Αυτό είναι ένα κείμενο που έγραψα για το Wild Thing:
Αυτό είναι το 20ο άλμπουμ του Nick Cave με
τα, κατά καιρούς, σχήματα που έχει δημιουργήσει (Boys Next Door, Birthday Party, Bad Seeds, Grinderman) και κάνει μπαμ από
χιλιόμετρα οτι ο Αρχηγός (για μας,
τους κολλημένους μαζί του) είναι ερωτευμένος. Μόνο που ο έρωτας εκφράζεται
διαφορετικά με το πέρασμα των χρόνων. Εκεί που κάποτε ο Αρχηγός ούρλιαζε From her to Eternity ή αγχωνόταν περί Do you love me? σήμερα ρομαντσάρει με Wide lovely eyes και Mermaids. Μεγαλώνουμε και
μαλακώνουμε, θα πεις…
Αγόρασα την Limited Edition όπου
περιλαμβάνεται κι ένα dvd
(εκτός του cd), την
προτείνω ανεπιφύλακτα σε όποιον θέλει να αποκτήσει αυτό το άλμπουμ. Γιατί στο dvd υπάρχουν
δυο κλιπάκια τραγουδιών-ποιημάτων του Cave τα οποία είναι συγκλονιστικά. Το Needle boy, μια
σύντομη απολογία για τον τρόπο ζωής που επέλεξε ο Αρχηγός (και για τον οποίο
δεν έχει καθόλου μετανιώσει). «Στο γύρισμα του αιώνα έκανα πολλά πράγματα για
να προστατεύσω τον εαυτό μου/ έγινα ένα Αγόρι της Βελόνας κι έκρυψα τον εαυτό
μου στο ντουλάπι/ έγινα Άνθρωπος των Χρημάτων κι έκρυψα τον εαυτό μου κάτω από
το στρώμα», έτσι αρχίζει αυτή η συνταρακτική εξομολόγηση και δεν συνεχίζω
παρακάτω για να μην χαλάσω την έκπληξη. Δεύτερο κλιπάκι το Lightning Bolts, ένα κομμάτι αυτοκριτικής για
την απουσία του καλλιτέχνη από το κοινωνικό γίγνεσθαι που κάνει ολόκληρο το «The Wall» και το Street Fighting Man να ακούγονται σαν φτηνές δικαιολογίες! «Δυο αστραπές
παραδόθηκαν κατευθείαν στο δωμάτιό μου/ ήταν δώρα από το Δία/ τις φύλαξα σ΄ένα
μπαούλο από πεύκο/ οι άνθρωποι ρωτάνε πώς είμαι/ λέω, είμαι εντάξει. Είμαι
καλά./ … Στην Αθήνα όλοι οι νέοι κλαίνε από τα δακρυγόνα/ Εγώ είμαι δίπλα στην
πισίνα του ξενοδοχείου και κάνω ηλιοθεραπεία/ οι άνθρωποι έρχονται και με
ρωτάνε ποιος είμαι/ λέω, αν δεν ξέρεις μη ρωτάς/ ο Δίας γελάει/ αλλά είναι από
τα δακρυγόνα». Τα δυο αυτά κομμάτια έχουν μια λιτή μουσική επένδυση, όση
ακριβώς χρειάζεται ο Αρχηγός για να απαγγείλει. Και για να αποδείξει οτι
συγκαταλέγεται στους μεγαλύτερους ποιητές της ροκ, δίπλα στον Leonard Cohen, τον Bob Dylan και τον Peter Hammill.
