«Ένα αριστερό εξτρέμ μας λείπει και δεν θα παιζόμαστε φέτος», είπε ο Γυαλάκιας τινάζοντας τη στάχτη του τσιγάρου του πέρα από τα κάγκελα του μπαλκονιού.
«Τι να το κάνετε το εξτρέμ; Έχετε τον επόπτη γραμμών σε κάθε αγώνα», κορόιδεψε ο Σίλβερ.
«Οι επόπτες δεν σεντράρουν», απάντησε ο Γυαλάκιας.
«Εντάξει, πάρτε και τον διαιτητή να σας δίνει πέτσινα πέναλτι και καθαρίσατε», είπε ο Σίλβερ.
Ο Γυαλάκιας φόλα γαύρος κι ο Σίλβερ βάζελος, η κουβέντα περί ποδοσφαίρου λοιπόν ήταν μια κάποια λύση για τη βαρεμάρα του απογευματινού καφέ στο μπαλκόνι του Σίλβερ. Τουλάχιστον μέχρι να ξαναβγεί η γκόμενα της απέναντι πολυκατοικίας για άπλωμα εσωρούχων. Τον Σίλβερ βασικά τον λέγανε Ασημάκη και ήταν κατίμαυρος σα Βεδουίνος, αλλά η παρέα τού είχε κολλήσει το σχετικό παρατσούκλι μάλλον λόγω συνδυασμού βαφτιστικού ονόματος και χρώματος οφθαλμών –γαλαζοπράσινο. Ήταν και φιλότιμο παιδί ο Σίλβερ, έβαζε πάντα πλάτη στις δύσκολες δουλειές και φώναζε τότε η παρέα «χάι γιό Σίλβερ!» σε στυλ Λόουν Ρέιντζερ. Τον Γυαλάκια τον λέγανε έτσι επειδή ήταν γυαλάκιας –προφανώς.
«Έχει πάντως καταντήσει αηδία η κουβέντα περί διαιτησίας», διαπίστωσε ο Γυαλάκιας.
«Ε, σταματήστε να στήνετε διαιτητές τότε», πρότεινε ο Σίλβερ.
«Κάτσε ρε φίλε –θες να πεις οτι δεν είμαστε καλύτερη ομάδα από σας; Αυτό θες να πεις δηλαδή;» εκνευρίστηκε ο Γυαλάκιας.
«Γιατί είσαστε καλύτεροι; Επειδή παίρνετε τα σικέ πρωταθλήματα στην Ελλάδα; Στην Ευρώπη εμάς μας βγάζουν το καπέλο κι εσάς σας έχουν για να γελάνε», είπε με σοβαρό ύφος ο Σίλβερ.
«Ε, τώρα είσαι μαλάκας! Γέλαγε μαζί μας η Βέρντερ που τη γαμήσαμε μέσα-έξω;» κόρωσε ο Γυαλάκιας.
«Σιγά τ΄αυγά!» ξεφύσησε ο Σίλβερ, βγάζοντας καπνό μέχρι κι απ΄τα αυτιά του. «Τη Βέρντερ κι εμείς για πλάκα την είχαμε».
«Ναι, αλλά τη Ρεάλ;» επέμεινε ο Γυαλάκιας.
«Τι τη Ρεάλ;» απόρησε ο Σίλβερ.
«Δεν την ξεσκίσαμε μέσα στο Μπερναμπέου;»
«Εσείς;» κορόιδεψε ο Σίλβερ.
«Εμείς!» ζούληξε νευρικά το τσιγάρο του στο τασάκι ο Γυαλάκιας.
«4-2 δε χάσατε;» ρώτησε δήθεν αθώα ο Σίλβερ.
«Χάσαμε ναι. Αλλά τους ξεσκίσαμε –με 10 παίκτες παίζαμε και τους είχαμε ισοπαλία μέχρι το 80φεύγα!»
«Αλλά στο τέλος χάσατε 4-2!» επέμεινε ο Σίλβερ.
«Ε, τι σημασία έχει αυτό;» αγανάκτησε ο Γυαλάκιας.
«Έλα ντε!» γέλασε ο Σίλβερ. «Τι σημασία έχει μια ακόμα τεσσάρα για σας! Συνηθισμένοι είσαστε άλλωστε!»
«Κάτσε ρε φίλε, να το πάμε αλλιώς επειδή θα τρελαθούμε εδώ πέρα!» άναψε κολλητά το τσιγάρο του από τη γόπα του προηγούμενου ο φουντωμένος Γυαλάκιας. «Ας πάρουμε την Ελληνική Ιστορία».
