Δεν θυμάμαι πότε ξεκίνησαν όλα αυτά κι όσους ρώτησα, χαμογέλασαν αμήχανα, αποφεύγοντας να απαντήσουν. Ούτε αυτοί θυμούνται, είμαι σίγουρος, αλλά δεν θέλουν να το παραδεχτούν. Προτιμούν να σουλατσάρουν δήθεν ανέμελα, κλέβοντας προμήθειες από τους μεγάλους σκουριασμένους καταψύκτες, είναι εντελώς ηλίθιοι αν πιστεύουν οτι έτσι θα σωθούν. Κλέβουν και κρύβουν στα δωμάτιά τους, σε λίγο θα σαπίσουν τα τρόφιμα και θα τους φάνε οι μύγες. Από μύγες άλλο τίποτα σ΄αυτόν τον καταραμένο τόπο.
Σήμερα το πρωί ξύπνησα με πονοκέφαλο, φταίει ίσως η υγρασία, τα σεντόνια κόλλαγαν πάνω μου και το μαξιλάρι μύριζε σα στάβλος, η υγρασία. Σηκώθηκα λοιπόν τρέμοντας, ο ήλιος είχε ήδη καβαλήσει τη θάλασσα έξω από το παράθυρό μου, πήγα να πλυθώ και τότε πήρα μια φοβερή τρομάρα. Κάποιος άντρας με κοίταζε από τον καθρέφτη, αυτός ο άντρας είχε άγρια άσπρα μαλλιά, χαρακωμένο πρόσωπο από το λιοπύρι και πεθαμένα μάτια. Πεθαμένα μάτια και μισάνοιχτο στόμα. Χρειάστηκε να περάσει αρκετή ώρα μέχρι να καταλάβω οτι αυτός ο άντρας ήμουν εγώ. Απομακρύνθηκα από τον καθρέφτη βαδίζοντας ανάποδα, δεν ήθελα να χάσω την εικόνα του άντρα, δεν ήθελα να τον ξεχάσω.
Αποφάσισα λοιπόν να επαναλαμβάνω συνέχεια, από μέσα μου.
Με λένε Άρη –επώνυμο δεν θυμάμαι.
Έχω άσπρα μαλλιά αλλά δεν είμαι και τόσο γέρος.
Ήρθα εδώ για να βρω μια γυναίκα. Μια γυναίκα κι ένα παιδί. Το παιδί είναι κόρη μου, η γυναίκα... δεν θυμάμαι.
Κάτι συνέβη κι αποκλειστήκαμε εδώ, τι είναι «εδώ»;
Ένα ξενοδοχείο. Το λένε «Ηλιοβασίλεμα», παραθαλάσσιο, Β΄κατηγορίας.
Παραπέρα υπάρχει κάποιο χωριό, έτσι άκουσα να λένε.
Ποιοι;
Οι υπάλληλοι του ξενοδοχείου.
Πού είναι τώρα;
Έφυγαν μετά από αυτό που συνέβη.
Τι συνέβη; Δε θυμάμαι.
Με λένε Άρη και ήρθα για να βρω μια γυναίκα κι ένα παιδί. Το παιδί είναι κόρη μου. Με λένε Άρη...
Στο σαλονάκι της ρεσεψιόν επικρατεί ψιθυριστή ησυχία, το ζεύγος Αργυροπούλου παίζει χαρτιά και, δυο τραπέζια παραδίπλα, η Κατερίνα διαβάζει κάποιο χοντρό βιβλίο τσέπης. Γυρίζουν ταυτόχρονα τα κεφάλια προς τη σκάλα όταν ακούνε τα βήματά μου, χαμογελάνε –χαμογελάω κι εγώ, ή κάτι τέτοιο. Η Κατερίνα μένει μόνη της στο ξενοδοχείο, ηλικιακά την έχω ταξινομήσει γύρω στα τριαντακάτι, σίγουρα κάτω από 35. Είναι τόσο πληκτική και προβλέψιμη όσο ένα στυλό διαρκείας. Ακόμα χειρότερα, το ζεύγος Αργυροπούλου είναι εξίσου βαρετό αλλά πολύ περισσότερο ομιλητικό. Επιλέγω λοιπόν να καθίσω κοντά στην Κατερίνα. Σηκώνει το κεφάλι της από το βιβλίο, μου χαμογελάει ξανά, όσο ψάχνω στις τσέπες μου για αναπτήρα. Χρειάζομαι όλο και περισσότερη ώρα για να ανάψω ένα τσιγάρο αυτές τις μέρες –ευτυχώς καπνίζω το ίδιο γρήγορα με παλιά.
«Τι διαβάζεις;» ρωτάω την Κατερίνα.
Τσακίζει τη σελίδα και μου δίνει το κλειστό βιβλίο, αυτό είναι που κάνει την Κατερίνα τόσο πληκτική. Δεν αρκείται σε μια απάντηση, σου δίνει ολόκληρο το βιβλίο χωρίς να το ζητήσεις καν. Σιχαίνομαι να μου δίνουν περισσότερα απ΄όσα ζητάω.
