Έχω να κάνω μια σοβαρή (αλλά όχι πρωτότυπη) πρόταση παύλα καταγγελία. Προτείνω λοιπόν να απαγορευτούν τα τραγούδια των Beatles. Αιτιολογώ –ο Τσάρλυ Μάνσον με την ομάδα του που σφάξανε τη Σάρον Τέιτ και τους υπόλοιπους, τότε στα 1969, είχαν γράψει με αίμα στους τοίχους Helter Skelter, άρα κάποια επιρροή από το σχετικό τραγούδι των Beatles. Και να μην ξεχάσω να απαγορεύσω τα τραγούδια των Rolling Stones επίσης –όλοι θυμόμαστε οτι στο Άλταμοντ, την ώρα που ο Τζάγκερ τραγούδαγε το Sympathy for the Devil, από κάτω οι Άγγελοι της Κόλασης σκότωναν τον Μέρεντιθ Χάντερ –ποιος τους καθοδηγούσε στη συγκεκριμένη δολοφονία; Προφανώς ο Τζάγκερ με τους στίχους του –φερμπότεν το λοιπόν κι αυτοί. Είπα παραπάνω για τους Beatles και θυμήθηκα –να απαγορευτεί επίσης και ο «Φύλακας της Σίκαλης» του Σάλιντζερ. Ο Τσάπμαν που έφαγε τον Λένον δήλωσε οτι ήταν επηρεασμένος από το συγκεκριμένο βιβλίο.
Δυστυχώς η πρότασή μου για τις παραπάνω απαγορεύσεις μόνο πρωτότυπη δεν είναι –την έχουν εισηγηθεί πριν από μένα αρκετές Πατριωτικοχριστιανικές Οργανώσεις των ΗΠΑ, την έχουν εφαρμόσει στην πράξη μπόλικες χούντες... Ακόμα πιο δυστυχώς η ανθρωπότητα σκέφτεται πλέον χοντρικά –δεν συγκινείται από μεμονωμένους θανάτους όσο διάσημα κι αν είναι τα θύματα, της χρειάζεται (το λιγότερο) μια γενοκτονία για να ξυπνήσει.
Εντάξει, επειδή σήμερα θέλω να απαγορεύσω κάτι, θα περάσω στις γενοκτονίες και τις μαζικές σφαγές.
Απαγορεύω λοιπόν τη Χριστιανική θρησκεία και στηρίζω την απαγόρευση αυτή στις σταυροφορίες, στις σφαγές των ιθαγενών της Αφρικής, στις γενοκτονίες των Ινδιάνων της Κεντρικής και Λατινικής Αμερικής, πλας σ' ένα τσούρμο αιρετικούς λαμπαδιασμένους τον Μεσαίωνα –αφού σήμερα είπαμε να ψωνίσουμε χοντρικά.
Απαγορεύω επίσης τον Ισλαμισμό, γιατί όλο και κάποιους έχουν γενοκτονίσει κι αυτοί.
Απαγορεύω τέλος την ιδεολογία της «Ελεύθερης Αγοράς» η οποία είναι υπεύθυνη για την πείνα στον Τρίτο Κόσμο, για γενοκτονίες ιθαγενών, για την καταστροφή του πλανήτη και για τα κουκλάκια με το παραπλανητικό όνομα «Τυχερούλης».
Γουστάρεις αίμα και βία δικέ μου; Γουστάρεις βουνά πτωμάτων; Τα παραπάνω τρία, ενδεικτικά και κυρίαρχα ρεύματα σκέψης είναι υπεύθυνα για το ξεκλήρισμα της μισής ανθρωπότητας –διαχρονικά μιλάμε πάντα, έτσι;
Τώρα εγώ, επειδή είμαι εμπεριστατωμένο άτομο, σκέφτηκα να ψάξω στις παραπάνω θεωρίες προκειμένου να εντοπίσω τα ψήγματα, έστω πρόκλησης βίας που εμπεριέχονται σε αυτές. Ε, λοιπόν μάγκα μου, όσο κι αν έψαξα δε βρήκα πουθενά καταγεγραμμένη ρήση του Χριστού ή του Μωάμεθ που να προτείνουν την εξολόθρευση των απίστων. Όσο κι αν το ήθελα δεν βρήκα ούτε έναν θεωρητικό «ελευθεραγορίτη» να υπερασπίζεται τα μονοπώλια και την αύξηση των κερδών ανεξαρτήτως κόστους. Όπως ακριβώς ο Λένον, ο Τζάγκερ και ο Σάλιντζερ δεν είχαν ούτε μισή φράση που να προτρέπει σε πράξεις βίας –έτσι και οι παραπάνω θεωρίες.
Ναι, εντάξει –οι θεωρίες ήταν μια χαρά, αλλά κάποιοι τις πήραν, τις διαστρέβλωσαν ή τις επέκτειναν ή όπως θες πέστο. Και κατέληξε το θέμα σε μακελειό. Φταίνε οι θεωρίες γι΄αυτό; Θα πρέπει δηλαδή να κάψουμε τον τσελεμεντέ επειδή μια νοικοκυρά έβαλε ποντικοφάρμακο στα ντολμαδάκια και δηλητηρίασε την ομήγυρη;
Αν απάντησες «βεβαίως και θα πρέπει να τον κάψουμε», πάρε θέση κι εγώ ακολουθώ. Ξεκίνα να καις βιβλία, δίσκους, ναούς, εμπορικά κέντρα –τα πάντα. Αν όμως το σκέφτηκες αλλιώς το πράγμα, αν θεωρείς οτι δεν φταίει η συνταγή για τη δολοφονική εφαρμογή της, διάβασε παρακάτω.
Ήταν το 2005 όταν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έβγαλε ένα ωραίο ψηφισματάκι στο οποίο ταύτιζε τον φασισμό με τον κομμουνισμό και ακολούθως ταύτιζε τα φασιστικά καθεστώτα με τα πολιτεύματα που επικρατούσαν στις χώρες του πρώην «υπαρκτού σοσιαλισμού». Το Ψήφισμα είχε προταθεί από κοινού από Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, Φιλελεύθερους, Ένωση για την Ευρώπη των Εθνών και Πράσινους και κατά την ψηφοφορία, εκτός από τους παραπάνω, το υπερψήφισαν και οι σοσιαλιστές. Ψήφοι, 553 υπέρ, 44 κατά και 33 αποχές. Ποιοι ψήφισαν κατά; Οι Ευρωπαίοι Αριστεροί (για όσους θεωρούν οτι οι Ευρωεκλογές δεν έχουν καμιά σημασία). Ποιοι απείχαν; Μπόλικοι –μέσα σ΄αυτούς και οι δικοί μας Δεξιοί και το Λάος (αυτοί μάλλον είχαν πρόβλημα επειδή έγινε προσπάθεια εξομοίωσης των φωτισμένων φασιστικών καθεστώτων με τους εγκληματίες μπολσεβίκους).
Πρόσφατα ο ΟΑΣΕ έβγαλε ένα καινούργιο ψηφισματάκι όπου εξισώσει τον ρόλο της Σοβιετικής Ένωσης με αυτόν της Γερμανίας σχετικά με την έναρξη του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου. Ζητάει μάλιστα το Ψήφισμα να καθιερωθεί η 23η Αυγούστου (τέτοια μέρα υπογράφτηκε το Γερμανοσοβιετικό Σύμφωνο μη επίθεσης, Μολότωφ-Ρίμπεντροπ) σαν ημέρα μνήμης των θυμάτων του σταλινισμού και του ναζισμού.
Τι βλέπουμε στα δυο παραπάνω Ψηφίσματα; Ωραίες ντρίπλες βλέπουμε, μαγευτική μπάλα, ολοκληρωτικό ποδόσφαιρο! Ξεκινάνε τη φράση με «κομμουνιστικό» και την κλείνουν με «σταλινικό» -ωραία πράγματα! Απορώ εγώ τώρα -ο αδαής:
-Έλεγε πουθενά ο Μαρξ για «Πατερούληδες»; Έγραφε πουθενά οτι «δικτατορία του προλεταριάτου» σημαίνει «παντοκρατορία ενός ανθρώπου»; Επειδή δηλαδή κάποιος Στάλιν (Τσαουσέσκου κ.λ.π.) πήρε το «οι πολλοί θα καταλάβουν νομοτελειακά την εξουσία με σκοπό να την καταργήσουν» και το μετέτρεψε στο Λουδοβίκειο «το κράτος είμαι εγώ» -πάει να πει οτι η κομμουνιστική θεωρία (ή ιδεολογία) οδηγεί σε ολοκληρωτικά καθεστώτα; Αν ναι, η Ελεύθερη Αγορά οδηγεί σε εκατόμβες νεκρών, το ίδιο και τα λόγια του Χριστού ή του Μωάμεθ.
