν χώρα.
2. Δεν είναι μόνο θέμα δημοσιοϋπαλληλίας η αναγνώριση των πτυχίων. Είναι και θέμα εγγραφής σε πανίσχυρα συνδικάτα για να πάρεις άδεια ασκήσεως επαγγέλματος (π.χ. γιατροί, οικονομολόγοι, μηχανικοί κ.λ.π.)
3. Το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων είναι χαμηλό μεν, αλλά όχι χαμηλότερο μεγάλης μερίδας ξένων πανεπιστημίων. Βάλε το ΕΜΠ δίπλα σε αμερικάνικα πανεπιστήμια (προπτυχιακά), βάλε την ιατρική δίπλα σε γαλλικές σχολές -υπάρχουν κι άλλα παραδείγματα, ας μην επεκταθώ.
4. Η πολιτικοποίηση στα πανεπιστήμια είναι αναγκαία -συμφωνούμε. Αλλά μέρος της πολιτικοποίησης είναι και η κομματικοποίηση. Τι να γίνει δηλαδή; Να απαγορεύονται οι φοιτητικές οργανώσεις που προέρχονται από κόμματα;
5. Φαύλος κύκλος είναι η κατάσταση όσο τον αντιμετωπίζουμε σαν τέτοιο. Σε διαβεβαιώ πως αν π.χ. είχαν αυτές τις απόψεις οι Γάλλοι τον Μάη του '68 ακόμα οι εκτρώσεις θα ήταν παράνομες και οι γυναίκες θα δούλευαν μόνο οικιακά. Και το σεξ θα επιτρεπόταν μόνο μετά τον γάμο.
6. Δεν είπα πως για την κατάσταση των ελληνικών πανεπιστημίων φταίει μόνο η έλλειψη κονδυλίων. Φταίνε και άλλα -αυτά που είπες και άλλα τόσα ακόμα.
7. Όλοι θέλουν να μπουν στο Δημόσιο γιατί ο ιδιωτικός τομέας στην Ελλάδα είναι σκέτο μπουρδέλο. Από το να σε πηδάνε με την προοπτική να σε πετάξουν στα σκουπίδια αύριο, προτιμάνε το πήδημα που συνοδεύεται από μονιμότητα -κατανοητό είναι αυτό.
8. Κάνεις καλά πράγματα για μια κοινωνία στην οποία πιστεύεις. Προφανώς ο κόσμος δεν πιστεύει στη σημερινή κοινωνική δομή γι΄αυτό κοιτάει να την κοροϊδέψει.
9. Αν θεωρείς πως όλα λάθος χρησιμοποιούνται στη χώρα μας -τι να πω; Ας έρθει μια χούντα να τελειώνουμε -αφού έτσι κι αλλιώς ότι κάνουμε δεν έχει σημασία γιατί το κάνουμε λάθος. Το άσυλο προστατεύει τις ιδέες -το είπα πιο πάνω αυτό. Ας λειτουργεί 100 χρόνια λάθος -πρέπει να υπάρχει με την ελπίδα οτι κάποτε λειτούργησε ή θα λειτουργήσει σωστά.
10. Για τους "κουκουλοφόρους" κάνεις τσουβάλιασμα κι έτσι δεν βγαίνει άκρη. Ξαναδιάβασε το ποστ μου -αυτές είναι οι απόψεις μου. Η λογική "αν θέλανε θα τους πιάνανε" είναι για μένα αόριστη και δεν βοηθάει τη συζήτηση. Θέλουν, σε πληροφορώ και τους πιάνουν, σε πληροφορώ επίσης. Ποιους πιάνουν; Εδώ σε θέλω! Όρισε το αντικείμενο της συζήτησης γιατί αλλιώς δεν γίνεται κουβέντα.
11. Υπάρχει μια ξένη εταιρεία στην Ελλάδα και δεν βρήκε υπαλλήλους γι΄αυτό μεταφέρθηκε στη Βουλγαρία; Λογικό είναι -οι σκλάβοι είναι φτηνότεροι εκεί.
12. Δεν πρέπει να εκμεταλλευτούμε τις καταστάσεις -προτιμότερο θα ήταν να φτιάξουμε καλύτερες συνθήκες ζωής για τον καθένα μας, άρα και για όλους μας.
13. Η τωρινή κυβέρνηση έχει αφήσει τους μπάτσους λυτούς να αλωνίζουν. Ο υπουργός τους είπε πρόσφατα πως "αυτοί είναι το κράτος". Και οι μπάτσοι έχουν ξεσαλώσει. Η τωρινή κυβέρνηση κατάργησε τη συλλογική σύμβαση εργασίας και πετσόκοψε τις αμοιβές των υπερωριών. Αυτές και άλλες είναι οι διαφορές. Όχι οτι οι προηγούμενοι ήταν πολύ καλύτεροι -αλλά τουλάχιστον κρατούσαν κάποια προσχήματα. Δες τη φράση του Αλ Πατσίνο στην αρχή του ποστ μου.
14. Αν νομίζεις οτι επιλέγεις ποιος θα σε κυβερνήσει σε αυτή τη χώρα, τότε, συγνώμη αλλά είσαι πολύ μακριά νυχτωμένη. Δεν το λέω για να σε προσβάλω -απλά δεν έχεις και πολλή επαφή με το θέμα "ελληνική δημοκρατία".