Το βιβλίο έχει έναν ηλίθιο τίτλο, «Απατηλοί παράδεισοι τα μάτια σου» -όσο ξεφυλλίζω σκέφτομαι οτι η λέξη «απατηλός» είναι εντελώς μυοχαλαρωτική, αν πας να την προφέρεις το σαγόνι σου θα κρεμάσει μέχρι το πάτωμα τη στιγμή που περνάς από το «η» στο «λός». Συνυπολόγισε τώρα οτι έχεις ανοίξει ένα στόμα δέκα πήχες με το αρχικό «απα» -μάλλον γι΄αυτό δεν μου είπε τον τίτλο η Κατερίνα, για να αποφύγει το χασμουρητό. Στο οπισθόφυλλο του βιβλίου υπάρχει φωτογραφία της συγγραφέως, έχω παρατηρήσει οτι συνήθως οι γυναίκες συγγραφείς επιλέγουν τόσο γλυκανάλατους τίτλους. Γυναίκες που πασχίζουν να δείχνουν σαραντάρες, μακιγιαρισμένες τρομακτικά για να μη φαίνονται τα περιττά κιλά τους, κοιτάζουν το φακό με ύφος δήθεν ονειροπόλο κατορθώνοντας να φαίνονται απλώς χοντρές κι αλλήθωρες. Η συγγραφέας στο οπισθόφυλλο είναι απλώς η Κατερίνα σε μια δεκαπενταετία. Της δίνω πίσω το βιβλίο.
«Ενδιαφέρον φαίνεται», σχολιάζω ευγενικά.
«Ναι, έχει κάποια κεφάλαια που είναι βγαλμένα από τη ζωή αλλά σε μερικά σημεία γίνεται πολύ ψεύτικο –σχεδόν εξωπραγματικό», απαντάει εκείνη.
Δε με νοιάζει ρε Κατερίνα, αδιαφορώ για το χαζοβιβλίο σου! Απλά μιλάω μαζί σου για να γλιτώσω τους Αργυρόπουλους, δεν το νιώθεις;
«Α μάλιστα!» λέω προσπαθώντας να φανώ εντυπωσιασμένος.
Νομίζω οτι το παρακάνω πάντως.
«Βγήκαν έξω από νωρίς το πρωί κι ακόμα δε γύρισαν...» λέει τότε η Κατερίνα.
«Ποιοι;» απορώ.
«Ο Λευτέρης κι ο Παναγιώτης».
«Ε, και λοιπόν;» εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω.
«Πήραν τις καραμπίνες μαζί τους...» ψιθυρίζει εκείνη.
«Κυνηγοί είναι –τι περίμενες;» προσπαθώ να την καθησυχάσω.
«Βρε Άρη μου, τι να κυνηγήσουν εδώ πέρα; Τσιπούρες ή καβούρια;» επιμένει η Κατερίνα.
«Για να έρθουν στο ξενοδοχείο με τις καραμπίνες θα πει οτι κάπου κοντά υπάρχει κυνηγότοπος...» συνεχίζω εγώ το τροπάρι μου.
«Ήρθαν στο ξενοδοχείο για μια διανυκτέρευση, πριν περάσουν απέναντι, στο νησί. Εκεί είναι ο κυνηγότοπος», επιμένει η Κατερίνα.
«Μπορεί να είναι η περίοδος που μεταναστεύουν τα πουλιά.... Μπορεί να τα περιμένουν να περάσουν από δω καθώς φεύγουν από το νησί....»
Αλλά η Κατερίνα δεν με αφήνει να συνεχίσω. Μου πιάνει σφιχτά το χέρι και σκύβει συνωμοτικά.
«Δεν υπάρχουν πουλιά Άρη. Τίποτα δεν πετάει πλέον ψηλά στον ουρανό –μόνο κάτι γλάροι εμφανίζονται στην παραλία, αλλά κι αυτοί έχουν τσουρουφλισμένα φτερά, παραπατάνε, δεν πετάνε. Νόμιζα οτι το είχες προσέξει!»
Σκέφτομαι αυτά που είπε. Ναι, έχω δει τους γλάρους που περπατάνε στην άμμο αλλά δεν έχω κοιτάξει για άλλα πουλιά, τι με νοιάζουν εμένα τα πουλιά σε τελική ανάλυση; Έρχομαι από εκεί που τα πουλιά ζουν μονάχα σε κλουβιά, στις βιτρίνες μαγαζιών ή δίπλα σε κακοφτιαγμένους καταρράκτες εσωτερικών χώρων, από εκεί που έρχομαι μόνο καλώδια πετάνε πάνω από τα κεφάλια των ανθρώπων. Και οι άνθρωποι δεν σηκώνουν ποτέ τα μάτια προς τον ουρανό –τι σκατά να δουν εκεί πάνω;
«Μην ανησυχείς για τους κυνηγούς», λέω τελικά στην Κατερίνα. «Έχω διαβάσει οτι νιώθουν ξεβράκωτοι χωρίς τα όπλα τους...»
«Δεν ανησυχώ γι΄αυτούς. Για όσους πετύχουν στο δρόμο τους ανησυχώ, δεν είναι καλά τα πράγματα τώρα τελευταία...»
«Τι λέτε κρυφά εσείς οι δύο; Σαν πιτσουνάκια μοιάζετε!» πετάγεται ο Αργυρόπουλος.