-Πότε θα βγει το σίκουελ της «Μαύρης βίβλου του Κομμουνισμού»; Πότε θα βγει η «Μαύρη Βίβλος του Καπιταλισμού», η «Μαύρη Βίβλος του Χριστιανισμού» κ.λ.π.; Μας έχουν ζαλίσει τον έρωτα τα τελευταία χρόνια με τα εγκλήματα του κομμουνισμού και των «κομμουνιστικών καθεστώτων» -για στάκα ρε μάγκες! Στον Ελληνικό Εμφύλιο ΜΟΝΟ οι αριστεροί σφάζανε; Οι δεξιοί δεν κάνανε τίποτα; Ρωτάω ρε γίγαντες Πάγκαλοι που βγήκατε να φρίξετε εκ των υστέρων για τα «κομμουνιστικά εγκλήματα» του Εμφυλίου. Οι αριστεροί άνοιξαν τα ξερονήσια; Οι αριστεροί εκτελούσαν σωρηδόν κομμουνιστές; Οι αριστεροί έφτιαξαν το «ιδιώνυμο» (θυμήσου το αυτό για παρακάτω); Οι αριστεροί τσολιάδες συνεργάστηκαν με τους Γερμανούς; Δε λέω ρε γαμώτο οτι οι αριστεροί ήταν άγγελοι σε ένα κόσμο διαβόλων –αλλά μη μου λέτε κι εσείς οτι οι δεξιοί ήταν Αη Γιώργηδες που πάλευαν να σκοτώσουν το δράκο και να σώσουν το κορίτσι! Και κάτι ακόμα, σχετικά με τα εγκλήματα του κομμουνισμού. Τις ατομικές βόμβες στην Ιαπωνία δεν τις έριξαν σταλινικοί –απ΄οτι θυμάμαι. Εκείνοι που τις έριξαν το έκαναν κατά παράβαση ΚΑΘΕ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ αλλά ποτέ δεν δικάστηκαν σαν εγκληματίες πολέμου. Μιας και μιλάμε για εγκλήματα –ο βομβαρδισμός αμάχων απαγορεύεται. Στάλιν λεγόταν λοιπόν αυτός που έδωσε εντολή να βομβαρδιστεί η Γιουγκοσλαβία; Μήπως λεγόταν Μάο αυτός που βομβάρδισε τη Βαγδάτη; Ρωτάω –επειδή αρχίζουμε να ξεχνάμε τη ΜΙΣΗ ιστορία και να θυμόμαστε την υπόλοιπη παραποιημένη.
-Πως είναι δυνατό να ευθύνεται μια χώρα για την έναρξη ενός πολέμου όταν υπογράφει Σύμφωνο μη Επίθεσης; Δηλαδή για τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο φταίει και η Ελβετία που δεν συμμετείχε; Εντάξει –αστειεύομαι. Η ΕΣΣΔ ήταν μεγάλη χώρα και έπρεπε να τρέξει στο πλευρό των Συμμάχων για να αντιμετωπίσει τον φασισμό –σωστά φωστήρες; Δηλαδή ο Στάλιν έπρεπε να αδιαφορήσει για τις εξωτερικές επιθέσεις που δεχόταν η χώρα του (συμμετείχε και η Ελλάδα τιμητικά στους επιτιθέμενους) και να τρέξει να συνδράμει αυτούς που του επιτίθονταν μέχρι πριν λίγους μήνες! Έστω, να δεχτώ οτι υπήρχαν κάτι ψιλοτσακωμοί αλλά έπρεπε να ενωθούν όλοι απέναντι στον «κοινό εχθρό». Οι ΗΠΑ πότε μπήκαν στον Πόλεμο κατά του «κοινού εχθρού»; Μήπως μπήκαν μετά τους Ρώσους; Κι αν ναι, γιατί κατηγορείται η ΕΣΣΔ για συνυπαιτιότητα στην έναρξη του Β’ΠΠ και δεν κατηγορούνται ΚΑΙ οι ΗΠΑ;
Υπάρχει αυτό το παλιό τσιτάτο που λέει οτι «η ιστορία γράφεται από τους νικητές», προσωπικά το θεωρώ σκέτη σαχλαμάρα. Προφανώς και η ιστορία γράφεται από τους νικητές –οι νικημένοι συνήθως εξολοθρεύονται, που να τους βρεις για να γράψουν; Εγώ νομίζω οτι η ιστορία γράφεται από τους ιστορικούς και οι ιστορικοί είναι άνθρωποι που διαμορφώνονται από τις κοινωνικές συνθήκες. Τελικά λοιπόν το θέμα δεν είναι πως γράφεται η ιστορία, αλλά πως διαβάζεται. Θυμήσου το σχολείο! Κάναμε Ιστορία της Νεώτερης και Σύγχρονης Ελλάδας αλλά ποτέ δεν φτάναμε μέχρι τον Εμφύλιο. Όχι οτι δεν υπήρχε στο βιβλίο ο Εμφύλιος –απλά εμείς δεν προλαβαίναμε να καλύψουμε την ύλη! Κάπως έτσι γίνονται τα πράγματα γενικότερα –αν με πιάνεις.
Να υποθέσω τώρα μερικά πράγματα; Να υποθέσω ας πούμε γιατί έπιασε τόση καΐλα τους Δυτικοευρωπαίους και τους ΗΠΑνάπτυκτους να δαιμονοποιήσουν τον κομμουνισμό;
Μια πρώτη εξήγηση θα μπορούσε να είναι η ανάγκη επαναπροσδιορισμού του δίπολου. Εκεί που υπήρχαν πριν «κακοί Ρώσοι» και «ήρωες Δυτικοί», τώρα υπάρχουν «κακοί Ισλαμιστές». Οι «ήρωες Δυτικοί» παραμένουν. Και μάλιστα με αντιπάλους πολύ πιο εύκολους –στη θέση της υπερδύναμης ΕΣΣΔ έχουν μπει κάτι κουρελήδες της Ανατολής. Γιατί όμως να υπάρχει το δίπολο; Επειδή, αν δεν υπάρχουν «οι άλλοι» δεν υπάρχεις κι εσύ. Επειδή αν δεν υπάρχει ο «κοινός εχθρός» δεν υπάρχει και λόγος να ενωθείς εναντίον του, αφήνοντας για αργότερα την δημιουργία καλύτερων συνθηκών στην προσωπική σου ζωή. «Τώρα μας απειλούν οι μουλάδες, (οι κόκκινοι, οι μαύροι, οι μυρμηγκοφάγοι, βάλε ότι θες), δεν έχουμε ώρα να ασχοληθούμε με την υγεία σου, τον μισθό σου, τη ζωή σου γενικότερα ρε παιδί μου!»
Επειδή όμως το δίπολο είναι βολικό, αλλά το τρίπολο φέρνει σε παρτούζα –γι΄αυτό είπαν οι εγκέφαλοι να τα χώσουν στον κομμουνισμό. Εξηγώ –το να συνασπίζονται οι μάζες κατά του κοινού εχθρού έρχεται λουκούμι, όσο η ύπαρξη τρίτης εναλλακτικής πρότασης μπερδεύει τα πράγματα. Δε συμφέρει να υπάρχει αυτή η γαμημένη πιθανότητα να σκεφτούν οι άνθρωποι των δύο αντίπαλων στρατοπέδων: «ρε δε γαμεί κι εσύ κι ο γρύλος σου; γιατί να σφάζομαι με τον απέναντι όταν πεινάμε το ίδιο ακριβώς;»
Τι κάνουμε λοιπόν για να αντιμετωπίσουμε αυτή την όχι και τόσο βολική πιθανότητα; Μήπως κάτι τέτοιο;
«Όστις επιδιώκει την εφαρμογήν ιδεών εχουσών ως έκδηλον σκοπόν την δια βιαίων μέσων ανατροπήν του κρατούντος κοινωνικού συστήματος, ή την απόσπασιν μέρους ή όλου της Επικρατείας, ή ενεργεί υπέρ αυτών προσηλυτισμόν, τιμωρείται με φυλάκισιν τουλάχιστον εξ μηνών. Προς τούτοις επιβάλλεται δια της αποφάσεως και εκτοπισμός ενός μηνός μέχρι δύο ετών εις τόπον εν αυτή οριζόμενον».
Μήπως το Βενιζελικό Ιδιώνυμο αρχίζει να ακούγεται σαν λογική πρόταση πλέον;
Μια δεύτερη εξήγηση θα μπορούσε να είναι η ανάγκη υποβάθμισης (διάβαζε, κατάργησης) των εργασιακών δικαιωμάτων και των πολιτικών ελευθεριών που είχαν εξασφαλίσει οι αγώνες, κυρίως, των αριστερών κομμάτων και οργανώσεων στις Δυτικές κοινωνίες. Με την καθιέρωση της τερατώδους εξίσωσης «ότι προέρχεται από τον κομμουνισμό είναι κακό και οδηγεί σε φασισμό» μπορούμε πιο εύκολα να καταλήξουμε στην μη αντίδραση μπροστά στην ανατροπή των κοινωνικών κεκτημένων.
«Ποιος φωνάζει για οχτάωρο; Οι κομμουνιστές. Άρα το οχτάωρο είναι κακό, επειδή οι κομμουνιστές είναι κακοί».
«Ποιος διαδηλώνει; Οι κομμουνιστές. Άρα οι διαδηλώσεις είναι κακό πράγμα».
«Ποιος θέλει κοινωνικές ελευθερίες; Οι κομμουνιστές. Άρα οι κοινωνικές ελευθερίες είναι κακές».
Θα μου πεις οτι δεν φωνάζουν μόνο οι κομμουνιστές για τα παραπάνω. Σωστά! Ούτε και ο μοναδικός αναγνώστης του «Φύλακα της Σίκαλης» ήταν ο Τσάπμαν, αλλά το βιβλίο χαρακτηρίστηκε από αυτόν τον μοναδικό κακό αναγνώστη.
Κοντολογίς, αρκεί να δαιμονοποιήσουμε μια ομάδα πολιτών (αν η ομάδα είναι υποθετική, ακόμα καλύτερα) για να αποδώσουμε τον χαρακτηρισμό του βδελυρού σε οτιδήποτε «αγγίζει» αυτή η ομάδα. Η θεωρία της πανούκλας –πρώτα φορτώνουμε την αρρώστια σε κάποιους και μετά τους κατηγορούμε οτι μολύνουν κάθε τι που αγγίζουν. Στη συνέχεια βέβαια τους απομονώνουμε, μπας και σωθούμε. Όχι από αυτό που πραγματικά έχουν, αλλά από εκείνο που εμείς αποφασίσαμε να τους φορτώσουμε.