Μαζεύω το σαγόνι μου από το πάτωμα, βάζω ν΄ακούσω το cd. Πρώτο κομμάτι το We no who u r, μια σαχλαμαρίτσα που
επιβεβαιώνει τους φόβους μου οτι ο Αρχηγός ξανακύλησε στη βαρεμάρα του «Boatman’s Call». Απορώ γιατί διάλεξε
αυτό το κομμάτι σαν πρώτη κυκλοφορία του άλμπουμ! Και επανέρχονται τα άγχη του
κολλημένου οπαδού! Βλέπεις, πρώτη φορά ο Αρχηγός γυρίζει πίσω σε προηγούμενο
μουσικό σχήμα, «εγκαταλείποντας» τους Grinderman για τους Bad Seeds! Κι όπως έχω δει στο
τελευταίο άλμπουμ των Grinderman,
η απουσία του Mick Harvey είναι καταλυτική! Άσε που ο συνεχώς αναβαθμιζόμενος ρόλος
του Warren Ellis με προδιαθέτει για τα χειρότερα! Και σα να μην ήταν αυτά
αρκετά, ανακαλύπτω οτι ηχογράφησαν το άλμπουμ στη Γαλλία κι ως γνωστόν, μόνο
χλίδες προκύπτουν στη Γαλλία.
Δεύτερο κομμάτι το Wide lovely eyes και οι
φόβοι μου γίνονται εφιάλτες. Βρίσκομαι να μουρμουρίζω: εντάξει ρε Αρχηγέ κι εμείς αγαπήσαμε αλλά δε γίναμε τόσο σιροπάτοι!
Με τον ουρανίσκο ταγκιασμένο περιμένω το τρίτο κομμάτι,
το Water’s Edge που φέρνει κάπως την καρδιά μου
στη θέση της. Επιτέλους ο γνωστός Cave, με στίχους νυστέρια, τραγουδάει την μετεξέλιξη του Weeping Song,
περιγράφοντας όμως μια πιο γήινη (παραθεριστική, ας όψεται η βρωμο-Γαλλία)
κατάσταση.
Ακολουθεί το Jubillee Street και καταλαβαίνω γιατί επέλεξε
ο Αρχηγός να το κυκλοφορήσει σαν δεύτερο σινγκλ. Επειδή αυτό το κομμάτι θα
ξένιζε αν έβγαινε αμέσως μετά το ξαντέριασμα των Grinderman, του χρειαζόταν ένα
«σκαλοπάτι», μια εισαγωγή για να αναδειχτεί η πραγματική του ωριμότητα. Μιλάει
για ένα κορίτσι «που έχει ιστορία αλλά όχι παρελθόν» και είναι απλώς αριστουργηματικό
από κάθε άποψη.
Πάνω που λες οτι ίσιωσε η βάρκα, έρχεται το Mermaids να σε γεμίσει απόνερα!
Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλη σαχλαμάρα του άλμπουμ, ρε τι τραβάμε με τους
γεροντοέρωτες του Αρχηγού!
Κι ενώ τρέχεις να πλύνεις τα δόντια σου για να φύγει το
σιρόπι, ξεκινάει το We real cool και σε κοπανάει δυνατότερα από τον Μάικ Τάισον (στα νιάτα
του). Ένας ελεγειακός αποχαιρετισμός στην πρώην, που φέρνει στο μυαλό το Alice του Peter Hammill. «Ποιος σου αγόραζε
ρούχα και καινούργια παπούτσια/ κι έγραψε για σένα ένα βιβλίο που ποτέ δεν
διάβασες;/ …ποιον έλεγες ‘καλό ποιμένα’/ όταν μάζευε τα παιδιά για να φάνε/
ποιος ήταν;/ Λοιπόν ξέρεις, είμαστε εντάξει/ κι ελπίζω να το ακούσεις αυτό». Το
καλύτερο, κατά τη γνώμη μου, κομμάτι του άλμπουμ, ένα ώριμο γρονθοκόπημα με
στραβό χαμόγελο.
Το Finishing Jubilee Street που ακολουθεί, χαρακτηρίζεται από το ισοπεδωτικό μπάσο του
τεράστιου Barry Adamson
(μας είχε λείψει και μακάρι να ήρθε για να μείνει!)
