Είναι κάποια θέματα που μπορείς να τα δεις και έτσι κι αλλιώς. Το θέμα της ενεργοποίησής σου (ή μη) αναφορικά με το τάδε ζήτημα, ας πούμε. Μπορείς να το δεις και έτσι (αν κανένας δεν ενεργοποιηθεί, τίποτα δε θα γίνει) κι αλλιώς (όσοι κι αν ενεργοποιηθούμε, τίποτα δε θα γίνει). Και επειδή αυτά τα θέματα κρίνονται εκ των προτέρων, «τα στερνά τιμούν τα πρώτα», που λέει και η παροιμία.
Εννοώ –ας υποθέσουμε οτι έχουμε μια κινητοποίηση. Αν η άποψή μας ανήκει στην πρώτη κατηγορία, θα επαληθευτεί στα σίγουρα: όντως, αν κανένας δεν συμμετάσχει στην κινητοποίηση, τίποτα δεν πρόκειται να γίνει –αλλά κι αν κάποιοι συμμετάσχουμε αυτό δεν συνεπάγεται αυτομάτως οτι κάτι θα γίνει, σωστά;
Αν η άποψή μας ανήκει στη δεύτερη κατηγορία, επίσης θα επαληθευτεί: ακολουθώντας το πεσιμιστικό, «ότι κι αν κάνω, τίποτα δε θα γίνει», δεν κάνουμε τίποτα και, σίγουρα, τίποτα δεν γίνεται!
Είναι λοιπόν κάποια θέματα που μπορείς να τα δεις έτσι κι αλλιώς –εγώ όμως δεν θα ασχοληθώ περισσότερο με αυτά.
Θα προτιμήσω τα θέματα που μπορείς να τα δεις ΣΧΕΔΟΝ ΜΟΝΟ έτσι και όχι αλλιώς –επειδή η θέασή τους (ή αλλιώς η αποτίμησή τους) γίνεται εκ των υστέρων. Ας πούμε, αν θέλουμε να εξετάσουμε την πρόσφατη διακυβέρνηση της Ν.Δ. στη χώρα –μάλλον θα συμφωνήσουμε καθολικά ότι επρόκειτο για καταστροφικό φαινόμενο. Εντάξει, άλλος θα πει οτι φταίει το σύστημα γενικότερα, άλλος θα υπενθυμίσει τις μαλακίες των προηγουμένων κυβερνήσεων, άλλος τέλος θα ρίξει το φταίξιμο αποκλειστικά στον Κόκκαλη που έδιωξε τον Βαλβέρδε (μ΄αυτόν ειδικά θα συμφωνήσω κι εγώ)... Θα διαφωνήσουμε δηλαδή στην ερμηνεία του φαινομένου (ποιος φταίει) αλλά θα συμφωνήσουμε στην αποτίμησή του (η διακυβέρνηση ήταν καταστροφική).
Θα προσπαθήσω λοιπόν αυτό το (σε μεγάλο βαθμό) προφανές να το κάνω κάπως πιο επικίνδυνο. Επειδή σίγουρα δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να αποφανθούμε οτι η τάδε περίοδος διακυβέρνησης ήταν καταστροφική εφόσον το όνομά μας δεν αρχίζει από «Κωνστ» και δεν τελειώνει σε «μανλής». Τι γίνεται όμως όταν;
Εννοώ...
Ας πάρουμε μια βεβαιότητα κι αυτή είναι: «Βρισκόμαστε σε περίοδο κοινωνικής κρίσης». Δεν νομίζω οτι κανένας διαφωνεί περί αυτού.
Ας πάμε λίγο πιο πέρα, ας ορίσουμε την κοινωνική κρίση σαν: εισοδηματική κρίση σε επίπεδο πολιτών, οικονομική κρίση σε επίπεδο κράτους και θεσμική κρίση. Έχει κι άλλα; Ίσως –αλλά ας αρκεστούμε στα χοντρά.
Εισοδηματική κρίση σε επίπεδο πολιτών: Τουτέστιν, οι μισθοί έχουν μειωθεί, η ανεργία έχει αυξηθεί, οι τιμές των προϊόντων έχουν αυξηθεί επίσης –το κατά κεφαλήν εισόδημα έχει πιάσει πάτο. Αναλογικά –το κατά κεφαλήν χρέος έχει φτάσει στο ταβάνι.
Οικονομική κρίση σε επίπεδο κράτους: Το κράτος έχει πτωχεύσει. Αδυνατεί να αντεπεξέλθει στις οικονομικές του υποχρεώσεις και αναγκάζεται να δανείζεται συνεχώς με όρους τους οποίους δεν επιλέγει.
Θεσμική κρίση: Η πολυνομία μαζί με τη σχετικοποίηση των νομοθετημάτων έχουν οδηγήσει στην ανομία και στη γενικευμένη πεποίθηση οτι οι λειτουργίες του κράτους αποσκοπούν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στην εξυπηρέτηση ΑΥΣΤΗΡΑ προσωποποιημένων συμφερόντων.
Εξακολουθούμε να συμφωνούμε; Υποθέτω πως ναι.