Και τελικά –για να ξεμπερδεύουμε. Σιχαίνομαι κάθε –ισμο του οποίου το πρώτο συνθετικό αναφέρεται σε πρόσωπο. Σιχαίνομαι τον Μαρξισμό, τον Λενινισμό, τον Σταλινισμό, τον Μαοϊσμό, αλλά και τον Μακαρθισμό, τον Ρηγκανισμό, τον Θατσερισμό, τον Χριστιανισμό, τον Μωαμεθανισμό, τον Βουδισμό και τον Παπισμό. Δώσμου τέτοιους –ισμους, το μόνο που θα καταφέρεις είναι να μεγιστοποιήσεις την απέχθειά μου.
Είμαι φιλικά διατεθειμένος απέναντι στους κάθε λογής -ισμους που αναφέρονται σε ιδέες. Σοσιαλισμός (δηλαδή κοινωνισμός), Κομμουνισμός (πάει να πει –κοινοκτημοσυνισμός), Αναρχισμός (σα να λέμε αντιαρχηγισμός) και πάει λέγοντας. Όχι δεν είμαι υπέρ του Καπιταλισμού (δηλαδή της Κεφαλαιοκρατίας), ούτε υπέρ του Ιμπεριαλισμού (της Αυτοκρατοροκρατίας σα να λέμε).
Διατηρώ πάντα την υποψία οτι οι λέξεις μπορούν και να λένε την αλήθεια. Δεν θέλω λοιπόν να δεχτώ καμιά θεωρία παύλα ιδεολογία που διεκδικεί το αλάθητο του ονόματος. Και έχω την απαίτηση, η ιδεολογία που απευθύνεται στους ανθρώπους να γράφει, τουλάχιστον στην ούγια, τον ανθρωποκεντρικό της χαρακτήρα. Ζητάω πολλά;
Γιατί τελικά είναι πολύ ωραία αυτή η εξίσωση του Στάλιν με τον Χίτλερ, κάνατε ένα λάθος όμως αγαπητοί αναλυτές της ιστορίας. Ξεχάσατε να πείτε οτι ο Χίτλερ δεν προέκυψε με επανάσταση σοβιετικού τύπου –με δημοκρατικότατες, δυτικού τύπου, εκλογές ανέβηκε στην εξουσία. Κι ο Μπους το ίδιο. Και η Θάτσερ, ο Ρήγκαν, ο Μπερλουσκόνι ....
Μήπως λοιπόν πριν καταγγείλετε (τιγκαρισμένοι στην ιερή οργή) ένα πολιτικό σύστημα που ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΕΟΝ, μήπως θα ήταν καλύτερα να κοιτάξετε τι πάει στραβά με το «δημοκρατικό» σας σύστημα και φέρνει στην εξουσία τόσους πολλούς απίθανους και επικίνδυνους τύπους;
«Είναι αστείο! Το μόνο που χρειάζεται είναι να πεις κάτι που κανένας δεν θα καταλάβει και μετά όλοι θα κάνουν ότι τους πεις», σκεφτόταν κάποτε ο Χόλντεν Κόλφιλντ.
Egidio Gherlizza- Τζέφυ και Τσέρυ
-
Ο Egidio Gherlizza είναι ένας καλλιτέχνης για τον οποίο μιλούν ελάχιστα,
ωστόσο ο πιο τυχερός χαρακτήρας του, ο αλήτης Σεραφίνο, κατάφερε να γίνει
μια μ...
Πριν από 5 μήνες
26 γκολ αυτοί, σέντρα εμείς.:
Στη «Μαύρη Βίβλο του Κομμουνισμού» βρίσκεις πολλά χαριτωμένα, όπως η αναφορά σε 1 εκ. «θύματα του κομμουνισμού» στο Βιετνάμ, περίπου με τη λογική «αν δεν ήταν κομμουνιστές, δε θα τους βομβάρδιζαν». Οι αναφορές στην Ελλάδα πάλι έχουν ως ιστορική τους πηγή το βιβλίο του Αβέρωφ «Φωτιά και Tσεκούρι»!
Δες κι εδώ: 01, 02.
Κι ο φασισμός ιδεολογία είναι, αλλά σαφώς και είσαι κατά, οπότε επαναδιατύπωσε πιο πάνω γιατί θα μπεί κανένας κακόβουλος και θα αρχίσει να εξισώνι τον φασισμό με τον κομμουνισμό, σαν ιδεολογίες που συμπαθείς.
Κατα τ'άλλα το έχουν χάσει τελείως. Άντε, οκ, καταπιεστικά και δικτατορικά καθεστώτα και τα του ανατολικού μπλόκ, αλλά ότι είναι και συνυπεύθυνα για την έναρξη του ΒΠΠ;;;; Ούτε οι πιο μαύροι αναρχικοί δεν λένε τέτοια, που όσο να πεις, έχουν να πούνε πολλά για την ΕΣΣΔ και για τα κάθε είδος παραπαίδια του (μέσα στα οποία και το "αγαπητό" μας ΚΚΕ).
Τι να πω, το έχουν χάσει τελείως...
Το ζήτημα είναι σε όλες αυτές τις παπαριές να συνεχίζεις να αντιτάσεις τα αιτήματά σου για να διεκδηκήσεις αξιοπρεπή ζωή. Κι όσο κόσμος μη-κομμουνιστής, μη-αναρχικός, μη-αγωνιστής τελωσπάντων, κάνει κινήσεις και συμμετέχει σε διακδικήσεις, ενώ παράλληλα οι ΜΜΕδες τον ταυτίζουν με ότι άσχημο υπήρξε στον ντουνιά αυτόν, τόσο περισσότερος κόσμος θα μυρίζεται την δουλειά και θα αποστασιοποιείται από την προπαγάνδα.
Στην τελική, κάθε τι αναληθές, λίγο χρόνο έχει για να ζήσει. Όσο βέβαια εμείς οι υπόλοιποι, συνεχίζουμε να καλούμε κόσμο σε δράση, με βάση πρώτα τις ανάγκες του. Και όχι με ιδεολογίες ή ακόμα χειρότερα με παραταξιακές και κομματικές πρακτικές. Και βεβαίως δεν απαξιώνω την όποια ιδεολογία (όλες έχουν το βάρος τους και είναι χρήσιμες σαν τροφή για σκέψη) , αλλά στην ιδεολογία θα καταλήξει ο καθένας με βάση αυτά που βλέπει μέσα από την δράση του κι όχι από τον καναπέ του ή από όσα του λέει ο κάθε ινστρούκτορας και καθοδηγητής.
head η Ελένη του Γκατζογιάννη, αυτό το διαμάντι αντικειμενικότητας, πως τους ξέφυγε; Φίλε μέχρι μια εποχή πίστευα οτι όλα αυτά είναι απλές γελοιότητες -αλλά είδα οτι πλέον αποτελούν ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΗ ιστορία.
Θείε Άρη, δεν ξέρω (ειλικρινά μιλάω) τι ακριβώς πρεσβεύει η ιδεολογία του φασισμού. Εννοώ, ξέρω τι εννοούσε ο Χίτλερ με τον εθνικοσοσιαλισμό και πρόκειται περί γελοιτήτων -ακόμα κι από το όνομα το καταλαβαίνεις. Σοσιαλισμός σημαίνει ισότητα και εθνικισμός σημαίνει διαφορετική μεταχείριση ανθρώπων στη βάση της εθνικής τους ταυτότητας, είναι σα να λέμε "ανισοϊσότητα" δηλαδή! Αν ο φασισμός είναι κάτι άλλο, ας μου το πουν να το συζητήσουμε.
Δαιμονοποιούν τα πρώην ανατολικά καθεστώτα -αυτό είναι σίγουρο και έχουν χρόνια εμπειρία σε αυτή τη μέθοδο. Κατά τη γνώμη μου, πριν καταγγείλουν τα αίσχη των "κομμουνιστών" καλύτερα να κοιτάξουν τα δικά τους αίσχη και να ρίξουν μια ματιά στο παρόν των πρώην "κομμουνιστικών" κρατών. Αν νομίζουν οτι οι άνθρωποι εκεί, είναι σήμερα καλύτερα, να μου το πουν να το μάθω κι εγώ.
Σαφώς και έγιναν εγκλήματα εκεί πέρα και το μεγαλύτερο εγκλημα ήταν η καπηλεία του οράματος μιας καλύτερης κοινωνίας -αλλά όχι να λέμε αύριο οτι ένα ποδήλατο που είχα χάσει μικρός μου το έκλεψαν πράκτορες του Μπρέζνιεφ! Πόση γελοιότητα δηλαδή;
Σαφώς και θα πρέπει ο καθένας μας να κοιτάζει το συμφέρον του κι αυτό είναι μια αξιοπρεπής ζωή, ένα καλύτερο αύριο για αυτόν και τους γύρω του. Απλά η ιδεολογία σε βοηθάει (δίνει ερεθίσματα) να σκεφτείς, να προσανατολίσεις τους στόχους σου.
Αν τώρα κάποιος θεωρεί οτι οι ιδεολογίες είναι εγχειρίδια χρήσης -μάλλον είναι ηλίθιος. Από την άλλη βέβαια δεν ξέρω τι είναι πιο ηλίθιο. Να σπαταλάς τη ζωή σου για το Κόμμα (ακόμα κι αυτό το γαμημένο ΚΚΕ) ή να σπαταλάς τη ζωή σου για ένα Καγιέν;
Δεν ξέρω.