Κοιτάζω την Κατερίνα παρακλητικά, μήπως βρει κάποιον τρόπο να τους αποφύγουμε.
«Πιτσουνάκια; Εγώ κι ο Άρης;» χαχανίζει εκείνη δήθεν παρεξηγημένη.
Κουνάω το κεφάλι μέσα στην απογοήτευση. Αλλά δεν φταίει η Κατερίνα, εγώ ο ηλίθιος φταίω. Τι περίμενα δηλαδή;
«Θα βγω έξω, μήπως και πετύχω τους κυνηγούς», της λέω ελπίζοντας οτι θα γλιτώσω.
«Θα έρθω μαζί σου», πετάγεται εκείνη.
«Δεν είναι ανάγκη...» διαμαρτύρομαι. Επειδή δεν έχω καμιά διάθεση να ψάξω αυτούς τους ηλίθιους, μέχρι την πίσω πλευρά του ξενοδοχείου υπολογίζω να πάω, μήπως γλιτώσω από τον κόσμο και τον ήλιο.
«Δεν αντέχω να καθίσω άλλο εδώ μέσα, θα τρελαθώ!» επιμένει η Κατερίνα.
Βγαίνουμε λοιπόν μαζί από την σκεβρωμένη εξώπορτα, οι μεντεσέδες τρίζουν ενοχλητικά αλλά είναι το λιγότερο που με απασχολεί. Επειδή δεν ξέρω τι θα κάνουμε εκεί έξω, δεν έχω καμιά διάθεση για πεζοπορία μ΄αυτή τη ζέστη.
Το ξενοδοχείο έχει έναν παραμελημένο κήπο, μαργαρίτες ανάμεσα σε τσουκνίδες και ελιές που βγάζουν πλέον μόνο χνούδι –ποτέ καρπό. Σκύβω ασυναίσθητα καθώς περπατάμε για να αποφύγω τον ήλιο, μετράω τις πέτρες, μετράω την ώρα. Έξω από το ξενοδοχείο υπάρχει κάποιος χωματόδρομος που οδηγεί στην παραλία, πίσω από το ξενοδοχείο υπάρχει το βουνό. Στους πρόποδες του βουνού θα πρέπει να βρίσκεται το χωριό που μας είπαν –δεν φαίνονται τα σπίτια από δω, αλλά εκεί πρέπει να είναι, που αλλού;
«Από δω, από δω πάμε!» μου κάνει νόημα η Κατερίνα.
Κοιτάζω. Ένα χορταριασμένο μονοπάτι στην αντίθετη κατεύθυνση από την παραλία, προχωράω λίγο πιο μέσα –στα 20 μέτρα θα σταματήσει να μας καλύπτει το βουνό κι ο ήλιος θα μας ψήσει.
«Τι είναι από εκεί;» ρωτάω την Κατερίνα.
«Ξέρω ΄γω τι είναι; Από δω πήγαν πάντως», λέει εκείνη.
Δεν πρόκειται να γλιτώσω εύκολα απ΄αυτή. Προσπαθώ πάντως να το καθυστερήσω.
«Οι υπόλοιποι τι κάνουν;» ρωτάω.
«Δεν έχουν ξεμυτίσει από τα δωμάτιά τους», απαντάει όσο χοροπηδάει ανάμεσα στα αγριόχορτα.
Είμαστε 15 άτομα στο ξενοδοχείο όταν συνέβη... αυτό που συνέβη, τέλος πάντων. Υπάρχουν 5 αυτοκίνητα παρκαρισμένα δίπλα στον μαντρότοιχο –όμως μας είναι άχρηστα επειδή ο δρόμος πίσω έχει γκρεμιστεί, όσοι πήγαν να δουν, γύρισαν κατάχλωμοι. Φαίνεται οτι είχαν στρώσει το δρόμο πάνω σε αμμώδες έδαφος, έφυγαν τα πάντα κι άνοιξαν τάφροι –έτσι είπαν. Ο Στέφανος είχε προτείνει πολλές φορές να πάμε περπατώντας, αλλά ο κατεστραμμένος δρόμος οδηγούσε στο βουνό, πολλά χιλιόμετρα –και δεν υπήρχε κανένας να σου εγγυηθεί οτι θα βρίσκαμε κάποιον μας βοηθήσει εκεί πάνω. Η άλλη πιθανότητα ήταν να βαδίσουμε προς το χωριό –αλλά δεν ξέραμε πόσο μακρυά είναι. Προτιμήσαμε λοιπόν να παρατείνουμε τη διαμονή μας στο ξενοδοχείο, αφού ήταν τζάμπα και στα ψυγεία υπήρχαν μπόλικες προμήθειες. Αυτά τα ψυγεία λειτουργούσαν με γεννήτρια γιατί το ρεύμα είχε κοπεί –περνούσαμε τα βράδια με κεριά ή κοιμόμασταν νωρίς. Περιμέναμε. Κάποιον να μας βρει, κάτι να γίνει.
«Μα βιάσου τέλος πάντων! Τι σ΄έχει πιάσει;» αδημονεί η Κατερίνα.
