Τρίτη, Αυγούστου 11, 2009

Γελαδεροί ή α-γελαδεροί;

Σε τι διαφοροποιείται το γελοίο από το γέλιο; Με πρώτη ματιά, απαιτείται ένας κύκλος και μια έκπτωση για να μετατραπεί το γέλιο σε γελοίο. Ένας κύκλος που είναι κάτι περισσότερο από το παραπανίσιο όμικρον της λέξης και μια έκπτωση σημαντικότερη από αυτή του τόνου. Επειδή κάπως αόριστη η άποψη, θα τη σπάσω σε κέρματα αμέσως παρακάτω.

Η γελοιότητα ενός θέματος είναι συγγενής έννοια της κατάντιας, της ξεφτίλας και όλων των σχετικών παραφυάδων. Πάρε για παράδειγμα την έκφραση «δεν ξέρω αν πρέπει να γελάσω ή να κλάψω με το τάδε γεγονός». Η (πρόσκαιρη ή μόνιμη) αδυναμία του ανθρώπου να ξεχωρίζει την τραγικότητα μιας κατάστασης από την αστειότητα ενός περιστατικού είναι, όπως και να το κάνεις, πρόβλημα θεώρησης και συμπεριφοράς επακόλουθα –άρα κοινωνική δυσλειτουργία. Μας μάθανε να κλαίμε στις κηδείες κι έτσι κάνουμε, ακόμα και στην περίπτωση που ο θάνατος του εκλιπόντος επήλθε μέσα από σκηνικό κωμωδίας του βωβού κινηματογράφου. Αν, τώρα, γελάμε στις κηδείες και κλαίμε στις γέννες, μάλλον φέρνουμε σε τραγούδι του Κώστα Χατζή με στίχους Σώτιας Τσώτου –αλλά σίγουρα δεν δείχνουμε την αναμενόμενη κοινωνική συμπεριφορά. Κι αν σκεφτείς οτι το παραπάνω τραγουδάκι λεγόταν «Όλα ανάποδα τα βλέπει (της γειτονιάς μας ο τρελός)» καταλαβαίνεις οτι τέτοιου είδους σπορ έχουν συνήθως λευκή κατάληξη με τα μανίκια κουμπωμένα στην πλάτη. Τουτέστιν, καλό είναι ο άνθρωπος να εκτιμά (κοινωνικά) ορθά το βάρος μιας κατάστασης –αλλιώς πέφτει (κοινωνική και περαιτέρω) φάπα.

Τι γίνεται όμως όταν η τάδε διαμορφωμένη κατάσταση εκτιμάται λάθος λόγω του τρόπου με τον οποίο αυτή προβάλλεται; Φταίνε σαφώς όσοι προβάλλουν παύλα παραμορφώνουν την τάδε κατάσταση, αλλά αυτό, συνήθως, δεν είναι αρκετό για να ξεμπερδέψει κανείς. Δίνω απλό παράδειγμα:
Πας να πάρεις το αμάξι σου από το υπόγειο πάρκινγκ και βλέπεις δυο νταγλαράδες να έχουν βάλει κάτω μια κοπέλα και να τη βιάζουν. Αναστατώνεσαι, κοιτάζεις καλύτερα.
«Δεν τρέχει τίποτα», σου λέει ο ένας νταγλαράς. «Πλάκα κάνουμε, έτσι για να γελάσουμε». Τη συγκεκριμένη στιγμή έχεις δύο επιλογές: α) να μην χάψεις τη δικαιολογία-παραμόρφωση της πραγματικότητας, β) να γελάσεις καλόκαρδα με το αστείο και να φύγεις.
Οι συγκεκριμένες επιλογές συνήθως λειτουργούν πέραν του συνειδητού –εκεί "έξω" γίνεται η διεργασία που καταλήγει στο «καλύτερα να τους πιστέψεις και να μη μπλεχτείς γιατί αλλιώς κινδυνεύσεις να πηδήξουν κι εσένα μετά την κοπέλα». Γελάς λοιπόν με τη γελοία δικαιολογία και τη χάφτεις –έτσι επιλέγεις μια βολική και επιφανειακή ουδετερότητα η οποία στην πραγματικότητα είναι συμμετοχή στο γεγονός στο πλάι των ισχυρών.

Ξεχωρίζω τώρα τα κέρματα από τα κουμπιά, τις κλωστές και τα χαρτάκια τσίχλας που είχα στην τσέπη μου:

1. Αδυναμία (συνειδητή ή ασυνείδητη) του ανθρώπου να ξεχωρίσει το αστείο από το γελοίο. 2. Παραμορφωμένη παρουσίαση μιας δεδομένης κατάστασης. 3. Ψευδής ουδετερότητα προκειμένου να τεθείς στην πλευρά των ισχυρών.
Κράτα αυτά τα κέρματα, θα σου χρειαστούν όταν (και εάν) θελήσεις να αγοράσεις τα σουσαμένια κουλούρια της πραγματικότητας. Πρόσεξε τι εννοώ:

Πρόσφατα ήταν τα εγκαίνια του Μουσείου Ακρόπολης και νιώσαμε εθνικά υπερήφανοι –μη σου πω οτι ζωστήκαμε κιόλας τους φονικούς μας νυχοκόπτες προκειμένου να κάνουμε ρεσάλτο στο Βρετανικό Μουσείο για να πάρουμε πίσω τα μάρμαρά μας. Που μας τα κλέψανε –λέει! Αστείο ή γελοίο;
«Ποιος γέλασε! Έχω μια βίλα στην Κηφισσά...» Ζορζ Πιλαλί.

Σε αυτόν που οργίστηκε για την κλοπή των μαρμάρων και για την άρνηση των Βρετανών να τα επιστρέψουν και σ΄αυτόν που γέλασε με την εξομοίωση ενός από τα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου με αποθήκη σπείρας αρχαιοκαπήλων (όπως αποφάνθηκαν ξεδιάντροπα τα ΜΜΕ) έχω να πω οτι κατάπιε την παραμορφωμένη παρουσίαση ενός γεγονότος και τελικά επέλεξε να αράξει αναπαυτικά δίπλα στους ισχυρούς για να έχει το κεφάλι του ήσυχο.