The Motorcycle boy είπε... 12:22 πμ  

Ροϊδη για σένα δουλεύουν οι άνθρωποι. Βιβλίο από ποστ μπορείς να βγάλεις για το θέμα -μην ασχολείσαι με το δικό μου -ΓΡΑΦΕ άνθρωπε, η άποψή σου μετράει περισσότερο από τη δική μου (γιατί είσαι μεγαλύτερος σε ηλικία χεχε).

paperflowers είπε... 2:56 πμ  

Με κάλυψες απόλυτα ΜΒ, εκτός από ένα σημείο. Πιστεύω πως η παιδεία (πανεπιστημιακή ή άλλη) είναι πρώτα απ'όλα δικαίωμα και μετά δρόμος προς την επαγγελματική αποκατάσταση. Η νοοτροπία πρέπει ν'αλλάξει προς αυτή την κατεύθυνση, όχι ο αριθμός των φοιτητών.
Θέλω να τονίσω ιδιαίτερα την τελευταία παράγραφο του κειμένου σου. Είναι μια ευκαιρία και για τους φοιτητές να αναλάβουν ευθύνες, να ξεκαθαρίσουν τι είδους παιδεία επιδιώκουν και να συνεχίσουν να τη διεκδικούν και μέσα από τα έδρανα, καθοδηγώντας ακόμα και τους καθηγητές, με το ενδιαφέρον τους για το κάθε αντικείνενο. Ο αγώνας για κάτι καλύτερο είναι μεν θεαματικός στους δρόμους και στις συμπλοκές, αλλά συνεχίζει να είναι ουσιαστικός μέσα από την καθημερινότητα και την συνεχή αναζήτηση της ποιότητας.

o erwtas pernaei ap' to stomaxi είπε... 4:06 πμ  

Μότο μπράβο για το κείμενο αυτό!
Με κάλυψες και εσύ και οι απόψεις των περισσότερων σχολιαστών.
Μπράβο στα χιλιάδες τσακάλια που βγαίνουν στον δρόμο!