«Τι δουλειά έχει η Ελληνική Ιστορία με τις τεσσάρες σας στην Ευρώπη;» απόρησε ο Σίλβερ.
«Έχει –όλα έχουν», είπε ο Γυαλάκιας. «Πάρε ας πούμε τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο».
«Ωχ Παναγία μου!» αναστέναξε ο Σίλβερ.
«Λοιπόν, σε ρωτάω. Γιατί γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου;» απαίτησε να μάθει ο Γυαλάκιας.
«Επειδή ξεκωλιάσαμε τους Ιταλούς και κρατήσαμε στα οχυρά τους Γερμανούς», απάντησε ο Σίλβερ.
«Ναι αλλά χάσαμε!» πανηγύρισε ο Γυαλάκιας.
«Τι μαλακίες μου λες τώρα;» απηύδησε ο Σίλβερ.
«Λέω οτι όσο ξεσκίσαμε τις Δυνάμεις του Άξονα στον Βου Παγκόσμιο, άλλο τόσο ξέσκισε κι ο Θρύλος τη Ρεάλ. Διάλεξε λοιπόν. Ή ο Θρύλος έχει ξεφτιλίσει τις μισές ποδοσφαιρικές υπερδυνάμεις στην Ευρώπη ή έχουμε, σαν έθνος, πάνω από 2000 χρόνια να ρεφάρουμε σε πόλεμο», είπε ο Γυαλάκιας.
«Καλά τώρα! Συγκρίνεις ανόμοια και βγάζεις ότι θες!» αγανάκτησε ο Σίλβερ.
«Γιατί;» του χώθηκε ο Γυαλάκιας. «Δεν μας πήραν τα σώβρακα οι Γερμανοί στα οχυρά;»
«Όχι ρε φίλε δεν μας τα πήραν! Γι΄αυτό άλλωστε όταν βγήκαν οι δικοί μας στάθηκε προσοχή και τους χαιρέτησε ο επικεφαλής των Γερμανών!» άρχισε να τα παίρνει με τη σειρά του ο Σίλβερ.
«Ναι ε;» ειρωνεύτηκε ο Γυαλάκιας. «Κι ο Ραούλ έτρεξε να σφίξει το χέρι του Νικοπολίδη, αλλά το γκολάκι του το είχε κολλήσει πριν. Τι να το κάνω λοιπόν; Ας μην μας έβαζε γκολ το κωλόπαιδο κι ας έβριζε μετά τις μανάδες και τις αδερφές ακόμα και των αναπληρωματικών!»
«Α, μάλιστα! Τώρα δηλαδή σε καίει το αποτέλεσμα!» ψευτοθαύμασε ο Σίλβερ.
«Εμένα δε με καίει τίποτα. Εσύ είπες προηγουμένως οτι το σκορ μετράει και όχι το αν παίξαμε καλά. Αν μετράει λοιπόν το σκορ, μας πηδάνε κανονικά από Μετά Χριστόν και δώθε επειδή δεν έχουμε κερδίσει ούτε παρτίδα τάβλι σε διεθνές επίπεδο!»
«Μαλακίες μου λες. Δεν απελευθερωθήκαμε μετά την επανάσταση του ’21; Δεν κερδίσαμε στους Βαλκανικούς; Μέχρι και στους Βου Παγκόσμιο με τους νικητές ήμασταν!» ρώτησε παύλα διαπίστωσε ο Σίλβερ.
«Κάτσε λίγο να τα δούμε», είπε ο Γυαλάκιας. «Να το πάρουμε το κορδόνι από το ’21 ή να πάμε παραπίσω;»
«Ξεκίνα από το ’21 επειδή δουλεύω αύριο το πρωί και πρέπει να κοιμηθώ κιόλας», απάντησε ο Σίλβερ.
«Πότε πρέπει να κοιμηθείς;»
«Σε κάνα εξάωρο από τώρα, οπότε ας ξεκινήσουμε από το ’21 για να μη μας βρει το ξημέρωμα», εξήγησε ο Σίλβερ.
«Το θρυλικό ’21 λοιπόν –που εορτάζεται με παρελάσεις. Τι έγινε τότε;»
«Τι έγινε; Διώξαμε τους Τούρκους!» απόρησε ο Σίλβερ.
«Εμείς;» επέμεινε ο Γυαλάκιας.
«Εννοείς εγώ κι εσύ;» χαζορώτησε ο Σίλβερ.