Για να μην τα χαλάσουμε τώρα που μοιάζει να συμφωνούμε, δεν θα ασχοληθώ με το ποιος από τους παραπάνω παράγοντες είναι ο καθοριστικότερος –θα υποθέσω οτι υπάρχει απλώς αλληλεπίδραση. Κι επειδή, τόση ώρα προσπαθώ με κομπίνες να εξετάσω το θέμα των συνεπειών των ενεργειών μας σε κοινωνικό επίπεδο (δεν το είχες καταλάβει;) θα εμπλουτίσω τους παραπάνω παράγοντες με τις αφεντομουτσουνάρες μας. Πρόσεξε!
Υπάρχουν διαφόρων ειδών αντιδράσεις στην κρίση, σε επίπεδο πολιτών. Ας υποθέσουμε οτι δεν είναι καταδικασμένες εκ των προτέρων, λόγω αργοπορίας, κι ας τις σκαλίσουμε λίγο.
-Θα μπορούσαμε λοιπόν να έχουμε περιορίσει τον καταναλωτισμό μας και να μην έχουμε φτάσει σε υπερχρέωση. Είναι έτσι; Μα, αν περιορίζαμε τον καταναλωτισμό μας, τα κέρδη των αφεντικών θα έπεφταν κι εκείνοι θα αντιδρούσαν με τον μοναδικό τρόπο που ξέρουν: μειώσεις των μισθών ή/και απολύσεις. Άρα, όσο εμείς θα προσπαθούμε να καταναλώνουμε σύμφωνα με τα εισοδήματά μας, τόσο τα εισοδήματά μας θα μειώνονται!
-Θα μπορούσαμε ίσως να διεκδικήσουμε καλύτερους μισθούς στον ιδιωτικό τομέα, μέσω κινητοποιήσεων –αλλά θα έπρεπε αυτό να γίνει με πολεμική διάθεση, την οποία δεν διακρίνω στους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα και μακάρι να κάνω λάθος!
-Θα μπορούσαμε ίσως να λύσουμε το όλο πρόβλημα πιέζοντας για κρατικές επιχορηγήσεις –είτε απευθείας στα αφεντικά (βλέπε εγγυήσεις για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των τραπεζών), είτε μέσω της αύξησης των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων. Αυτή μοιάζει κάπως με τη λύση που προκρίθηκε και τελικά υλοποιήθηκε οδηγώντας μας σε πτώχευση –έχω άδικο;
Η οικονομική κρίση σε επίπεδο κράτους ΔΕΝ αντιμετωπίζεται ΜΕΤΑ την πτώχευση. Επειδή τότε απλώς κάνεις εκποίηση και προσδοκάς να πιάσεις καλές τιμές στην αγορά, όπως επίσης και να σου δώσουν μια θεσούλα στο Δ.Σ. οι καινούργιοι ιδιοκτήτες. Ας πάμε λοιπόν λίγο πριν –όταν δεν είχε ακόμη πτωχεύσει το κράτος.
-Θα μπορούσε το κράτος να μην είναι τόσο ανοικονόμητο τα τελευταία χρόνια –δηλαδή, να κλέβουν μεν οι πολιτικοί διαχειριστές αλλά να αφήνουν κιόλας τους εισπρακτικούς μηχανισμούς να κάνουν τη δουλειά τους. Ή να ασχοληθούν με ανταποδοτικά (για το κράτος) έργα. Αλλά γιατί να το κάνουν αυτό; Γιατί ο πολιτικός να σπάει το πολύτιμο κεφάλι του σχετικά με το πώς θα έρθουν έσοδα; Αφού τα υπάρχοντα στα ταμεία φτάνουν για όλους τους (κι αν δεν φτάνουν μπορεί να δανειστεί). Ο πολιτικός λοιπόν θα σπάσει το κεφάλι του μονάχα εφόσον αναγκαστεί. Και πώς αναγκάζεται ο πολιτικός; Μα με την στέρηση της πρόσβασής του στην κεντρική εξουσία –δηλαδή με την απομάκρυνσή του από την κυβέρνηση. Έτσι οι πολίτες ασκούν μια (μικρή βέβαια) πίεση στον πολιτικό. Όταν όμως οι πολίτες απεμπόλησαν το συγκεκριμένο τους δικαίωμα στην λογική του «όλοι ίδιοι είναι, τίποτα δεν αλλάζει» -το έγραψα στην αρχή, να μην το ξαναπάμε εδώ...
-Θα μπορούσε ίσως το κράτος να ενεργήσει καθαρά «αναπτυξιακά» (και το βάζω σε εισαγωγικά επειδή η ανάπτυξη είναι η φτώχεια των πολλών προκειμένου να πλουτίσουν οι λίγοι) και να μην πτωχεύσει. Αυτό θα σήμαινε οτι το κράτος θα έπρεπε να συνάψει συμφωνίες με βάση το οικονομικό του όφελος και χωρίς να αφήνει εθνικιστικά, θρησκευτικά ή άλλου είδους φαντάσματα να καθορίζουν την πρακτική του. Η ερώτηση είναι και πάλι –γιατί να ενεργήσει έτσι το κράτος; Ποιος θα είχε όφελος; Οι πολιτικοί σίγουρα όχι –αφού η «λαϊκή οργή των πατριωτών» θα τους στερούσε το αξίωμα ενώ, από πουθενά δεν θα προέκυπταν υποστηρικτές.