Στη συνέχεια, ακόμα ένα στιχουργικό μεγαλούργημα, το Higgs boson blues (νάτο και το μποζόνιο του Higgs, μελετάει ο Αρχηγός
όταν δεν κάνει κόρτε!) Ένα κομμάτι που παραπέμπει στο παλιότερο Till the End of the World, με τη διήγηση μιας
περιπλάνησης στα όρια του ασυνείδητου. «Δεν θυμάμαι τίποτα απολύτως/ μια γραμμή
από φλεγόμενα δέντρα οι δρόμοι/ δεν θυμάμαι τίποτα απολύτως/ αλλά οδηγούσα το
αυτοκίνητό μου στο δρόμο για Γενεύη», κάπως έτσι αρχίζει η κατάδυση που περνάει
μέσα από μοτέλ των Εθνικών οδών, κιθαρίστες που παίζουν μπλουζ και ανοιχτούς
δέκτες τηλεοράσεων που παίζουν Hannah Montana
(το έχω δει το επεισόδιο της συγκεκριμένης παιδικής σειράς στο οποίο
αναφέρεται, ας είναι καλά η κόρη μου!)
Το άλμπουμ κλείνει με το Push the sky away, ένα
απλό κομμάτι (με καταπληκτικό τίτλο) περί του ροκ εν ρολ και όχι μόνο. «Κι αν νιώθεις/
ότι έχεις όλα όσα ήθελες/ αν έχεις τα πάντα/ και δεν θέλεις τίποτα άλλο/ πρέπει
απλά/ να συνεχίσεις να σπρώχνεις/ να κουνάς τον ουρανό». Δεν ξέρω αν ο Αρχηγός
το κάνει επίτηδες, αλλά το συγκεκριμένο κομμάτι μοιάζει να έρχεται σαν απάντηση
στον κλασσικό στίχο του Jimi Hendrix
« ‘scuse me while I kiss the sky»,
φαίνεται σαν ξεκάθαρη post punk απάντηση στη χίπικη αποστασιοποίηση.
Αυτό το άλμπουμ είναι στην πραγματικότητα δίσκος, το
βλέπεις από τη διάρκειά του και τον αριθμό κομματιών. Και, εντάξει, δεν είναι
το καλύτερο του Nick Cave
(ούτε καν μέσα στα 5 καλύτερα).
Οι ρομαντικές ψυχές θα το λατρέψουν, όσοι έμαθαν τον
Αρχηγό από το «Boatman’s Call» θα ξανανιώσουν οικεία
(ειδικά μετά την αλητεία των Grinderman).
Ο Cave
θα πουλήσει μπόλικα αντίτυπα και πολλοί αναπτήρες θα ανάψουν στις
επόμενες συναυλίες του. Αλλά για μας που έχουμε ξεμείνει στα χρόνια της
απόγνωσης και περιμένουμε να τον ξαναδούμε στη σκηνή σαν μετενσάρκωση του
Ρόμπερτ Μίτσαμ από τη «Νύχτα του Κυνηγού» θα υπάρχει αυτό το ανικανοποίητο.
Μαζί με την προτροπή που θα χαθεί με τον αέρα: «Αρχηγέ, διώξε το σαχλαμάρα τον Ellis, παρακάλα τον Harvey να
επιστρέψει, πάρε κι έναν κιθαρίστα που να κόβει λαρύγγια σαν τον Ed Kuepper κι
άσε πίσω τις γυναίκες. Είναι ώρα να ξαναφύγουμε».
Υ.Γ.: Το άλμπουμ κυκλοφορεί σε Super Deluxe Box Set το
οποίο περιλαμβάνει, cd,
dvd, βινύλιο,
βιβλιαράκι 120 σελίδων, υπογεγραμμένο πιστοποιητικό αυθεντικότητας και
σημειώσεις, όλα αυτά στην τιμή των 90 λιρών. Κυκλοφορεί επίσης και σε απλό cd αλλά
και στη Limited Edition την οποία προανέφερα και προτείνω ανεπιφύλακτα.
20 γκολ αυτοί, σέντρα εμείς.:
ΚΑΙ δεν έρχεται ελλάδα, ΚΑΙ τον χάνω γιά μία μέρα στο Σύδνεϋ... πουτάνα τύχη!
Μάλλον δεν χάνεις (και δεν χάνουμε) και πολλά πάντως. Είδα τη συναυλία του με χορωδίες παιδιών -χέστα.