Marilena είπε... 1:41 μμ  

Αν και πολύ δύσκολο το βλέπω να τα μαζέψω όλα αυτά που συζυτάμε με αυτό τον τρόπο ας κάνω μια προσπάθεια..... για το 1,2,3 δικά σου.
Στην χώρα μας λειτουργούν πολλά χρόνια ξένα πανεπιστήμια –οργανισμοί μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα- το επίπεδο των οποίων ειναι ανάλογο των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Παραρτήματα στην Ελλάδα ξένων πανεπιστημίων που αναγνωρίζονται στο εξωτερικό, μιας και κάνεις σχεδόν ίδια μαθήματα, αλλά όχι στην Ελλάδα.
Ποτέ δεν θεώρησα κατώτερα όλα τα ελληνικά πανεπιστήμια με τον τρόπο που πολλοί τσουβαλιάζουν τα ξένα στη χώρα μας και τα ονομάζουν ΙΕΚ. Παρόλαυτα σέβομαι τον «φόβο» ότι αυτός ο νόμος θα γεμίσει την «αγορά» με ΙΕΚ.
Ανέφερες το ΕΜΠ (και το Παπι επίσης εχει καλό επίπεδο) το οποίο είναι πολύ υψηλού επιπέδου, αλλά σίγουρα δεν είναι τυχαίο που στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ΙΕΚ όπως τα λες με ειδικότητες του ΕΜΠ. Είπες για ιατρική, ναι είναι υψηλό επίπεδο, έστω και αν κάνουν άλλα βιβλία στην Αθήνα και άλλα στην Θεσ/νίκη. Ανέφερες την άδεια εξασκήσεως πχ. των ιατρών. Το γνωστό ΔΙΚΑΤΣΑ δίνει άδεια εξασκήσεως εδώ και πάρα πολλά χρόνια σε απόφοιτους ξένων πανεπιστημίων. Δεν μπορεί όλοι αυτοί να είναι άχρηστοι και να πλήρωσαν τα πτυχία τους.
Ποιά είναι λοιπόν η διαφωνία μας? Το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων? Συμφωνούμε όλοι πως υπάρχουν πολύ καλές σχολές και άλλες μέτριες (όπως συμβαίνει σε όλο το κόσμο). Καλό θα ήταν λοιπόν να παλέυουμε όλοι (φοιτητές και μη) με όποιο τροπο μπορεί ο καθένας να βελτιωθεί η κατάσταση προς όφελος μας. Εγώ προσωπικά θα χαιρόμουν πολύ να άκουγα για παράδειγμα ότι οι φοιτητές τα έκαναν λαμπόγυαλο όταν πρόπερσι στην Πάντειο δήλωσαν τι μαθήματα παρακολουθούν και πήραν βιβλία 1 μήνα πριν την εξεταστική. (μπορεί να σας φαίνεται αστείο αλλά εμένα μου έκανε πολύ άσχημη εντύπωση)
Δεν θέλουμε ιδωτικά πανεπιστήμια γιατί η παιδεία είναι δημόσιο αγαθό και άμα ανοίξουν ιδιωτικά πανεπιστήμια θα κλείσουν τα δημόσια? Η μήπως ότι τα ξένα πανεπιστήμια είναι όλα σαβούρες? Οπότε,μάλλον συμφωνούμε ότι το πρόβλημα είναι ο λάθος λόγος που δώσανε για την ύπαρξη των ξένων πανεπιστημίων και όχι οτι θα αναβαθμιστούν ή θα υποβιβαστούν τα Ελληνικά από την ύπαρξη των ξένων.

4. Έχω την αίσθηση ότι οι φοιτητικές οργανώσεις δεν προέρχονται αλλά ελέγχονται από τα κόμματα και γι αυτό με βρίσκει αντίθετη, μακάρι να κάνω λάθος.