Ηλιακός τρόμος –τι άλλο; Προχωράω αργά, σαν την κάμπια. Βάζω τον ήλιο στην πλάτη κι αυτός σκαρφαλώνει μέχρι την κορυφή του κεφαλιού μου ο καταραμένος. Πατάω αυτά τα αγριόφυτα με τους κωνικούς καρπούς που σκάνε λερώνοντας τις μπότες μου –έχω βρει μια σειρά τέτοια φυτά, περπατάω πάνω τους, στην αρχή ακούω να σκάνε καταβρέχοντας τα πάντα γύρω τους, μετά από λίγο ακούω τα ουρλιαχτά τους –κάθε φορά που πατάω έναν καρπό αυτός αδειάζει τα σωθικά του ανατριχιαστικά, άνθρωποι που συνθλίβονται κάτω από ερπύστριες ή καταπλακώνονται από κτίρια, κι εγώ δεν μπορώ να διακόψω τη φρίκη, ατέλειωτες σειρές ανθρώπων που ουρλιάζουν καταπλακωμένοι. Τρέμουν τα γόνατά μου.
«Είσαι καλά;» με αγκαλιάζει η Κατερίνα.
Ανακαλύπτω οτι είμαι γονατιστός, το παντελόνι μου έχει λερωθεί από τα ζουμιά των φυτών, τρέμω κιόλας σα να έχω πυρετό.
«Δεν είμαι πολύ καλά», ψιθυρίζω. «Θα καθίσω λίγο...»
Κάθεται κι εκείνη δίπλα μου, κοιτάζει πέρα στο βάθος του μονοπατιού.
«Κατερίνα τι συνέβη;» τη ρωτάω.
«Ζαλίστηκες... παραπάτησες –δεν κατάλαβα».
«Όχι, όχι τώρα. Τι συνέβη γενικά –αυτό θέλω να μάθω».
«Αποκλειστήκαμε στο ξενοδοχείο όταν έπεσε ο δρόμος...»
«Εντάξει. Πώς έπεσε ο δρόμος;»
Ξύνει νευρικά το μάγουλό της.
«Δεν ξέρω», λέει τελικά.
«Κι εσύ τι κάνεις εδώ στο ξενοδοχείο;» επιμένω.
«Έχω άδεια από τη δουλειά μου και είπα...»
«Τι δουλειά κάνεις;» την κόβω απότομα.
«Δουλεύω... Είμαι ...»
Αλλάζει θέση, νιώθει όλο και πιο άβολα.
«Πέσμου έστω πού είναι η δουλειά σου;»
«Στην πόλη!» πετάγεται ανακουφισμένη.
«Και η πόλη που είναι;»
Κοιτάζει τριγύρω λες και περιμένει να εμφανιστεί ένας οδικός χάρτης στον ουρανό, μετά από λίγο επικεντρώνει την προσοχή της σε ένα μεγάλο δέντρο.
«Κάτι υπάρχει εκεί πέρα», μου δείχνει.
«Εντάξει, θα πάμε να δούμε. Πες μου τώρα –που είναι η πόλη;»
«Δεν ξέρω Άρη, δεν ξέρω τίποτα! Ικανοποιήθηκες;» πετάγεται όρθια.
«Πότε έφυγε το προσωπικό του ξενοδοχείου; Γιατί έφυγαν;» επιμένω. Έχω πεταχτεί κι εγώ, όρθιος, την τραντάζω από τους ώμους.
«Άσε με, τι έχεις πάθει;» ουρλιάζει η Κατερίνα έτοιμη να βάλει τα κλάματα.
Τι έχω πάθει; Τι έχουμε πάθει όλοι μας; Που διάολο είμαστε; Κρύβω το κεφάλι μου ανάμεσα στις παλάμες. Ο ήλιος μ΄έχει ξεσκίσει κανονικά. Ακούω τα βήματά της να απομακρύνονται, κοιτάζω τώρα και τη βλέπω να τρέχει προς το δέντρο. Σκέφτομαι. Ας υποθέσουμε οτι υπάρχει κάτι στο δέντρο, κάτι ζωντανό και επικίνδυνο. Ας υποθέσουμε οτι αυτό το «κάτι» σκοτώνει την Κατερίνα. Αυτό θα μας απαλλάξει από ένα παραπανίσιο στόμα, έτσι οι προμήθειές μας θα διαρκέσουν περισσότερο. Επειδή οι σκουριασμένοι καταψύκτες δεν γεννάνε φαγητό και ίσως κάποτε φτάσει η μέρα που θα σκοτωθούμε μεταξύ μας για το ποιος θα φάει. Οι κυνηγοί σίγουρα θα είναι σε πλεονεκτική θέση τότε, αν και δεν ξέρω τι μπορεί να κουβαλάνε οι υπόλοιποι του ξενοδοχείου. Όπλα, μαχαίρια... Όσοι πεθάνουν από απροσεξία θα εξασφαλίσουν ακόμα μια ασφαλή μέρα στους υπόλοιπους. Όμως, αν έρθει αυτή η σύγκρουση, θα χρειαστώ συμμαχίες, τουλάχιστον για να περάσω το πρώτο στάδιο. Ο Στέφανος θα είναι μαζί μου, υποθέτω –ποιος άλλος; Η Κατερίνα σίγουρα θα σταθεί στη δική μου πλευρά! Πρέπει λοιπόν να τη βοηθήσω, δε με συμφέρει να χάνω συμμάχους, δεν έχω και πολλούς άλλωστε!