Επειδή, προφανώς, επέλεξε να «ξεχάσει» το γεγονός οτι τα μάρμαρα του Παρθενώνα βγήκαν νόμιμα από την Ελλάδα με φιρμάνι του Σουλτάνου. Θα μου πεις «ναι, αλλά τότε ήμασταν υπόδουλοι στους Τούρκοι και δεν ευθυνόμασταν εμείς γι΄αυτό» και θα σου απαντήσω οτι δεν ξέρεις τι λες. Γιατί θα έπρεπε το συγκεκριμένο γεγονός να ενδιαφέρει τους Εγγλέζους; Μήπως δηλαδή να περιμένανε μέχρι την απελευθέρωση (όποτε και αν αυτή γινόταν) και μετά να ζητούσαν τα μάρμαρα; Τα οποία υποθέτω ο εκάστοτε Βασιλιάς της Ελλάδας θα τους τα έδινε, αλλά μετά θα υποστήριζες οτι «τότε ήμασταν με Βασιλιά φορετό πάνω από το κεφάλι μας και δεν ευθυνόμασταν γι΄αυτό», οπότε θα έπρεπε οι εκάστοτε Εγγλέζοι να περιμένουν μέχρι να διώξει η χώρα τους Βασιλιάδες και να απευθυνθούν στους δικτάτορες (οι οποίοι πάλι θα τα έδιναν αλλά ούτε αυτό μετράει) ή να περιμένουν τον Μητσοτάκη (ο οποίος...) και πάει λέγοντας. Μια χώρα έχει διαχρονικά μια κυβέρνηση η οποία με τις πράξεις ή τις παραλείψεις της δεσμεύει και τις επόμενες κυβερνήσεις –εκτός αν η κυβέρνηση της χώρας περάσει στα χέρια του λαού και έχουμε αλλαγή κοινωνικού συστήματος, άρα μηδενίσουμε το κοντέρ και σβήσουμε τον μαυροπίνακα. Τόσο απλό είναι. Κι αν ζορίζεσαι που οι Τούρκοι επέτρεψαν στον Έλγιν να πάρει τα μάρμαρα, ελπίζω να ζορίζεσαι εξίσου σχετικά με τις εκτάσεις που κατέχει η εκκλησία με παρόμοια τούρκικα φιρμάνια. Γιατί, καλή είναι η πολιτιστική κληρονομία αλλά εξίσου καλή είναι και η εθνική περιουσία.

Επίσης, οι παραπάνω επέλεξαν να υποβαθμίσουν το γεγονός οτι π.χ. στο Βρετανικό Μουσείο υπάρχουν καλούδια από όλον τον κόσμο, αλλά μόνο οι δικοί μας τσιρίζουν για επιστροφή. Μάλιστα, έφτασαν κάποιοι επαγγελματίες κρετίνοι να υποστηρίζουν οτι το συγκεκριμένο Μουσείο δεν δίνει πίσω τα μάρμαρα για να μην αρχίσουν όλοι οι λαοί του κόσμου να ζητάνε πίσω τα δικά τους εκθέματα! Αυτό μοιάζει με τον άνθρωπο που κρυώνει στους 45 βαθμούς Κελσίου κι αντί να παραδεχτεί οτι έχει κάποιο πρόβλημα, τα ρίχνει στο θερμόμετρο που δεν λέει σωστά τη θερμοκρασία!

Και θα ήταν για γέλια το συγκεκριμένο γεγονός, αν δεν αναδείκνυε την τάση αυτιστικού απομονωτισμού που κυριαρχεί στη χώρα –όταν οι υπόλοιποι λαοί προσπαθούν (περισσότερο ή λιγότερο) να εξάγουν το (όποιο) πολιτιστικό τους απόθεμα εμείς παλεύουμε να κρύψουμε τα πάντα στο σεντούκι της γιαγιάς μας σαν τα πιτσιρίκια που παίρνουν τη μπάλα και φεύγουν αν τύχει να τους σκάσουν καμιά εξευτελιστική ντρίπλα ή να τους βάλουν κάνα γκολ στην αλάνα.

Δεν είναι λοιπόν για γέλια όλο αυτό –είναι ένα γελοίο γεγονός που αναδεικνύει την πολιτιστική μας κατάντια κι όσο δεν αντιμετωπίζεται σαν τέτοια, η συγκεκριμένη κατάντια μεγεθύνεται.

Μετά τα θριαμβευτικά εγκαίνια του Μουσείου ακολούθησε η οπερέτα της περικοπής αποσπασμάτων από βίντεο που ετοίμασε ο Γαβράς με την επανασυγκόλληση των λογοκριμένων αποσπασμάτων λόγω γενικότερης κατακραυγής και εφόσον ο σκηνοθέτης έκανε μια δήλωση την οποία μετέφρασαν κατά το βολικότερο οι υπεύθυνοι του μουσείου. Δε γελάς ε; Θα στηρίξω λοιπόν τη στάση σου με μερικές ακόμα εξοργιστικά γελοίες λεπτομέρειες:

-Βγήκε που λες ένας πρώην ρουφιάνος του Τριανταφυλλόπουλου (ξέρεις, απ΄αυτούς που κυκλοφορούσαν κάποτε με κρυφές κάμερες και διαμόρφωναν το θεάρεστο περιεχόμενο των εκπομπών του Μάκη) και αποκάλυψε οτι ο Γαβράς είναι σαϊεντολόγος –γι΄αυτό και έδειχνε στο βίντεο τους χριστιανούς να σπάνε τα αγάλματα της μετώπης του Παρθενώνα! Πρόκειται για την καταπληκτική μέθοδο της «ιδιώνυμης εχθρότητας», όταν δηλαδή κάποιος είναι διαφορετικός από εμάς, αυτό σημαίνει οτι θα είναι ΕΚ ΠΡΟΟΙΜΙΟΥ εχθρικός απέναντί μας! Φυσικά ο συγκεκριμένος κρετίνος δεν μπήκε στον κόπο να σκεφτεί το εξής απλό: αφού ο Γαβράς παραποίησε ένα γεγονός λόγω του ότι είναι σαϊεντολόγος, δεν εξυπακούεται οτι και οι παπάδες είναι εξίσου μεροληπτικοί όταν ζητούν να περικοπεί το σχετικό απόσπασμα ως αναληθές; Εντάξει –εδώ έχεις το ελεύθερο να γελάσεις, όσο κι αν ο ανθρωπισμός σου δεν σου επιτρέπει να περιγελάς τους ηλίθιους.

-Μια άλλη άποψη που διάβασα αφορούσε την οργισμένη αντίδραση κάποιου συνανθρώπου μας ο οποίος καλούσε τον Γαβρά να πάρει το βίντεό του και να ξεκουμπιστεί επιστρέφοντας τα λεφτά που πήρε για να το γυρίσει! Κι έτσι έμαθα για τα βίντεο-κοστουμάκια, πας δηλαδή στον ράφτη, παραγγέλνεις ένα βίντεο-κοστουμάκι κι αν σε στενεύει στον καβάλο σηκώνεσαι και φεύγεις αφήνοντας τον ράφτη απλήρωτο. Γίνεται; Ούτε με σφαίρες! Κι αν δεν γίνεται αναφορικά με ρούχα, φαντάσου πόσο δε γίνεται στην περίπτωση ενός καλλιτεχνικού έργου. Το παραγγέλνεις κι αν στο δώσει στην ώρα του ο καλλιτέχνης είσαι υποχρεωμένος να το πάρεις –αν δεν σου αρέσει ή δεν σου ταιριάζει, η μαλακία είναι όλη δική σου που διάλεξες τον συγκεκριμένο καλλιτέχνη! Εκτός αν είμαστε στον Μεσαίωνα όπου οι Ιεροεξεταστές είχαν άποψη στο περιεχόμενο των καλλιτεχνικών έργων!

