Είχα πάντα αυτή την εντύπωση, οτι η επικοινωνία μεταξύ της, εκάστοτε, κυβέρνησης και των κοινωνικών ομάδων μοιάζει να γίνεται με τη μέθοδο των σκυλιών του Παβλώφ. Καλλιεργούνται δηλαδή κάποια αντανακλαστικά που ωθούν στην αυτόματη επανάληψη της πράξης (ακόμα και στην αυτόματη επανεμφάνιση συγκεκριμένων αισθημάτων) σαν απάντηση σε συγκεκριμένο ερέθισμα (το γνωστό Παβλοφικό «χτύπημα του κουδουνιού»).
«Χτυπάει το κουδούνι» η κυβέρνηση διαρρέοντας, για παράδειγμα, το περιεχόμενο μιας νομοθετικής πράξης, απαντά αντανακλαστικά η σχετική κοινωνική ομάδα. Λίγο ενδιαφέρει το περιεχόμενο της νομοθετικής πράξης κι ακόμα λιγότερο επηρεάζει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα της νομοθετικής πράξης στο σύνολο της κοινωνικής ζωής (επειδή οι υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες δεν είναι εκπαιδευμένες -με την Παβλοφική έννοια του όρου- ώστε να αντιδρούν σε θέματα που δεν τις αφορούν ονομαστικά).
Η αντανακλαστική απάντηση της άμεσα σχετιζόμενης με την νομοθετική πράξη κοινωνικής ομάδας λαμβάνει υπόψη της το υποθετικό περιεχόμενο της πράξης μόνο σε επίπεδο προφάσεων εφόσον η ίδια η απάντησή της καθορίζεται από άλλους παράγοντες. Τέτοιοι παράγοντες είναι, για παράδειγμα, η άποψη της κοινωνικής ομάδας για την κοινωνική θέση που κατέχει (αν θεωρεί οτι είναι ευνοημένη αντιτίθεται εκ των προτέρων σε κάθε αλλαγή, αν θεωρεί οτι είναι υποβαθμισμένη βλέπει θετικά την αλλαγή), η κομματική σχέση μεταξύ νομοθετούντος και ηγεσίας της κοινωνικής ομάδας κ.λ.π.
Να δώσω παράδειγμα; Το πρόσφατο σήριαλ με τους ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ. Η ηγεσία τους (εμφανώς νεοδημοκρατικής απόχρωσης) διαπραγματεύτηκε με τον Ρέππα το άνοιγμα των κλειστών επαγγελματικών αδειών σε όλη την υπόλοιπη χώρα εκτός Αθήνας και Θεσ/νίκης. Για να κάνει αυτή την «παραχώρηση» η ιδιοκτησία των ΤΑΞΙ έλαβε την υπόσχεση της δυνατότητας μετατροπής της άδειας ΤΑΞΙ σε άδεια μισθωμένου οχήματος ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ (βλέπε βανάκι). Θα αναρωτηθείς τώρα –μα δεν πρόκειται για μια ευθεία διαπραγμάτευση στη βάση των συμφερόντων;Κι αν είναι έτσι, τι Παβλοφικές σαχλαμάρες μάς λες;
Λέω λοιπόν οτι σαφώς και δεν πρόκειται για μια, ας την ονομάσουμε εκλογικευμένη, διαπραγμάτευση. Επειδή η νεοδημοκρατική ηγεσία των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ ήρθε από θέση «αν δεν μας δώσεις θα βάλουμε το Σαμαρά να φωνάζει» (αν επρόκειτο για ΠΑΜίτικη ηγεσία, η θέση θα ήταν «ότι και να μας δώσεις εμείς δεν θα το δεχτούμε μέχρι να βγούμε από την ΕΟΚ και το ΝΑΤΟ»). Επίσης, η ηγεσία ενός κλειστού κλάδου φυσικά εμφορείται από τη λογική «όποιος πάει να πειράξει το επάγγελμα μάς βλάφτει».
Όταν ο επόμενος Ραγκούσης διέδωσε οτι ΔΕΝ θα περάσει το προσυμφωνημένο προεδρικό διάταγμα Ρέππα (χωρίς να πει ΤΙ θα περάσει τελικά), οι ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ αντέδρασαν καθαρά Παβλοφικά: «στο δρόμο μέχρι να φύγουν» (σου θυμίζει κάτι αυτό;)
Από την άλλη πλευρά βέβαια, το σωματείο των οδηγών ΤΑΞΙ που θεωρεί οτι βρίσκεται σε δυσχερή θέση, άρα ο κάθε σχετικός νόμος το πιθανότερο είναι πως θα τους ωφελήσει –αντέδρασε θετικά στην προοπτική του καινούργιου νόμου Ραγκούση (ΧΩΡΙΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ να γνωρίζει περί τίνος πρόκειται).
Και οι υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες; Μα φυσικά, επειδή δεν είναι εκπαιδευμένες να αντιδρούν σε θέματα που δεν φαίνεται να τις αφορούν απλώς σφύριξαν αδιάφορα μέχρι τα αποτελέσματα των αντιδράσεων των ταξιτζήδων να τις πλήξουν άμεσα. Και τότε, η αντίδρασή τους καθορίστηκε από Παβλοφικούς όρους (δηλαδή βασίστηκε στην εκ των προτέρων θέση τους αναφορικά με την κυβέρνηση και τους ταξιτζήδες).
Μέχρι σήμερα δεν άκουσα έναν να λέει οτι τα ΤΑΞΙ είναι πανάκριβα, άθλια και πληρώνονται διπλοκούρσες όταν δεν κλέβουν με το ρολόι –δεν άκουσα έναν να αναφέρει οτι σε συνθήκες φόρτου είναι σχεδόν αδύνατο να βρεις ΤΑΞΙ στις μεγάλες πόλεις κι οτι οι ταξιτζήδες συνήθως επιλέγουν διαδρομή για να πάρουν πελάτη. Δεν ισχυρίζομαι οτι ο νόμος Ραγκούση θα τα λύσει όλα αυτά γιατί απλούστατα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ νόμος Ραγκούση. Λέω απλώς οτι οι ταξιτζήδες δεν είναι και το πρότυπο του συμπαθούς επαγγελματικού κλάδου –έχω μια τέτοια εντύπωση.
Ενώ λοιπόν έδειξα παραπάνω οτι από την πλευρά της κυβέρνησης χρησιμοποιείται η Παβλοφική μέθοδος για την επικοινωνία της με τις κοινωνικές ομάδες, μου είναι δύσκολο (έως και αδύνατο) να δείξω οτι η ίδια μέθοδος χρησιμοποιείται ΚΑΙ από τις κοινωνικές ομάδες. Για να το κάνω πιο λιανά, ενώ μεν πιστεύω οτι το «χτύπημα του κουδουνιού» από την πλευρά των κοινωνικών ομάδων θα προκαλούσε την αντανακλαστική αντίδραση της κυβέρνησης, δεν βλέπω κάποια ομάδα να «χτυπάει» με ευκρίνεια «το κουδούνι». Τα σκυλιά του Παβλώφ είχαν μάθει οτι τα τρία κουδουνίσματα σήμαιναν φαγητό κι όταν τα άκουγαν, έτρεχαν τα σάλια τους. Αν όμως τα κουδουνίσματα ήταν δύο ή τέσσερα, τότε τι γινόταν; ΤΙΠΟΤΑ, εκτός εάν τα σκυλιά είχαν εκπαιδευτεί οτι τα δύο κουδουνίσματα, για παράδειγμα, σήμαιναν ΚΑΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ.