Σηκώνω το κεφάλι να κοιτάξω το δέντρο, προσπαθώ να συγκεντρωθώ εκεί πέρα. Στην αρχή δε βλέπω καλά, μετά διακρίνω κάτι απροσδιόριστο, σα να έχει λυγίσει κάποιο μπροστινό κλαδί του δέντρου. Προχωράω βιαστικά, επειδή δεν βλέπω πουθενά την Κατερίνα. Οι σόλες μου γλιστράνε στις πέτρες, πρέπει να προσέξω μην πάθω κανένα διάστρεμμα, αλλά όχι τώρα, δεν έχω χρόνο τώρα –προχωράω βιαστικά.
Όσο πλησιάζω το δέντρο ακούω έναν δαιμονισμένο βόμβο, σαν μηχανές πλοίου, προσπαθώ να εντοπίσω την πηγή του θορύβου, κοιτάζω ψηλά στην κορυφή του δέντρου αλλά μόνο αντηλιά υπάρχει εκεί πέρα. Κατεβάζω αργά το βλέμμα μου, διακρίνω ανάμεσα στα φυλλώματα του δέντρου σύννεφα από μύγες. Χοντρές, αλογόμυγες. Παραπατάω, επιταχύνω το βήμα ανοιγοκλείνοντας τα μάτια. Κοιτάζω τώρα προς το χώμα για να μην τσακιστώ –εκεί χαμηλά προλαβαίνω να εντοπίσω την Κατερίνα. Είναι πεσμένη στο έδαφος, στη μπροστινή πλευρά του δέντρου –είναι όμως ζωντανή, φαίνεται αυτό από τους ώμους της που τραντάζονται ανεξέλεγκτα. Περνάω στα πλάγια του δέντρου βιάζομαι να φτάσω κοντά της, να δω τι έπαθε. Και τότε, κάτι με χτυπάει στο πρόσωπο, όχι δυνατά, θα μπορούσε να είναι κάποιο κλαδί του δέντρου. Αν τα κλαδιά των δέντρων ήταν μαλακά και σαρκώδη, κοιτάζω δίπλα, το ουρλιαχτό παγώνει στο ανοιχτό μου στόμα, πνίγομαι ψάχνοντας να πάρω αέρα.
Φοράει ένα παντελόνι λεκιασμένο, τρύπιο στα γόνατα αλλά δεν έχει ζώνη να το συγκρατεί –γι΄αυτό το παντελόνι έχει κρεμάσει αποκαλύπτοντας το κάτω μέρος της κοιλιάς του. Φανελένιο πουκάμισο καρό, μανίκια σηκωμένα, τα κουμπιά ανοιχτά στο ύψος του στέρνου και ένα κομμάτι ξασμένο σκοινί δεμένο γύρω από τον λαιμό του. Η γλώσσα του κρέμεται σα γραβάτα που ανεμίζει, στραβά, έξω από το στόμα του. Εξακολουθώ να τον κοιτάζω, δεν έχω δύναμη να κοιτάξω τίποτα άλλο κι αυτός μοιάζει αρκετά γερασμένος, αξύριστος –θα περνούσε κάλλιστα για ζητιάνος. Τα μάτια του ορθάνοιχτα, υστερικά, αγναντεύουν πάνω από το κεφάλι μου, προς τα εκεί που χάθηκε ο τρόμος. Δεν μπορώ να καταλάβω αν ζει ακόμα, όμως δεν έχω καμιά διάθεση να το ψάξω περισσότερο. Σταμάτα να τον κοιτάζεις, κάνε κάτι! Μη στέκεσαι σαν άγαλμα, ΚΑΝΕ ΚΑΤΙ!
Έστρεψα τελικά το κεφάλι προς την Κατερίνα, θα πρέπει να μου πήρε πάνω από ένα λεπτό για να το καταφέρω. Είδα τότε το πρόσωπό της λερωμένο από χώμα να με κοιτάζει και ελάχιστα έμοιαζε αυτή η μάσκα με άνθρωπο. Σάλια ανακατεμένα με χώμα στα χείλια της. Έσκυψα πάνω της προσεκτικά, δεν ήθελα να με περάσει για απειλή. Προσπάθησα να την σηκώσω, να τη στήσω τουλάχιστον καθιστή στο χώμα –αλλά εκείνη πετάχτηκε απότομα, κρεμάστηκε από το λαιμό μου, στην αρχή ενοχλητικά, μετά, ακόμα χειρότερα –κόντεψε να με πνίξει. Ίσως ο τρόμος της να ξεβράστηκε από τους πόρους του δέρματος, ίσως να τον ανέπνευσα στην επαφή μαζί της –ένιωσα τότε πανικό και την έσπρωξα δυνατά πίσω. Αυτή δεν φάνηκε να καταλαβαίνει, όρμησε πάλι πάνω μου κι έτσι εγώ τη χαστούκισα, δυο φορές, δυνατά. Έμοιαζε να ηρεμεί κάπως και τότε εγώ την πλησίασα, μιλούσα αργά. «Ησύχασε, ηρέμησε, όλα πέρασαν». Και μετά, πάλι από την αρχή. «Ησύχασε, ηρέμησε, όλα πέρασαν», ήθελα πολύ να πιστέψω οτι αυτό το μάντρα θα έδιωχνε τη φρίκη μακριά μας.