Τι να πώ, πιστεύω ότι το ίδιο τραγικό είναι είτε το ένα είτε το άλλο.
Στην πρώτη περίπτωση χάνεις τόσο πολύ την ιδιότητά σου σαν άνθρωπος, έναντι της κομματικής σου υπόστασης, που πραγματικά καταντάς γελοίος (στην καλύτερη) κι επικύνδυνος (στην χειρότερη). Στην σχολή μας έχουμε έναν κνίτη που είπε σε νεφροπαθή αναρχικό:"έλα μαλάκα μετά τις εκλογές να σε γαμήσουμε και να σου αλλάξουμε τα νεφρά και τα συκώτια". Όταν μετά τις έφαγε έβγαλε καταγγελία για προβοκάτσιες και τέτοια φαιδρά λες και το ξύλο δεν ήταν για προσωπικούς λόγους... Τέσπα, παρασύρθηκα.
Στην δεύτερη περίπτωση πάντως, πέρα από την ξανθιά γκόμενα με τα μεγάλα βυζιά που σου δίνουν με το καγιέν, δεν σου μένει και τίποτα. Ούτε καν ψυχή, γιατί για να βγάλεις καγιέν, ένας Μανιτού ξέρει πόσους γάμησες και γαμάς καθημερινά. Αν είχες ψυχή θα πέθαινες από την αιδώ σου. Αλλά τι να λέμε τώρα...
Συνεχίζω να πιστεύω στην προσέγγιση των προβληματων από την προσωπική καλθημερινή και απλή οπτική γωνία, με την μόν διαφορά, ότι πρέπει να συνυπολογίζεις σε αυτό και τους υπόλοιπους που μπορεί να μην συμμετέχουν. Οι ιδεολογίες έχουν ή τις έχουν καταντήσει έτσι, ώστε ο κόσμος να τις αποστρέφεται. Και γι'αυτό λέω ότι δεν προσεγγίζεις κόσμο ιδεολογικά, αλλά με βάση τα πραγματικά του προβλήματα. Κι εκεί μπορεί να κάνει φοβερή δουλειά, να ριζοσπαστικοποιήσεις κόσμο σε βαθμό πολύ μεγάλο. Βλέπε πχ Λευκίμη κτλ, όπου παππούδια βρεθήκαν να πετάνε μπουκαλάκια στα ΜΑΤ.
Όταν ο κόσμος βρεθεί σε διαδικασίες και αν μείνει σε αυτές (που εδώ είναι το στοίχημα όσων είναι πολιτικοποιημένοι και ιδεολόγοι και συμμετέχουν εξίσου σε διαδικασίες) αργά ή γρήγορα, μέσα από όλες τις ζυμώσεις, θα καταλήξει κάπου και ιδεολογικά. Κι όχι απαραίτητα συνειδητά, να πει δηλαδή είμαι κομμουνιστής/αναρχικός/δεξιό και μπάσταρδο καθίκι κτλ, αλλά και υποσεινείδητα, που θα εκδηλώνεται στην πράξη και στον λόγο του καθένα. Αργότερα θα γίνει και συνειδητό, δεν την γλυτώνει! Μουχαχαχαχαχα! :P
Γιατί σε κάθε περίπτωση προτιμώ ακόμα κι ένα συνειδητά μπάσταρδο δεξιό καθίκι, παρά έναν μπούλη που ψηφίζει δεξιά επειδή έτσι του είπαν κι αυτό ψηφίζουμε αναντάμ παπαντάμ. Τουλάχιστον του πρώτου δεν θα έχω τύψεις αν τύχει και του σπάσω το κεφάλι στον δρόμο. :P
Αλλά σε κάθε περίπτωση η ιδεολογία κατασκευάζεται, δεν διδάσκεται.
Σεντονάκι βαμβακένιο λέμε! Sorry!
Κοίτα τι νομίζω εγώ θείο...
Υπάρχουν (έχουν διαμορφωθεί έτσι από κάποια στρεβλή διαδικασία κοινωνικοποίησης) άνθρωποι που νιώθουν την ακατανίκητη ανάγκη να πιστεύουν σε κάτι μεγαλύτερο, πέρα και πάνω από αυτούς. Αυτοί συνήθως γίνονται πρεζάκια είτε με την κανονική, είτε με την μεταφορική (φανατικοί χριστιανοί, κομμουνιστές κ.λ.π.) έννοια -συνήθως περνάνε κιόλας από το ένα στάδιο στο άλλο. Κάπου είχα διαβάσει, νομίζω στον Καζαντζάκη οτι "αν δεν μπορείς να δώσεις καινούργιο όραμα σε αυτούς τους ανθρώπους, άστους καλύτερα στην προηγούμενη αυταπάτη τους" -και συμφωνώ με αυτή την άποψη.
Υπάρχουν τώρα και τα φρικιά της κατανάλωσης (αυτοί που έχουν εγκλωβιστεί στην ανάγκη της περίοπτης σπατάλης, που έλεγε κι ο Βεμπλέν πριν 100τόσα χρόνια). Αν και, σε τελική ανάλυση είναι εξίσου υποχείρια με την αποπάνω κατηγορία διαφοροποιούνται σε εσχατολογικό επίπεδο. Ενώ δηλαδή οι πρώτοι προσδοκούν σωτηρία σε έναν άλλο κόσμο, οι δεύτεροι περιμένουν να σωθούν εδώ και τώρα.
Δεν έχω αξιολογική άποψη για τις παραπάνω κατηγορίες, δεν ξέρω αν οι πρώτοι είναι σε καλύτερη κατάσταση ή οι δεύτεροι. Επειδή, όσες πιθανότητες έχει ο χριστιανός να δει τον παράδεισο, άλλες τόσες πιθανότητες έχει κι ο φτωχομπινές με τα 1.000 γραμμάτια για το Καγιέν να πηδήξει φυσική ξανθιά που έχει εμφανιστεί σε πρωινάδικο.
Η ιδεολογία τώρα ή οι ιδεολογίες, είναι απλώς τελεολογικές θεωρήσεις του κόσμου, σου λένε δηλαδή "κατά που πάει το πράγμα". Σαφώς και δεν χρειάζεσαι ιδεολογική προκάλυψη για να βγεις κόντρα στα ΜΑΤ στη Λευκίμη, σαφώς δεν χρειάζεται να είσαι κομμουνιστής, αριστερός ή αναρχικός για να διαμαρτύρεσαι που σου μειώνουν π.χ. το μισθό και σου αυξάνουν το ωράριο.
Οι αντιδράσεις είναι αυτό ακριβώς -η δημιουργία αντίθετης δύναμης που θα κοντράρει την δύναμη που σε καταπιέζει. Από εκεί και πέρα όμως, ερχόμαστε στο ζουμί. Εννοώ:
εντάξει, βγήκαμε στους δρόμους και πέσαμε τους νόμους (που λέγανε και οι φοιτητές) -αν όμως μας πει ο απέναντι -"τι προτείνετε ρε παλικάρια;" Εκεί τι γίνεται;
Εκεί, αν δεν έχεις κάποια ιδεολογική τοποθέτηση θα το ρίξεις στη μαλακία. Άρα, η ιδεολογία έρχεται (ή πρέπει να έρχεται) μετά την αντίδραση, στο στάδιο της σύνθεσης.
Και σαφώς η ιδεολογία κατασκευάζεται -τη βγάζει ο Χ ή ο Ψ, ή ο ΧΨ -και σαφέστερα δεν διδάσκεται. Η ιδεολογία αφομειώνεται ή αλλιώς δεν έχει λόγο ύπαρξης.
Αν δεν είμαι κομμουνιστής στην καθημερινή μου ζωή, δεν είμαι κομμουνιστής γενικώς -όσο κι αν πληρώνω τη συνδρομή μου στο Κόμμα. Οι Κνίτες που περιγράφεις, ο πατερούλης Στάλιν κι ο πατερούλης Κύρκος κι ο πατερούλης Φλωράκης θα μπορούσαν να ισχυριστούν οτιδήποτε -οτι είναι εξωγήινοι από την Ανδρομέδα, οτι είναι οι εκλεκτοί του θεού και οτι είναι οι εκλεκτοί του λαού. Αυτό βέβαια δεν θα σήμαινε οτι είναι κιόλας -σωστά;
Ε, ούτε κομμουνιστές ήταν ποτέ -όσο κι αν το ισχυρίζονταν.
Υ.Γ.: Σεντονάκι ε; Δε ντρέπεσαι ρε! Εγώ να σου απαντάω μονολεκτικά κι εσύ να πλατιάζεις με σεντόνια, χαχαχαχαχα.
καλα τα λες. και που εισαι ακομα δηλαδη.
αυτο που φοβουνται οτι θα τους πονεσει , οτι θα τους αντισταθει, στο μελλον, το δαιμονοποιουν απο τωρα. ριχνουν τον σπορο.
κι αν καταλαβε κανεις την αλλαγη εξωτερικης πολιτικης των ΗΠΑ, καταλαβαινει και τι θα ακολουθησει. ο ομπαμα επανεφερε σε προεκλογικο του λογο ως πρωτευον και ασυγχωρητο, "το προβλημα του κομουνισμου". επισης προς εκπληξη ολων, χαλαρωσε και λιγο με το θεμα των ισλαμιστων οποτε νομιζω οτι σε λιγο θα τριβουμε τα ματια με αυτα που δουμε.