-Θα μπορούσε τέλος το κράτος να ενεργήσει αποκλειστικά με βάση το συμφέρον των πολιτών του. Να κρατικοποιήσει τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας, να σβήσει τα χρέη των πολιτών σε εταιρείες και ιδιώτες, να κατευθύνει την παραγωγή με βάση τις δημόσιες ανάγκες, να αρνηθεί να πληρώσει τα χρέη της χώρας... Μισό λεπτό –πώς θα γίνονταν όλα αυτά; Προφανώς αν το κράτος περνούσε σε μια διαφορετική μορφή διακυβέρνησης η οποία θα ακύρωνε όλες τις προηγούμενες υποχρεώσεις του σπάζοντας την κρατική συνέχεια. Αυτή θα ήταν μια λύση αρκετά ενδιαφέρουσα (δεν είμαι πρόχειρος να μιλήσω για το κατά πόσο είναι και οικονομικά βιώσιμη) αλλά πόσοι από τους πολίτες του κράτους μας θα την επιθυμούσαν; Σκέψου το, και πες μου!
Η θεσμική κρίση είναι το καθαρά κοινωνικό φαινόμενο –πάει να πει, έχει σπάσει η σύνδεση μεταξύ θεσμών και σκοπών τους οποίους (οι θεσμοί) εκπληρώνουν. Τι σκατά να κάνεις τότε;
-Ίσως χρειάζεται η ριζική αντικατάσταση θεσμών.
-Ίσως βοηθήσει η ενεργοποίηση των ήδη υπαρχόντων, αλλά ευρισκόμενων σε μόνιμη αχρηστία θεσμών.
-Ίσως το συγκεκριμένο κοινωνικό μόρφωμα να μην είναι πλέον σε θέση να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των πολιτών του και άρα να χρειάζεται αντικατάστασή του και στη συνέχεια επαναπροσδιορισμός των θεσμών.
Γιατί βάζω «ίσως»; Επειδή δεν θέλω να διαφωνήσουμε κατευθείαν.
Ριζική αντικατάσταση θεσμών ΕΝΤΟΣ του υπάρχοντος κοινωνικού συστήματος σημαίνει ολοκληρωτισμός.
Επανενεργοποίηση των θεσμών σημαίνει δικτατορία.
Αντικατάσταση του συγκεκριμένου κοινωνικού συστήματος σημαίνει μετάβαση στον κομμουνισμό, στην κατάργηση των εξουσιών, στην αναρχική κοινοκτημοσύνη –κάτι τέτοιο τέλος πάντων.
Στα πλαίσια των παραπάνω παραδοχών (οι οποίες, θέλω να πιστεύω οτι είναι κοινές –με εξαίρεση ίσως τις τελευταίες) μπορεί ο καθένας να επανεξετάσει τη στάση σου, προκειμένου να διακρίνει τις συνέπειες των πράξεών του.
Θα δώσω μερικά απλοϊκά και χοντροκομμένα παραδείγματα:
-Αν η κοινωνική μου στάση στηρίζεται στην αυστηρά περιχαρακωμένη ατομική δράση (δηλαδή, κοιτάω την πάρτη μου) τότε δεν έχω καμιά δουλειά να σπαταλάω τον χρόνο μου στις διαδηλώσεις. Θα πρέπει να κοιτάξω πως θα ελιχθώ, προκειμένου να αυξήσω τις αποδοχές μου σε βάρος κάποιου συναδέλφου ή προκειμένου να απομυζήσω κατά το δυνατό μεγαλύτερο μέρος της φορολόγησης των πολιτών κι έτσι να βγάλω κέρδος.
-Αν η κοινωνική μου στάση στηρίζεται στην συνδικαλιστική προοπτική της κλαδικής κονόμας, θα πρέπει να φροντίσω να ομηροποιήσω το κοινωνικό σύνολο εκβιάζοντας έτσι το κράτος.
-Αν η κοινωνική μου στάση στηρίζεται στην ανάγκη της επιβίωσης, θα πρέπει να είμαι έτοιμος να συμμαχήσω ακόμα και με τον διάβολο.
-Αν η κοινωνική μου στάση στηρίζεται στην ελπίδα μιας καλύτερης κοινωνίας που θα έρθει μέσα από τις προσπάθειες όλων μας, θα πρέπει να αγωνίζομαι για την ανατροπή της υπάρχουσας κοινωνίας.
Το να εκφράζω την βεβαιότητά μου πως δεν πρόκειται ποτέ να έρθει μια καλύτερη κοινωνία, ενώ ταυτόχρονα θεωρώ την υπάρχουσα ως απάνθρωπη -και παράλληλα να κάνω οτι περνάει από το χέρι μου προκειμένου να στηρίξω την υπάρχουσα κοινωνία –μοιάζει με πολύ κακόγουστο αστείο ή με τρομερά καταστροφική ψύχωση.
Egidio Gherlizza- Τζέφυ και Τσέρυ
-
Ο Egidio Gherlizza είναι ένας καλλιτέχνης για τον οποίο μιλούν ελάχιστα,
ωστόσο ο πιο τυχερός χαρακτήρας του, ο αλήτης Σεραφίνο, κατάφερε να γίνει
μια μ...