Για να το αναπτύξω, θα φτιάξω ένα μοντέλο που στηρίζεται σε απλές παραδοχές (υποθέτοντας βάσιμα οτι το απλοποιημένο μοντέλο μου δεν διαφέρει δραματικά από την, περιπλοκότερη, κοινωνική κατάσταση). Θα υποθέσω λοιπόν οτι το Παβλοφικό φαγητό των πολιτικών είναι η κατάληψη της εξουσίας –το «κουδούνι που χτυπάει» σημαίνει γι΄αυτούς οτι θα πάρουν την (ή θα παραμείνουν στην) κυβέρνηση. Αυτό βέβαια σημαίνει οτι περιορίζω το μοντέλο μου στα κόμματα εξουσίας –αλλά νομίζω οτι μπορούμε να ζήσουμε με αυτόν τον περιορισμό προκειμένου να μην καταλήξουμε στη συγγραφή βιβλίου. Το Παβλοφικό αυτό «κυβερνώ ή όχι» διαφέρει από το «πολιτικό κόστος» επειδή το δεύτερο είναι αρκετά εκλογικευμένο και ενίοτε μακροπρόθεσμο –καμιά σχέση με τη δύναμη που κινεί τις κυβερνήσεις της χώρας μας δηλαδή. Αν δεχτούμε λοιπόν οτι οι κυβερνήσεις ενεργούν όπως θα προσδοκούσαν οι πολίτες (τρέχουν τα σάλια τους στο χτύπημα του κουδουνιού) ας δούμε μερικά παραδείγματα όπου οι πολίτες προσπάθησαν να «χτυπήσουν το κουδούνι» καθώς και τις ανάλογες κυβερνητικές αντιδράσεις:
-Δολοφονία Γρηγορόπουλου. Ο κόσμος που βγήκε στους δρόμους απαίτησε τιμωρία των ενόχων κι αυτό επιτεύχθηκε. Για όσους το θεωρούν αυτονόητο να υπενθυμίσω οτι στην ανάλογη περίπτωση της δεκαετίας του ’80 (δολοφονία Καλτεζά) ο δολοφόνος Μελίστας ΟΥΤΕ προφυλακίστηκε (απλώς μετατέθηκε εκτός Αθήνας για να αποφύγει το λιντσάρισμα) ΚΑΙ όταν έγινε η δίκη αθωώθηκε. Το Παβλοφικό μήνυμα που έλαβε η τότε κυβέρνηση μετά τη δολοφονία Γρηγορόπουλου ήταν «ή τιμωρούνται οι ένοχοι ή πέφτετε».
-Φωτιές και απανθρακωμένοι άνθρωποι στην Πελοπόννησο. Ο κόσμος (αν δεχτούμε οτι) βγήκε στους δρόμους αλλά το μήνυμα που πήρε η κυβέρνηση ήταν «με κάποια χιλιαρικάκια σε πληγέντες και μη, ξαναβγαίνουμε αεράτοι».
-Κίνημα «Δεν πληρώνω». Οι ενέργειες του συγκεκριμένου κινήματος είναι γνωστές, τα αποτελέσματα των ενεργειών του (μέχρι στιγμής τουλάχιστον) είναι τα εξής: αύξηση εισιτηρίων ΜΜΜ, αύξηση στα διόδια και σταμάτημα των έργων στις εθνικές οδούς. Κρίνοντας από το αποτέλεσμα μπορώ να υποθέσω οτι το μήνυμα που πήρε η κυβέρνηση από το κίνημα ήταν «άσε τους μαλάκες να περνάνε τζάμπα κι όταν ησυχάσουν θα βγάλουμε διπλά και τρίδιπλα τα σπασμένα». Και για να προλάβω τυχόν διαφωνίες του στυλ «σιγά μη φταίει το κίνημα για τις αυξήσεις» θα πω οτι εδώ πέρα το εξετάζω καθαρά λειτουργικά το ζήτημα: αν έβγαινε ένας υπουργός αύριο και έλεγε «μειώνονται οι τιμές των διοδίων», αυτό θα πανηγυριζόταν σαν νίκη του κινήματος –κάνω λάθος; Όταν βγαίνει λοιπόν ο άλλος κι αυξάνει τις τιμές –τι είναι; Άσχετο με το κίνημα;
-Κάτοικοι Κερατέας. Μετά από μάχες με τα ΜΑΤ, αποκλεισμούς, κατακλυσμούς και άλλα τέτοια το όλο θέμα έχει παγώσει. Οι τοπικές αρχές της Κερατέας προτείνουν ανέφικτες λύσεις, οι ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΓΗΣ κερδίζουν τα ασφαλιστικά μέτρα για το Οβριόκαστρο (!!!!) και η περιφανής νίκη (ποιών;) είναι πλέον αναμφισβήτητη. Το μήνυμα που έστειλαν τελικά οι αγωνιστές κάτοικοι της περιοχής ήταν «μακριά από τον κώλο μου κι ας είν΄και στον δικό σου». Το μήνυμα που έλαβε η κυβέρνηση ήταν «άστο και βλέπουμε». Στο μεταξύ, ΦΥΣΙΚΑ, τα σκουπίδια παραμένουν.
-Αγανακτισμένοι Συντάγματος. Συγκεντρώθηκαν στην πλατεία με βασικό σύνθημα «δεν φεύγουμε αν δεν φύγουν αυτοί». Τελικά έφυγε απλώς ο Παπακωνσταντίνου και αντικαταστάθηκε από τον Βενιζέλο όποτε το σύνθημα (με τα μέχρι σήμερα δεδομένα) μετατράπηκε σε «καλά –φεύγουμε για διακοπές κι όταν επιστρέψουμε τα ξαναλέμε». Σε αυτό το διάστημα βέβαια ο αγαπητός Βενιζέλος έχει φροντίσει να εξασφαλίσει τους μισθούς των παπάδων, να εξαιρέσει τους ένστολους από τις περικοπές και το ενιαίο μισθολόγιο, να στηρίξει τις λατρεμένες μας τράπεζες, να μειώσει τη φορολογία των επιχειρήσεων και να τσακίσει τους μισθωτούς στις περικοπές μισθών και στις αυξήσεις φόρων. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω ποιο ήταν το μήνυμα που ήθελαν να στείλουν οι Αγανακτισμένοι αλλά το μήνυμα που πήρε η κυβέρνηση ήταν «όταν ο κόσμος φωνάζει ενεργοποιούμε τον κομματικό μας μηχανισμό κι όλα πάνε πρίμα». Αυτό τουλάχιστον δείχνει η απομάκρυνση των «ανθρώπων του Γιωργάκη» από τα πράγματα και η ενεργοποίηση των παλαιοκομματικών στελεχών.