-Κάπου αλλού διάβασα οτι οι «εθνικοί» είχαν κάνει μεγαλύτερες ζημιές στα αρχαία μνημεία από τους χριστιανούς –άρα ο Γαβράς λέει μαλακίες! Εδώ έχουμε να κάνουμε με την καθολική υπερίσχυση του γενικού επί του μερικού –πρόσεξε παράδειγμα: Πάω εγώ και πλακώνω ένα αμάξι στα κλωτσίδια. Βγαίνει έξω ο οδηγός να μου ζητήσει το λόγο κι εγώ τον παίρνω από τα μούτρα –«τι είναι αυτά που λες ρε συ, αφού όλοι ξέρουμε οτι τα αμάξια χτυπάνε τους πεζούς και όχι το ανάποδο, άντε από δω μη σου κάνω καμιά μήνυση!»

-Με όλο αυτό το χαμό περί των χριστιανών που σπάνε αγάλματα κάθισα κι εγώ να δω το βίντεο και σοκαρίστηκα. Όχι από τους χριστιανούς που κόβουν μαρμάρινα τσουτσούνια φυσικά (αυτά είναι γνωστά πράγματα από την Ιστορία). Σοκαρίστηκα όμως με την παράνοια των πολέμιων του βίντεο. Επειδή κατακεραύνωσαν τη συγκεκριμένη σκηνή αλλά δεν είπαν τίποτα για την αμέσως επόμενη όπου φαίνεται να στήνουν έναν ξύλινο σταυρό στον Παρθενώνα και να χτίζουν μια εκκλησία μέσα στον ναό! Αυτά δεν τα αμφισβήτησαν σαν ανιστόρητα –νομίζω; Το κανιβάλισμα ενός ναού με την, εντός του, δημιουργία κάποιου ναού άλλης θρησκείας υποθέτω οτι δεν τους πείραξε! Ίσως να λειτούργησαν στα πλαίσια της ανεξιθρησκίας και της θρησκειολογικής εξέλιξης –να το δω έτσι το ζήτημα; Όμως τότε γιατί οι ίδιοι τσιρίζουν για τους Τούρκους που έκαναν την Αγ. Σοφία τζαμί; Οι Τούρκοι βάρβαροι που βεβήλωσαν την εκκλησία και οι δικοί μας που έκαναν εκκλησία μέσα στον Παρθενώνα εκπολιτιστές; Δεν πάει έτσι ρε φωστήρες! Ή σεβασμός στις διαφορετικές θρησκείες ή θρησκευτικός επεκτατισμός, διαλέξτε!

Κι εδώ ακριβώς έγκειται η δυσκολία του πράγματος –στο γαμημένο το «διαλέξτε» στην άτιμη την επιλογή. Η οποία φυσικά έχει και τίμημα, επειδή οτι επιλέξεις θα πρέπει να το υποστηρίξεις κιόλας.

Θες τα μάρμαρα πίσω; Πες μου γιατί.

Υποστηρίζεις οτι οι χριστιανοί ήταν οι συνεχιστές του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού; Αιτιολόγησέ το.

Ισχυρίζεσαι οτι το πουλί σου είναι μεγαλύτερο από όλα τα πουλιά του υπόλοιπου κόσμου; Φέρε μου τις μετρήσεις που έκανες, να τις δω.

Και βάλε το πουλί σου μέσα, εφόσον δεν πρόκειται να το χρησιμοποιήσεις.

Αλλά μην προσπαθείς να με πείσεις οτι η γελοιότητα αντιμετωπίζεται με γέλιο, μην προσπαθείς να μου αποδείξεις οτι η αδράνεια είναι ουδετερότητα, μην προσπαθείς να μεταφέρεις την ευθύνη όσων κάνεις και όσων ΔΕΝ κάνεις σε άλλους, πέρα από σένα.

Καμιά θέση δεν είναι εκ προοιμίου καλή ή κακή –κάθε θέση οδηγεί σε πράξη και οι πράξεις είναι το κάρβουνο που κινεί το τρένο της κοινωνικής ιστορίας. Όταν όμως αποφασίζεις να ερμηνεύσεις την πρακτική σου παραποιώντας τα εμφανή αποτελέσματα των πράξεών σου τότε πάσχεις από κοινωνικό Μποβαρισμό και όλοι ξέρουμε πως κατάντησε στο τέλος η Μαντάμ Μποβαρύ.

29 γκολ αυτοί, σέντρα εμείς.:

Ανώνυμος είπε...

ένα τραγούδι του ξυλούρη, καθόλου επίκαιρο... χαχα

Στίχοι: Γιώργος Σκούρτης
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
τις πόρτες σπάσαν οι οχτροί
κι εμείς γελούσαμε στις γειτονιές
την πρώτη μέρα

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
αδέρφια πήραν οι οχτροί
κι εμείς κοιτούσαμε τις κοπελιές
την άλλη μέρα

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
φωτιά μας ρίξαν οι οχτροί
κι εμείς φωνάζαμε στα σκοτεινά
την τρίτη μέρα

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
σπαθιά κρατούσαν οι οχτροί
κι εμείς τα πήραμε για φυλαχτά
την άλλη μέρα

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
μοιράσαν δώρα οι οχτροί
κι εμείς γελούσαμε σαν τα παιδιά
την πέμπτη μέρα

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
κρατούσαν δίκιο οι οχτροί
κι εμείς φωνάζαμε ζήτω και γεια
σαν κάθε μέρα

ισσιπαπ

marquee de mud είπε...

αντε περασα ενα βραδυ απο αθηνα κι ειπα να δω τι λες αλλα μας τα εκανες μανταρα.

τελος παντων αδερφε δεν ξερω τι ξερεις για τον παρθενωνα του 6ου αιωνα, δηλαδη σε τι κατασταση βρισκοταν και σε πια θρησκεια ανηκε, οταν εγινε χριστιανικος ναος. απο την αλλη αν σου κανει εντυπωση για το ποσο καιει καποιους η αγια σοφια, πως θα σου φαινοταν να ξανακαναμε τον παρθενωνα χριστιανικη εκκλησια αφου πιο πολυ καιρο λειτουργησε ως τετοια παρα ως οτιδηποτε αλλο. με την ιδια λογικη θα γουσταρες να ξαναγινει ο "παρθενων", παναγια η αθηνιωτισσα.

οσο για τα μαρμαρα, αν εκανες και καμια γυρα απο βρετανικο μουσειο κι οχι μονο στο καμπτεν ταουν, θα ησουν μαλλον μπροσταρης στην καταστροφη του εν λογω μουσειου. εμενα οταν πρωτοπηγα πιο πολυ με πιασαν τα νευρα μου, με κατι αλλες καρακλοπες παρα με τα δικα μας. με τα δικα μας εκνευριστικα με την επιγραφη "δεν τους τα δινουμε γιατι κοιτατε στην φωτο Α, τι ζημιες επαθαν απο τα καυσαερια. δεν εχουν χωρο σαν και τον δικο μας να τα φυλαξουν." δηλαδη αν ειχαμε θα μας τα εδιναν ενα πραμα. τωρα που υπαρχει ο χωρος κοβουν ζειμπεκιες. σιγα μην χασουν την κονομα. μεχρι και για παρτυ την νοικιαζουν την αιθουσα με τα αγαλματα.

να σου πω κατι; καλα ειναι να εισαι αντιθετος στον "αδωνις" αλλα οχι και να στηνουμε κωλο σε οποιον ιμπεριαλιστικο επεκτατισμο μην τυχον και μας πουν πατριωτες και μας βγει το ονομα.