τωρα οσο για τις "αφορμες". οσταλιν κυριοι ηταν απλα ενας φοβικος φονιας. εφαγε οτιδηποτε νομιζε οτι ηταν εναντιον του. οπως οι φαραω σκοτωναν τους παντες ετσι κι αυτος ο γενικος γραμματεας εφαγε ή fifteen ή fifty -ναι αυτη ειναι η διαφωνια, ελεος- εκατομυρια συμπολιτες του. και δεν υπηρχε καμια επανασταση τοτε. μην μιλησουμε για τις δολοφονιες και τους διωγμους του συντροφου λενιν γιατι αυτες κρυβοβται πισω απο την επικρατηση της επαναστασης. αρχιδια μαντολες. η εξουσια φθειρει και τελικα φθειρει περισσοτερο αυτους που το παιζουν υπερανω. η ΕΣΣΔ ειναι το μεγαλο παραδειγμα. αν και υπαρχει ακομα η μεγαλη Κινα να μας θυμιζει ποσο ολα τα λογια μπορει να μεινουν μονο λογια.
οταν αρχισαν να ερχονται μπαρμπαδες, θειαδες και φιλοι του πατερα μου απο ΕΣΣΔ μερια,ξερετε εξωριστοι, λεγανε "κατι ιστοριες" που και τον πατερα μου που ακομα ΚΚΕ ψηφιζει τον κλονισαν. αλλα οταν του ξαναειπα οτι "ΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ Τ'ΑΦΕΝΤΙΚΑ, ΔΕΞΙΑ ΚΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, ρε πατερα", ενα συνθημα που με συχαινοταν οταν το ελεγα, μου ειπε με αμφιβολια ομως. "ενταξει οχι κι ετσι"
υγ ο χριστιανισμος δεν εχει προσωπο για αρχη αλλα επιθετο. δεν ειναι χρίστος αλλα χριστός. οποπτε νατε αναψε κανα κερακι. χεχε.
Α ναι; Το γύρισε ο Μπαράκ σε "κομμουνιστική απειλή"; Δεν το ήξερα! Αλλά πάλι υπάρχει σε αυτό κάποια λογική -εννοώ οτι δεν μπορείς να δαιμονοποιείς συνέχεια το 20 με 30% του πληθυσμού σου (κάπου τόσοι νομίζω πρέπει να είναι οι ισλαμιστές στις ΗΠΑ).
Ο Στάλιν κι ο οποιοσδήποτε Λένιν που κάνει επανάσταση ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ του λαού, αμέσως μετά θα καπηλευτεί αυτό το "στο όνομα" -βάζοντας τη δική του ονοματάρα στην ταμπέλα του μπουζουξίδικου, αυτό διδάσκει η ιστορία. Αλλά καμιά σχέση το συγκεκριμένο κόλπο με κομμουνισμό -το έλεγε ο Μαρξ "το προλεταριάτο καταλαμβάνει την εξουσία με σκοπό να την καταργήσει". Όσο δεν καταργείται η εξουσία δεν νοείται κομμουνισμός -απλά πράγματα.
Ο Χριστιανισμός είναι μια φιλοσοφία ζωής σύμφωνη με τις, ας τις πούμε απλουστευτικά, απόψεις του Χριστού -δηλαδή του Εκλεκτού, αυτού που έχει χριστεί. Που είναι η διαφωνία μου; Σε κάτι πολύ απλό το οποίο είχε εξηγήσει ο Μαρξ λέγοντας: "δεν είμαι μαρξιστής είμαι ο Μαρξ".
Τουτέστιν,
εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα με τις διδαχές του Χριστού, ούτε με το Κομμουνιστικό Μανιφέστο του Μαρξ. Τα δέχομαι σαν φιλοσοφικά κείμενα -και σε τέτοιο επίπεδο να τα συζητήσω. Έχω όμως πρόβλημα με τους Μαρξιστές, όπως έχω πρόβλημα και με όσους ανέλαβαν να μεταφέρουν, να εξηγήσουν, να διευκρινήσουν τον λόγο του Χριστού. Ε, αυτοί οι δεύτεροι είναι υπεύθυνοι για τα αίσχη των πρώην ανατολικών κρατών και για τα αίσχη της χριστιανικής θρησκείας.
ναι ο ομπαμα. "no tollerance" νομιζω ηταν η φραση.
γαμησετα.
οσο για τα αλλα που λες συμφωνω οτι οσοι ανελαβαν και αναλαμβανουν να μεταφερουν στην ωμη πραγματικοτητα ειτε μαρξιστικες θεωριες, ειτε χριστιανικες διδαχες , ειτε τον παρεξηγημενο ως "επιθετικο" ισλαμισμο, ειναι υπυθυνοι για τα οποια αισχη αλλα συγχρονως ειναι υπευθυνοι και για τα οποια πολυ σωστα συμβαινουν. τα οποια ειναι παρα μα παρα πολλα.
οσο για τους πρωην ανατολικους , αν εννοεις το ανατολικο μπλογκ, οι μονοι που δεν φταινε ειναι οι χριστιανοι. μαλλον η 70ετεις καταπιεση εσπασε σαν κακο σπυρι.
Κοίτα -για να μην παρεξηγούμε τα πάντα και γινόμαστε σαν αυτούς που κοροϊδεύουμε: Δεν υπήρξε εφαρμογή ανθρωπιστικής ιδεολογίας (όσο διαστρεβλωμένη και να ήταν αυτή -και στις ανθρωπιστικές ιδεολογίες βάζω και τις θρησκευτικές) που να απέφερε μόνο αρνητικά. Και στο πρώην Ανατολικό μπλοκ είχαν τα θετικά τους (μπόλικα θετικά) και η μητρόπολη Κάτω Κρυονερίου ξέρω ΄γω κάνει σοβαρό έργο υποστήριξης των αναξιοπαθούντων και το τιμημένο ΚΚΕ έχει κάνει αγώνες για να παίρνουν αξιοπρεπές μεροκάματο κάμποσοι εργαζόμενοι. "Δεν μηδενίζουμε τίποτα", που λέει κι ο Κωστάκης, χαχαχα. Από την άλλη υπάρχουν οι νεκροί κι όπως ξέρεις στ΄αρχίδια μου αν οι νεκροί είναι 1 ή 1.000.000 -η αδικία της πράξης παραμένει. Κι από την τρίτη υπάρχει το όραμα, η ελπίδα. Γι΄αυτά τα δυο τελευταία (με έμφαση στο τελευταίο) κατηγορώ όσους καπηλεύτηκαν ανθρωπιστικές ιδεολογίες. Όσους καπηλεύτηκαν -όχι όλους, έτσι;
Παραπάνω εννοούσα οτι κάποιοι Μαρξιστές ευθύνονται για τα αίσχη του Ανατολικού μπλοκ και κάποιοι Χριστιανοί για τα αίσχη των Επίσημων Εκκλησιών.
Αλλά τώρα, δεν θα βρεθεί ΕΝΑΣ ΠΟΥΣΤΗΣ να μας πει ποιος ευθύνεται για την εξαθλίωση που επικρατεί στις χώρες αυτές μετά την κατάρρευση του "υπαρκτού"; Ποιος ευθύνεται; Που είναι οι αναλυτές να μας πουν; Ή θα το παίξουν Ν.Δ. και για την επόμενη 100ετία, για την εξαθλίωση των νυν θα ευθύνονται οι πρώην;
ετσι. οποιος δικαιολογει εστω κι ενα νεκρο για να αγιασει το σκοπο στην οποια ιδεολογια, θρησκεια, κλπκλπ ειναι τουλαχιστον ψευτης. εγω λεω οτι ειναι απλα φονιας. φασιστας.
ειτε εχει να κανει με επανασταση, σταυροφορια ή θανατικη ποινη. δεν παιζει δικαιολογια.
ο φονος αν δικαιολογειται ΚΑΠΩΣ ειναι μονο "εν βρασμω" για αμυνα δικια σου ή αγαπημενων προσωπων, κι αυτο απο ατυχημα επειδη δεν ξερεις καλα να αμυνεσαι.και παλι δηλαδη...
τα υπολοιπα δεν υπαρχουν...
Αδερφέ, ο φόνος μπορεί να δικαιολογείται -εν βρασμώ, ατύχημα, αμέλεια, βλακεία, μαλακία... Αλλά αυτό σημαίνει οτι δικαιολείται αυτός που έκανε την πράξη -όχι η ίδια η πράξη. Και για τη συγκεκριμένη πράξη κάποιος φταίει -κάποιος πρέπει να την πληρώσει.
Εννοώ, π.χ. έχουμε εσένα που είσαι και πολύ κομπλεξάρας, επειδή το συγκεκριμένο κοινωνικό σύστημα σε έφτιαξε να θες μονίμως να ανταγωνίζεσαι και να είσαι στον αφρό (γενικά μιλάω -παράδειγμα φέρνω). Για να βγεις στον αφρό ένα ωραίο πρωί (κατά το βράδυ) μου την πέφτεις στη μέση του δρόμου επειδή εγώ κυκλοφορώ με γυναίκα κι εσύ είσαι ρέστος. Να ο βρασμός, να η αμέλεια, να η μαλακία -πας εσύ στα θυμαράκια κι εγώ θα μείνω μια ζωή να γαμιέμαι από τις τύψεις. Τι έγινε εδώ; Πλήρωσες εσύ, πλήρωσα εγώ και το γαμημένο το σύστημα που σε (μας) έκανε έτσι βγήκε αλώβητο και λάδι.
Ε, εγώ λέω οτι πληρώσαμε οι άφταιγοι ή οι λιγότερο φταίχτες ενώ θα έπρεπε να βγούμε στους δρόμους καίγοντας πρότυπα, στερεότυπα και του διαόλου τα κιτάπια -μπας και πληρώσει ο κύριος υπαίτιος.