Πριν από 5 μήνες
37 γκολ αυτοί, σέντρα εμείς.:
πριν προβώ σε οποιαδήποτε κριτική (σιγά μη γλίτωνες από μένα) εξήγησέ μου σε παρακαλώ τι ακριβώς ορίζεις ως θεσμούς και γιατί η επανενεργοποίησή τους ισούται με δικτατορία; Όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ, -και νομίζω πως κάπου το έχουμε ξανασυζητήσει- αν πχ. σε επίπεδο νόμων ξεκαθαριστεί το τοπίο και αρχίσει επιτέλους η εφαρμογή τους υπάρχει μια μικρή ελπίδα να ξεβαλτώσουμε και ν' αρχίσουμε να κινούμαστε προς κάποια κατεύθυνση. Διαφωνείς ότι το μεγαλύτερο καρκίνωμα αυτής της χώρας, με το πολίτευμα που έχει τώρα, ειναι η ανισονομία και η σχεδόν ολοσχερής ατιμωρησία;
Εγώ πάλι δεν νομίζω ότι η κοινωνική κρίση ορίζεται έτσι. Ως "κοινωνική κρίση" καταλαβαίνω κρίση αξιών.
Άλλωστε:
- η εισοδηματική κρίση σε επίπεδο πολιτών είναι οικονομική κρίση.
- η οικονομική κρίση σε επίπεδο κράτους είναι οικονομική κρίση.
Κι έτσι μας μένει η θεσμική κρίση, που είναι κρίση αξιών!
Θεσμοί είναι οι γραπτοί και άγραφοι κανόνες που ορίζουν τη λειτουργία ενός κοινωνικού συστήματος. Οι θεσμοί δημιουργούνται με δυο τρόπους, τη θεσμοποίηση (δηλαδή ένας άγραφος κανόνας λόγω συνεχούς εφαρμογής καθιερώνεται και ίσως να γίνει και γραπτός τελικά) και τη θεσμοθέτηση (δηλαδή, ένα ωραίο πρωί σου σκάνε τον κανόνα κατακέφαλα -γραμμένο με μεγάλα γράμματα).
Η επανενεργοποίηση θεσμών που έχουν ατονήσει δεν μπορεί να γίνει μέσα από τη λαϊκή βούληση (αφού ο λαός τους ατόνησε) μπορεί να γίνει μόνο με το ζόρι. Δηλαδή δικτατορικά.
Η εφαρμογή των νόμων (όπως και η εφαρμογή της γραφειοκρατίας) θα βελτίωνε όντως την κατάσταση, αλλά δεν θα έλυνε τα προβλήματα.
Αυτό που περιγράφεις σαν καρκίνωμα είναι αυτό που ονομάζεται ανομία. Σίγουρα δημιουργεί προβλήματα αλλά το οτι υπάρχει πρέπει να μας πει κάποια πράγματα.
Κουμπάρα, το ίδιο λέω κι εγώ αλλά το πάω πιο σιγά και πλαγίως για να μην αρχίσουμε τις δαφωνίες από τα επουσιώδη. Άλλωστε, όπως και να το πιάσεις στο ίδιο θα καταλήξεις.
ίσως ένα καλό παράδειγμα θεσμοποίησης είναι αυτό που αποκαλείται βρετανικό σύνταγμα, το οποίο δεν υφίσταται με τη μορφή που γνωρίζουμε εμείς πχ το δικό μας αλλά είναι ένα σύνολο κανόνων, άγραφων και γραπτών νόμων.
Τελικά, κινδυνεύοντας να κολλήσουμε στα "επουσιώδη" τολμώ να αντιτείνω ότι δεν ατονεί ο λαός τους θεσμούς -οι θεσμοί ατονούν από τη μη εφαρμογή τους από ψηλότερα και ο λαός απλώς ακολουθεί και κατά περίσταση επωφελείται (έστω κι αν αυτό το συμφέρον είναι τις περισσότερες φορές κοντόφθαλμο). Από τη στιγμή λοιπόν που όλοι οι νόμοι επιβάλλονται άνωθεν και προφανώς κανείς δεν τολμά να ισχυριστεί ότι αυτό σημαίνει δικτατορία, με τον ίδιο τρόπο οι θεσμοί θα μπορούσαν ενδεχομένως να επανενεργοποιηθούν και οι πολίτες να προσαρμοστούν (και δεν ξέρω αν αυτό θα ήταν σώνει και καλά σε βάρος τους και σε βάρος των ελευθεριών τους, ίσως να συμβαίνει και το αντίθετο) χωρίς αυταρχισμούς και δικτατορικές μεθόδους. Λέω τώρα...
και μη μου φέρεις τώρα ως αντεπιχείρημα ότι η εφαρμογή του συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των ελλήνων γιατί θα νυχτώσουμε
Αυτό το πράγμα με το αγγλικό (και το αμερικάνικο) σύνταγμα είναι από τα πιο κακόγουστα αστεία που μας έχει στήσει η παράδοση. Δεν υπάρχει γραπτό σύνταγμα (χοντρικά) αλλά όλοι στηρίζονται σε "δεδικασμένα". Του κώλου τα εννιάμερα.