παω στο νοτο. τα λεμε απο τελος του μηνα. οποτε βρισε οσο θες, ερημην μου.

καλη συνεχεια.

izydoor είπε...

σόρυ για την παρέμβαση, αλλά οποιοσδήποτε λέει μια α κουβέντα και μετά λέει, ξέρετε, εγώ φεύγω, βρίστε τώρα που λείπω, εσείς θα είστε οι ανάγωγοι κτλ, δεν είναι καθόλου μα καθόλου αστείος.
είναι περισσότερο το άλλο.

κρίμα, και τον είχα για καλό παιδί το συγκεκριμένο.

μετράμε τον καιρό για να δούμε αν ο παρθενώνας ήταν πιο πολλά χρόνια ναός ετούτης ή της άλλης θρησκείας;
τι επιχείρημα είν αυτό;
πας και στο νότο γαμήδια και πότε θα μας τα εξηγήσεις όλ αυτά.

για την καταστροφή των μουσείων συμφωνώ κι εγώ, τα είπαμε και σ άλλη κουβέντα.
την καταστροφή συνολικά των μουσείων.
η τέχνη ή τα μνημεία που μπαίνουν στη γυάλα αποκτούν μια παραμορφωμένη αξία, ανεξάρτητα από το τι πάρτυ θα κάνουν στον ίδιο χώρο οι διάφοροι ενοικιαστές που λες.
ή μήπως οι γελοιότητες στην κνωσό, η φριχτή και τελείως αυθαίρετη ανακατασκευή, θα έπρεπε να είναι σεβαστές και να τις ατενίζουμε με δέος, επειδή περάσδαν κάμποσες δεκαετίες από τότε που έγιναν;

εκεί στο νότο που θα πας, το τουριστιλίκι πάει αγκαζέ με την αρχαιολατρία, άμα σου ξεφυτρώσει κανένας άγγλος κούρος πίσω από μια κολώνα φύλαγε τα νώτα σου.

ο γαβράς τους πείραξε τους γελοίους.

samson rakas είπε...

ένα καλό παράδειγμα είναι η επιτύμβια στήλη του δωρόθεου που είναι μοιρασμένη σε δύο χώρες.το πάνω μέρος της, που βρίσκεται στη κοπεγχάγη, είναι καλοδιατηρημένο. το κάτω μέρος του, που βρίσκεται στο αρχαιολογικό του πειραιά, αχνοφαίνονται οι αρθρώσεις του ποδιού.

η συζήτηση περί ιμπεριαλισμού νομίζω είναι εκτός πραγματικότητας.

το βίντεο του γαβρά ήταν κακής αισθητικής, όπως και να χει.

πρτφ

izydoor είπε...

για την αισθητική του βίδεο του γαβρά δε θα μιλήσω, αλλά θα πω κάτι γενικότερο που το έχουμε νομίζω ξανασυζητήσει στο πρτφ:
κατά πόσο έχει την αξίωση ένας πληρωμένος καλλιτέχνης κατά συρροήν, να μιλάει για καλλιτεχνικό έργο.
αυτό το λένε εργολαβία, και σε όποιον βιαστεί να μου πει ότι έτσι γινόταν πάντα με τεράστιους καλλιτέχνες πχ όλους τους ζωγράφους και τους συνθέτες της αναγέννησης αλλά και αργότερα στις αυλές των αριστοκρατών, θα απαντήσω απλά ότι τότε κανείς δεν τολμούσε να μιλήσει για λογοκρισία, αν δε σε γούσταρε ο άρχοντας στην τελική σου κοβε και το κεφάλι, οπότε αν την έβγαζες καθαρή με καμιά περικοπή σκηνής, έπρεπε να είσαι και ευχαριστημένος.

το θέμα της αισθητικής του γαβρά επομένως με αφήνει αδιάφορο, εμένα οι σκηνοθέτες που μ αρέσουν είναι άλλοι.

αλλά έτσι όπως το θέτει ο μότορ, δε μπορεί κανείς να πει τίποτα.
κύριε, παρήγγειλες κοστούμιν, παρτο τώρα και φόρα το αλλιώς μη βάζεις το όνομα του ράφτη από κάτω, αν εσύ θες να ράψεις κόκκινες κορδελίτσες να κρέμουνται απ τα μανίκια.

The Motorcycle boy είπε...

Αυτό το τραγούδι του Ξυλούρη πρέπει να το έχω ακούσει πάνω από 1.000 φορές (τότε το έβαζε το εκλογικό κέντρο του ΚΚΕ, μετά το βάζανε και στο ΠΑΣΟΚ, πρέπει ένα φεγγάρι να έπαιξε και στη ΝΔ) Ωραίο τραγούδι, μαλακία στίχοι κατά την ταπεινή μου γνώμη. Αφού τα έχει πει καλύτερα ο Καβάφης -ο Σκούρτης απλά πιάνει ένα 30% των Βαρβάρων, τέλος πάντων.

Λοιπόν το γράφω εδώ για να μην μπερδευόμαστε: Ο MARQUEE ΕΙΝΑΙ ΣΠΑΘΙ ΑΤΟΜΟ ΚΑΙ ΑΔΕΡΦΟΣ, έχουμε διαφωνίες αλλά γι΄αυτό κάνουμε παρέα. Αν συμφωνούσαμε, πως θα τσακωνόμασταν δηλαδή; Και μην τρελαινόμαστε -πάει διακοπές το άτομο, τι να κάνει; Να κάτσει εδώ να απαντήσει στα σχόλια; Χαχαχα.

Παρακάτω:

Marquee, το επιχείρημα "ήταν περισσότερα χρόνια χριστιανικός ναός..." το έχω ξαναδιαβάσει και μου φάνηκε τόσο βλακώδες που δεν το συμπεριέλαβα μέσα στα γελοία επιχειρήματα που παρουσίασα. Και τι θα πει αυτό δηλαδή; Χρησικτησία κι έτσι; Δηλαδή, ξεχνάμε ως τι φτιάχτηκε το οικοδόμημα και μετράμε τα χρόνια; Εντάξει -ας το δούμε: Η Αγ. Σοφία δεν είναι περισσότερα χρόνια τζαμί παρά εκκλησία; Η Βόρεια Κύπρος δεν είναι(ή δεν θα γίνει σύντομα;)περισσότερα χρόνια "τουρκική" παρά "ελληνική";
Το γεγονός οτι κάποιοι σκύλεψαν έναν ναό για να τον κάνουν εκκλησία (ή τζαμί) δεν αλλάζει ρε φίλε με το πέρασμα των χρόνων.