7+11. Επέτρεψε μου να μη θεωρώ σκλαβιά να δουλέυεις σε μια χώρα με καλή ποιότητα ζωής, να σου πλήρώνουν διαμονή και να παίρνεις διπλάσιο μισθό από την Ελλάδα, και να ισχύει το 8ωρο. Ο ιδιωτικός τομέας είναι μπουρδέλο στην Ελλάδα, το δημόσιο ο παράδεισος, αλλά παρόλαυτα ούτε οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι ευχαριστημένοι. Μήπως στον ιδιωτικό τομέα ότι αξίζεις παίρνεις? Συμφωνούμε ότι γενικά τα πράγματα δυσκολέυουν και όχι μόνο στη χώρα μας και αλοίμονο σε μας τους πιτσιρικάδες, αλλά το δημόσιο πραγματικά πιστεύεις πως είναι η καλύτερη λύση?
8. Δεν πιστεύουμε στην κοινωνική δομή και προσπαθούμε να την κοροιδέψουμε..... είναι λυση?
9. Ναι στα περισσότερα στην Ελλάδα κάνουμε λάθος χρήση, αυτό είναι δεδομένο.
Η ελέυθερη διακίνηση ιδεών πρέπει να υπάρχει και να προστατεύεται, αλλά έχεις νιώσει στα τόσα χρόνια έστω και μια φορά οτι έχει γίνει κατάχρηση της έννοιας του ασύλου? Ανέφερες οτι μπορεί να γίνει άρση του ασύλου από την Σύγκλητο, σωστά. αλλά γιατί δεν γίνεται τι λίγες φορές που πρέπει?
10. Θες να με βοηθήσεις να καταλάβω ποιούς λέμε «κουκουλοφόρους»? Για μένα δεν έχουν σχέση με τους φοιτητες-εργάτες και γενικά με τον κόσμο που διαδηλώνει. Είναι μια ομάδα ανθρώπων που περνάει μηνύματα με δικό της ίσως ακραίο τρόπο, και σε μια δημοκρατία καλώς υπάρχουν και ακούγονται όλες οι απόψεις σωστές ή λάθος. Ναι πιστέυω πως έχουν γίνει συλλήψεις των λάθος ανθρώπων σε κάθε πορεία που γίνεται, ναι πάντα βρίσκουν «εύκολα θύματα». Αλλά ειλικρινά επειδή στο δικό μου φτωχό μυαλουδάκι τους «κουκουλοφόρους» τους έχω ξεχωρίσει από αυτούς που κάθε φορά ονομάζουμε διαδηλωτές, πες μου αν κάνω λάθος.
13. Η τωρινή κυβέρνηση είχε δείξει τι άποψη έχει για την Αστυνομία και το 90-93 καθώς επίσης και τις απόψεις της για τα εργασιακά. Πίστεψε με το έζησα στην οικογένεια μου και 13 χρονών ήμουν σε πορείες.Αλλά το να μου χρυσώνουν το χάπι δεν βοηθάει πάντα στο αποτέλεσμα....
14. Δεν προσβάλομαι με τετοια οπότε μην σε προβληματίζει αυτό, αντιθέτως έχω μάθει να ακούω τους ανθρώπους και να σέβομαι το διαφορετικό, από όλους έχεις κάτι να πάρεις. Σίγουρα υπάρχουν πράγματα που δεν ξέρω και πράγματα για τα οποία δεν έχω ξεκάθαρη άποψη. Αλλά τι είναι η ελληνική δημοκρατία? Να το πάρω απόφαση δηλαδή οτι στην χώρα μου δεν επιλέγω ποιος θα με κυβερνήσει?

Σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου.

The Motorcycle boy είπε... 2:01 μμ  

paperflowers, σαφέστατα η παιδεία είναι δικαίωμα των πολιτών και υποχρέωση του κράτους. Οποιαδήποτε κράτος εμποδίζει με οποιονδήποτε τρόπο (μη δωρεάν παιδεία, παιδεία που δεν έχει κοινωνικό αντίκρυσμα, μη διαμόρφωση συνθηκών ίσης συμμετοχής στην παιδεία κ.λ.π.) την παιδεία (πες το και εκπαίδευση) των πολιτών του είναι ολοκληρωτικό κράτος. Και η παιδεία πρέπει να έχει άμεση σχέση με τις κοινωνικές ανάγκες (αλλιώς δεν εκπληρώνει βασικούς σκοπούς της)-άρα συνεπάγεται και την επαγγελματική αποκατάσταση. Συμφωνούμε νομίζω.
Η τελευταία παράγραφος θα ήθελα να είναι μεγαλύτερη, να καλύπτει το σύνολο σχεδόν του ποστ -αλλά ας όψονται τα νεύρα μου με αυτά που είδα στην τηλεόραση.
Στομάχη, φαίνεται να υπάρχει κάποια ελπίδα τελικά. Μικρή; Μικρή. Με τεράστιες πιθανότητες αποτυχίας; Κι εγώ μαζί σου. Αλλά ελπίδα.