«Εννοώ οτι οι ηρωικοί αγωνιστές μας είχανε φάει ήττα μεγάλη κι αν δεν ήταν οι Ξένες Δυνάμεις να βομβαρδίσουν τον τουρκικό στόλο ακόμα θα είχαμε κανένα Τουρκαλβανό Σουλτάνο με γραφικό όνομα, του τύπου Καραμάν Αλής, πάνω απ΄τα κεφάλια μας».
«Μα Καραμανλή λένε τον πρωθυπουργό εδώ και χρόνια!» παρατήρησε ο Σίλβερ.
«Άσχετο», είπε ο Γυαλάκιας. «Το γεγονός είναι οτι χάναμε χοντρά και μας σώσανε οι Μεγάλες Δυνάμεις, για δικούς τους σκοπούς υποθέτω και όχι λόγω φιλελληνισμού».
«Εντάξει, ακόμα κι έτσι –πριν δε μου έλεγες οτι το αποτέλεσμα μόνο μετράει;» πετάχτηκε ο Σίλβερ.
«Εγώ δεν έλεγα τίποτα, εσύ το έλεγες αυτό. Αλλά αν μετράει μόνο το αποτέλεσμα τότε, λόγω αποτελέσματος, δικαιώνεται η Θρυλάρα που παίρνει τόσα χρόνια το πρωτάθλημα. Σ’ έσκισα Μουστάκια!» πανηγύρισε ο Γυαλάκιας –όχι δηλαδή οτι είχε τίποτα μουστάκι ο Σίλβερ, ατάκα από τα «Κίτρινα γάντια» ήταν το «Μουστάκιας».
«Όχι ρε φίλε! Πάλι συγκρίνεις ανόμοια!» διαμαρυρήθηκε ο Σίλβερ.
«Εγώ δεν συγκρίνω ανόμοια. Λέω απλώς οτι σ΄αυτή εδώ την κωλοχώρα το παίζουμε μια Αμερικάνοι, μια Ευρωπαίοι επειδή ντρεπόμαστε να πούμε οτι δεν έχουμε δική μας ταυτότητα», είπε ο Γυαλάκιας.
«Πως δεν έχουμε; Εγώ έχω και μάλιστα καινούργια –Ευρωπαϊκή πλενόμενη», γέλασε ο Σίλβερ.
«Ρε παιδί μου, εννοώ οτι είμαστε κολαούζοι. Τη μια λέμε ‘ο πρώτος είναι τα πάντα, ο δεύτερος τίποτα’ σαν κακέκτυπα του Χόλυγουντ. Την άλλη λέμε ‘η προσπάθεια μετράει, το αποτέλεσμα είναι στο χέρι του Θεού΄ σαν στραβοχυμένοι Καλβινιστές...»
«Τι είναι οι Καλβινιστές;» διέκοψε ο Σίλβερ.
«Αυτοί που φοράνε Κάλβιν Κλάιν και μη με διακόπτεις», συνέχισε ο Γυαλάκιας. «Το θέμα είναι οτι δεν έχουμε αυτό που λέγεται ‘πολιτιστική κληρονομιά’ και ψάχνουμε να πάρουμε δανεική από τους άλλους».
«Ε, τώρα το έχεσες εντελώς!» διαμαρτυρήθηκε ο Σίλβερ. «Αν δεν έχουμε εμείς πολιτιστική κληρονομιά, εμείς που χτίζαμε Παρθενώνες όταν οι άλλοι ήταν ακόμα στα δέντρα...»
«Ώπα, φρένο!» τον φρέναρε ο Γυαλάκιας. «Λες δηλαδή οτι έχουμε επιρροές από την Αρχαία Ελλάδα και είμαστε οι συνεχιστές της, ας πούμε;»
«Άμα δεν είμαστε εμείς, ποιος είναι; Οι ιθαγενείς του Αμαζονίου;»
«Κοντά έπεσες», υποστήριξε ο Γυαλάκιας. «Για πες μου τώρα –οι Αιγύπτιοι είχαν έναν μεγάλο πολιτισμό;»
«Είχαν –και τι μ΄αυτό;» απόρησε ο Σίλβερ.
«Οι Κινέζοι πάλι, τι σου λένε;»
«Τι να μου πουν;» αναρωτήθηκε ο Σίλβερ.
«Πολιτισμικώς εννοώ. Είχαν;»
«Είχαν».
«Οι ιθαγενείς του Περού;»
«Τι κάνανε πάλι αυτοί;» αγανάκτησε ο Σίλβερ.
«Είχαν βαρβάτο πολιτισμό! Απόγονοι των Ίνκας!»
«Που θες να καταλήξεις;» απόρησε ειλικρινά ο Σίλβερ.