Σιγά μην άφηνα το Κάμντεν να πάω να δω αρχαία στο Λονδίνο! Δεν ξέρω αν οι Εγγλέζοι κλέβανε νύχτα αρχαία (σαν τους δικούς μας τους αρχαιοκάπηλους) αλλά ξέρω οτι τα μάρμαρα από δω τα πήραν νόμιμα. Από εκεί και πέρα λέω οτι μια χώρα που νοιάζεται να διαχύσει τον πολιτισμό της δεν έχει πρόβλημα όταν κάποιο ξένο μουσείο περιλαμβάνει δικά της εκθέματα. Και χέστηκα αν κάνουν πάρτι ή παρτούζες μπροστά στα μάρμαρα -τι έγινε δηλαδή; Θα ντραπούν οι Καρυάττιδες και θα τους πέσει το βυζί;

Το οτι ο Παρθενώνας γαμήθηκε από το καυσαέριο είναι γεγονός. Τώρα τον πήρανε και τον μεταφέρανε στο μουσείο και βάλανε στη θέση του έναν πλαστικό. Εγώ λέω οτι χέστηκα για τις απόψεις του Βρεττανικού Μουσείου όμως ΑΦΟΥ ΓΑΜΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΥΣΑΕΡΙΟ ΜΗΠΩΣ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΚΑΡΓΙΟΛΗΔΕΣ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΥΤΕΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΤΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΔΙΠΛΑ ΣΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ; Και μη μου πει κανείς για καταλυτικά αυτοκίνητα, επειδή μετά τα καταλυτικά μαζέψανε τα μάρμαρα!

Ιμπεριαλιστικός επεκτατισμός τα μουσεία που έχουν εκθέματα από άλλες χώρες; Θα το δεχόμουν αν μου έδειχνες ΕΝΑ μουσείο Αφρικάνερς που να περιλαμβάνει έστω και μισό έκθεμα των Κάφρων την εποχή του Απαρτχάιντ.

Αφού δεν πρόλαβα να σου πω καλές διακοπές -καλή επιστροφή φίλε.

The Motorcycle boy είπε...

xouxou, η δική μου άποψη είναι οτι η πολιτιστική κληρονομιά έχει πνευματική υφή, δεν είναι πέτρες, αγάλματα και στάμνες. Τι να το κάνω αν μια χώρα έχει μουσεία ή προσεγμένους αρχαιολογικούς χώρους και ταυτόχρονα έχει πετάξει στα σκουπίδια την προγονική της εμπειρία; Τι να τα κάνω τα ωραία αμερικάνικα μουσεία όταν έχουν σφαγεί οι ινδιάνοι; Τι να τα κάνω τα ερείπια των ναών των Μάγιας όταν οι σύγχρονοι κάτοικοι της περιοχής είναι φανατικοί καθολικοί; Τι να τον κάνω τον Παρθενώνα όταν χρησιμεύει πλέον αποκλειστικά για ντεκόρ στις πωλήσεις βιβλίων του Άδωνη;

Samson, εμένα ποτέ δεν με κάψανε τα αρχαία -οπότε αδιαφορώ για τη συντήρησή τους. Αν σε κάποιον αρέσουν θα πρέπει να ενδιαφέρεται και γι΄αυτό, άρα, σκέφτομαι λογικά και λέω οτι θα έπρεπε να δώσει όλον τον Παρθενώνα στους Εγγλέζους που, όπως και να το κάνουμε, είναι καλύτεροι συντηρητές από εμάς.

Το βίντεο του Γαβρά όταν ξεκίνησε έψαχνα για κουβάδες να ξεράσω. Σιχαμένες μουσικές φόρμες και σκηνικό κοινότυπο. Αλλά βλέποντάς το ολόκληρο, εγώ που αδιαφορώ πλήρως για τον Παρθενώνα, ένιωσα ένα σφίξιμο στο στομάχι -με την εικονοποίηση του ξεσκίσματος αυτού του αρχαίου ναού. Άρα, με έπιασε στο συγκινησιακό. Κάτι είναι κι αυτό.

The Motorcycle boy είπε...

xouxou, είναι κάπως απόλυτο να πούμε οτι ο εκάστοτε πληρωμένος καλλιτέχνης δεν μπορεί να μιλάει για καλλιτεχνικό έργο. Εγώ μπορώ να διακρίνω δυο περιπτώσεις:

1. Ότι φέρνει λεφτά το χρηματοδοτούν οι εταιρείες, άρα όταν ο Χι Μόρισον δηλώνει οτι θέλει να γαμήσει τη μάνα του και να σκοτώσει τον πατέρα του δεν νομίζω οτι καταπιέζεται. Απλά φέρνει λεφτά στην εταιρεία κι έτσι έχει τη δυνατότητα να κάνει την άποψή του ευρύτερα γνωστή.

2. Πολλές φορές η τέχνη είναι αυστηρά προσανατολισμένη, λέγεται και "στρατευμένη" αλλά αυτό είναι άσχετο από το αν το δημιούργημα είναι ή όχι καλλιτεχνικό έργο. "Στρατευμένη" η Ρίφενσταλ, το ίδιο κι ο Αϊζενστάιν, το ίδιο κι ο Γαβράς. Άσχετο αυτό με το τι δημιούργησαν.

Καλά το κατάλαβες πάντως, στη συγκεκριμένη περίπτωση κάποιοι του παράγγειλαν ένα φιλμάκι με θέμα τις καταστροφές του Παρθενώνα. Το έκανε, πρέπει να πληρωθεί -τελεία και παύλα. Αν το θέλανε αλλιώς ας το παράγγελναν στον Μυλωνά να βάλει και τίποτα ξώβυζες να κάνουν λεσβιακά στα μάρμαρα να φτιαχτούμε κι εμείς οι θεαταί. Κι αν ήταν τόσο ηλίθιοι που περίμεναν να κάνει την πάπια ο Γαβράς στον χριστιανικό κανιβαλισμό, ας έβλεπαν το "Αμήν" πριν κλείσουν τη δουλειά.

izydoor είπε...

ματοσακέ, απάντηση στο τελευταίο σου σχόλιο:
έχεις δίκιο, ακούγεται χοντροκομμένο να πούμε "τσέπωσες φράγκα, δεν κάνεις τέχνη, κάνεις εργολαβία" αλλά δε μιλάω για το περιεχόμενο ή την καλλιτεχνική αξία, αλλά για το τι μπορεί να λέει ο καλλιτέχνης μετά τη ζημιά:
όταν ο Χι Μόρισσον που λες συνελήφθη στο σικάγο επειδή είπε επί σκηνής ότι θέλει να γαμήσει τη μάνα του, δε βγήκε μετά σαν κάνας καραφλώρακας στα κανάλια να λέει "με λογοκρίνανε κι αυτυό ήταν το καλλιτεχνικό μου έργο κτλ" έτσι δεν είναι;
επίσης δέχτηκε να κυκλοφορήσει ο δίσκος με το the end να λέει father
yes son
i want to kill you
mother...
i want to
eeeyiiiuyyyeuiyu
come on babeeee...

αυτό που θέλω να πω είναι ότι χάνουμε το νόημα όταν δικανικολογούμε ανιστόρητα.
εννοώ:
θες κύριε γαβρα να πάρεις εργολαβία από το κράτος αυτό;
πάρε.
την έκανες, πάρε και τα λεφτά σου.
σου κόψανε σκηνή;
πες, όπως πολύ σωστά είπες στην αρχή, ότι έτσι που το κάνανε το παιδί δεν το αναγνωρίζεις, δεν είναι δική σου η ταινία.
εκεί σε παραδέχτηκα.
αλλά μη μου βγάζεις θεωρίες περί καλλιτεχνικού έργου και λογοκρισίας, γιατί αυτά δε χωράνε με τις αναγεννησιακού τύπου εργολαβίες, άλλο η τέχνη σου που στη λογοκρίνει ένας άσχετος, και άλλο η εργολαβία σου που στη λογοκρίνει ο ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣ ΣΟΥ.