The Motorcycle boy είπε... 2:27 μμ  

Μαριλένα, κατά πρώτον, το "μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα" είναι ευφημισμός, μην περιμένεις να το συζητήσουμε σοβαρά.
Το οτι λειτουργούν παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα δεν πάει να πει πως είναι αναγνωρισμένα από τη χώρα. Αυτό πάει να κάνει ο καινούργιος νόμος-πλαίσιο. Σχετικά με το επίπεδό τους συγκριτικά με τα ελληνικά πανεπιστήμια -μάλλον διαφωνώ. Από την εμπειρία μου, το επίπεδο αυτών των παραρτημάτων είναι του χειρίστου είδους.
Όχι, δεν θεωρώ οτι οι απόφοιτοι των ξένων πανεπιστημίων είναι άχρηστοι -ούτε οτι οι απόφοιτοι των ελληνικών πανεπιστημίων είναι φωστήρες. Τίποτα δεν λειτουργεί αφοριστικά. Και η αναγνώριση από το ΔΙΚΑΤΣΑ είναι μια μαλακία και μισή -άσχετη με την ποιότητα του πτυχιούχου. Αυτό όμως που λέω είναι πως η αγορά εργασίας της Ελλάδας δεν σηκώνει άλλους πτυχιούχους σε ένα πλήθος ειδικοτήτων. Πράγμα στο οποίο δε νομίζω να διαφωνούμε και πράγμα το οποίο θα δημιουργήσει η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στην χώρα.
Για το παράδειγμα της Παντείου -μόνο αστείο δεν μου φαίνεται. Πάντειο έχω τελιώσει και για το συγκεκριμένο θέμα μέχρι κατάληψη έχουμε κάνει.
Ένας ακόμα λόγος (εκτός από το φόρτωμα της αγοράς με πτυχία χωρίς αντίκρυσμα) είναι πως ο νόμος -πλαίσιο δεν εξασφαλίζει τις ελεγκτικές διαδικασίες για την αδειοδότηση λειτουργίας ιδιωτικών πανεπιστημίων. Αυτό σημαίνει πως, μάλλον, θα γεμίσουμε σαβούρα.
Συμφωνώ πως πολλές φοιτητικές οργανώσεις ελέγχονται από τα κόμματα -αλλά, στα πλαίσια της ελεύθερης έκφρασης, αυτό είναι αναγκαίο κακό. Ούτε εμένα μου αρέσει, αλλά δεν βλέπω τρόπο αντιμετώπισης χωρίς περιορισμό της έκφρασης.
Οι συνθήκες εργασίας που περιγράφεις είναι μια χαρά -απλά σου είπα πως στη Βουλγαρία είναι φτηνότεροι οι μισθοί (λέγονται και πείνας) άρα ελκυστικότερη αγορά εργαζομένων.
Δεν υπάρχει καλύτερη εργασιακή λύση για μένα στο συγκεκριμένο κοινωνικό μοντέλο. Για παράδειγμα, αν είσαι σκλάβος σε γαλέρα, έχει κάποια σημασία αν βρίσκεσαι στα κουπιά ή στα πανιά -αλλά παραμένεις καταπιεσμένος από μια παράλογη πραγματικότητα χωρίς προοπτικές αλλαγής της ατομικής σου κατάστασης (αυτό λέγεται σκλαβιά).
Δεν πιστεύουμε στην κοινωνική δομή και προσπαθούμε να την κοροϊδέψουμε -αυτό δεν είναι λύση είναι σύμπτωμα μιας στρεβλής κατάστασης. Η λύση θα ήταν να την αλλάξουμε.
Μέχρι τώρα, δεν έχει γίνει ΠΟΤΕ στην Ελλάδα κατάχρηση της έννοιας του ασύλου. ΠΟΤΕ. Ακόμα και όταν μπαίνουν μέσα μικροπωλητές και πουλάνε σουβενίρ από την Αφρική -ακόμα και τότε είναι άνθρωποι που θα πρέπει να προστατεύονται από τη φοιτητική κοινότητα -αυτό πιστεύω. Αντιθέτως, πολλές φορές έχει παραβιαστεί το άσυλο για να πολεμηθούν ιδέες. Πολυτεχνείο 1973, Χημείο 198κάτι κ.λ.π.
Διάβασε σε παρακαλώ το κομμάτι του ποστ που αναφέρεται σε αυτούς που ονομάζεις "κουκουλοφόρους" να μην τα ξαναγράψω.
Συμφωνώ πως η συγκεκριμένη παράταξη πάντα επιδεικνύει τον αυταρχισμό της και ξεπουλάει στεγνά κάθε εργασιακό δικαίωμα. Αλλά διαφωνώ, περί χρυσώματος χαπιού. Δεν είναι μόνο τόση η διαφορά τους με τους Πασόκους. Είναι διαφορά καταβολών -πάει να πει οτι για τους άλλους υπάρχουν κάποια όρια. Όχι τίποτα σοβάρο -αλλά όρια. Ας πούμε χτες βουλευτής της Ν.Δ. χαρακτήριζε αναξιόπιστο και έκνομο βουλευτή του ΣΥΝ επειδή αυτός τόλμησε να του πει πως ο νόμος-πλαίσιο είναι αντισυνταγματικός και τα πανεπιστήμια δεν θα τον εφαρμόσουν. Κι αυτός ο βουλευτής, που δεν σέβεται το Σύνταγμα στο οποίο ορκίστηκε είναι ακόμα στη Βουλή!
Όχι, δεν επιλέγεις ποιος θα σε κυβερνήσει στην Ελλάδα αγαπητή μου. Γιατί:
1. Γιατί οι επιλογές σου είναι δοτές από πριν. Το μόνο που κάνεις είναι να διαλέγεις μεταξύ ΠΑΣΟΚ -ΝΔ.
2. Γιατί κυβέρνηση βγάζει, σε τελική ανάλυση, το 30% των πολιτών (κι αν βάλεις τους οικονομικούς μετανάστες που ζουν στη χώρα μας το ποσοστό θα πέσει κι άλλο).
3. Γιατί είναι αδύνατο να διεκδικήσεις την ψήφο του ελληνικού λαού αν δεν είσαι εκατομμυριούχος ή αν δεν έχεις πίσω σου κάποια μεγάλα κεφάλαια να σε στηρίζουν.
Αυτά τα ολίγα -έχω κάνει και ένα παλιότερο ποστ γι΄αυτό, ίσως το βρω και στο λινκάρω.
Κι εγώ ευχαριστώ για τον χρόνο σου.