είμανε που είμανε, με απόκαμες και 'συ κι ο αρχηγός σου... όχι πια στους έρωτες, ρίξε μας μια γρήγορη να πάμε μπαμ και κάτω. γιατί να βασανίζουμε και τους συνανθρώπους μας;
Το "μια γρήγορη" τι σχέση έχει με το "ένα στα γρήγορα"; Μήπως πρόκειται για απλή συνωνυμία;
Στα αγοράκια ρε συ δεν αρέσει το σαντιμεντάλ, προτιμούν πιο γκάου καταστάσεις (τι σχέση έχει το γκάου με το γκέι; απλή συνωνυμία;)
Άσε που, στην προκειμένη περίπτωση, έχω κάτι ενδείξεις οτι όλα αυτά τα γράφει ο Αρχηγός για τη γυναίκα του και έχω αγανακτήσει -ρε στη γυναίκα σου κάνεις καμάκι; Τι ανωμαλία κι αυτή; Σε λίγο δηλαδή θα τα φτιάξεις μαζί της και θα κερατώνεις τη γυναίκα σου με τη γυναίκα σου, σαν θεατρικό του Πίντερ!
"Αρχηγέ, διώξε το σαχλαμάρα τον Ellis"
ας τον κρατησει μοno στον παλιο του ρολο.
o mick δεν ξαναγυρναει
στο λαιβ στο λοςαντζελες εγινε της παλαβης οταν εδιωξε τα πιτσιρικια. εχω την αισθηση οτι ξαναγυριζει συναυλιακα στις παλιες καλες μερες γιατι στο εγχρωμο μερος της συναυλιας δεν επαιξε κανενα οχι καινουριο αλλα ουτε κανα προσφατο. και παραειχαν ολοι κεφι.
το αισχος των τελευταιων grinderman μας τελειωσε
απλα θα εχουμε την ατυχια να ακουμε και 6-7 πατατες απο τα καινουρια, που εχω την σιγουρια οτι ειναι ο πρωτος και ο καλυτερος που ξερει οτι δεν ειναι ανταξια των υπολοιπων του σετλιστ αλλα τι να κανει;. πρεπει να προωθησει για να πουλησει.
τωρα να μου πεις "που θα τον βρουμε, να τον δουμε;;;;" , "ποτε δεν ξερεις" λεω εγω "ποτε δεν ξερεις με τον τυπο!!!!"
marquee de mud
Καλώς το παιδί! Πήρα τα χαιρετίσματά σου από τη Λοβιτούρα -πολύ χάρηκα που δουλέψατε μαζί!
Για τον Έλις, δεν ψήνομαι οτι μπορεί να αρκεστεί στον παλιό του ρόλο -είναι βρωμοχίπης και Ψαραντώνης (ξέρω οτι σου αρέσει, αλλά δεν πάει να πει οτι κολλάει κιόλας με τον Κέιβ!) Και την πορεία από Χάουαρντ σε Μπλίξα και τελικά σε Έλις εγώ την βλέπω ως κατάντια (κι ας ήταν ψιλοκουλός ο Μπλίξας).
Το είδα το λάιβ που λες -το ασπρόμαυρο μέρος το πέρασα στα γρήγορα, πήγα στο έγχρωμο, έφερα και την κόρη μου που είχε νυστάξει με τα προηγούμενα και της λέω: "Εδώ θα δεις Κέιβ!" Ε, σκατά φίλε μου -πιο υποτονική εκτέλεση του Ρεντ Ράιτ Χαντ δεν νομίζω οτι έχει ξανακάνει, ούτε καν σε πρόβες. Εντάξει, χάρηκε ο κόσμος αλλά από τους δικούς μας ανθρώπους έχουμε απαιτήσεις! Ρεζίλι μ΄έκανε στη μικρή ο Αρχηγός -δεν είναι σωστά αυτά τα πράγματα!
Οι τελευταίοι Γκράιντερμαν δεν ήταν κακοί -απλώς ήταν λειψοί. Και μετά την πρώτη τους δισκάρα, είχαμε απαιτήσεις!