Υ.Γ.: Αν δεις τις ιστορίες των επαναστάσεων οι καθαροί επαναστάτες πνίγηκαν από τα κρίματα των νεκρών που αναγκάστηκαν να κουβαλήσουν στο λαιμό τους και μείναμε να τους θυμόμαστε γι΄αυτό ακριβώς.
φιλε αμα στην πεσω που κυκλοφορεις γυναικα καλα να παθω. στην γυναικα σου θα επρεπε να την πεσω. δεν μου φταιει κανα συστημα. μην ψαχνουμε να βρουμε παντα δρακους στο καθε προσωπικο μας αλυτο γαμωπαραμυθο.
κι αν ηθελες να καψεις στερεοτυπα, δεν μου δινες τη γυναικα σου να την χαρω κι εγω, και να 'μαστε ολοι ευχαριστημενοι.να γλυτωσω κι εγω τοχωμα και τα σκουληκια, να γλυτωσεις και συ την ψειρου και το σεξ με αλβανους;
εγω λεω οτι καλα εκανες και μ'εφαγες αφου δεν μπορουσες να το αποφυγεις. αλλα απο την αλλη αν εφτιαχνες οχλο για να ερθει να με φαει μετα απο 30 μερες , τοτε θα ησουν αδικαιολογητος. αυτο εννοω.
τωρα αν αποφασιζες να φας οποιον νομιζεις οτι θα στην πεσει, θα γινοσουν σταλιν και νερωνας και πολλοι αλλοι.
Και τι είναι η γυναίκα μου ρε; Παλτό να στη δανείσω; Έτσι θα κάψω στερεότυπα; Χαχαχα
Κοίτα -ωραία τα λες περί ατομικής ευθύνης αλλά εδώ υπάρχει κάποια παράνοια, σωστά; Ε, για την παράνοια εγώ δεν ψήνομαι οτι είναι αποκλειστικά και κύρια υπεύθυνο το άτομο.
Αν υπάρχουν σε μια κοινωνική δομή κατάστασεις όπου ακόμα και ο φόνος είναι αναπόφευκτος (όπως λες κι εσύ "καλά έκανες και μ΄έφαγες αφού δεν μπορούσες να το αποφύγεις") τότε, γαμώτο ρε φίλε! Φταίει η κοινωνική δομή -κάτι έχει κακοφορμίσει εκεί μέσα!
Υ.Γ.: Αλήθεια είδες τις φωτογραφίες που τα φασιστάκια πήγαν να πετάξουν μολότωφ όσο ήταν ανάμεσα στους μπάτσους κατά της Αντιρατσιστικής και στο τέλος πήραν φωτιά μεταξύ τους; Χαχαχαχα. Ρε τα καημένα -όταν σχολάσουν οι μπάτσοι να δω τι θα κάνουν μοναχούλια τους!
Κοίτε σε αυτό που λες, ότι δηλαδή αντίδραση υπάρχει αλλά από προτάσεις δεν, έχεις μεν δίκιο, αλλά το ερώτημα από την άλλη είναι γιατί δεν υπάρχουν προράσεις;
Να σου πω λοιπόν γιατί δεν υπάρχουν προτάσεις; Γιατί υπάρχουν ιδεολογίες.Και να σου το κάνω λιανά γιατί θα νομίζεις ότι πάω να σε τρελάνω.
Επί 2 χρόνια οι φοιτητές βγαίναμε στους δρόμους ενάντια στο άρθρο 16 και τον νόμο πλάισιο. Οκ; Οκ. Η όλη κινητοποίηση ήταν γύρω από το ΟΧΙ (το ηρωικό μη χέσω) πάνω σε αυτά τα δύο.
Εμείς όμως, σαν φοιτητές, δεν λέγαμε όχι στον νόμο-πλαίσιο αλλά ζητάμε-ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ αυτά κι εκείνα και τα άλλα. Γιατί; Γιατί στις γενικές συνελεύσεις είχαμε το κάθε γαμημένο γκρουπόσκυλο, να κάνει τερτίπια και να βγάζει λόγους, προκειμένου να "πουλήσει" την ιδεολογία του, ώστε να ψηφιστεί αυτή έναντι των άλλων. Κι έτσι αντί να κάνουμε γενικές συνελεύσεις όπου θα συζητούσαμε τα προβλήματα της σχολής, του πανεπιστημίου και της παιδείας γενικότερα, διατυπώνοντας και πιο ευρεία αιτήματα (με αποτέλεσμα το ενδιαφέρον και την αλλυλεγγύη των εργαζομένων ενδεχομένως) όπως ελεύθερη εισαγωγή στα πανεπιστήμια πχ, καθόμασταν και σπάζαμε τα παπάρια μας, γιατί κάτι μαλάκες ιδεολόγοι προσπαθούσαν να περάσουν την γραμμή τους.
Και δεν ήταν μόνο οι ΚΚΕδες, ήταν και οι ΕΑΑΚίτες και οι Αγωνιστικές Κινήσεις (μουλάδες) οι οποίοι άκουσον άκουσον, έλεγαν ότι το να διατυπώσουμε αιτήματα και να τα διεκδικήσουμε ήταν λάθος!
Τέσπα είναι μια πικρή περίοδος που όσο τα σκεφτομαι τόσο περισσότερο μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι και πραγματικά όλοι αυτοί, περισσότερο κακό κάνανε, παρά καλό. Κι ακόμα και μέσα στην χρονιά, πριν την έναρξη των κινητοποιήσεων και πάλι έτσι κινούνταν. Μικροπολιτικά παιχνίδια εξουσίας στην βάση ποιανού ιδεολογία θα ψηφιστεί στο κάθε πλαίσιο της γενικής συνέλευσης.
Κι όποτε έβγαινε κάποιος ανένταχτος να πει κάτι διαφορετικό, όσο απλοϊκό, αφελές ή καλό κι αν ήταν, τον απαξίωναν, είτε κράζοντάς τον, είτε αγνοώντας τον είτε πετώντας λάσπη κτλ. Με δυο λόγια μονοπωλούσαν την κουβέντα και την καθήλωναν σε ένα παζάρι ιδεολογιών.
Οπότε πραγματικά πιστεύω ότι οι ιδεολογίες είναι καλές, ώστε να έχεις προσωπικά έναν σκοπό και μία κατεύθυνση στην οποία θα στρέψεις την δράση σου, όμως όταν αυτές γίνονται αγκυλώσεις, που γίνονται στο 90% των περιπτώσεων (αφού οι περισσότεροι την έχουν δει πρωτοπορία κι έτσι) τότε καλύτερα να πάνε στα κομμάτια. Περισσότερο κακό κάνουν. Κι όχι μόνο γιατί εκφυλίζουν κάθε κινητοποίηση, αλλά και γιατί κάνουν τον κόσμο να απομακρύνεται από την πολιτική γενικότερα.
Θείο, μια μικρή διόρθωση -γκρουπούσκουλα είναι, όχι γκρουπόσκυλο που έγραψες από τη βιασύνη σου.
Πρόσεξε τώρα γιατί λέμε τα ίδια -αλλά τα διατυπώνουμε διαφορετικά με αποτέλεσμα να μπερδευόμαστε:
Αυτά που περιγράφεις δεν έχουν σχέση με ιδεολογίες, έχουν σχέση με την καθαρή παραχάραξή τους. Αυτά που περιγράφεις είναι η μουτσούνα του Μαρξισμού που οδήγησε στον Σταλινισμό.
Τα παλικαράκια που μου λες, ανάθεμα κι αν έχουν ανοίξει ένα αυθεντικό βιβλίο του Μαρξ, του Τρότσκι, του Γκράμσι, του Πουλαντζά ή κάποιου άλλου ιδεολόγου. Σε περίληψη έχουν διαβάσει τα βασικά και παραπέρα ακούνε ότι τους πλασάρουν οι καθοδηγητές τους οι οποίοι επίσης δεν έχουν διαβάσει τίποτα αυθεντικό.
Αυτό λοιπόν που περιγράφεις είναι η ΕΛΛΕΙΨΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑΣ. Γιατί; Διότι...
Κάθεται η ΚΟΒΑ και βγάζει γραμμή, πως να ανεβάσει την επιρροή της, πως το ένα, πως το άλλο, πως θα κάτσεις κάτω να στη βάλω.
Μετά περνάνε τη γραμμή ένα λούστρο τσιτάτων, τη βαφτίζουν ορθόδοξη θέση και καθάρισαν.
Στο προκείμενο καλώς βγήκατε οι φοιτητές στον δρόμο κατά του νόμου-πλαισίου και καλώς αντιδράσατε. Από εκεί και πέρα, σε επίπεδο προτάσεων ή διεκδικήσεων γενικότερα τα πράγματα είναι απλά. Τι δεν έχετε; Αυτό θέλετε! Τι σας χρειάζεται; Αυτό απαιτείτε!
Η Χ αριστερή ιδεολογία μου με βοηθάει να καταλάβω τη λανθασμένη κατεύθυνση π.χ. ενός νόμου που κάνει τα πανεπιστήμια προνόμιο των πλουσίων. Αλλά δεν θα μου πει ο Μαρξ πόσα πρέπει να είναι τα υποχρεωτικά και πόσα τα επιλογής μαθήματα ανά εξάμηνο!