και αυτό είναι παντελώς ανεξάρτητο από το καλλιτεχνικό-αισθητικό ή το ιστορικό περιεχόμενο του φιλμ.

izydoor είπε...

...και για να γυρίσω στο μοτοσακικό παράδειγμα, φαντάσου να σε πληρώσει ένας φορτηγατζής να του κάνεις σχέδια στην καρότσα, κι εσύ να ζωγραφίσεις πάνω τη μάνα του γυμνή.

λοιπόν, ο φορτηγατζής σε πλήρωσε, παραδόξως δε σου σπασε το κεφάλι, αλλά πήγε και έσβυσε τη ζωγραφιά σου.

έχεις παράπονο;

-δικαιούσαι πάντως να ζητήσεις να φύγει το όνομά σου από κάτω- εδώ συμφωνώ.

The Motorcycle boy είπε...

Εντάξει, αου αου, έλεγε αντί για φακ ο Μόρισον αλλά το νόημα παρέμεινε -δεν λογοκρίθηκε ουσιαστικά ο στίχος του. Κι όταν τον συνέλαβαν ήταν επειδή έδειξε την τσουτσού του σε συναυλία -όχι λόγω στίχων. Τότε, ακόμα κι έτσι, πολλοί βγήκαν και φώναξαν για τη σύλληψη του Μόρισον -είχε γίνει μέγα θέμα και μάλιστα έκανε αβαβά κι ο ίδιος ο καλλιτέχνης λέγοντας οτι κατέβασε μεν το παντελόνι, αλλά φόραγε μακρυσώβρακο από μέσα. Και καλά έκανε κατά τη γνώμη μου -ποιος ο λόγος να μπει στην ψειρού;

Τώρα, στα περί Γαβρά (και φυσικά, αφήνουμε απέξω το αισθητικό αποτέλεσμα):

Όταν του κόψανε τη σκηνή ζήτησε να σταματήσει να προβάλλεται το ταινιάκι κουτσουρεμένο και καλά έκανε. Απέφυγε να τοποθετηθεί κιόλας "για να μην κάνει κακό στη χώρα του" όπως υποστήριξε. Είπε μόνο οτι για την περικοπή δεν είχε ενημερωθεί και πάλι καλά έκανε.

Μετά έκανε κάποιες δηλώσεις περί του ποιοι σπάγανε τσουτσούνια αρχαίων στο ταινιάκι και συμφωνώ απολύτως ΚΑΙ με τις δηλώσεις ΚΑΙ με το οτι τις έκανε.
Πήρε τις δηλώσεις του ο Παντέρμος και τις ερμήνευσε όπως γούσταρε και βάση αυτού ξαναπρόβαλλε το ταινιάκι ολόκληρο. Ο δε Γαβράς το δέχτηκε (τι άλλο να έκανε;) αλλά ξεκαθάρισε οτι τα μάρμαρα τα σπάγανε "παλαιοχριστιανοί" αφήνοντας για μια ακόμα φορά έκθετο τον Παντέρμο.
Δεν βλέπω κάτι λανθασμένο στις ενέργειές του.

Στο παράδειγμα με τον φορτηγατζή θα είχες δίκιο αν το μουσείο σταματούσε εντελώς την προβολή της ταινίας. Σε στυλ "τέτοιοι μαλάκες είμαστε και πήραμε τον Γαβρά -πάμε για άλλα τώρα". Όμως το μουσείο ΚΟΥΤΣΟΥΡΕΨΕ την ταινία! Τι να έκανε ο Γαβράς; Μόκο εντελώς;

Αν εμένα μου ζητήσουν αύριο έναν πίνακα για τον Εμφύλιο κι εγώ βάλω από τη μια τους ΕΑΜίτες να σφάζουν κι από την άλλη τους Γερμανοτσολιάδες -και μετά πάνε αυτοί και κόψουν στη μέση τον πίνακα και δείχνουν μόνο τους ΕΑΜίτες, αυτό δεν θα είναι αλλοίωση του έργου μου; Δεν καταλαβαίνω γιατί θα ήμουν φλώρος αν διαμαρτυρόμουν! Επειδή με πλήρωσαν για το έργο; Εντάξει, με πλήρωσαν -αλλά αυτό δεν πάει να πει οτι με πηδήξουν κιόλας!

izydoor είπε...

συμφωνώ σε όλα- εγώ λέω μόνο αυτό:
όση ευθύνη έχει το μουσείο που δέχτηκε τη συνεργασία με το γαβρά, τόση ευθύνη έχει και ο γαβράς που δέχτηκε τη συνεργασία με το μουσείο.

σκάσε και κολύμπα παντερμαλή,
σκάσε και κολύμπα γαβρά.

ίσως πάντως το λάθος μου να είναι ότι χρεώνω στο γαβρά δηλώσεις που δέν έκανε, τώρα που το σκέφτομαι τις φλωριές τις είπε εξ ολοκλήρου η δαμανάκη στη βουλή...

The Motorcycle boy είπε...

Κοίτα, σε αυτό που λες υπάρχει και άλλη οπτική. Αν, ας πούμε, το Μουσείο ζητούσε από τον Σαμσών να κάνει το βιντεάκι κι εκείνος αποφάσιζε να το κάνει για να περάσει τις θέσεις του μέσα από ένα κατεξοχήν καθεστωτικό κανάλι επικοινωνίας θα τον κατηγορούσαμε; Εγώ πάντως όχι.

Ο Γαβράς έχει κάποιες θέσεις, μιλάω για κοινωνικοπολιτικές θέσεις, με τις οποίες δεν συμφωνώ απόλυτα αλλά αναγνωρίζω οτι είναι απείρως πιο προοδευτικές από αυτές του επίσημου ελληνικού κράτους. Αφού λοιπόν του δώθηκε η ευκαιρία να περάσει τις θέσεις του μέσα από το Μουσείο (και πληρώθηκε κι από πάνω) γιατί να μην το κάνει; Μαλάκας είναι;

Στο τελικό κολύμπι φαίνεται οτι ο Παντερμαλής καταποντίστηκε ενώ ο Γαβράς κολύπησε και ύπτιο και κρόουλ μη σου πω και πεταλούδα! Επειδή και αξιοπρεπής βγήκε από την κόντρα και το βιντεάκι του προβάλλεται ολόκληρο. Θα πρέπει να του αναγνωρίσουμε τον πόντο εδώ πέρα.

izydoor είπε...

έτσι όπως το λες, πάω πάσο.
ούτως ή άλλως, το να αναγκάσεις έναν επίσημο κρατικό φορέα να παραδεχτεί ότι οι πρωτοχριστιανοί ήταν τόσο ζώα που επίσημα έκοβαν τα τσουτσούνια από τα αγάλματα, είναι όσο να πεις κατόρθωμα.

τρία ζήτω του γαβρά λοιπόν.

αλλά ο ελληνικός κινηματογράφος δεν είναι σε τίποτα πλουσιότερος, ούτε και φτωχότερος βέβαια.