Ο λαός επιλέγει ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ να μην εφαρμόσει κάποιους (ή και σχεδόν όλους) τους νόμους και επιλέγει να απαξιώσει κάποιους άγραφους νόμους (π.χ. το να μη βγαίνει η λεχώνα 40 μέρες από το σπίτι). Δε με νοιάζει για τώρα αν το κάνει επειδή και οι άλλοι δεν τους εφαρμόζουν ή επειδή δεν τον καλύπτουν οι νόμοι. Αν τώρα εσύ έρθεις να επανενεργοποιήσεις -ποιος μου εγγυάται οτι θα το κάνεις ΜΟΝΟ για τους χρήσιμους νόμους; Και ποοι τελικά είναι οι χρήσιμοι νόμοι; Ποιος μου λέει οτι δεν θα επανενεργοποιήσεις και κανένα ιδιώνυμο ας πούμε; Ξέρεις -για να σταθεροποιηθεί το σύστημα, για λίγο, όχι τίποτα κακό!
Αν βέβαια πιστεύεις οτι κάποιοι ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΝ τον λαό να εφαρμόσει τους νόμους θα πρέπει να μου πεις γιατί ο λαός δεν τους ρίχνει.
Μήπως γιατί έχει δημιουργηθεί ένας φαύλος κύκλος όπου το ένα άνομο χέρι νίβει τ' άλλο και τα δυο το πρόσωπο που έτσι είναι μονίμως λερωμένο; Γι' αυτό μίλησα για κοντόφθαλμο συμφέρον. Όταν πχ ο μεγαλοφοροφυγάς παραμένει ατιμώρητος, γλείφει από δίπλα κι ένα κοκαλάκι ο κυρ-Θανάσης ποιών τον ψόφιο κοριό και παρακαλώντας να μη τον τσακώσουν κι αυτόν. Κι αμα τον τσακώσουν δίνει κι ένα ταληράκι στον εφοριακό και πάει λέγοντας. Δυστυχώς αυτό -και όλες οι παρόμοιες τακτικές- μου θυμίζει μια παροιμία που έλεγε ο μακαρίτης ο πατέρας μου: Ο ναύτης κατουράει τη θάλασσα και το βρίσκει στο αλάτι. Κάτι τέτοιο δεν πληρώνουμε τώρα; Κουτοπονηριές, μεγαλοϊδεατισμούς(Ολυμπιάδες και πράσιν' άλογα) και διάφορες άλλες χαριτωμενιές. Και ας μην ξαναπώ πάλι για τα χλωρά που καίγονται μαζί με τα ξερά γιατί θα γίνω κουραστική.
By the way, πού έχουνε χαθεί όλοι;;;
Mάλλον κάποιοι "έκαμαν επανάστασιν" και τους μαζέψανε όλους -εμάς μας ξεχάσανε.
Ωραία όλα αυτά που λες και μπορεί να εξηγεί το ΓΙΑΤΙ οι πολίτες δεν εφαρμόζουν τους νόμους, αλλά δε μ΄ενδιαφέρει. Μου φτάνει οτι οι νόμοι δεν εφαρμόζονται -άρα δεν πληρούν τη βασική τους προϋπόθεση. Και οι πολίτες δεν τους εφαρμόζουν οικειοθελώς -δεν τους αναγκάζει κάποιος, σωστά; Αντιθέτως -όποιος τους βάλει να εφαρμόσουν θα τους αναγκάσει!
Μπορεί και να πληρώνουμε τους Ολυμπιακούς Αγώνες, αλλά ΣΙΓΟΥΡΑ πληρώνουμε την τρομακτική κλοπή της ΝΔ σε συνδιασμό με την ακύρωση των δημόσιων εισπρακτικών μηχανισμών. Δεν λέω οτι τα προηγούμενα δεν ήταν σημαντικά -λέω οτι μετά από αυτά χρεωκοπήσαμε!
να σου πω μια μυστήρια εσωτερίκευση του εξαναγκασμού σε υπακοή στους νόμους που μου έχει κινήσει αφάνταστα την περιέργεια για την ψυχοσύνθεση αυτών των λαών; Ξέρω από πρώτο χέρι ότι οι Φιλανδοί -σου έχω μιλήσει γι' αυτούς σε άλλο ποστ- δεν κάνουν κάτι που είναι παράνομο απλώς και μόνο επειδή απαγορεύεται! Έτσι απλά: επειδή το λέει ο νόμος. Ανάβυσσος η ψυχή του άθρωπα! Άντε πες το αυτό στον Νεοέλληνα. Θα σε κοιτάξει σαν να είσαι ούφο με σκούφο, θα ξεκαρδιστεί και θα πετάξει τη γόπα αναμμένη στο πεζοδρόμιο... Μιλάμε για τα δύο άκρα.
Δεν καταλαβαίνω καθόλου που στο διάβολο καταλήγει το σημερινό σου κείμενο. Μου φαίνεται πως μια χαρά ξεκίνησε, αλλά έμεινε μισό. Τι συζητάμε εδώ απόψε; Μου το καθαρίζεις αν θες, γιατί το 'χασα...