Ξέρω οτι η κουβέντα θα ήταν πολύ μεγαλύτερη αν τα παραπάνω γεγονότα εξετάζονταν αναλυτικά αλλά θέλησα να δείξω μέσα από ένα απλουστευμένο μοντέλο την μη αξιοποίηση των Παβλοφικών αντανακλαστικών την κυβέρνησης από τις κοινωνικές ομάδες. Ή (αν το δούμε διαφορετικά) την διαφορετική σημασία των κουδουνισμάτων για την κυβέρνηση –το γεγονός δηλαδή οτι η Χ κοινωνική ομάδα θεώρησε οτι κουδουνίζοντας Ψ φορές θα προκαλέσει την «έκκριση σάλιου» της κυβέρνησης ενώ στην πραγματικότητα τα Ψ κουδουνίσματα μεταφράστηκαν σαν «ώρα για βόλτα και τσισάκια». Όλα αυτά βέβαια προκύπτουν από τα μέχρι σήμερα δεδομένα –αν αύριο τα δεδομένα αλλάξουν θα αλλάξουν και τα συμπεράσματα.
Θα ήθελα τώρα να δείξω μια ακόμα πλευρά της υπόθεσης –την πλευρά της αντικειμενικά θετικής προς το κοινωνικό σύνολο νομοπαρασκευής και την αντιμετώπισή της από το ίδιο το κοινωνικό σύνολο. Λέω λοιπόν οτι ακόμα και μέσα στο καπιταλιστικό σύστημα δημιουργείται η ανάγκη να παραχθούν νόμοι που βελτιώνουν την κοινωνική διαβίωση. Κλασσικό παράδειγμα οι νόμοι προστασίας των εργαζομένων που εμφανίστηκαν με τη γέννηση του καπιταλισμού (αμέσως μετά την επικράτηση της βιομηχανικής επανάστασης). Το κράτος αντιλήφθηκε οτι για να διατηρήσει το εργατικό του δυναμικό θα έπρεπε να παρέμβει νομοθετικά και να περιορίσει την «ελεύθερη αγορά προϊόντων και υπηρεσιών» -σε διαφορετική περίπτωση θα μέτραγε πτώματα εργαζομένων, εργοστάσια χωρίς προσωπικό και αγορές χωρίς πελάτες. Κάνω μια σημείωση εδώ: το γεγονός αυτό, το οτι δηλαδή η «ελεύθερη αγορά» δεν αυτορυθμίζεται με καμια παναγία αν δεν περιοριστεί η κτηνώδης «ελευθερία» της είναι αρκετό για να καταδείξει την προδιαγεγραμμένη αποτυχία της φιλελεύθερης θεωρίας αλλά η όμορφη προπαγάνδα μας επιμένει να αλληθωρίζει παρακάμπτοντας το πρόβλημα με την επισήμανση «ναι, αλλά στον κομμουνισμό τα πράγματα είναι χειρότερα». Λες και η δολοφονία ενός παιδιού μπορεί να γίνει αποδεκτή επειδή κάποιος άλλος δολοφόνησε ένα βρέφος –τέλος της σημείωσης.
Παραθέτω μερικές αντικειμενικά θετικές νομοθετικές προσπάθειες λοιπόν:
-Ο νόμος Χατζηγάκη που καθιέρωνε το Σύμφωνο Συμβίωσης και την συνκηδεμονία των παιδιών από τους χωρισμένους γονείς. Αντέδρασε το Λάος και το ΚΚΕ στο Σύμφωνο Συμβίωσης μεταξύ ομόφυλων ατόμων, αντέδρασαν οι γυναικείες οργανώσεις στην συνκηδεμονία –ένα το κρατούμενο. Από την άλλη πλευρά οι οργανώσεις ομοφυλοφίλων ΔΕΝ στήριξαν τον νόμο ζητώντας «πολιτικό γάμο ή τίποτα», οι ενώσεις πατεράδων αποδείχτηκαν αδύναμες (έως και ανύπαρκτες), πήρε το μήνυμα η υπουργάρα ως εξής: «ή αφήνεις την κατάσταση ως έχει και κρατάς τις ψήφους που ήδη έχεις, ή την αλλάζεις και χάνεις τις ψήφους σου χωρίς προοπτική να πάρεις καινούργιες από αυτούς που ωφελούνται». Χρειάζεται να γράψω τι έκανε τελικά ο υπουργός;
-Ο νόμος Ραγκούση για την υπηκοότητα. Από τη μια άφρισε η ΝΔ και το Λάος, από την άλλη δεν υπήρξε καμιά στήριξη εκ μέρους του Σύριζα (καλά –για το ΚΚΕ δεν το συζητάμε, ήταν αντίθετο έτσι κι αλλιώς!) ούτε φάνηκε η προοπτική στήριξης από κάποιες κοινωνικές ομάδες εφόσον ο «προοδευτικός εξωκοινοβουλευτικός χώρος» απαξίωσε πλήρως το νομοσχέδιο (πριν ακόμα το δει) όντας σίγουρος οτι δεν έλυνε κανένα πρόβλημα και ήταν απλώς «για τα μάτια». Ο Ραγκούσης πήρε το μήνυμα και έκανε ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ. Έναν νόμο «για τα μάτια», έτσι ώστε και τους δεξιούς να ικανοποιεί και στους αριστερούς να το προβάλλει σαν προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος. Υπέροχο;
-Ο νόμος περί υποχρεωτικής δωρεάς οργάνων μετά θάνατο. Πέσανε οι προοδευτικοί Δελαστίκ αγκαζέ με την οπισθοδρομική κομπανία να καταγγείλουν το μέγα ανοσιούργημα, που είχε γίνει και στην Αργεντινή παρόμοιος νόμος όταν πήγε το ΔΝΤ (!!!) και περιορίζεται η ελευθερία των πολιτών και τι λέει το Σύνταγμα περί αυτού και άλλα τέτοια φίδια. Από την άλλη πλευρά ελάχιστες (και σιγανές) ήταν οι φωνές στήριξης. Αποτέλεσμα; «Θέλω, εδώ, να δηλώσω πώς το ζήτημα αυτό το αντιμετωπίζω με περίσκεψη, συμπεριέλαβα τη σχετική ρύθμιση στο σχέδιο νόμου. Ωστόσο, από την πορεία του κοινοβουλευτικού διαλόγου θα εξαρτηθεί, αν ως υπουργείο θα επιμείνουμε στη συγκεκριμένη διάταξη», τάδε έφη Λοβέρδος. Ελληνιστί «δε γαμιέστε στο κάτω-κάτω; άμα δε γουστάρετε να σωθούν κάποιοι άνθρωποι, μη σώσουν και σωθούν, γιατί να χάσω εγώ ψήφους;»
-Ο νόμος περί αποποινικοποίησης των ναρκωτικών. Δεν πρόλαβε να σκάσει μύτη το νομοσχέδιο για διαβούλευση και πλακώθηκε το τιμημένο ΚΚΕ: «η νομιμοποίηση των ναρκωτικών που εξήγγειλε η κυβέρνηση με δήθεν δάκρυα για τους χρήστες που φυλακίζονται στοχεύει μόνο στο μυαλό και την ψυχή κυρίως των νέων ανθρώπων, αλλά και όλου του λαού. Μια νεολαία μισοζαλισμένη, με σκυμμένο το κεφάλι βολεύει το πέρασμα της πολιτικής τους. Μια νεολαία που στερείται τα δικαιώματά της στην Παιδεία, την Υγεία, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, αλλά έχει «δικαίωμα» να καλλιεργεί χασίς σε γλάστρες, είναι ακίνδυνη για το σύστημα που με νύχια και δόντια υπερασπίζονται». Από κοντά και το Λάος, αγκαζέ (στη συγκεκριμένη περίπτωση) με τους «προοδευτικούς εξυπνάκηδες» και τον Πιτσιρικό να κάνουν χιούμορ του τύπου «τα αποποινικοποιούν επειδή, για να τους αντέξουμε θα χρειαστούμε σκληρά ναρκωτικά». Εντάξει, για να μην αδικώ τον Πιτσιρίκο θα πρέπει να διευκρινίσω οτι η θέση είναι πως η κυβέρνηση τρόμαξε από τους Αγανακτισμένους του Συντάγματος και γι΄αυτό κάνει σπασμωδικές κινήσεις για να μας αποσπάσει την προσοχή (τώρα ποιους Αγανακτισμένους εννοεί και ποιών την προσοχή να αποσπάσει όταν όλοι έχουν πάει για μπάνια –δεν το κατάλαβα, δεν πειράζει). Και να πω οτι η θέση του Πιτσιρίκου είναι: «Ο μόνος τρόπος να αποφύγει η κυβέρνηση το μακελειό που την περιμένει είναι να κάνει τα ναρκωτικά υποχρεωτικά».