«Στο ότι όλοι οι προαναφερθέντες είναι, ας πούμε, απόγονοι μεγάλων πολιτισμών και τη σήμερον ημέρα τυγχάνουν γλίτσηδες που ούτε να τους φτύσεις», διαπίστωσε ο Γυαλάκιας.
«Ε και;» έκανε ο Σίλβερ.
«Πάει να πει οτι τα έθνη με αρχαία ιστορία καταλήγουν συνήθως έσχατοι των εσχάτων, γαλαρία, δίπλα στις τουαλέτες», είπε ο Γυαλάκιας. «Ενώ τα έθνη με μεταγενέστερη ιστορία –αυτοί που κατέβηκαν αργότερα απ΄τα δέντρα, να πούμε –καταλήγουν πολιτισμικά κυρίαρχα. Όπως Αμερική!»
«Αφού ρε βλάκα, όλος ο Ευρωπαϊκός πολιτισμός στηρίχτηκε στους Αρχαίους Έλληνες και οι Αμερικάνοι στηρίχτηκαν στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό, άρα, συνεπάγεται και αντιστρόφως, ο αριθμητής δια του παρονομαστή, η υποτείνουσα επί της μεσοκαθέτου και παρ’ τ΄αρχίδια μου!» συμπέρανε οργισμένος ο Σίλβερ.
«Ναι, μάλιστα!» κορόιδεψε ο Γυαλάκιας. «Σε ποιον Αρχαίο Πολιτισμό στηρίχτηκε η Ευρώπη;»
«Τι ‘σε ποιον’; Υπήρχαν πολλοί;» ρώτησε ο Σίλβερ.
«Αμέ! Υπήρχε αυτός που ‘άνθισε στη φιλόξενη ελληνική γη’ που λέγανε και στην ΥΕΝΕΔ, ο άλλος ο Μικρασιατικός ο εισαγόμενος και οι γραπτές πηγές όλων αυτών που σώθηκαν μετά την κατραπακιά του κοντού με το Βουκεφάλα. Από όσα σώθηκαν, κάποια διάλεξαν οι Ευρωπαίοι του Μεσαίωνα και δώθε, τα μετάφρασαν όπως γούσταραν και μας τα πλάσαραν για ελληνικούρες. Αυτό φίλε μου είναι Ευρωπαϊκός Πολιτισμός που στηρίχτηκε σε επιλεγμένα αρχαία κείμενα. Αν αύριο, ας πούμε, τα εγγόνια μας ξεθάψουν το αρχείο του Πρωταθλητή ο κόσμος θα νομίζει οτι το ποδόσφαιρο γνώρισε στιγμές άφταστης δόξας στην Ελλάδα του 20ου αιώνα. Αν πάλι βρουν το αρχείο της Πράσινης, τότε θα αποφανθούν οτι ο 20ος αιώνας ήταν ο μεσαίωνας του ποδοσφαίρου στην Ελλάδα. Αν τώρα υποθέσουμε οτι τα εγγόνια μας είναι βάζελοι και θέλουν να αποδείξουν οτι όσο δεν έπαιρνε πρωτάθλημα η ομάδα τους υπήρχε μεσαίωνας –πες μου εσύ ποιο από τα δυο αρχεία θα αναδείξουν!»
Εκείνη τη στιγμή βγήκε η γειτόνισσα στο απέναντι μπαλκόνι, οπότε ο Γυαλάκιας σώπασε απότομα κι ο Σίλβερ άναψε τσιγάρο όσο έπαιρνε βολικότερη θέση παρατήρησης. Η γειτόνισσα άρπαξε μια σφουγγαρίστρα χωρίς, δυστυχώς, να σκύψει και ξαναμπήκε μέσα.
«Τζίφος!» είπε ο Σίλβερ. «Λοιπόν τι λέγαμε;»
«Για τους μαλάκες τους Έλληνες λέγαμε», απάντησε ο Γυαλάκιας. «Ξέρεις οτι μου ζητήσανε χαρτιά κάτι φασιστόμουτρα τις προάλλες που πέρναγα από τον Άγιο Παντελεήμονα;»
«Τι δουλειά έχει αυτό τώρα;» μπερδεύτηκε ο Σίλβερ.
«Έχει και παραέχει. Επειδή φίλε, οι συμπατριώτες μας είναι αποδεδειγμένοι καρπαζοεισπράκτορες 2000 χρόνια τώρα. Μέχρι που αναγκάστηκαν να πουν οτι η Βυζαντινή Αυτοκρατορία είναι συνέχεια της Αρχαίας Ελλάδας επειδή κάποιος Ρωμαίος Φλάβιος Βαλέριος Μούσμουλους την είδε διασπαστής της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας...»