τώρα εξαφανίστηκε και ο μότορας. Άραγε του χτύπησε κανείς το κουδούνι; Μην ήταν ο χωροφύλαξ; Ρε παιδια, τελικά "έγινεν επανάστασις;" Μπρρρ
Bernard δεν χάθηκα -απλά ήπια ακόμα λίγο δηλητήριο από τη φετινή ξεφτίλα του θρύλου (Σωκράτη γαμήσου -εσύ και οι δικοί σου). Παρακάτω:
Αυτό ακριβώς είναι το θέμα, να μην κάνεις κάτι όχι επειδή απαγορεύεται, αλλά επειδή δεν είναι σωστό να γίνει. Να στο πω ποιο απλά: αν εσύ είχες τη δυνατότητα να σκοτώσεις κάποιον χωρίς να σε πιάσουν, θα το έκανες; Όχι. Άρα η απαγόρευση του φόνου καλά στέκει ακόμα.
Αν οι οποιοιδήποτε Φινλανδοί εφαρμόζουν τους νόμους σημαίνει απλώς οτι οι νόμοι δεν έχουν ακόμα απαξιωθεί. Εδώ ΔΕΝ ισχύει αυτό.
ΠΚ -κι όμως! Είναι απλή η κατάληξη του σημερινού μου ποστ, η κοινωνία μας δεν έχει πλέον άλλη ελπίδα από την κατάρρευση. Είναι λοιπόν στο χέρι του καθενός μας να διαλέξει τον ρόλο του. Ε, μη μου πεις οτι δεν διέκρινες ποιοι είναι οι πιθανοί ρόλοι!
Φίλε, πιστεύω πως είτε καταρρέει η κοινωνία μας είτε στέκεται μια χαρά στα πόδια της, άνθρωποι σαν εμάς θα μένουν πάντα πιστοί στους ρόλους που επέλεξαν. Για μένα εκεί είναι το ζουμί. Και δεν βλογάω καθόλου τα γένια μας -απλώς ξέρω για μένα και υποθέτω βάσιμα για σένα (ενδεχομένως και για τους περισσότερους από 'δω μέσα) ότι ποτέ δεν θα σκυλεύαμε ένα πτώμα. αντίθετα μάλλον θα του δίναμε και το φιλί της ζωής μπας και συνέλθει. Όμως αν αυτή η κοινωνία είναι στο τελευταίο στάδιο του καρκίνου και πνέει τα λοίσθια χωρίς ελπίδα σωτηρίας, τότε να βγάλουμε τα σωληνάκια και τα καλώδια, να την αφήσουμε να πάει καλιά της και να δούμε αν μπορεί να γεννηθεί στη θέση της κάτι καλύτερο. Ζητάω πολλά;
Πολλά ή λίγα -το θέμα είναι να ζητάει κανείς.
Υ.Γ.: Έχεις γένεια;
Αρκεί να μην καταντάει ζήτουλας.
ΥΓ. Χμμμμ με προκαλείς να απαντήσω ότι τα ξυρίζω αλλά θα μας πάνε μέσα για προσβολή της δημοσίας αιδούς!
Άλλο ζητάω,άλλο ζητιανεύω. Συνήθως μάλιστα ζητάμε οτι μας ανήκει.
So true, so true... Κάπου λέει "ο ζητών ευρήσεται" αλλά αυτό είναι μεταφυσικό. Επίσης κάποτε λέγαμε we want the world and we want it now και πήραμε τα παπάρια μας (και ούτε καν αυτά, που κάτι θα ΄τανε...) Άντε λοιπόν να δούμε τι θα ζητήσουμε τώρα και τι θα πάρουμε,
Αλήθεια, γιατί σε φαρμάκωσε ο θρύλος; Δε ρώτησα προηγουμένως. Τι μαλακίες κάναμε πάλι;
Άλλαξε αυτό -πολύ αρχαία είσαι! Έγινε All we wanted was everything/ all they gave us was cold -Bauhaus, κάπου πρέπει να το έχω κάνει και τίτλο.
Κοίτα -σ΄αγαπάω, σ΄εκτιμάω, κορώνα στο κεφάλι μου δηλαδή. Αλλά για την ποδοσφαιρική ομάδα του Ολυμπιακού θα ξανακούσω από του χρόνου το Γενάρη και μετά. Τότε ή θα έχουν βγει πρωταθλητές χειμώνα ή θα τους έχουν κάψει στο Πασαλιμάνι για χριστουγεννιάτικο δέντρο. Αλλά μέχρι τότε -δεν θέλω ν΄ακούσω τίποτα, ντάξει;
ντάξ, νταξ, hold your horses, μια ερώτηξη κάναμε, μην παίρνεις φωτιά!!!
Μωρέ έκρυψα εγώ ότι είμαι αρχαία; Εσύ είπες ότι μικροδείχνω, χε, χε...
Ρε συ, εμείς και μόνο εμείς ξεμείναμ' εδώ πέρα. Γιατί; Τους διώξαμε μ' αυτά που γράφουμε; Βρωμάνε τα πόδια μας; Ακόμα και η κουμπάρα χάθηκε, και ο πικέις που φάνηκε για μια στιγμή την έκανε κι αυτός. Τι τρέχει; Ή ξέρεις κάτι και να μην ανησυχώ;
Είπαμε, έχω μετάφραση!