Εκείνη έσκυψε το κεφάλι τρέμοντας λιγότερο τώρα.
«Πέθανε;» ρώτησε δειλά.
«Έτσι νομίζω», ψιθύρισα, αλλά αμέσως το μετάνιωσα. Δεν είχα καμιά όρεξη να πλησιάσω τον κρεμασμένο άντρα για να διαπιστώσω αν ήταν ακόμα ζωντανός. «Πέθανε», είπα, δείχνοντας σίγουρος πλέον.
«Ποιος το έκανε αυτό;» ξαναρώτησε εκείνη.
«Δεν ξέρω», είπα.
«Οι κυνηγοί», μουρμούρισε.
«Γιατί να το κάνουν;» απόρησα. Αλλά απλώς προσπαθούσα να ξορκίσω τη βεβαιότητα –όποιοι σκοτώνουν ζώα χωρίς λόγο μπορούν να σκοτώσουν και ανθρώπους για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Το καταλάβαινα αυτό κι εκείνη το ίδιο, άλλωστε μου το είχε πει μέσα στο ξενοδοχείο.
«Ποιος είναι αυτός;» αναρωτήθηκε.
«Κανένας», της απάντησα σταθερά.
Μετά την σήκωσα από το έδαφος και την τράβηξα μαζί μου στον δρόμο της επιστροφής. Κατά βάθος χαιρόμουν που θα ξαναχωνόμασταν στο ξενοδοχείο –αυτός ο ήλιος με είχε διαλύσει.
Λοιπόν, δεν θυμάμαι πότε ξεκίνησαν όλα αυτά –όμως, από τη μέρα που βρήκαμε τον κρεμασμένο άντρα άρχισα να θυμάμαι. Οι μέρες έδεσαν μεταξύ τους, όπως και τα γεγονότα, με κυρίευσε μια ανεξήγητη αισιοδοξία οτι ίσως μπορούσα να θυμηθώ και πιο πίσω. Ποιος ήμουν, από που ερχόμουν, πως ξεκίνησαν όλα αυτά....
Περπατούσαμε κρατημένοι σφιχτά προς το ξενοδοχείο.
Egidio Gherlizza- Τζέφυ και Τσέρυ
-
Ο Egidio Gherlizza είναι ένας καλλιτέχνης για τον οποίο μιλούν ελάχιστα,
ωστόσο ο πιο τυχερός χαρακτήρας του, ο αλήτης Σεραφίνο, κατάφερε να γίνει
μια μ...
Πριν από 5 μήνες
29 γκολ αυτοί, σέντρα εμείς.:
Na ta mas pali, kavgades me to giasemi...
Και πάνω που είπαμε να πάρουμε μια ανάσα τώρα που τελείωσε το "Μέρες Κρασιού...", εσύ ακαθεκτος! ;-)
Ας είναι! Θα το "υποστούμε" και αυτό!
Cheers!
Άλλαξε το template σε πρωινή περίπολος τώρα;
αντε καλή αρχή :-)
Χαχα, κάποιο άτομο με νιώθει πλήρως. Ναι, "Πρωινή Περίπολο" ανάποδη όμως. Αυτοί δεν θέλουν, βλέπεις, να πάνε στη θάλασσα, θέλουν να φύγουν από αυτήν. Κατά τα λοιπά ... μια από τα ίδια χεχεχε.
Fixit, αυτό μάλλον θα σου αρέσει κι ας μην έχει ξύλο και μπάτσους.
Lkrory, τι κάνεις αρχηγέ μου; Πάρτε την ανάσα σας, εγώ θα τα αφήσω εδώ για πολύ καιρό -να έχετε κάτι για τις καλοκαιρινές σας διακοπές. Μη χανόμαστε ε;
pali aftos o arhs...
Χαχαχα, πότε θα πάρεις χαμπάρι ρε οτι όλο τα ίδια γράφω; Για την ακρίβεια, όλο την ίδια ιστορία.
Kalhmera giati prwi 8a deis to sxolio.
Voh8eia sth Symmoria.
Tragoudi pou akougetai sth skhnh pou paratane th Roza me to amaksi se enan skoteino dromo-to 'xeis? Pws mou xei katsei oti einai o Ozzy autos pou akougetai?
agnos phxtos ki ano8eutos tromos. at last!!! respek :D
To vrhka.
Automatws h tainia pairnei +1 gia thn epilogh tou kommatiou. Theleis arxidia gia na valeis Sabbath kommati apo TOSO agnwsto disko.
"Προχωράω αργά, σαν την κάμπια. Βάζω τον ήλιο στην πλάτη κι αυτός σκαρφαλώνει μέχρι την κορυφή του κεφαλιού μου ο καταραμένος."
η σπίθα του ΜότοΜποϋ είναι διαρκείας. είναι πια βέβαιο.