ΠΡΕΖΑ TV είπε... 4:51 μμ  

Τελικα θα καταφερουμε κατι;;;

Rodia είπε... 5:59 μμ  

Ασε, το 20χρονο παιδί μου ήταν φυσικά εκεί περα και έτυχε μαλιστα δίπλα στις πρωτες φωτιες.. μούδιασα όταν μου το ειπε. Δεν άνοιξα τιβι ολο αυτο το διαστημα, δεν αντέχω τη βλακεία. Χάρηκα πάντως που ενημερώθηκα απο εδώ.. ευτυχώς που δεν έχεις εικόνα λέμε..
Ωραία σχόλια, αλλά το πρόβλημα παραμένει: δε μπορεί να βρεθεί άλλος αποτελεσματικός τρόπος εκτός από τις πορείες;
Bαρέθηκα να βλέπω τη ζωή μου σε ριπλέι
:-))

divine mitsakos είπε... 6:51 μμ  

δεν εχω να προσθεσω κατι ρε συ mb, σα να εισαι στο μυαλο μου/μας
----------
στενοχωρια
----------
αυτός ο Πρετεντέρης, ρε πούστη μου, αυτός, το κατακάθι, ο υπάνθρωπος, είναι αυτός που στο πρόσωπό του τους βλέπω όλους τους, και κάνω εμετό