Επειδή από την άλλη πλευρά δεν έχω ακούσει τίποτα και έχω κάποια άποψη περί του θέματος θα μου επιτρέψεις να πολυλογήσω εδώ πέρα:
Λοιπόν, τα παραπάνω είναι παπαριές κι όποιος τα λέει είναι κτηνάρα. Απάνθρωπος και φασίστας επίσης. Δεν θα ασχοληθώ με τη θέση του ΚΚΕ, θα πω μονάχα οτι κάποιοι εκεί πέρα δεν κάθονται να διαβάσουν ούτε καν τα κλασσικά κείμενα του Μαρξ, με αποτέλεσμα οι απόψεις τους σε τέτοια ζητήματα να φέρνουν προς Λιακόπουλο –σε λίγο θα μας πουν οτι μας ψεκάζουν με ναρκωτικά για να μας έχουν σκλάβους.
Να υπενθυμίσω επίσης τις αντιδράσεις μεγάλης μερίδας «προοδευτικών» (πάλι αγκαζέ με φασιστοειδή τύπου Ροντούλη) στην απαγόρευση του καπνίσματος. Και ν΄αναρωτηθώ –ρε λεμούριοι, σας έκοψε η απαγόρευση του καπνίσματος αλλά τώρα που το θέμα αφορά στο σταμάτημα της κτηνωδίας τού να κλείνονται στη φυλακή για εμπορία τα πρεζάκια ή ο καημένος που πιάστηκε με λίγη φούντα είσαστε υπέρ της διατήρησης της απαγόρευσης;
Από πιτσιρικάς θυμάμαι οτι γίνονταν εκδηλώσεις, συναυλίες, διαδηλώσεις για τη νομιμοποίηση –τρώγαμε ξύλο αβέρτα υπό τους ήχους του Legalize it. Ξέρω επίσης οτι η πλειοψηφία της γενιάς μου (και της προηγούμενης και των επόμενων) έχουν καπνίσει τουλάχιστον φούντα. Άρα ο νόμος της απαγόρευσης είχε καταργηθεί μέσα στην κοινωνία -απόμενε να καταργηθεί και τυπικά. Γνωρίζω επίσης (και δεν σηκώνω αντίρρηση σε αυτό) οτι η απαγόρευση η ίδια λειτουργούσε προωθητικά για τα σκληρά (χημικά) ναρκωτικά καθότι ο ντήλερ ξέροντας πως με ότι κι αν τον έπιαναν θα έτρωγε φυλάκα προτιμούσε να ντηλάρει σκληρά (που θα του εξασφάλιζαν και μόνιμη πελατεία) και θα του άφηναν μεγαλύτερο κέρδος. Γνωρίζω (κι επίσης δεν σηκώνω αντίρρηση) οτι ο εγκλεισμός των περιστασιακών χρηστών τους μετατρέπει (στις περισσότερες περιπτώσεις) σε εξαρτημένους. Γνωρίζω τέλος (κι εδώ είναι που σε τυχόν αντίρρηση θα πέσει φάπα) οτι οι περισσότεροι θάνατοι οφείλονται σε νοθευμένες δόσεις (ή υπερβολικές δόσεις που είναι η άλλη πλευρά του ίδιου νομίσματος) κι αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί μονάχα με την αποποινικοποίηση του χρήστη.
Γνωρίζοντας όλα αυτά λοιπόν μπορώ με πλήρη συνείδηση να ευχηθώ ένα πράγμα σε όσους πουλάνε χιουμοράκι του τύπου «μας δίνουν νόμιμη πρέζα για να τους αντέξουμε», σε όσους ψάχνουν να βρουν τους μύχιους σκοπούς που ο Παπαϊωάννου κατεβάζει αυτή τη διάταξη τώρα (λες και γενικότερα οι υπουργοί φτιάχνουν νόμους για το καλό της ανθρωπότητας!) και σε όσους εκπροσωπούν την άποψη «τώρα προέχουν άλλα πράγματα σημαντικότερα της νομιμοποίησης»: ρε μάγκες δεν πάτε να γαμηθείτε μπας και ξελαμπικάρετε; Έχει και η κτηνωδία τα όρια της, νομίζω!
Δεν χρειάζεται να αναφέρω περισσότερα παραδείγματα, έγινε (ελπίζω) εμφανές το γεγονός της «αντικοινωνικής λειτουργίας της ίδιας της κοινωνίας» στις περιπτώσεις όπου θετικοί (για το κοινωνικό σύνολο) νόμοι ακυρώνονται από το ίδιο το κοινωνικό σύνολο! Εκτός αν υποθέσουμε οτι αυτοί οι γενικώς θετικοί νόμοι αντιστρατεύονται τα συμφέροντα κάποιων κοινωνικών ομάδων οι οποίες έχουν τη δύναμη να μπλοκάρουν τελικά οτι δεν τις συμφέρει ακόμα κι αν έτσι βλάπτεται το κοινωνικό σύνολο. Αυτό, σε απλά ελληνικά σημαίνει οτι βρισκόμαστε σε χειρότερο στάδιο από εκείνο του πρώιμου καπιταλισμού όπου υπήρχε μια πρόνοια προκειμένου να μην ψοφάει ο κόσμος σωρηδόν κι απομείνουν στο τέλος μόνο οι ισχυροί.