Καλά έκανε και τον έβγαλε αυτόν τον τελευταίο δίσκο ο Κέιβ, έχει κι ένα κοινό από ψευτοκουλτουριάρες γκομενίτσες να θρέψει (αυτές που τον γνώρισαν με τον Βαρκάρη, έχω και παραδείγματα αλλά δεν θέλω να θίξω απούσες) έχει και 3 τραγουδάρες εκεί μέσα, έχει και τα μελοποιημένα ποιήματα του ντιβιντί που γαμάνε, εγώ τα λεφτά μου δεν τα έκλαψα. Αλλά τέλος πάντων, καλά θα κάνει να συνέλθει κάποια στιγμή γιατί αλλιώτικα τον βλέπω στο Ρόαγιαλ Άλμπερτ Χολ με την Συμφωνική και στο Μέγαρο Μουσικής με την Ορχήστρα των Χρωμάτων. Κι αν πάει έτσι δεν το βλέπω να τον ξαναβλέπω -μου την έκανε μία με το Τέρας Βάιμπ (δεν πήγα -αυτό μού έλειπε!) αν μου την κάνει κι άλλη δεν θα το αντέξω.
Υ.Γ.: Ο Μικ είναι ο πραγματικός Μπαντ Σιντ, όλοι οι υπόλοιποι είναι περαστικοί. Να κόψει τον κώλο του να τον ξαναφέρει πίσω -αλλιώς ας το πει το συγκρότημα "οι Σταχομαζώχτρες" ξέρω 'γω...
Ρεσε, ΄ντάξ', καλός, χρυσός ο Μικ, αλλά... περαστικός ο Βλίχας; Ο Κιντ Κόνγκο; Ο Άνταμσον; Μην τρελλαθούμε κιόλα.
Υ.Γ.: μετά το Γκουντ Σον και τη συναυλία στο Λυκαβηττό ο κυρ-Νικ μ' έχασε οριστικά. Τι τροβαδούρος και τέτοια, ωρέ;;;; Δώμου τρία Μέρσι Σιτ και σου καίω εκατό Χένρι'ς Ντρημ. ;-Ρ
Καλά ο Κιντ Κόνγκο κι ο Άνταμσον ήταν εντελώς περαστικοί -άσχετα αν πολύ θα θέλαμε να μείνουν για πάντα. Αλλά κι ο Μπλίξας, εντάξει, μην τρελαθούμε. Περαστικός που την έκανε αρμένικη τη βίζιτα -θα ξεχάσω εγώ που χωριζόμασταν σε κάθε συναυλία και στέλναμε απόσπασμα αριστερά να αποθεώνει τον Μπλίξα μην τον πιάσουν πάλι τα ναρκισιστικά του όπως τότε στο ΗΙΜΑ και μάς γαμήσει τη συναυλία;
Το Χενρι'ς Νριμ γαμούσε, όπως γάμησε και το διπλό με τον Ορφέα και το πρώτο Γκράιντερμαν. Μην είμαστε και ισοπεδωτικοί!
Κι ο Warren Ellis γαμεί... (ψιθυριστά και την έκανα ήδη)
κώστας
Γαμεί και με με τους Τρεις Βρωμιάρηδες ήταν πολύ ωραίος. Αλλά με τον Αρχηγό δεν κολλάει το στυλ του. Για να καταλάβεις, κάποια από τις φορές που είχαν έρθει Ελλάδα ο Έλις έψαχνε να γνωρίσει την Αρλέτα γιατί είχε πάθει σοκ από το "Μια φορά θυμάμαι μ΄αγαπούσες". Ε, κολλάει αυτό το στυλ με τον Αρχηγό; Δεν κολλάει.
Μα γι αυτό κολλάει - τουλάχιστο στο μυαλό το δικό μου. Είναι που μ΄ αρέσει αυτό της Αρλέτας. Την διασκευή του Ελις θα την έχεις ακούσει φαντάζομαι.
http://www.youtube.com/watch?v=YjQOy7NNndU
K.