«Στάκα, ποιος είναι αυτός ο Φλάβιος;» κόλλησε ο Σίλβερ.
«Ο Κωνσταντίνος ο Μέγας αδερφάκι μου. Ρωμαίος απ΄αυτούς που μόλις είχαν κατέβει από τα δέντρα που τον πήραμε μεταγραφή οι Ελληνοχριστιανοί μπας και δούμε κάνα πρωτάθλημα. Κλασσική περίπτωση Ρότσα-Μπουμπλή δηλαδή!» διαπίστωσε ο Γυαλάκιας.
«Τέλος πάντων –φτάσε στο προκείμενο!» αγανάκτησε ο Σίλβερ.
«2000 χρόνια χωρίς πρωτάθλημα είναι πολλά –νομίζω; Ειδικά αν τα προηγούμενά σου πρωταθλήματα ήταν στο περιφερειακό, Αθήνα –Σπάρτη σημειώσατε Χι. Και το μόνο που είχες να επιδείξεις ήταν κάτι σκονισμένες νίκες με τους Πέρσες σαν τον ‘Θρύλε των γηπέδων Ολυμπιακέ –που νίκησες τη Σάντος, ομάδα του Πελέ’, με εννοείς; Γι΄αυτό λοιπόν ήταν στην τσίλια οι ιθαγενείς του Ελλαδιστάν, περιμένανε ποιον να βρούνε να του τα ρίξουν. Είχανε κάτι γύφτους, βολεύονταν, αλλά τι να σου κάνουν και οι γύφτοι; Δεν μπορούσες να τους πάρεις υπηρετικό προσωπικό, να τους επιδείξεις, να κάνεις το κομμάτι σου σαν πολιτισμένο άτομο ρε παιδί μου! Είχανε και κάτι Τούρκους στη Θράκη...»
«Έλληνες μουσουλμάνους», πετάχτηκε ο Σίλβερ.
«’σου πω ρε λεβέντη μου! Η παροικία στην Κωνσταντινούπολη τι είναι; Έλληνες; Ή μήπως Τούρκοι χριστιανοί;»
«Χέσε μας τώρα –Έλληνες είναι!»
«Ε, τότε και οι άλλοι στη Θράκη είναι Τούρκοι και άσε με να ολοκληρώσω!» κόρωσε ο Γυαλάκιας. «Όταν ήρθαν οι πρώτοι μετανάστες ανυψώθηκε το ηθικό των Ελληναράδων. Πλέον θα είχαμε κι εμείς δούλους, όπως οι πολιτισμένοι Γερμανοί είχαν δούλους τους θείους μας. Θα μπορούσαμε να τους κοροϊδέψουμε, να τους κλέψουμε, να τους πιούμε το αίμα –ε, ρε γλέντια! Η Ελλάδα έγινε επιτέλους Ευρώπη! Αλλά το κόλπο ξέρεις ποιο είναι;» ο Γυαλάκιας κοίταξε τον Σίλβερ περιμένοντας.
«Αφού θα μου την πεις την παπαριά σου –τι περιμένεις;» απόρησε ο Σίλβερ.
«Το κόλπο είναι η εθνική ταυτότητα. Σου λέει ας πούμε ο Ινδός ‘εγώ φοράω το σαρίκι μου και χαζεύω αγελάδες στον Γάγγη΄ -σωστός ο Ινδός. Σου λέει ο Γάλλος ‘εγώ τρώω το σκόρδο μου και γυρίζω τον κόσμο με πέδιλο και κάλτσα από μέσα’ –σωστός ο Γάλλος. Φτάνει και η σειρά του Έλληνα –τι να σου πει; ‘Δαρείου και Παρυσάτιδος γίγονται παίδες δύο’ τι διάολο σημαίνει αυτό; Ούτε κι ίδιος δεν γνωρίζει. Όταν πήγαινε σχολείο την κοπάναγε στα Αρχαία και τώρα σκίζεται για την Αρχαία μας Κληρονομιά. Θεωρεί οτι οι πιο σέξυ γκόμενες είναι οι Σλάβες και σκίζεται για την καθαρότητα της ελληνικής φυλής. Αγοράζει τζιπ Τσερόκι και βρίζει τους Αμερικάνους. Κοινωνική σχιζοφρένεια! Μέχρι που εφευρέθηκαν οι μετανάστες!»
«Τι ‘εφευρέθηκαν’; Θα μας τρελάνεις ρε!» θύμωσε ο Σίλβερ.