Και θα κλείσω όπως το συνηθίζω –με ένα ανέκδοτο: θέλει, λέει, ο Παπαϊωάννου να ρυθμίσει τον χώρο των blogs, με νόμο. Υπέροχο! Ας το κάνει για όσους μπλόγκερς αναρτούν τα κείμενά τους σε ιστοσελίδες που φιλοξενούνται εντός Ελλάδας (μόνο το indymedia μου έρχεται στο μυαλό). Εμάς τους υπόλοιπους που σηκώνουμε τα κείμενά μας στην Πασαντίνα, μας διέπει η αμερικανική νομοθεσία. Ομοίως κάποια ευρωπαϊκή νομοθεσία διέπει τους Ζούγκλες και τους υπόλοιπους δημοσιογελοίους σελιδάδες. Αν κάποιος εγκληματήσει, σύμφωνα με την ΚΟΙΝΑ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ νομοθεσία, ας πάνε να ζητήσουν τα στοιχεία του από την Πασαντίνα ή από το Βέλγιο και ΒΕΒΑΙΩΣ θα τα πάρουν. Κι ας τον πιάσουν τον «κάποιο» να τον δικάσουν. Άλλα όσο δεν παρανομούμε δεν βλέπω τι είδους νόμος θα μπορούσε να μας απαγορεύσει την πρόσβαση σε σέρβερς του εξωτερικού και την ανάρτηση κειμένων σε αυτούς! Έτσι –για να μη λέμε ότι μας κατέβει και περνιόμαστε για σπουδαίοι - νομίζω;
Egidio Gherlizza- Τζέφυ και Τσέρυ
-
Ο Egidio Gherlizza είναι ένας καλλιτέχνης για τον οποίο μιλούν ελάχιστα,
ωστόσο ο πιο τυχερός χαρακτήρας του, ο αλήτης Σεραφίνο, κατάφερε να γίνει
μια μ...
Πριν από 5 μήνες
36 γκολ αυτοί, σέντρα εμείς.:
2€ για το γκαρσόνι.
nice said!
τσοκορέλος
Πού πάνε τα σχόλια που τρώει ο γαμομπλόγκερ ρεεεΕΕΕΕ! Και είχα γράψει ωραίο σεντονάκι. Τώρα βαριέμαι πεινάω νυστάζω και ζεσταίνομαι (όχι με αυτή τη σειρά. Ταυτόχρονα). Και πονάω και το δόντι μου. Γι' αυτό θα γράψω πιο αργοτερότερα, ε;
Γεια σου τσόκο πώς πάνε τα κέφια;
Τσόκο, κάτσε ρε παιδί μου μη μας πάρει πρέφα ο Μπένι και μας φορολογήσει. Γιατί τον Παπαϊωάννου και τις ρυθμίσεις του τις αντέχω, αν όμως πέσει φόρος "αντίο σας κι ευχαριστώ για τα ψάρια".
Μπέρνι, ΚΑΝΟΝΑΣ. Αν γράφουμε κάτι μεγαλύτερο του αειγαμήσου το κάνουμε κόπι πριν πατήσουμε το κουμπί για Δημοσίευση. Στο μεταξύ ακούγοντας ειδήσεις έχω την εντύπωση οτι ένα παλιό ποστ μου περί της ποδοσφαιρικής δεινότητας του Καφέ ήταν προφητικό (και δεν μπορώ να καταλάβω πώς το είχα κάνει, μπας και το ξανακάνω δηλαδή!)
αειγαμήσου. τεστ τεστ φου φου. Εντάξει, πιάνει.
Αφού σου είπα ρε μότορα, πεινάω νυστάζω βαριέμαι ζεσταίνομαι και πονάει ο δόντης μου όλα μαζί και χωρίς σειρά. τι θες τώρα και μου τη βγαίνεις με το κόπι; εδώ κοντεύω να ξεχάσω και τ' όνομά μου, να φανταστείς κάποιος φώναξε προηγουμένως ρε Φανούρηηηη και νόμιζα ότι εννοούσε εμένα και του απάντησα. πολύ ευγενικά όμως, ε;
τσοκορέλο ξαναρωτάω, τι χαμπάρια; Τι; δε διάβασες ακόμα τα σχόλια; Α, καλά..
ο καφές ήτανε σκέτος, λάτε, μακιάτο, άλλο (τι;), δεν ξέρω δεν απαντώ; βρε μπας και σου κάνανε κάνα κόπι που λες κι εσύ και ακούς σε ραδιοφωνική μετάδοση το ποστ σου; για ψάξ' το λιγάκι.
τη μαλακία μού την έκανε ο γούγλης, που πήγα να αποσυνδεδώ για να μπω με ταυτότητα γιουαρέλ (ρε πώς τα λέω η άτιμη) και μου έσβησε όλο το σεντονάκι και ήτανε ωραίο εμπριμέ γαμώτο. τέσπα, θα ξαναδοκιμάσω άλλη ώρα να θυμηθώ τι σοφίες έγραφα γιατί τώρα πεινάω νυστάζω κλπ άντε κυρά μου μας ζάλισες.
τίποτα καλό παίζουν οι σινεμάδες;
Ε, γιατί να μην απαντήσεις στον άνθρωπο -Φανούρη δε σε λένε; (Φανούρης Γουνδουλάκης, πασιχτούρα αλλά τον έπιανε εύκολα η θάλασσα -άσχετο).
Όχι το ποστ με τον Καφέ που δεν ήταν λάτε ήταν Παντελής μου το είχανε κοπιάρει στην Ελευθεροτυπία τότε, αλλά δεν πρόκειται περί αυτού. Θα αναλύσω όταν σιγουρευτώ οτι υπήρξα Προ-φύτης.
Οι σινεμάδες βεβαίως παίζουν τίποτα καλό, στην κυριολεξία.
Εγώ πάλι βρε παιδιά δε μπορώ να γελάσω σαν διαβάζω τη θέση του ΚΚΕ για το νομοσχέδιο(ξέρεις ποιο λέω)κι έτσι....
να είστε καλά που με κάνετε να ξεχνιέμαι.
Σοβαρά Μότορ,το κείμενο σκοράρει άνετα για θέση ανάμεσα στην τριάδα των κορυφαίων σου και μακάρι να το διαβάσουν πολλοί,Ελευθεροτυπίες ή όχι.
Ταπεινή μου γνώμη(και είναι σωστή,χε χε!!)
Ρε συ, για δες εδώ και πες τη γνώμη σου
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=414131#commentForm
σαν ψιλοκαλό μου φαίνεται σε πρώτη φάση. λες να φταίει ο πονόδοντος ή είναι που έχει λιποθυμήσει η καχύποπτη* από την πείνα;
*ως γνωστόν πάσχω από multiple personality disorder
γεια σου κι εσένανε γιώργη!