Η ιδεολογία είναι μια ταμπέλα για το ποιον δρόμο να διαλέξεις. Αν ο δρόμος έχει σκατά ή συρματοπλέγματα την ταμπέλα θα πάρεις για να τα καθαρίσεις; Χεράκια δεν έχεις;
Ο κόσμος απομακρύνεται από την πολιτική επειδή οτιδήποτε αριστερό δαιμονοποιείται και οτιδήποτε δεξιό δεν έχει θεωρητικό υπόβαθρο, εκεί είναι το όλο θέμα.
Δεν νομίζω ότι δαιμονοποιείται η αριστερά, περισσότερο πιστεύω ότι από δικές της μαλακίες και ακγυλώσεις διώχνει κόσμο, βλέπε προτωπορία, παρά επειδή ο πρετεντέρης κι ο κάθε πρέτε λέει τα δικά του.
Τώρα για τα άλλα που λες, θα συμφωνήσω, δε λέω, όμως έλα που για κάποιους η "ιδεολογία" καθορίζει την ζωή σε κάθε έκφανσή της;
Και ξέρεις τι είναι τώρα να σε ζαλίζει ο άλλος ότι αυτό που πραγματικά θέλεις (κι εσύ σαν βλάκας δεν το ξέρεις) είναι η ανώτατη δωρεάν δημόσια παιδεία. Και στα καπάκια έρχεται ο τρίτος και σου λέει, όχι! Ανώτατη ενιαία δημόσια παιδεία. Τα παιδία παίζει βασικά, αλλά τέσπα...
Όχι φίλε μου. Δεν φταίει η Αριστερά (που ξεκινάει από το ΚΚΕ και φτάνει μέχρι τα παιδιά των Εξαρχείων) για το γεγονός οτι θεωρείται πλέον στίγμα να δηλώσεις αριστερός. Εντάξει, μπορεί τα παλαιολιθικά κόμματα και οι κολλημένες φράξιες να έχουν ένα λεξιλόγιο του 1800χέσε με, αλλά από αυτό μέχρι το να θεωρείται κάθε αριστερός εν δυνάμει σταλίνας έχει πέσει πολλή δουλειά από την προπαγάνδα.
Θέλεις ένα παράδειγμα; Πες μου πως σου φαίνεται ο λόγος των Ζαπατίστας και πες μου πόσοι είναι ευνοϊκά διατεθειμμένοι να τον ακούσουν εκεί έξω.
Τα θυμάμαι αυτά τα θεωρητικά μαλακιστήρια που τρώγανε ώρες σε συζητήσεις μεταξύ του "ενιαία" και του "ισότιμη" ας πούμε. Η απάντηση σε όλα αυτά ήταν ανέκαθεν μία:
"Σύντροφοι, όταν επικρατήσει η επανάσταση θα έχουμε όλο το χρόνο να ασχοληθούμε με τις μπουρζουάδικες αναζητήσεις σας -τώρα ας ασχοληθούμε με την επανάσταση". Ο Στάλιν το είχε πει αυτό ξέρεις!
Σε πρώτη φάση, λίγο με ενδιαφέρει να δηλώσει κάποιος αριστερός. Εμένα με νοιάζει να μην μας βάζουν το αγγούρι στον κώλο, με το συμπάθειο, οι διάφορες κυβερνήσεις για να πλουτίζουν τα φιλαράκια τους οι εφοπλιστές και μεγαλο-οτιδήποτε.
Όχι ότι δεν υπάρχει προπαγάνδα, αλλά αν η αριστερά ήταν σοβαρή κι είχε στο νού της να κάνει δουλειά κι όχι να μαζέψει ψήφια, οπότε και να περιχαρακώνεται, τότε αργά ή γρήγορα ο κόσμος θα ξέφευγε από το μαντρί που προσπαθεί να τον βάλει η προπαγάνδα.
Το ίδιο ισχύει και ίσως και περισσότερο με τον αναρχικό χώρο, που βέβαια καθόλου δεν έχει σχέση με την αριστερά, αλλά απομονώνεται εξίσου και ίσως και χειρότερα.
Πραγματικά πιστεύω ότι η αριστερά, μπαίνοντας στην αντιπαράθεση και τον ανταγωνισμό των εκλογών, μοιραία μπαίνει σε τριπάκια, αυτός είναι χειρότερος, ο άλλος τρισχειρότερος, εγώ καλύτερος κτλ, αφήνοντας στην τελική άλυτα τα προβλήματα. Τόση φαιά ουσία και ενέργεια πεταμένη σε μαλακίες.
Να στο πω και με ένα αντιπαράδειγμα. Στην λατινική αμερική, που είχε χούντες, όχι μαλακίες και βαρύ καπιταλισμό, τώρα, αλλά και παλιότερα υπήρχαν κινήματα κι απ'όλα και τώρα έχεις αριστερά κόμματα στην εξουσία. Οκ δεν είναι ότι καλύτερο, αλλά από τους διάφορους Πινοσετ ή τον ανεξέλεγκτο φιλευλευθερισμό, είναι πολύ καλύτερα. Γιατί αυτό;
Γιατί πολύ απλά, το τσιβί ήταν τόσο μεγάλο τότε, που η αριστερά δεν είχε καν την πολυτέλεια να αναλωθεί σε μπρούρδες. Δεν μπορούσε καν να θέσει το ζήτημα ψηφίστε με, γιατί πολύ απλά κανείς δεν ψήφιζε. Αλλά τι έκανε; Έκανε δουλειά. Δουλειά βασισμένη στις ανάγκες του κόσμου, δηλαδή να φύγει η χούντα στην προκειμένη. Και η δουλειά επέδωσε και η προπαγάνδα που υπήρχε (γιατί υπήρχε σίγουρα) πήγε στον αγύριστο με τον πλέον αποτελεσματικό και οριστικό τρόπο. Μέχρι βέβαια να αρχίσουν οι μαλακίες.
Και βέβαια είναι φυσιολογικό, όταν ο άλλος σε βλέπει να κυνηγάς την εξουσία να μην σε εμπιστεύεται κι εκεί έρχεται κι ο πρέτε και βάζει και το λιθαράκι του. Έχεις επίσης το κατάπτυστο ΚΚΕ να σταλινίζει αβέρτα, είτε σε θεωρητικό επίπεδο είτε καθημερινά σε μαθόδους και πρακτικές και το οποίο ΚΚΕ αναγνωρίζεται από το μεγαλύτερο κομμάτι του κόσμου και κυρίως από τους βασικούς του αντιπάλους (πρόσεξε, έχει σημασία αυτό). Οπότε η εξίσωση ποια είναι;
Κομμουνισμός = ΚΚΕ (το αναγνωρίζουν όλοι, από ΛΑΟΣ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ε οι υπόλοιποι είναι αριστερούληδες που λέει και το ΚΚΕ, άρα πράγματι ΚΚΕ=κομμουνισμός) = Σταλίνες (αφού στο τελευταίο συνέδριο μόνο εικόνα δεν του κάνανε, χώρια που τους βλέπω κάθε μέρα πως λειτουργούν)= Φασίστες. Ε κι άμα είναι το ΚΚΕ φασίστες οι υπόλοιποι αριστεροί που έχουν τις ίδιες ρίζες πόσο πολύ να διαφέρουν, άσε που είναι και ασόβαροι.
Γλυκό καραμελένιο λέμε...
Φίλε μου αν η Αριστερά έκανε τη δουλειά της (ας το πούμε έτσι) σήμερα έξω από το σπίτι σου δεν θα πάρκαραν Καγιέν αλλά τανκς και στο υπόγειο θα έκρυβες αριστερούς συγγενείς σου από την αστυνομία.
Θέλεις κάποια παραδείγμα Αριστερών που έκαναν τη δουλειά τους εδώ και έξω; Τον θυμάσαι τον Τσιρώνη; Τον έχεις ακούσει τον άλλον τον Μουμία που σαπίζει στις φυλακές; Τους 5 Κουβανούς που είναι ισόβια για κατασκοπεία στις ΗΠΑ -τι σου λέει αυτό; Εδώ τον Μαρίνο τον θυμάσαι; Για να σου πω μόνο μερικά τρανταχτά -και ατομικά παραδείγματα. Βάλτα αυτά επί το μαζικότερο και πες μου πόση ώρα θέλουν τα τανκς να ξεπαρκάρουν από τους στρατώνες.
Σε επίπεδο πρακτικής η Αριστερά έχει χίλια πρόσωπα και χίλιες φωνές κι αυτό το προτιμώ από το "Άιν Ράιχ, Άιν Φύρερ". Άλλοι χάνονται κάνοντας προσχέδια επαναστάσεων και κοιμούνται με ανοιχτά παράθυρα στα ισόγεια, άλλοι ψάχνουν να διασαφηνίσουν την προλεταριακή υφή της μικροτάξης των πωλητών χαλβά Φαρσάλων και άλλοι (στους Αναρχικούς πάει αυτό) ανέπτυξαν τον ελιτισμό του αγωνιστή απέναντι στον χοντρόκωλο μικροαστό. Όλα λάθος κατά τη γνώμη μου -κι ο λόγος είναι οτι δεν υπάρχει αποτέλεσμα.
Όμως από την άλλη πες μου εσύ τι θα έπρεπε να κάνουν επειδή εγώ δεν ξέρω.
Στη Λατινική Αμερική έχουν πλέον κυβερνήσεις που εμείς ούτε στα όνειρά μας, στις περισσότερες χώρες τουλάχιστον -αλλά οι Λατινοαμερικάνοι δεν έχουν φάει τη δική μας διάβρωση. Μπροστά τους είμαστε νεκροζωντανοι φίλε -τι να λέμε τώρα!
Την εξίσωση κομμουνισμός=ΚΚΕ=ΕΣΣΔ την πλάσαρε το σύστημα εδώ πέρα με την αγαστή συνεργασία του ΚΚΕ και παλιότερα της ΕΣΣΔ φυσικά.