Fixit, ο Νικολαϊδης ήταν μυστήρια φάση στις μουσικές του επιλογές. Επειδή, αν και κολλημένος με ροκ εντ ρολ και τζαζ των φίφτις, συν κλασσικών επιρροών είχε κάτι άπαιχτα πατήματα στη ροκ. Τρελό κόλλημα με Φλόυντ (εντάξει, κανείς δεν είναι τέλειος χεχε) και απόψεις περί της πορείας της ροκ που δεν τις περίμενα από άτομο των δικών του καταβολών. Δεν είναι τυχαίο, ας πούμε, που στη Συμμορία βάζει τη σκηνή με τον νεκρόφιλο που ακούει ροκ εντ ρολ την εποχή που οι πάνκηδες φωνάζανε οτι το ροκ πέθανε! Η υπόλοιπη ταινία πως σου φάνηκε τελικά; Άλλαξες γνώμη;
Razz, θα δεις μπόλικο τρόμο εδώ πέρα επειδή πρόκειται για μια κοινωνιολογική ιστορία κι αφού έχεις γίνει ειδική θα το εκτιμήσεις! Χεχεχε
Στράτο, άσε τις σπίθες βρε και κατέβα από τα μέρη μας για κάνα ούζο! Άντε πιά!
κάτι μου λέει ότι αυτά θα τα διαβάζω την μέρα που αναρτώνται. καλά, αυτό το ποστ με χαλάρωσε χτες το βράδυ, ήταν ό,τι καλύτερο μετά από μια κουραστική μέρα. τα σχόλια για την υπόθεση εν καιρώ (ελπίζω να έχει τουλάχιστον 50 κεφάλαια, ε?)
Ναι, θα είναι πιο χαλαρωτική αυτή η ιστορία και σκοπεύω να μην σηκώνω συνέχειες μεγαλύτερες των 6-7 σελίδων. Λέμε τώρα!
Για κεφάλαια πρέπει να δω τι προβλέπει το συμβόλαιό μου με τον ιδιοκτήτη του μπλογκ πριν σου πω πόσα θα είναι, χεχε.
Εμένα στην αρχή μου θύμησε τις καταστάσεις που, υποθετικά, θα ζήσουμε σε λίγο καιρό (κρίσεις, ανεργεία κλπ). Δεν εχω δει την πρωινη περιπολο ρε γμτ, δεν μπορω να την κατεβάσω. Πολύ ενδιαφέρον μου φάνηκε αυτό "όποιοι σκοτώνουν ζώα χωρίς λόγο μπορούν να σκοτώσουν και ανθρώπους για τον ίδιο ακριβώς λόγο".
Νίκος
Καταστάσεις που υποθετικά θα ζήσουμε, καταστάσεις που εμφατικά ζούμε... θα δείξει.
Αν δεν έχεις δει την Πρωινή Περίπολο, ΜΗΝ την κατεβάσεις και ΜΗΝ τη νοικιάσεις επειδή η κόπια που κυκλοφορεί είναι αίσχος. Δεν ακούς ούτε καν τι λένε κι από εικόνα, βλέπεις λιγότερα από το 1/10 της ταινίας. Έχε τον νου σου μήπως την παίξουν σε κανένα αφιέρωμα για να τη δεις, ή περίμενε όταν θα κυκλοφορήσει επεξεργασμένη.
H gnwmh mou allakse poly pros to kalytero. Th vlepame sth sxolh ki ekane o puppet kati gangsterilikia me ton enisxyth kai akouga POLY kalytera apo thn prwth fora. Pou vasika den akousa tipota.
Apo thn allh vevaia, exe ypopsh sou oti eimai gnwstos malakas se auta. Diladi thn prwth fora pou eixa dei to Fight Club, gkriniaza san stravogamhmenh epeidh apo th mesh kai meta h tainia eixe stamathsei na einai wdh sthn andrikh monaksia, aou aou, kryo ntous na synel8ei o trofimos.
Den eimai gia poly sta sovara. :)
Meraaaaa.
Ναι, είναι ένα θέμα αυτό με τις ταινίες του Νικολαϊδη. Οτι δηλαδή οι κόπιες που κυκλοφορούν είναι για τον πούτσο. Δεν ακούγονται τα λόγια και η εικόνα είναι μαύρη κατά τόπους.
Γι΄αυτό τώρα τις ξαναεπεξεργάζονται οι δικοί του για να τις βγάλουν κανονικές -είναι απαιτητικές ταινίες βλέπεις, θέλουν άριστη ποιότητα, δεν είναι Τσάκι Τσαν.
Από την άλλη βέβαια, εκτιμώ ιδιαίτερα την άποψή σου για το Fight Club, γιατί κι εγώ αυτό ακριβώς κατάλαβα. Μοναξιά του γιάπη, ύμνος στις αντροπαρέες και τελικά ελεγεία για αυτό που θέλαμε να είμαστε αλλά ποτέ δεν θα γίνουμε. Μεγάλη ταινία -απ΄αυτές που οι άντρες δακρύζουν. (Όπως και με το Mean Machine, με Vinnie Jones και Jason Statham ή το Field of dreams με Κέβιν Κόστνερ).