«Εφευρέθηκαν φίλε μου. Διότι μια ζωή στο Ελλαδιστάν έρχεται κόσμος απέξω. Μην στο πιάσω από Αρχαιοτάτων, να το πάμε από τη Μικρασία και δώθε. Ήρθαν οι Μικρασιάτες και ο ντόπιος τους είχε για χασικλήδες κι αποβράσματα. Ήρθαν μετά οι Ρωσοπόντιοι –μια από τα ίδια. Ήρθαν οι Βορειοηπειρώτες –ξου παραδίπλα βρομιάρηδες! Αλλά ήταν «Έλληνες αδελφοί!» Λες και σε Τουρκία, Ρωσία, Αλβανία είχανε το ελληνικό φύλο σε γυάλα –να διατηρηθεί καθαρό μέχρι να μας το στείλουν πίσω! Τώρα όμως αυτοί που έρχονται δεν έχουν ελληνική ρίζα άρα βολεύουν. Διότι αυτοί είναι ‘οι Άλλοι’ κι εμείς είμαστε ‘οι Καθαροί’. Βρήκαμε επιτέλους κάτι για να ξεχωρίζουμε, εμείς είμαστε οτι δεν είναι οι μετανάστες!» ολοκλήρωσε ο Γυαλάκιας.
«Μάλιστα –αλλά ακόμα δεν κατάλαβα που θες να καταλήξεις», είπε ο Σίλβερ.
«Στο οτι Ολυμπιακός και Ελλάδα είναι ένα και το αυτό για την κοινή γνώμη. Τι είναι ο Ολυμπιακός; Ρωτάω εσένα τον βάζελο».
«Η ομάδα που αδικεί τις μικρότερες και τρώει σφαλιάρες σε ευρωπαϊκό επίπεδο», είπε αβίαστα ο Σίλβερ.
«Το ίδιο είναι και η Ελλάδα», διαπίστωσε ο Γυαλάκιας ανάβοντας τσιγάρο.
«Τόσες παπαριές είχα χρόνια ν΄ακούσω!» θαύμασε ο Σίλβερ.
Κι ο Γυαλάκιας θα του απαντούσε, αλλά χτύπησε το κινητό του και θυμήθηκε οτι έπρεπε να προλάβει τα μαγαζιά ανοιχτά, επειδή αλλιώς θα τρώγανε πατούσες για βραδινό στο σπίτι του. Σηκώθηκε λοιπόν βιαστικός.
«Αν τύχει να απλώσει τίποτα εσώρουχα η απέναντι, βγάλτη στο κινητό και στείλτη μου», ζήτησε από τον Σίλβερ.
«Άκουσα πάντως οτι είναι Ρουμάνα», είπε εκείνος.
«Ακόμα καλύτερα –εγώ σαν ανοιχτόμυαλο άτομο δεν έχω κολλήματα με το μεταναστευτικό ζήτημα», διαπίστωσε ο Γυαλάκιας.
«Το μεταναστευτικό αφορά τους βρομιάρηδες της Ομόνοιας, όχι τις γκομενάρες των Νοτίων Προαστίων ρε ηλίθιε!» φώναξε ο Σίλβερ.
«Σωστό κι αυτό», παραδέχτηκε ο Γυαλάκιας και έφυγε τρέχοντας.
Egidio Gherlizza- Τζέφυ και Τσέρυ
-
Ο Egidio Gherlizza είναι ένας καλλιτέχνης για τον οποίο μιλούν ελάχιστα,
ωστόσο ο πιο τυχερός χαρακτήρας του, ο αλήτης Σεραφίνο, κατάφερε να γίνει
μια μ...
Πριν από 5 μήνες
14 γκολ αυτοί, σέντρα εμείς.:
"Είχανε και κάτι Τούρκους στη Θράκη...»
«Έλληνες μουσουλμάνους», πετάχτηκε ο Σίλβερ.
«’σου πω ρε λεβέντη μου! Η παροικία στην Κωνσταντινούπολη τι είναι; Έλληνες; Ή μήπως Τούρκοι χριστιανοί;»
«Χέσε μας τώρα –Έλληνες είναι!»
«Ε, τότε και οι άλλοι στη Θράκη είναι Τούρκοι και άσε με να ολοκληρώσω!» "
Αν και συμφωνώ με όλο το κείμενό σου διαφωνώ εν μέρη αυτό το κομμάτι.
Καταρχήν ο καθένας έχει το δικαίωμα το αυτοπροσδιορισμού. Συνεπώς ο μουσουλμάνος της Θράκης είναι Τούρκος αν ο ίδιος το θέλει να είναι. Και πράγματι πολλοί (οι περισσότεροι) αλλά όχι όλοι νιώθουν Τούρκοι.