άρχισα να νιώθω όπως τις μέρες που πέθανε η μεγάλη πίνα μπάους και όλοι μιλούσαν για το μάικλ τζάκσον: πολύς ντόρος βρε παιδί μου.

υγ. αν ο σαμσών κάνει ταινία για καθεστωτικό κανάλι, θα πάω εθελοντής κομπάρσος με το αμόνι μου.

The Motorcycle boy είπε...

Μπα, δεν τον κόβω να κάνει -θα κωλώσει να έρθει σε επαφή με το σύστημα μην κολλήσει συστημιτήτιδα.

Ναι, κι εγώ νομίζω οτι καλά ξηγήθηκε ο Γαβράς -έκανε κάποια φάση εκεί πέρα, κάτι είναι κι αυτό.

Με τον ελληνικό κινηματογράφο δεν νομίζω οτι έχει (ή είχε ποτέ) σχέση -ήταν πάντα εκτός και καλά έκανε. Έχει βγάλει και δυο-τρεις ταινίες της ανθρωπιάς, τον "Αγνοούμενο", το "Μαντ Σίτι", το "Αμήν", το "Τσεκούρι", μια παλιά με έναν Όμηρο... Κι ότι έβγαλε για Ελλάδα, το Ζ δηλαδή, ήταν τεράστια μετριότητα και βαρεμάρα.

Ναι, πέθανε ο Μάικλ Τζάκσον και βρήκαν ίνδαλμα να πουλήσουν τα κοράκια. Το τι ακούστηκε δε λέγεται! Για ένα άτομο που μουσικά κινήθηκε κάτω του μετρίου! Την Πίνα Μπάους ποιος την ξέρει ρε συ; Άλλαξε τη σύγχρονη μουσική σαν τον Τζάκσον; Χαχαχα.

Ο Καλος Λυκος είπε...

χουχουχου, γι' αυτό και ο Cave, στη συναυλία στο Glastonbury, ενώ οι διοργανωτές ήθελαν να κάνουν όλοι αφιερώση στον Τζάκσον, αυτός από σκηνής την αφιέρωσε στη Φάρα Φώσσετ...

μπουάχαχαχαχαχαχαχαχαχα!!!

(http://www.contactmusic.com/news.nsf/article/cave-snubs-jackson-tribute-in-favour-of-fawcett_1108058)

Ανώνυμος είπε...

τι μου ζητάτε, δε κατάλαβα;
να γίνω φίλος με το νταλάρα;
να αρχίσω τις επισκέψεις σε γκαλά με κυβερνητικούς;
μήπως να το παίξω κι αντιστασιακός;
ή μήπως να αρχίσω να παράγω αντιχριστιανική τέχνη επειδή έχασα την έμπνευση μου;

όχι φίλοι μου, εγώ θα προτιμήσω φάρα φώσσετ.

πρτφ

The Motorcycle boy είπε...

Λύκε, γι' αυτό είναι Αρχηγός ο Κέιβ -τίποτα δεν είναι τυχαίο.

Σαμσών, δηλαδή, αν (λέω αν) σου δάνειζε για καμιά βόλτα ο Νταλάρας τη Βε-Μαξ του, σε καλούσαν οι κυβερνητικοί να χλαπακιάσεις στο τζάμπα, σε ρωτούσαν κιόλας οι κόρες τους να διηγηθείς τα όσα έχεις τραβήξει με τους μπάτσοι και σ΄αφήνανε να ρίξεις άνετα τα γαμωσταυρίδια σου και σου πλήρωναν κι έναν πίνακά σου από πάνω για να τον βάλουν στην Εθνική Πινακοθήκη θα έλεγες όχι; Όχι θα έλεγες αλλά μαλακία σου νομίζω.

Πάντως δεν παράγει αντιχριστιανική τέχνη ο Γαβράς, μια ταινιούλα κατά του Πάπα έκανε κι ένα βιντεάκι ιστορικό -μην τα παραλέμε. Αντιχριστιανική τέχνη κάνει μόνο ο Τζόνι Ρότεν -χαχαχα.

Η Φάρα Φόουσετ ζει -αυτή μας οδηγεί.

Arkin είπε...

Σχετικά με τη νομιμότητα των πράξεων του Λόρδου Έλγιν είχα δει ένα ξένο ντοκιμαντέρ πριν μερικά χρόνια, το οποίο υποστήριζε ότι ο Σουλτάνος δεν είχε δώσει την άδειά του για να διαμελιστεί ο Παρθενώνας.
Με μια γρήγορη αναζήτηση βρήκα τα εξής:
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=30&ct=19&artid=4525054&enthDate=04072009
και
http://www.athina984.gr/node/55213

Όσο για το Βρετανικό Μουσείο, όταν είχα πάει κι εγώ να δω τα γλυπτά δεν ήμουν καθόλου αρνητικά προδιατεθειμένος, αλλά (όπως λέει κι ο Marquee) όταν διάβασα το κείμενο στην είσοδο της αίθουσας τα πήρα στο κρανίο.
Προπαγάνδα με ένα γελοίο επιχείρημα και απόκρυψη στοιχείων (για την δική τους καταστροφή όταν έτριβαν τα γλυπτά για να φύγει το φυσικό τους χρώμα δεν γράφουν τίποτα) δίπλα στα κλεμμένα (κατά τη γνώμη μου) πάει πολύ.

Summertime είπε...

Αυτό πυο σας έλεγα χτες που πήγαμε για καφέ guys.
Είναι 53 λεπτά, μη βαρεθείτε να το δείτε, είναι σπουδαίο (και δυστυχώς δεν το γύρισαν έλληνες).

Summertime είπε...

(ξέχασα το link)

http://www.youtube.com/watch?v=MLCW0zKR4xk&feature=fvw

Unknown είπε...

Εγώ πάλι στο Βρετανικό που πήγα και τα είδα και τα θάυμασα, ούτε νεύρα με πιάσανε, ούτε τίποτα.
Σε καλύτερη κατάσταση από ότι είχαμε αφήσει εμείς την Ακρόπολη τα είδα (δε θέλει πτυχίο στη συντήρηση για να το δεις) και όπως και να το κάνουμε στο Βρετανικό Μουσείο περισσότερος κόσμος τα θαύμασε από ότι εδώ με τα 3 ευρώ μπουκαλάκι το νερό.
Το γιατί τα πήρανε και αν είχαν ή δεν είχαν άδεια ποσώς με κόφτει πια.
Αλλά όταν κάνουμε σαν χώρα καραγκιοζιές και κόβουμε βίντεο επειδή παρεξηγήθηκαν οι παπάδες, ε τότε σκέφτομαι καλά είναι εκεί που είναι να τα βλέπει ο κόσμος και να χαίρεται αφού εμείς από μαλακία, σύνεφο.

The Motorcycle boy είπε...

Arkin είναι σα να μου λες, "την τάδε δουλειά την πήρε η Ζίμενς με μίζα -άρα είναι άκυρη". Αστείο μου φαίνεται.
Το οτι το Βρετανικό είναι μέσα στα καλύτερα μουσεία του κόσμου, δε νομίζω να το αμφισβητείς πάντως. Περί της προπαγάνδας τους χέστηκα για να μπορώ μετά να γράφω στ΄αρχίδια μου και τις δικές μας προπαγάνδες, έτσι πάει. Όχι μόνο από τη μια πλευρά!