Marilena είπε... 5:52 πμ  

Διαφωνείς με την ιδιωτική εκπαίδευση γενικά σε όλες τις βαθμίδες.
Θεωρείς το επίπεδο σπουδών των ξένων πανεπιστημίων καλό αλλά δεν θες να υπάρχει βάση ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα και θεωρείς ότι προσφέρουν χειρίστου είδους παιδεία-εκπαίδευση ειδικά αν θα αναγνωρίσουμε την λειτουργεία τους στη χώρα μας. Δηλαδή οι ξένοι που αναγνωρίζουν τα δικά μας πανεπιστήμια είναι μαλάκες και εμείς είμαστε έξυπνοι? Νομίζεις οτι στην Ελλάδα υπάρχουν δημόσια ΑΕΙ ΤΕΙ και ΙΕΚ τίποτα άλλο Όπως καταλαβαίνεις όλα αυτά δεν βοηθάνε την κατάσταση.
Συμφωνώ απόλυτα πως ο νόμος δεν εξασφαλίζει τις ελεγκτικές διαδικασίες για την αδειοδότηση λειτουργίας ιδιωτικών πανεπιστημίων. Οπότε μαζί σου, ο νόμος πρέπει να αποσυρθεί - και να γίνει διάλογος με προτάσεις και όχι αερολογίες, για βελτίωση. Ας δεχτούμε κάποια πράγματα οτι πρέπει να γίνουν, καλώς ή κακώς, και ας αναλωσουμε τις δυνάμεις μας στο να βρούμε λύσεις να γίνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και κυρίως να έχουν το καλύτερο αποτέλεσμα. Δεν είναι κακό οι φοιτητές να μην παραμυθιάζονται, με τις πορείες και τις καταλήψεις δεν θα καταφέρουν τίποτα. Μη ρωτήσεις γιατί, θυμίσου μόνο αυτό που σου ανέφερα για την Πάντειο πριν 20χρόνια και εσείς καταλήψεις κάνατε και πάλι τα ίδια έμειναν, μήπως πρέπει να βρούνε άλλη μέθοδο πιο αποτελεσματική? Όσο για την επαγγελματική αποκατάσταση που αναφέρεις και οτι η ελληνική αγορά δεν μπορεί να τους απορροφήσει έχω να σου πω το εξής. Αφενός δεν υπάρχει μόνο η ελληνική αγορά εργασίας και αφετέρου αυτό το πρόβλημα της ανεργίας υπάρχει εδώ και χρόνια και θα συνεχίσει να υπάρχει, όσο οι νέοι άνθρωποι δεν θα πάψουν να έχουν ανοιχτά μυαλά και να θέλουν να αποκτήσουν γνώσεις θα είναι άνεργοι με πτυχίο αλλιώς θα είναι σκέτο άνεργοι. Γιατί βλέπεις το πτυχίο ως επαγγελματική αποκατάσταση, δηλαδή ή θα βρω δουλειά ως διορισμένος καθηγητής μαθηματικών ή το χάος?
Μη διαφωνούμε χωρίς λόγο, το ΔΙΚΑΤΣΑ, μαλακία ή όχι, στο ανέφερα για να σου θυμίσω οτι οι φοιτητές ξένων πανεπιστημίων μέσω ΔΙΚΑΤΣΑ πολλά χρόνια τώρα αναγνωρίζουν το πτυχίο τους και έτσι γίνονται μέλη των πανίσχυρων όπως είπες συνδικάτων και εξασκούν το επάγγελμα Δεν αφορά μόνο τους νέους που πάνε έξω και σπουδάζουν αφορά και άλλες ομάδες, όπως για παράδειγμα Ρωσσοπόντιους που έφτασαν στην χώρα μας και θέλησαν να συνεχίσουν να ασκούν το επάγγελμα του ιατρού ακολούθησαν αυτή τη διαδικασία. Πως θα γίνει τώρα δηλαδή μόνο στην Ελλάδα ξέρουμε από ιατρική και όλοι οι άλλοι είναι για τον π....