Δεν ξέρω -στο δικό μου μυαλό δεν κολλάει. Άλλο η θλίψη και η φθίση του Καρυωτάκη κι άλλο το "ξύπνησα γεμάτος θυμό κι οργή και ένας πούστης έτριβε τον πούτσο του στη μούρη μου και με έδειχνε με μια οδοντογλυφίδα". Σ΄αυτόν τον καμβά ο Έλις πες μου τι ρόλο βαράει!
Χα! Ο καμβάς μου είναι patchwork. Ισως αυτό να συμβαίνει και στον Ελις...
Ασχετο - διάβασες τον Κάιν στο τβχσ;
Κ.
Δεν ξέρω -μάλλον εγώ μοιάζω με την κόρη μου και δεν μπορώ ν' ανακατεύω εύκολα γεύσεις, τέλος πάντων.
Το κείμενο του Κάινπου είδες στο τβχσ (το οποίο το έστειλε σε όλη λίστα των γνωστών του, όπως πάντα) το έχω σηκώσει στους "Ανθρώπους από Καλαμπόκι" εδώ και κάτι μέρες. Όσο κι αν κάποια σημεία του δεν μου αρέσουν δεν μπορώ παρά να παραδεχτώ οτι έχει δίκιο.
Α, κι εγώ στην ηλικία της κόρης σου δεν ανακάτευα γεύσεις. Μετά όμως και Hammill και Cave. Και Pink Floyd και Sonic Youth.
Κοίταξε τώρα πως θα τα συνδέσω. Τα σημεία που δεν σ'αρέσουν στο κείμενο του Κάιν μήπως είναι επειδή θεωρείς ότι ανακατεύει γεύσεις? Αλλά, όπως και να'χει έχει δίκιο στην ουσία, πάω να το ξαναδιαβάσω.
Κ.
Είδες όμως πώς τα έβαλες κι εσύ; Χάμιλ και Κέιβ (που τους λατρεύω) και Φλόυντ με Γιούθ (που δεν τους αντέχω), χαχαχαχαχα.
Όχι -τα σημεία που δεν μου αρέσουν στο κείμενο του Κάιν είναι αυτά που αντιπαρατίθενται στον χουλιγκανισμό μου, βλέπεις δεν έχω ακόμα την ωριμότητα να λέω "είναι κακό να καίτε τον Γεωργιάδη". Αλλά έχω προφανώς άδικο -αυτό το καταλαβαίνω.
Οκ, αν πρέπει να είμαι ειλικρινής και εμένα με γοητεύει ένα "δρώμενο" στου Γεωργιάδη, απλά έχω καταλάβει εδώ και πολλά χρόνια ότι εγώ προσωπικά δε θα μπορούσα να το κάνω
Επίτηδες τα έβαλα τα πρώτα αφού ξέρω ότι γουστάρεις, κατά τα λοιπά ήμουν σίγουρος για την αποστροφή σου στους Floyd, χεχε.
να ρίξω και μιά καληνύχτα...
Μωρέ τι να λέμε τώρα κι εγώ "καλά να πάθει" έλεγα κάθε φορά. Αλλά πέρα από το γεγονός οτι κάψανε βιβλία (και ξέρουμε ποιοι, ιστορικά, καίνε βιβλία) ήταν και το οτι ο Άδωνης είχε κανονιστεί με τις ασφάλειες και κάθε φωτιά τον έκανε πλουσιότερο. Δηλαδή 2 στα 2 -το απόλυτο φιάσκο.
Καληνύχτα -καλημέρα για μένα και να 'σαι καλά.
Ουτε κουβεντα για το εξωφυλλο. Αισχος.
Επειδής είναι η γυναίκα του ρε γιατρέ -όλα κι όλα, εγώ στα οικογενειακά του καθενού δεν παρεμβαίνω! Μη μου ζητάει και τίποτα ρέστα ο Αρχηγός για τα δίδυμα με τέτοια κρίση!
Δημοσίευση σχολίου
Άσε κάτι για το γκαρσόνι ρε!