(Άλλωστε αφού συνεννοηθήκαμε, ας μην μιλάω συνέχεια.)
ρε μουλωχτό, τόσες ώρες διαβάζεις και δε μιλάς;
Κι εμείς έχουμε μετάφραση, αλλά ως συνεπείς Ναπολέοντες υπαγορεύουμε σε εννιά υπουργεία ταυτόχρονα!
χε, χε
και γώ εδώ είμαι και καταγράφω...
Συμφωνώ απολύτως με το συμπέρασμά σου σχετικά με την αναγκαιότητα σπασίματος της κρατικής συνέχειας, με μια επισήμανση μόνο. Με δεδομένη την ενσωμάτωση της χώρας στο παγκόσμιο σύστημα, μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν θνησιγενής, αν δεν εντασσόταν σε μία οικουμενική αναδιάρθρωση αυτού που ονομάζεται κράτος, παραγωγικές σχέσεις κ.λπ. Δεν είμαι τροτσκιστής (φανατικός τουλάχιστον), όμως η οποιαδήποτε αντίστοιχη προσπάθεια έχω υπόψη μου ενεργοποιεί τα αντισώματα του παγκόσμιου οργανισνού, που την οδηγούν στην περιχαράκωση αρχικά και στον εκφυλισμό στη συνέχεια.
ξεφεύγοντας από την απογεματινή κάψα του μογκαντίσου, ο χαλίντ κι ο αμπντούλα, μασουλάνε κατ στο ύψωμα και κοιτάζουνε πέρα, τον κόλπο του άντεν:
- πρέπει να καθορίσουμε την κοινωνική μας στάση με συνέπεια, λέει ο χαλίντ. Δε γίνεται να επαναδιαπραγματευόμαστε τη θέση μας απέναντι στο θεσμικό και πολιτισμικό μας πλαίσιο, ανάλογα με το πόσο μεγάλα λύτρα δίνονται για τάνκερ με διαφορετικής εθνικότητας πληρώματα και σημαίες.
- σωστά μιλάς, παρεμβαίνει ο αμπντούλα, αν κι η ιδεολογική καθαρότητα και κυρίως η συνέπειά μας, δεν πηγάζει από την υπακοή στη θεσμοθέτηση, αλλά στη θεσμοποίηση, πχ, αυτό το εντεκάχρονο ψωλάκι, η λεϊλά, πρέπει να λιθοβοληθεί που βιάστηκε από το δευτεροξάδερφό μου τον ψηλό - οι νόμοι άλλωστε, πρέπεινα υπηρετούνε τους πολίτες κι όχι το αντίθετο.
- είναι σαφές ότι έχεις δίκιο, η αναδιάρθρωση του κράτους θα πλήξει την κοινωνία, ο ολοκληρωτισμός, η δικτατορία, πρέπει να καταπολεμηθούν, αλλιώς ποιος ξέρει, σε διακόσιαείκοσιέξι χιλιάδες χρόνια από τώρα, μπορεί να καταντήσουμε σιγκαπούρη, καναδάς, ελβετία..
Manuel, έχεις φυσικά δίκιο στην παρατήρησή σου κι αυτό που αναφέρεις ήταν ένας από τους λόγους που οδηγήθηκε η Σοβιετική Ένωση στον ολοκληρωτισμό -ο γνωστός "εξωτερικός εχθρός". Βέβαια, σκέφτομαι οτι ακόμα κι εμείς που "ανήκομεν στη Δύση" έναν εξωτερικό εχθρό τον έχουμε -άρα, μήπως είναι φούμαρο αυτός ο εξωτερικός εχθρός; Από την άλλη βέβαια θυμάμαι την πανευρωπαϊκή εκστρατεία (μέχρι και Έλληνες πήγαν) κατά της Σ.Ε., θυμάμαι τον Κόλπο των Χοίρων...
Ξυλοκόπε, όχι η αναδιάρθρωση του κράτους, η αναδίπλωσή του σε παλιότερα σχήματα -αυτό θα πλήξει την κοινωνία. Από την άλλη, δεν έγραψα πουθενά οτι πρέπει να καταπολεμηθούν ο ολοκληρωτισμός και η δικτατορία, έγραψα απλώς οτι αν επιζητούμε το Α θα καταλήξουμε στο Β -πέραν τούτου "αφήστε όλα τα λουλούδια ν΄ανθίσουν". Όλα όμως.
Σιγκαπούρη μας βλέπω να γινόμαστε (αν προοδεύσουμε λιγάκι) αλλά Καναδάς ή Ελβετία... μπααααα
ποιός τσαλαπατάει τα λουλούδια, αγόρι μου, να του σπάσω τα γόνατα, ποιος.