Ε, και λοιπόν; Θα πρέπει να το καταπιούμε αμάσητο;
Τέλος πάντων -μπορεί η Αριστερά να βολοδέρνει, ας βγούμε να την πάρουμε από το χέρι μπας και βρει τα πατήματά της. Αλλιώς είναι σα να καθόμαστε και να βλέπουμε το φορτηγό που έρχεται καρφί πάνω στο παιδί μας κι εμείς να μοιρολογούμε ήδη αντί να φωνάξουμε "φύγε από το δρόμο ρε μαλακισμένο!"
Ή να πάμε να το σώσουμε οι ίδιοι.
Ναι, αλλά άμα δεν σπάσεις αυγά, ομελέτα δεν τρως. Και εν πάση περιπτώση, δεν είναι τρόπος σκέψης αυτός. Με την ίδια λογική ούτε το πολυτεχνείο θα γινόταν, ο τσάρος θα υπήρχε ακόμα και το 8ωρο δεν θα υπήρχε καν σαν ορολογία.
Ότι αποκτήσαμε και απολαμβάνουμε σήμερα είναι αποτελέσματα πολλών σπασμένων αυγών. Μαλακία, αλλά έτσι είναι. Ακόμα κι ο Γκάντι με την πασιφιστική του προσέγγιση, κάποια αυγά τα έσπασε, στην προκειμένη αυτών που είχαν το θάρρος να τον ακολουθούν χωρίς να σηκώνουν χέρι.
Οπότε, είτε θα σοβαρευτούμε να κάνουμε δουλειά είτε θα υπεκφεύγουμε και θα μπλέκουμε σε μικροεξουσιαστικά τριπάκια, όσο οι άλλοι θα μας βάζουν το αγγούρι στον κώλο.
Κι εδώ δεν ξεχωρίζω αριστερούς, αναρχικούς, συνδικαλιστές ή ότι άλλο, διότι όλοι μπορούν να κάνουν σωστή δουλειά, ανεξάρτητα από το που προέρχονται. Βλέπε Κούνεβα, Μαρίνο ή όποιον άλλον έφαγε το κράτος και οι επιχειρήσεις, γιατί τους απειλούσε.
Άλλωστε η σωστή δουλειά είναι μια και ξεκάθαρη:Εξυπηρέτηση των αναγκών μας σαν κοινωνικό σύνολο, ώστε ΟΛΟΙ να έχουμε μια αξιοπρεπή ζωή. Η κατάρευση του αστικού κράτους θα έρθει σαν αποτέλεσμα αυτών των αγώνων κι όχι με την αντίστροφη πορεία, δηλαδή κατάληψη εξουσίας ώστε να την κάνουμε καλύτερη. Αυτά δεν γίνονται, είναι μεταφυσικά πράγματα.
Δεν είναι τρόπος σκέψης αυτός της Αριστεράς εννοείς -έτσι; Λοιπόν, θα συμφωνήσω ως προς το ότι δε είναι ο ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΕΡΟΣ τρόπος σκέψης.
Κατά τα άλλα, έτσι ακριβώς σκεφτόταν και ενεργούσε η Αριστερά όταν έγινε το Πολυτεχνείο, έτσι σκεφτόταν όταν έγιναν οι μαθητικές καταλήψεις -έτσι σκεφτόταν πάντα.
Όμως, υπάρχει κάποια διαφοροποίηση ανάμεσα στην οργανωμένη αριστερά, την εξωκοινοβουλευτική αριστερά και τους συμπαθούντες γενικώς. Η διαφοροποίση έγκειται στο οτι οι δυο πρώτες κατηγορίες αναπτύσσουν κάποιες μορφές δράσης. Η τρίτη κατηγορία -εξαρτάται γενικώς.
Στα υπόλοιπα που αναφέρεις, δεν θα σου πω μόνο οτι συμφωνώ, θα σου δώσω το λινκ αυτού του υπερσεντονιού κι όταν έχεις χρόνο ρίξτου μια ματιά:
http://nadaparanosotros.blogspot.com/2007/04/blog-post_20.html
καλά όλα αυτά κι εγώ μαζί σου αλλά πάει λίγο πιο πέρα αν το δεις προσεχτικά:
οκ, ο χριστός δεν έχει καμιά σχέση με το χριστιανισμό, έτσι;
ο χριστιανισμός είναι θρησκεία που την ξεκινήσανε οι μαθητές του τιμήν ένεκεν, κάτι σαν το κληροδότημα τάδε.
ειδικά ο παυλάκης είπε πολλές από τις αρλουμπίτσες που καθόρισαν την πολιτική ταυτότητα του καλού χριστιανού για τους κατοπινούς.
ο κομμουνισμός όμως είναι αλλιώς, όλα τα είπε ο μαρξ κι οι κατοπινοί μονάχα σχολιάζουν, σωστά;
επίσης άλλο θρησκεία άλλο πολιτική άλλο φιλοσοφία, το δόγμα στην πρώτη περιπτωση δεν αφήνει κανένα περιθώριο για σοβαρότητα.
τώρα ο καπιταλισμός δεν είναι ούτε φιλοσοφία ούτε πολιτική πρόταση, είναι σύστημα που λίγο πολύ σημαίνει "θα φάω το φαί σου" και η θεωρητική υποστήριξη πάντα ακολουθεί.
Θέλω να πω. οι θεωρητικοί-οικονομολόγοι-φολόσοφοι του καπιταλισμού λειτουργούν εξ ορισμού ετερόνομα και εγκάθετα, δεν είναι η βάση του συστήματος η θεωρία αλλά το κερασάκι ή κάτι σαν άλλοθι.
για τον εθνοσοσιαλισμό το είπες σε σχόλιο, εκαλύφθην.
τέλος πάντων με όλα αυτά συγχύστηκα, με μπέρδεψες που τα βαλες όλα μαζί, αλλά καταλήγουμε στο ίδιο συμπέρασμα:
η δημοκρατία περνάει τη μεγαλύτερη κρίση της....
Ποια δημοκρατία; Είδες πουθενά καμία τέτοια; Εγώ πάλι όχι!
Δυο προσθήκες επεξηγηματικές:
1. Ο Πέτρος δεν ήταν μαθητής του Χριστού -μετά είδε το Φως, όταν ο Ραβί(νος) την είχε κάνει με την Αέρα Πατέρα Έργουεϊς.
2. Ξαναγράφω τη ρήση του Μαρξ προς εμπέδωση: "Δεν είμαι μαρξιστής, είμαι ο Μαρξ".
καλά ρε ματοσακέ, πού τον έχωσες πάλι τον πετράν;
εγώ για τον παυλάκη μίλησα, που γούσταρε πολύ το τσατ και τα εσεμεσ.
λεγει δε εις την προς ρωμαίους επιστολήν, κεφάλαιο 13, τα ακόλουθα ανατριχιαστικά, τα οποία όπως είπα καθορίζουν την πολιτική ταυτότητα των μετέπειτα χριστεπώνυμων βοδιών:
Περὶ ὑποταγῆς εἰς τὰς ἐξουσίας
ΙΓ´\ΠΑΣΑ ψυχὴ ἐξουσίαις ὑπερεχούσαις ὑποτασσέσθω. οὐ γάρ ἐστιν ἐξουσία εἰ μὴ ὑπὸ Θεοῦ· αἱ δὲ οὖσαι ἐξουσίαι ὑπὸ τοῦ Θεοῦ τεταγμέναι εἰσίν. 2 ὥστε ὁ ἀντιτασσόμενος τῇ ἐξουσίᾳ τῇ τοῦ Θεοῦ διαταγῇ ἀνθέστηκεν· οἱ δὲ ἀνθεστηκότες ἑαυτοῖς κρῖμα λήψονται. 3 οἱ γὰρ ἄρχοντες οὐκ εἰσὶ φόβος τῶν ἀγαθῶν ἔργων, ἀλλὰ τῶν κακῶν. θέλεις δὲ μὴ φοβεῖσθαι τὴν ἐξουσίαν; τὸ ἀγαθὸν ποίει, καὶ ἕξεις ἔπαινον ἐξ αὐτῆς· 4 Θεοῦ γὰρ διάκονός ἐστί σοι εἰς τὸ ἀγαθόν. ἐὰν δὲ τὸ κακὸν ποιῇς, φοβοῦ· οὐ γὰρ εἰκῆ τὴν μάχαιραν φορεῖ· Θεοῦ γὰρ διάκονός ἐστιν εἰς ὀργήν, ἔκδικος τῷ τὸ κακὸν πράσσοντι. 5 διὸ ἀνάγκη ὑποτάσσεσθαι οὐ μόνον διὰ τὴν ὀργήν, ἀλλὰ καὶ διὰ τὴν συνείδησιν. 6 διὰ τοῦτο γὰρ καὶ φόρους τελεῖτε· λειτουργοὶ γὰρ Θεοῦ εἰσιν εἰς αὐτὸ τοῦτο προσκαρτεροῦντες. 7 ἀπόδοτε οὖν πᾶσι τὰς ὀφειλάς, τῷ τὸν φόρον τὸν φόρον, τῷ τὸ τέλος τὸ τέλος, τῷ τὸν φόβον τὸν φόβον, τῷ τὴν τιμὴν τὴν τιμήν.
γαμώ το χριστό μου!
Έχωσα τον Πέτρο καθότι μαλάκας δυσλεκτικός. Τον Παύλο εννοούσα ο ηλίθιος.
Δημοσίευση σχολίου
Άσε κάτι για το γκαρσόνι ρε!