Τόσπαν, στο φαγωμένο από τον γαμομπλόγκερπουκακοχρονοναχει σχόλιο έγραφα πανωκάτω τα εξήσια:
Άον): Τόσον καιρό που διαβάζω μπλογκ, σχόλια, εφημερίδες ονλάιν και άλλα ευαγή, ήταν η πρώτη φορά που έβλεπα έντεκα στους δέκα να βγάζουν ενωμένοι δυνατοί μια απίστευτη λύσσα/μίσος/εκδικητικότητα/χαιρεκακία/χολή απέναντι στην κίτρινη φυλή. ο δωδέκατος στους δέκα, αυτός δλδ που έπαιρνε το μέρος της, ήτανε ο ίδιος ταρίφας ή συγγενής πρώτου βαθμού ταρίφος. Τυχαίο; Δε νομίζω. Τέτοια σύμπνοια ούτε το σαράντα που πήγαμε να φάμε μπαμπέσικα τον άθλιο εισβολέα. Γουστάρω; Γουστάρω! ντουζ πουάν στο Ραγκούσερμαν κι ας μην το σχολιάσουμε ΤΩΡΑ.
Βούον): τόση μούχλα, μπίχλα, ναφθαλίνη, κνιτιά, ασχετίλα, κομπλεξισμό, χολή, σιχαμάρα, "επιστημονικές" "μελέτες" του χίλια εφτακόσια εικοσιένα για τις βλάβες από την κάνναβη (μπουχαχαχαχαααα) μόνο και μόνο για να χτυπηθεί το ν.σ.της αποποινικοποίησης (να το πω μονολεκτικά και σχηματικά γιατί βαριέμαι να αναλύω), είχα ν' ακούσω από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Νόμιζα πως ο κόσμος είχε προχωρήσει λιγάκι από τότε που νομίζανε οτι η γη είναι επίπεδη (σα να βλέπω κάποιους να κάνουνε double take και να λένε, ¨"Τι; ΔΕΝ είναι επίπεδη;;;")
Γούον): το ανέκδοτο με το σκυλί που έλεγε στον κολλητό του ότι είχε βρει έναν ανώμαλο που για λίγο σάλιο το τάιζε του Αβραάμ και του Ισαάκ τα καλά το ξέρεις; Γιατί δεν το καλοθυμάμαι...
Τέσπα. για να δούμε, θα το φάει κι αυτό ο γμπλγκρ;
Καλώς τον Γιώργο -είσαι καλά φίλε; Ούτε εγώ γελάω πάντως με την ανακοίνωση του ΚΚΕ, ούτε με τα αστεία των ναρκωτικών που χρειαζόμαστε για ν΄αντέξουμε το Πασόκ γελάω, ούτε και με την κουραδοκαχυποψία "γιατί άραγε το έφερε ΤΩΡΑ το νομοσχέδιο!" Γενικώς οι κτηνωδίες με ενοχλούν, δεν με διασκεδάζουν.
Μπέρνι μην ψαρώνεις -τίποτα από όσα λέει δεν θα κάνει ο Βενιζέλος, εγγυημένο αυτό. Όταν τσαμπουκαλευτούν οι εφοριακοί (οι οποίοι προγραμματίζουν απεργία στο επόμενο ραντεβού με το κλιμάκιο της τρόικας) θα κάνει κοκοκό ο αφρατούλης, θα τους εξαιρέσει από το ενιαίο και θα τους σκάσει και τίποτα υπερωριούλες πλασματικές για να του φέρουν έσοδα. Το έχω ξαναδεί.
Μπέρνι περί χαμένουη σχολίου:
Α) Το φοβερό ήταν οτι όλοι βρίζανε τους ταξιτζήδες ΚΑΙ τον Ραγκούση!
Β) Ο κόσμος όντως προχώρησε. Προς τα πίσω.
Γ) Χαχαχαχαχα σωστό. Αλλά το άλλο με τον βάτραχο που άμα του κόψεις τα πόδια κουφαίνεται το ξέρεις;
Καλή μας όρεξη.
Δε με λένε μπερναρντίνα. Φανούρη με λένε
Είμαι ο Φανούρης και είμαι καλά.
Άντε γεια χαρά για την ώρα. πάω σινεμά να ξεχάσω τον πονόδοντο. Για τη νύστα και την πείνα δεν μπορώ να κάνω τίποτα προσώρας. για τη βαρεμάρα ελπίζω να βοηθήσει το έργο. κι αν δεν, σκασίλα μου. θα πάω μετά για βρόμικο.
μουτς.
Αχ, μη μου λες τέτοια για τον αφρατούλη γμτ και χάρηκα.
Αν έχω ένα απωθημένο μίσους για τους ταρίφες έχω εκατόν ένα για τους εφοριακούς. (Ασφαλώς ΔΕΝ χρειάζεται να εξηγήσω γιατί, ε; Αλλά αν χρειάζεται μπορώ. Μετά το έργο όμως, ε;)
Α, ξέχασα, πριν φύγω. για λέγε το άλλο με τον βάτραχο γιατί δεν.
Ορίστε,προφήτης ήσουν που τα έλεγες για τις 'Λιακόπουλος' απόψεις ''θα μας σκλαβώσουν με ναρκωτικά'' ;
Δες εδώ:
http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=8179
το σχόλιο του κυρίου που δηλώνει εκπαιδευτικός.
Στέλνω κι εγώ την ευχή που τους έστειλες αν και η καλοσύνη μου εξαντλείται επικίνδυνα.
Μπέρνι -λέμε στο βάτραχο "πήδα" κι αυτός πηδάει, του κόβουμε το ένα πόδι, του λέμε "πήδα" κι αυτός πηδάει. Του κόβουμε και τα δυο πόδια, του λέμε "πήδα" -τίποτα ο βάτραχος. Άρα;
Γιώργο, για κάτι κυρίους σαν αυτόν που λινκάρεις έχω σκεφτεί οτι πολύ θα ήθελα να ξαναλειτουργήσουν τα ξερονήσια. Λες τέτοιες μαλακίες κύριέ μου; Είσαι τόσο κτηνάρα; Πήγαινε στο ξερονήσι σου να ζήσεις αγκαλιά με τη φύση κι όταν πεθάνεις πέστο μας να περάσουμε να σε θάψουμε.
Ναι, ρε σεις, το είχα διαβάσει από προχτές και ήμουνα έτοιμη να του τα χώσω αλλά μου είχε πιτσιλίσει τόσο πολύ αίμα στον εγκέφαλο που ήξερα ότι θα το έκοβε ο διαχειριστής. (μου έχει κόψει άλλα, πολύ πιο ήπια, ή ίσως βαριέται να τα διαβάσει όλα, ξέρω γω) κι από την άλλη λέω, τέτοια ζώα, που τους έχει καρφωθεί το βλήμα στον εγκέφαλο, ό,τι και να τους πεις δεν καταλαβαίνουν. γιατί και να τους το βγάλεις το βλήμα, που λέει ένας γνωστός, η ζημιά έχει μείνει και είναι ανεπανόρθωτη. (δες το βούον σχόλιό μου παραπάνω και θα καταλάβεις τι και ποιους εννοούσα, γαμώτο)
Εκείνο που με απελπίζει είναι ότι αυτός ο άνθρωπος διαμορφώνει συνειδήσεις μέσω της δουλειάς του. φτου φτου και ξαναφτού.