τέλος πάντων, ίσως αν τα έβλεπα καιγω τα πράματα από μέσα να ήμουν πιο συναισθηματικός, κι επιρρεπής σε θεωρίες κλπ., για την ώρα με απασχολεί κυρίως το πωςδιάολο θα τελειώσει το ΛΟΣΤ - η ελλάδα ας περιμένει καμια σεζόν ακόμα.
kati eida gia finlandous ki exw na pw oti h suomi einai proper kratos gia na metanasteusoume, poios ton xezei ton hlio, alkool kai kopsidia kai saouna till hell freezes over.
imho h ellada einai too far gone gia na doume 8etikh allagh, toulaxiston oxi oso zoume emeis. ta triseggona oswn apofasisoun n anaparax8oun, isws.
Βρε Ξυλοκόπε, σε είχα για σοβαρό άτομο -άκου Λοστ! Χτεσινός είσαι ρε παιδί μου;
Δεν θεωρητικολογώ πάντως -πρακτικολογώ ανεπίτρεπτα για τα δεδομένα μου.
Ραζ, πρόσεξε χρυσό μου μην πέσεις στην κατηγορία της καταληκτικής πρότασης του ποστ μου!
hmm. eksartatai pws orizeis to "sthrizw thn yparxousa koinwnia". in my state of mind, i dont; from another point of view, i may bloody well fuckin do.
Στηρίζω την κοινωνία σημαίνει πληρώνω τα έξοδα συντήρησής της για παράδειγμα. Έξοδα συντήρησης είναι οι λεγόμενοι φόροι και ο ΦΠΑ είναι φόρος μην ξεχνάμε.
Σημαίνει κι άλλα το στηρίζω την κοινωνία -όμως θα τα αφήσω εκτός για την ώρα.
ο λιθοβολισμός της λεϊλά αναβάλλεται μέχρι νεωτέρας γιατί στο μεταξύ διαπιστώθηκε ότι έχει μείνει έγκυος και πρέπει να γίνει τεστ πατρότητος ντιενέι γιατί η ίδια ισχυρίζεται ότι δεν την πήδηξε ο ψηλός δευτεροξάδελφος αλλά ο φύλαρχος αυτοπροσώπως.
Κι εγώ στηρίζω την κοινωνία πληρώνοντας ΦΠΑ γιατί αν δεν πληρώσω δεν μου τρυπάνε μπλοκάκι και χωρίς μπλοκάκι ιτς εκμέκ και θα πέσω στην παραβατικότητα.
Μπερδεμένα πράγματα, ε μότορα;
Την καλημέρα μου σε όλους
Aυτό λέω κι εγώ -στυλοβάτες της κοινωνίας όλοι μας, μην το παίζουμε κάπως!
Καλημέρα -να λιθοβοληθεί η άχρηστη που γκαστρώθηκε! Από προφύλαξη δεν;
προφύλαξη στο βιασμό βρε συ; Έχεις ακούσει ποτέ για βιαστή που να νοιάζεται για σέιφ σεξ; Άντε, ας μην το ξανακάνουμε Ιονέσκο εδώ μέσα, θα μας κράξουνε!
Στυλοβάτες-ξεστυλοβάτες, έχουμε δικαίωμα να μη γουστάρουμε; Θ' αρχίσω πάλι να λέω για την τραγικότητα της ανθρώπινης κατάστασης και θα με πάρουνε με τις πέτρες εγχώριοι και Μαρκοπόλοι
Ποιο βιασμό; Έχεις την τάση να πιστεύεις οτι έχω επαφή με τα κείμενα που μεταφράζεις -έτσι μου φαίνεται! Τέλος πάντων.
Μπορείς να μη γουστάρεις που στυλοβατείς και παρ' όλα αυτά να συνεχίσεις να στυλοβατείς. Αυτό που δεν μπορείς είναι να ισχυρίζεσαι οτι δεν στηρίζεις το σύστημα ή οτι το πολεμάς κιόλας.
τα κείμενα που μεταφράζω;;; Για τη λεϊλά του ξυλοκόπου μιλούσα! Χαθήκαμε στη μετάφραση...
Προσωπικά ποτέ δεν ισχυρίστηκα ότι δεν στηρίζω το σύστημα ή ότι το πολεμάω. Δυστυχώς το στηρίζω εκ των πραγμάτων και ουσιαστικά έχω πάψει να το πολεμάω εδώ και καιρό αφού όλες οι προσπάθειές μου, ατομικές και συλλογικές, κατέληξαν σε φιάσκο για λόγους που δεν είναι της παρούσης.
Πάντως εξακολουθώ να μην το γουστάρω, δεν έγινα σαν τα μούτρα του.
Τέλος πάντων, κάνω τουμπεκί για να μιλήσει και κανένας άλλος γιατί νιώθω ότι μονοπωλώ τα σχόλια και δεν το θέλω...
Αααα, εγώ ποτέ δεν μπλέκομαι με τις γυναίκες του Ξυλοκόπου επειδή τον ξέρω τι παλιόμουτρο είναι.
Δεν υπάρχουν μόνο οι δυο άκρες στον χάρτη, από τον αντισυστημικό μέχρι τον συστηματολάτρη υπάρχουν διακυμάνσεις. Δεν με ενοχλεί κανένας να είναι όπου θέλει κι όπου μπορεί -με ενοχλεί μόνο να προσπαθεί να με πείσει οτι είναι αλλού από εκεί που φαίνεται.
Δημοσίευση σχολίου
Άσε κάτι για το γκαρσόνι ρε!