Το συμπέρασμά σου (χριστιανοί στην Κων/πολη = Έλληνες, μουσουλμάνοι στη Θράκη = Τούρκοι) βασίζεται στο αυθαίρετο κριτήριο που εφάρμοσε το πρώτο ελληνικό κράτος για να διαχωρήσει τους πολίτες που ζούσαν στην τότε επικράτειά του. Το οποίο όμως είναι λάθος. Η εθνικότητα δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τη θρησκεία. Όσο για τους μουσουλμάνους της Θράκης η αλήθεια επίσης είναι ότι δεν είναι ένα ομοιόμορφο εθνολογικά σύνολο. Άλλοι είναι οι πομάκοι (σλαβόφωνοι μουσουλμάνοι), άλλοι οι τουρκογενείς (τουρκόφωνοι) μουσουλμάνοι και άλλοι οι τσιγγάνοι (ρομά) μουσουλμάνοι. Το τους παίρνεις όλους αυτούς και να τους τσουβαλιάζεις υπό μια νταμπέλα (τούρκοι της θράκης). είναι κάπως. Από την άλλοι οι "έλληνες" (βάλε ή βγάλε τα εισαγωγικά) της Κων/πολης πέρα από χριστιανοί ήταν και ελληνόφωνοι. Συνεπώς ταιριάζουν κατ' αναλογία περισσότερο με τους τουρκογενείς μουσουλμάνους της Θράκης.
xBerliner
Αδερφέ, προσωπικά (κι εδώ διαχωρίζομαι από τους δυο χαρακτήρες του κειμένου, τους οποίους γι΄αυτό ακριβώς έκανα χαρακτήρες -για να μπορώ να διαχωρίζομαι) προσωπικά λοιπόν θεωρώ την οποιαδήποτε επίκληση εθνικότητας (πέραν του γεωγραφικού προσδιορισμού) βλακώδη ενέργεια, αταίριαστη με τα νοήμοντα όντα. Άρα, θα σου έλεγα οτι χέστηκα για τους Τούρκους ή μουσουλμάνους ή Πομάκους της Θράκης κ.λ.π. αλλά δεν χέστηκα καθόλου για το γεγονός οτι τους καταπιέζουν ΕΠΕΙΔΗ επέλεξαν να επικαλούνται κάποια εθνότητα διαφορετική από την κυρίαρχη. Σαν πράξη, η επίκληση εθνότητας μου είναι απεχθής αλλά η καταπίεση όσων επικαλούνται εθνότητες μου είναι απεχθέστερη.
Από εκεί και πέρα τι λέει το κείμενο που αντέγραψες; Οτι είτε δεχόμαστε το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού του καθενός και αφήνουμε τον καθένα να ονομάζεται όπως γουστάρει (το λένε και οι Διεθνείς Συνθήκες) είτε τη βλέπουμε σκληροί κρατιστές και δεχόμαστε την πλήρη κυριαρχία του υπάρχοντος κράτους στις εθνότητες. Δεν μπορούμε όμως να είμαστε κρατιστές στην Ελλάδα και ταυτόχρονα να απαιτούμε τον σεβασμό του αυτοπροσδιορισμού στην Τουρκία! Στην παρουσίαση αυτού του είδους των παραλογισμών επικεντρώνεται άλλωστε ολόκληρο το κείμενο.
Δε νομίζω λοιπόν οτι δαφωνούμε.
Υ.Γ.: Ναι, υπάρχουν και Πομάκοι και της Παναγιάς τα μάτια -αλλά προτίμησα να λειτουργήσω απλουστευτικά παρά, ας πούμε, "επιστημονικά". 6 σελίδες βγήκε το γαμήδι -160 θα μου έβγαινε αν το ανέλυα περισσότερο!
kapios eipe eimaste oloi metanastes.
egw lew eimaste oloi frapedoforoi pou perimenoume thn roumana na skipsei na aplwsei.
Και καποιοι -επισης- ειμαστε δημοσιοι υπάλληλοι ή κρατικοδιαιτοι επαναστάτες (να ναι καλα ο βουλευτής)
Djibril Cissé OE OE OE
χεχεχεχεχε... ωραίος...
Και επίσης "κάποιος είπε οτι η αγάπη σ΄ένα αστέρι κατοικεί/ αύριο βράδυ θα 'μαι εκεί" -αν ακούγαμε τι λένε οι κάποιοι θα γινόμασταν φανατικοί του Αλκίνοου.
Puppet, αυτό που λες ενισχύει την αληθοφάνεια των χαρακτήρων του κειμένου -χαχαχα.