Sum, θα το δω το βιντεάκι σπίτι.

tom εγώ πάντως έχω μια απορία. Όλοι όσοι σκίζονται για την επιστροφή των μαρμάρων έχουν πάει ποτέ να δουν τα υπόλοιπα που έχουμε; Επειδή εγώ μεν αδιαφορώ γενικότερα, αλλά ρωτάω για τους υπόλοιπους, τους φιλότεχνους ας πούμε.

ClouD είπε...

Λες,

"Επειδή κάπως αόριστη η άποψη, θα τη σπάσω σε κέρματα αμέσως παρακάτω."

ε ναι, πως αλλιως, αφου ειναι σαν να κλεβεις εκκλησια και καλα κανεις. Το ρημαξες το παγκαρι -χαχαχα.

Υστερα, κατι αλλο, στο fight club -το βιβλιο, στο τελος κατι παιζει και με την ιστορικη μνημη. Με αυτα και τα αλλα, τα μισα αρχαια εδω τα αλλα μισα εκει δεν μπορουμε να διασκευασουμε τους δικους μας αστερισμους στη νεοελληνικη παρωδια. Με τρια ευρω το μπουκαλακι, μονη της ακροπολη δεν θα πιασει μπαζα να πεσει.

Οποτε, συμφωνα με καποια τετοια λογικη καλο θα ηταν να τα μαζεψουν σε ενα σημειο μπας και ξεχαστουν λιγο πιο γρηγορα και δουμε οτι εχει καταφερει να απομεινει ζωντανο γυρω μας.

Ας τα θυμουντε μονο οι φιλοτεχνοι.
Αρκει.

The Motorcycle boy είπε...

Cloud, έχεις δίκιο -είναι σα να κλέβω εκκλησία και έχω βαρεθεί ρε γαμώτο. Δεν μπορεί κάποτε να σκάσει ένα θέμα που να σηκώνει κουβέντα, διαφωνία, ψάξιμο -τέτοια πράγματα;

Δεν το έχω διαβάσει το βιβλίο -κόλλησα με την ταινία και φοβήθηκα λίγο μη μου αλλάξει τη γεύση.

Αλλά θυμάμαι εκείνη την ωραία φάση του Σημίτη με τον Μπλερ που τον είχαν πιάσει οι κάμερες χωρίς να το ξέρει να λέει "Δώσε Τόνυ για λίγο τα μάρμαρα κι έχω και εκλογές!" Οπότε, θεωρώ οτι η Ακρόπολη παίζει ακόμα ζωντανό ρόλο στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα -ψηφοθηρία, εντυπωσιασμός του κώλου, εθνικιστικές υστερίες σαν αυτές που κορόιδευε πριν 100 χρόνια ο Χάρι Κλιν...

Και λέω αυτό που έλεγα πάντα -επειδή το καλλιτέχνημα είναι ημιτελές και δεν αναδεικνύει την πραγματική του υπόσταση, δε δίνουμε και τα υπόλοιπα μάρμαρα στο Βρεττανικό Μουσείο; Όλους μας βολεύει.

Και το Δήμαρχο που θα κάνει ένα τσίλικο Ζόναρς στο βράχο.
Και την πολιτιστική προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό.
Και τα εθνίκια που μετά την Πόλη θα βάλουν στο στόχαστρο και το Σίτυ του Λονδίνου.

Ε;

ClouD είπε...

Και εγω το φοβομουν λιγο αυτο, αλλα με το που ξεκινησα το βιβλιο διαπιστωσα πως δεν υπηρχε καποιος ιδιαιτερος κινδυνος. Παρε μια γευση απο την αρχη-τελος:

Nine minutes.
The Parker-Morris Building will go over, all one hundred and ninety-one floors, slow as a tree falling in the in the forest. Timber. You can topple anything. It's weird to think the place where we're standing will only be a point in the sky.
Tyler and meat the edge of the roof, the gun in my mouth, I'm wondering how clean this gun is.
We just totally forget about Tyler's whole murder-suicide thing while we watch another file cabinet ship out the side of the building and the drawers roll open midair, reams of white paper caught in the updraft and carried off the wind.
Eight minutes.
Then the smoke, smoke starts out of the broken windows. The demolition team will hit the primary charge in maybe eight minutes. The primary charge will blow the base charge, the foundation columns will crumble, and the photo series of the Parker-Morris Building will go into all the history books.
The five-picture time-lapse series. Here, the building's standing. Second picture, the building will be at an eighty-degree angle. Then a seventy-degree angle. The building's at a forty-five-degree angle in the fourth picture when the skeleton starts to give and the tower gets a slight arch to it. The last shot, the tower, all one hundred and ninety-one floors, will slam down on the national museum which is Tyler's real target.
"This is our world, now, our world," Tyler says, "and those ancient people are dead."

:-)

Υστερα, που να σκασει τετοιο θεμα που λες; Στα Μουουουουουουου.Ε ;

Ωραιο αυτο με το Λονδινο. Γελοια πραγματα.

Καλημερες.

The Motorcycle boy είπε...

Σένιο φαίνεται το βιβλίο -μαλακία μου που δεν το έχω πάρει.

Τα Μουμουέ ασχολούνται τώρα με το που παραθερίζει ο Μπραντ και η Αντζελίνα και η βασιλική οικογένεια Κοκού -μην τους τούς κύκλους τάραττε.

Ο Σημιτάκος τουλάχιστον τα έλεγε, πλέον έχουμε φτάσει ακόμα και το κλάσιμο του πρωθυπουργού να το συνδέουμε με τις αλύτρωτες πατρίδες. Γάμησέ τα δηλαδή.

Καλές γιορτές χαχαχα.

ClouD είπε...

Τετοια λες και μετανιωνω που δεν εχω τηλεοραση.

Τι γιορταζουμε δεν ειμαι σιγουρος (ψησου να κανεις ενα ποστ εορταστικο παυλα ενημερωτικο), αλλα επισης :ρ

The Motorcycle boy είπε...

Ναι, η τηλεόραση είναι καλό πράγμα -κρατική μαστούρα. Θα μου πεις "αποβλακώνει" και θα σου θυμίσω οτι και η πρέζα αποβλακώνει αλλά δεν την έκοψε ποτέ κανείς γι΄αυτό το λόγο.

Σήμερα γιορτάζουμε το κάτι της Παναγίας και, γαμώ το στανιό μου είναι Σάββατο, άρα μια αργία πήγε χαμένη.

Γιατί αυτό το κάτι της Παναγίας είναι σημαντική γιορτή; Επειδή τέτοιες μέρες φεύγουν και οι τελευταίοι εναπομείνατες χαχόλοι από την Αθήνα και ομορφαίνει η πόλη.

Δημοσίευση σχολίου

Άσε κάτι για το γκαρσόνι ρε!

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Tomboy | Υπάρχουν δύο κατηγορίες ανθρώπων: Αυτοί που χωρίζουν τους ανθρώπους σε δύο κατηγορίες και οι άλλοι