Είπες οτι το άσυλο προστατεύει ιδεές όχι πρόσωπα (οι μικροπωλητές, που δεν νομίζω να ενοχλούν, δεν εχουν σχέση με το άσυλο όμως). Το άσυλο συμφωνούμε ότι έχει να κάνει με ιδέες και ότι δεν αφορά μόνο τους φοιτητές. Ιδέες όμως που να έχουν κάτι δημιουργικό να προσφέρουν δεν είναι να τα κάνεις όλοκάυτωμα μέσα στις σχολές. Δεν με πειράζει που μπαίνουν στις σχολές με πειράζει να τις καταστρέφουν και όταν συμβαίνει αυτό μου δείχνει πως δεν σέβονται την έννοια του ασύλου. Αυτό μπορούν να το λύσουν μόνο οι φοιτητές και οι Πανεπιστημιακοί, όχι η αστυνομία.

«Συμφωνώ πως πολλές φοιτητικές οργανώσεις ελέγχονται από τα κόμματα -αλλά, στα πλαίσια της ελεύθερης έκφρασης, αυτό είναι αναγκαίο κακό.» Ξέρεις τι δεν μου κολλάει σε αυτή τη φράση σου? Ελέγχονται από κόμματα-ελέυθερη έκφραση. Ε δεν γίνεται να έχεις και έλεγχο και ελέυθερη έκφραση. Δεν με πειράζει καθόλου να μην εκφράζονται τα κόμματα μέσα στα πανεπιστήμια, βλέπω πως έχουν κάνει τη βουλή αυτό μου αρκεί. Ας εκφραστούν οι φοιτητές σαν ελέυθερα σκεπτόμενα άτομα και να μην τους πλευρίζουν με το που πατήσουν το πόδι τους στη σχολή όλα τα λαμόγια.


Τώρα για το «Όχι, δεν επιλέγεις ποιος θα σε κυβερνήσει στην Ελλάδα αγαπητή μου»
Αντιλαμβάνεσαι πως με κάνει να νιώθω? Μου ζητάς να πάρω απόφαση οτι αυτή η χώρα θα παραμείνει μπουρδέλο (συγνώμη κιόλας) και να διαλέξω ποιος από τους δύο μου κάνει καλύτερο sex και να κάτσω στον καναπέ μου να το απολάυσω.Αλλά κατά τα άλλα χαίρεστε και θαυμάζετε τους σημερινούς φοιτητές που σας θυμίζουν τα μικράτα σας αλλά κατά βάθος ξέρετε πως θα βάλουν μυαλό όπως και εσείς όταν μεγαλώσουν. Αν είναι αδύνατον να διεκδικήσεις την ψήφο του ελλήνικού λαού αν δεν είσαι εκκατομμυριούχος ή δεν έχεις πλάτες ή δεν κάνεις τα ρουσφέτια, πες σε αυτόν τον ελληνικό λαό να παει να γ..... Τέτοιος λαός τέτοιους κυβερνόντες αξίζει.

Με εκτίμηση

The Motorcycle boy είπε... 12:14 μμ  

Πρέζα, όσο κάποιοι προσπαθούν να μας τον φορέσουν κι όσο κάποιοι άλλοι αντιστέκονται σε αυτό, κάτι βγαίνει και σίγουρα κάτι μένει.
Ροδιά, εγώ πάντως ενημερώνομαι από το indy και το indymedia αν θέλω να βγάλω άκρη.
Σίγουρα οι πορείες από μόνες τους δεν φέρνουν αποτέλεσμα. Συνέχιση των καταλήψεων, άρνηση εφαρμογής του νόμου -πλαισίου, πλήρης παράλυση των πανεπιστημίων μέχρι να πάρουν πίσω τα μέτρα -αυτά θα είχαν ίσως κάποιο αποτέλεσμα. Αν και ξέρουν οι φοιτητές τι πρέπει να κάνουν -και, μάλλον, το κάνουν.

The Motorcycle boy είπε... 12:16 μμ  

Μητσάκο, όντως ο Πρετεντέρης είναι χαρακτηριστική σκατόφατσα -συγκεντρώνει όλα τ