Α, δες κι αυτό να σπάσεις πλάκα (λέμε τώρα) με κάποιους "εκπαιδευτικούς" . Θ' αρχίσω να νοσταλγώ την αυταρχική αγωγή της ελληνοχριστιανικής μαλακίας, γαμώτο. γιατί μπορεί να μας λέγανε του κόσμου της παπαριές, αλλά ένα επίπεδο το κρατάγανε.
http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=8167
Παρεμπιφτό, καλό το ανέκδοτο. μου θύμισε το άλλο που λέει ότι όταν σου κόβουν τ' αυτιά τυφλώνεσαι, χεχεχε
Μπέρνι στο καινούργιο που μου λίνκαρες έχω μια απορία: εντάξει, οτι οι Εβραίοι είναι πίσω από την παγκόσμια νέα τάξη πραγμάτων είναι γνωστό, μέχρι κι ο Καραμπελιάς το ξέρει. Αλλά οι γύφτοι πού κολλάνε και τους ανακατεύει ο καλλιτέχνης; Αν θυμάμαι καλά η τελευταία συνεργασία Εβραίων -γύφτων ήταν τότε που οι τελευταίοι έφτιαξαν τα καρφιά για να σταυρωθεί ο Χριστός (δεν πουλάγανε τότε καρφιά στο Πράκτικερ, έπρεπε να τα κάνεις παραγγελία). Τι εννοεί λοιπόν ο καλλιτέχνης; Με προβλημάτισε πάρα πολύ!
Αμάν ρε μότορα, συγκρίνει την επιχειρηματική τακτική τους! Αλλά πού να πιάσεις εσύ τέτοιο υψηλό και βαθύ (ναι, ναι, μαζί) αναλυτικό πνεύμα, πτωχέ των πνεύματι!
Τι λε τώρα ρε ποταπή; Η υπόγεια, σκοτεινή, ύπουλη και σατανική τακτική των Εβραίων να συγκριθεί με το "καρεκλάιιις, κομοδινάιιιις" των γύφτων; Μήπως είσαι αναρχική, τροτσκίστρια, ντουρουτική;
Ναι, ρε, όλα αυτά μαζί και καπάκι Ολυμπιακός! Τι νόμιζες; Χα!
(παρεμπιφτό, το έργο χτες ήτανε μάπα. κρίμας που έπαιζε και ο Σπέισι και τονε πάω)
Καριπούζιαααα Πιπόνιααα Διαλιέχτε όλα τα σφάζωωωω
Ο Σπέισι (ο οποίος έχει κάνει τη φοβερή δήλωση όπου παραλληλίζει τους ομοφυλόφυλους με τους αρχαιολόγους) είναι γκαραντί για το ρόλο που παίζει όχι για το έργο. Άλλωστε αν ήθελες Σπέισι ας πήγαινες Επίδαυρο να τον δεις Ριχάρδο. Και το καταπληκτικό που διάβασα οτι ξεστόμισε ηθοποιός μετά το τέλος του Ριχάρδου; "Μα ολόκληρος Σπέισι και Σαμ Μάντες -ήταν τέλος αυτό που αφήσανε; Να παίρνει άλλος το στέμμα του Ριχάρδου; Τι θα σκεφτεί ο κόσμος στις συνθήκες που ζούμε σήμερα στην Ελλάδα; Τι συμπέρασμα θα βγάλει;"
Όπα,η δήλωση για τους αρχαιολόγους με ενδιαφέρει-καθότι η μάνα μου είναι κάτοχος ανάλογου πτυχίου.
Και ο πικραμένος ηθοποιός που έκανε τη δήλωση που διάβασα κι εγώ..μωρέ κάτι ξέρει ο άνθρωπος κι ας λέμε εμείς.
Τώρα παιδιά μου ανάψατε την περιέργεια και σκέφτομαι-αν και όχι Επιδαυρικός-πως να ήταν η παράσταση.
Ο Σπέισι είχε πει κάποτε: "δεν καταλαβαίνω γιατί ασχολούνται τόσοι άνθρωποι με το αν είμαι ομοφυλόφυλος ή όχι -αυτή είναι μια πληροφορία αναλόγου επιπέδου με το να ήμουν αρχαιολόγος ή όχι -θα ασχολιόταν κανένας τότε;" Ή κάπως έτσι.
Από τα ΕΛΑΧΙΣΤΑ που είδα, η παράσταση ήταν Χόλυγουντ -καμιά σχέση με τους κλασσικούς Οξφορδιανούς θιάσους. Πάντως αυτό είναι από τα ελάχιστα έργα του Σέξπιρ που μου αρέσουν γιατί την πλειοψηφία των έργων του τη βαριέμαι.
γεια σου ρε motorcycle boy...
ειναι λιγο απλπουστευμενη (η τελοσπαντων δεν μου καθεται πολυ καλα :D) η θεωρια σου για τα ..κουδουνια μηπως με λιγη περισσοτερη αναπτυξη να ηταν καλυτερα (ας γινει και βιβλιο τι πειραζει,εχεχε) ;
οσο για την αποποινικοποιηση αυτου του ειδος το χιουμορακι δινει και παιρνει στο νετ και να πανε να γαμηθουνε..
συμφωνω μαζι σου.
Βλαχοανάρχα -καλά πατάει η θεώρηση, η απλούστευση είναι οτι μείνανε απέξω τα παράπλευρα (οι λεπτομέρειες που καθορίζουν σε τελική ανάλυση). Αν είναι να το κάνω βιβλίο θα σου χαρίσω ένα αντίτυπο πάντως.
Καλό το χιούμορ στο νετ για την αποποινικοποίηση και μετά πάνε για ποτάκι να υποθέσω; Ρε άστους να γαμηθούν.
Αμάν, τι έκπληξη πρωινιάτικα;! Με γεια το καινούργιο φουστανάκι, μότορα. 'Στάρω!
Ευχαριστώ -μου κάνεις ποδαρικό κιόλας (άρα εσύ θα φταις για ότι συμβεί από εδώ και πέρα).
Ας είναι καλά η Tomboy που επέμενε να το φτιάξει, διαφορετικά δεν υπήρχε περίπτωση να πειράξω το παραμικρό ο άσχετος.
Αναλαμβάνω πλήρως την ευθύνη, χαχα
Εγώ το 'χω πει ότι αυτό το κορίτσι είναι αστέρι. Σιγά μην έβγαζε η δικιά σου χερούκλα τέτοιες ομορφιές. Αλλά πάλι καλά που είχες και την εξυπνάδα να μην κάνεις κόνξες του στυλ τώρα θα με περάσουνε για φλώρο και τα ρέστα...