Μετανάστες είναι όσοι είχαν μια πατρίδα και έφυγαν απ΄αυτή, οπότε εμένα μη με υπολογίζεις. Όχι επειδή δεν έφυγα αλλά επειδή δεν θυμάμαι να είχα πατρίδα.
Καλά φίλε, αυτόν το Σισέ δεν ξέρω τι μπάλα θα παίξει αλλά είδα τους τραυματισμούς του σε βιντεάκι και φρίκαρα κανονικά (τι Ταραντίνο και Χόστελ τώρα!) Μακάρι ο άνθρωπος να παίξει καλή μπαλίτσα επειδή ακούγεται οτι είναι σούπερ παιχταράς (εγώ δεν έχω τόσες γνώσεις από ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο για να ξέρω -μια φορά μόνο τον είχα δει να μπαίνει αλλαγή στη Λίβερπουλ αλλά δεν είχε κάνει τίποτα. Αλλά στο Πρεμιέρ Μάντατζερ που τον είχα πάρει έβαζε 20 γκολάκια τη σεζόν).
Ανώνυμε, δημόσιος υπάλληλος είμαι -αλλά δε θυμάμαι να πήρα ποτέ κανένα επίδομα επανάστασης, θα ψάξω πάντως στη μισθοδοσία μου μην κάνω λάθος.
Λύκε, τι γελά ρε; Χαχαχα
και τι να κάνω ρέ - "γάου, γάου";
γελάω, γιατί το διαβάζαμε με τη γυναίκα μου και γελάγαμε. ωραίος, και καιρό είχα να δώ ποδοσφαιροποίηση της πολιτικής τόσο καλοδιατυπωμένη.
Λύκε τα πάντα-όλα, τούτο-κείνο είναι ποδόσφαιρο, πες το κι έτσι, χαχαχα.
Γυναίκα ακούω -να το θεωρήσω επίσημο;
πιό επίσημο δεν γίνεται... αλλά το είχαμε πεί παλιόγερε... πάλι έφαγες όλο το alzheimer's;
Πόσο ξένη μου φαντάζει η Αθήνα φίλε...
http://www.youtube.com/watch?v=JqRrooMfjlU&feature=related
Ελπίζω να είσαι καλά.
Α, δεν πάω καλά Λύκε! Δεν θυμάμαι τον μικρό μου Αντίχριστο -δεν κάνω πλάκα.
Καλώς το παιδί. Αν σου φαντάζει ξένη η Αθήνα, κράτησέ το έτσι -δε σου χρειάζονται και πολλές οικειότητες με την κουφάλα. Άντε, καλώς μας βρήκες ρε.
τι εγινε ρε συ, 60 εκατ ευρω χρωσταει λεει ο θρυλος. αν συνυπολογισεις τα εσοδα δεν νομιζω να εχει βαλει ουτε ευρω ο προεδρος.θελει και να βγαλει κιολας....
Τη σήμερον ημέραν φίλε αν δε χρωστάς δε σε υπολογίζουν, χαχαχαχα.
Κοίτα πως πάει, άμα ο πρόεδρας παντελονιάζει τα φράγκα και παίρνει δάνεια για τα έξοδα της ομάδας -λογικό είναι. Άλλωστε γι΄αυτό έχει στήσει δυο εταιρείες εκεί πέρα, η ΠΑΕ χρωστάει αλλά η Θρύλος Α.Ε. κονομάει. Κάπου διάβαζα οτι ο Σώκρατες έχει παντελονιάσει 90 μύρια τα τελευταία χρόνια από τον Ολυμπιακό.
Το θέμα είναι τα εξής δυο:
1. Θα πάρει τουλάχιστον ένα αριστερό εξτρέμ για να μη τη βγάλουμε φέτος με Λεονάρντο, Ζαϊρί;
2. Θα κάτσει εκεί πέρα να πουλήσει την ομάδα σε κανέναν νορμάλ ή θα την σπρώξει σε τίποτα αχυράνθρωπους στυλ Μαρινάκη;
Δε γαμιέται στο κάτω-κάτω; Ας ξαναφέρει τον Τάκη να φτάσουμε τελικό ΤσουΛου με Παπαδόπουλους, Σοϊλέδη και Κατσικογιάννη -κι άσε τους άλλους να κουρεύουν τον Σισέ πριν κάθε αγώνα.
Υ.Γ.: Πάντως, για να βγάζει το χρέος στη φόρα μια εφημερίδα σαν τη Σπορντέι που έχει καλές σχέσεις με την ΠΑΕ -κάτι ψήνεται.
Δημοσίευση σχολίου
Άσε κάτι για το γκαρσόνι ρε!