Akrivws. An to deis mono apo thn pleura "elegeia sthn antrikh monaksia", otan gyrizei toumpa ki arxizoun ta epanastatika, xaneis th mpala kai anti na estiaseis sth sxizofreneia tou Narrator (norton) klp, sou kakofainetai pou egine h tainia "mh realistikh". Toulaxiston auth th malakia ekana egw.
Επαναστατικά δεν υπάρχουν, αυτά είναι για τους αμερικάνους μπαμπουίνους που νομίζουν οτι το να μεταπουλάς στους πλούσιους το ξύγκι τους συνιστά επαναστατική πράξη. Έτσι νομίζω εγώ τουλάχιστον. Απότην άλλη, γιατί εγώ είδα τίγκα ρεαλισμό στο δεύτερο μέρος της ταινίας, όπου ο ήρωας είναι φάτσα κάρτα με τον εαυτό του; Χαχα, μου φαίνεται οτι ανάλογα με το τι πίνουμε βλέπουμε και κάθε ταινία!
Oxi ta idia eixame piei, to idio lew. Th deuterh fora pou iksera ti 8a ginei sto telos, to xa sto myalo mou apo thn arxh kai eida to prwto meros me allo mati. Enw thn prwth fora egina amerikanos mpampouinos apo to kako mou pou den htan olh h tainia mhdenistiko ksylo kai exasa to nohma...
...opoio kai na tan anyway.
Πάντως και το μηδενιστικό ξύλο έχει τη χάρη του όσο να πεις! Έμαθα οτι ετοιμάζεται να ξαναβγεί η υπερταινιάρα Warriors σε επανέκδοση στους σινεμάδες -όπου τη βρεις, χτύπα την ανελέητα! Μιλάμε για έπος, όταν την πρωτοείδα σε καλοκαιρινό σινεμά έπεσα στα τέσσερα και έκανα τεμενάδες σα μουφτής στη Μέκκα!
καλα ρε, καπακι κι αλλο; ποιος εισαι ο μερεντονας;
Kai vevaia exei th xarh tou-megalh h xarh tou!
No, I didn't quite catch that Lou. *powwww* Ok I got it. Shit, I lost it.
Α! Εγω πήγα και είδα το Ζ! Δεν το είχα δει ποτέ, μου άρεσε πολύ.
Νίκος
και μη ξεχνάς,
κι ο ήλιος έχει κόκκαλα.
καλοτάξιδο.
ποιό warriors; του '79, του Walter Hill;
Άσωτε, να σου πω την αμαρτία μου, κάπου στη μέση κάθε ιστορίας αρχίζω να την ψιλοβαριέμαι και σκέφτομαι την επόμενη. Μερεντόνα ήμουνα στην προηγούμενη, εδώ είμαι ο Μπλεκ!
Fixit, έτσι ακριβώς.
Νίκο, ναι ωραίο ήταν το Ζ. Βέβαια, καμιά σχέση αυτό που βλέπουμε εμείς σήμερα με αυτά που (υποθέτω πως) σήμαινε το έργο όταν πρωτοβγήκε και οι καταστάσεις ήταν ακόμα ζεστές. Σαν ταινία ξεκομμένη από την πολιτική της αξία έχω την εντύπωση οτι δεν ήταν από τις πιο δυνατές του Γαβρά (αν συγκριθεί με το Μαντ Σίτυ, το Αμήν, τον Αγνοούμενο ή την Κατάσταση Πολιορκίας), αλλά γι΄αυτό έφταιγε αρκετά το κείμενο του Βασιλικού (τον οποίο δεν έχω σε πολλή υπόληψη). Και ας μην ξεχνάμε οτι λόγω Ζ θεωρήσαμε οτι ο εισαγγελέας της υπόθεσης ήταν σκέτος Υβ Μοντάν κι έτσι φάγαμε στη μάπα τον Σαρτζετάκη!
Σαμσόν, κόκκαλα και αθρώσεις γι΄αυτό κινείται. Ευχαριστώ ρε.
Λύκε ναι αυτό, με τον τρελάκια που τσιρίζει "Warriorrrrrssss! Come out to plaaaaaaa-y". Χρόνια το έψαχνα στα βιντεοκλάμπ, άντε να ξαναβγεί να κάνουμε λαϊκό προσκύνημα στις αίθουσες. Ο Κύκνος ξανάρχεται φίλε, το ίδιο αγέλαστος με τότε!
να, άμα μου το είχες πει όταν είμουν εκεί, θα σου είχα δώσει το DVD να το δείς... τώρα δες εδώ : http://www.freshwap.net/forums/movies/23348-warriors-1979-dvd-rip.html
Πάντως αν ξαναβγεί, μόνο το ορίτζιναλ. Είδα και το "Assault on Precinct 13" σε νέα έκδοση και ήταν πίπα... ok, δεν είναι όλοι Carpenter, αλλά η καινούργια έκδοση ήταν της πούλης...
Ναι ρε μιλάμε για το ορίτζιναλ, ριμάστερντ. Δεν μπορεί άλλος να πλησιάσει τα πρωτότυπα σε τέτοιες ταινίες.
Δημοσίευση σχολίου
Άσε κάτι για το γκαρσόνι ρε!