χιχιχι
Καλά -φλώρος είμαι, αυτό γνωστό τοις πάσι κι ο αγαπημένος μου Έλληνας τζαζίστας είναι ο Φλώρος Φλωρίδης.
Αλλά γκρίνιαξα έτσι κι αλλιώς καθότι είμαι σε ηλικία που εναντιώνομαι στις αλλαγές από θέση.
Γεια στο χέρι της κοπέλας.
Αυτό με τις αλλαγές που λες με προβληματίζει σοβαρά.
Α ναι -δεν το ήξερες; Από μικρός ήμουνα εχθρικός απέναντι σε οποιαδήποτε αλλαγή του περιβάλλοντός μου χώρου, πόσο μάλλον τώρα! Αν δεν είναι οικείος και αυστηρά περιχαρακωμένος ο προσωπικός μου χώρος δεν μπορώ να λειτουργήσω εύκολα.
Δεν ξέρω τι θα έλεγε ένας ψυχολόγος περί αυτού (ψέμματα -ξέρω) αλλά είμαι σίγουρος για το τι θα έλεγε κάποιος άλλος που η άποψή του μετράει περισσότερο για μένα, χεχεχεχε.
Πόσο σε νιώθω να ήξερες....
αυτό μου σέρνουν όλοι από μικρό παιδάκι.Ότι 'αν γκρεμιστεί το μοναδικό σου καταφύγιο που θα πας εσύ;'.
Μήπως να συγκρίναμε την άποψη του Ψ με του Ν.Ν.πάνω στο θέμα έτσι από περιέργεια;
Ναι -αμέ! Η Ευριδίκη που τελικά αρνείται να φύγει από το σπίτι της, η Βίκυ Χάρις στο Ζέρο Γίαρς που αν και τελειώνει η ποινή της επιστρέφει στο σπίτι των υπόλοιπων κοριτσιών και τα ρεμάλια της Γλυκιάς Συμμορίας που αρνούνται να εγκαταλείψουν το σπίτι όταν σκουραίνουν τα πράγματα -όλοι αυτοί από τη μια μεριά.
Κι από την άλλη ο δόκτωρ ο οποίος με περισπούδαστο ύφος θα διαγνώσει: "διαταραγμένες προσωπικότητες, με κατάλοιπα νοσηρής παιδικότητας, άρνηση αποδοχής της πραγματικότητας και ψυχωσικές τάσεις" Ε, στο καπάκι πλακώνει η Ριτα ως Νιμπελούγκεν, πλησιάζει τον δόκτωρα από πίσω, του λέει συνωμοτικά "εγώ, εσένα θα σε φάω" -η συνέχεια γνωστή νομίζω.
Υ.Γ.: Δεν υπάρχει πρόβλημα αν γκρεμιστεί το καταφύγιο γιατί τελικά σπίτι είναι εκεί που μπορούμε να περιχαρακώσουμε τον χώρο μας -δίνω και μουσική βιβλιογραφία: a house with no door Peter Hammill
Υπέροχοι στίχοι φίλε.
Τώρα βέβαια το θέμα του ποστ πάει περίπατο,αλλά γιατί μου έρχονται συνέχεια στο νου ο Αργύρης και η Μαρίνα στον κήπο διαβάζοντας αυτά τα λόγια;
Και συγκεκριμένα ο Αργύρης με την απελπισία του όταν λέει "από αλήθεια,από έρωτα...τίποτα,ΤΙΠΟΤΑ,ΤΙΠΟΤΑ!!!".
Τι λέει ο στιχουργός;
'Δεν σε ξέρω,εσύ λες ότι με ξέρεις,μπορεί να είναι κι έτσι' και αρνείται τις εύκολες θεραπείες μολονότι αποζητά βοήθεια.
Λοιπόν, σε μένα άρεσε/ει ακόμα το παλιότερο...
Ήταν πιο συμαζεμμένο-τακτοποιημένο ή μπορεί και να το
είχα συνηθίσει. Αυτό μου φαίνεται πιό γκλάμορους
(δεν κράζω, έτσι;)
Το κολάζ με τις φωτογραφίες ήταν το πρώτο που κοίταξα
μόλις μπήκα και είδα τις αλλαγές, ναι, τις γουστάρω ¡¡¡¡¡
με γειά λοιπόν....
Διάλογος:
Τύπος λίγο κοντός, γενειάδα, μαλλί μακρύ, βερμούδα
κι εγώ, ξέρεις, ψιλοκυριλέ, τζηνάκι, τισέρτ, σανδάλι
και παίζω μουσική, προχθές (μη ρωτήσεις τι μουσική)
Ο τύπος, ονόματι Μπάμπης -στ' αλήθεια...
Πλησιάζει...
-Τι θα μου βάλεις ν' ακούσω να γουστάρω;
-Προτείνω να γουστάρεις με ότι παίζω..
-Έλβις, έχεις;
-Σιχαίνομαι τον Έλβις
-Μάρλευ;
-Έχω αλλά δεν παίζω, πρώτον δε μ' αρέσει και 2ον δεν
έχει να μου πει κάτι ο Μάρλεϋ πλέον...
-Γκραουντέσιον, έχεις;
-Έχω...
-Το Praising το έχεις;
-Ναι...
-Θα το βάλεις; Να γουστάρουμε;
-Εγώ μπορεί να το βάλω, εσύ θα το καταλάβεις;
-....
- Και να σου πω -συνεχίζω- ξέρεις ότι αυτό που κάνεις
είναι ασέβεια, έτσι;
-Ποιό;
-Που ζητάς τραγούδια και με ζαλίζεις..
-Ναι, το ξέρω...
-Ωραία, θα βάλω όλα όσα ζήτησες μετά από αυτό που παίζει...
––––––––
-Έχεις από πρότιτζι το Όουμεν;
search στο spotlight, σκάει το Omen, το βλέπει..
-Αααα, το έχεις...!!!!
Δεξί κλικ, move to trash...
-Λυπάμαι, δεν το έχω πιά...
ευτυχώς αύριο δουλεύω μπάρα !!!!
miliokas aka skylos_mayros
Γιώργο, είδες που όλα συνδέονται;
Μιλιόκα, είπαμε να γίνουμε γκλάμουρ για να πάμε κόντρα στο πνεύμα των καιρών (πώς τα λέω ο πούστης!)
Ο σωστός ντιτζέης ξεφορτώνεται τους Μπάμπηδες με δύο τρόπους:
1. "Θα το βάλω μετά από αυτά που παίζω".
2. "Επειδή σε κατάλαβα τι μουσική ακούς θα σου βάλω κάτι κομμάτια να γουστάρεις".
Μπορείς βέβαια, πάντα, όταν σου ζητάνε Έλβις να βάζεις Έλβις Κοστέλο -είναι κι αυτό κάτι...
Ωραία περνάς πάντως!
Δημοσίευση σχολίου
Άσε κάτι για το γκαρσόνι ρε!