Νομίζω οτι κάπου έχει χαθεί η μπάλα, γέμισε και λάσπη το τερέν, κόβουμε στα τυφλά τις κατεβασιές χωρίς να ξέρουμε ποια εστία υπερασπιζόμαστε πλέον. Κάποιος πρέπει να το διακόψει το παιχνίδι, δεν μπορεί να παιχτεί ποδόσφαιρο σ΄αυτές τις συνθήκες αλλά (γαμώ την καταδίκη μου) δεν πρόκειται για ποδόσφαιρο!
Καθόμουν χτες το μεσημέρι μπροστά στην τηλεόραση που δεν έπαιζε τίποτα της προκοπής –πληρώνω και Nova, το στανιό τους μέσα! Τέλος πάντων, μόνος ήμουν, ήθελα να ψοφοφάω κι ένα πιάτο φαΐ, έπεσα στο κανάλι της Βουλής που είχε κάλυψη της συζήτησης για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη περί «Σύστασης Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας». Έκατσα να το δω –καλό μου φάνηκε το θέμα.
Απ΄ότι κατάλαβα (και μην περιμένεις να καθίσω να διαβάσω ολόκληρο το σχέδιο νόμου) η Αστυνομία είχε μια Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων (Ιντέρναλ Αφέαρς –Ρίτσαρντ Γκιρ, Άντι Γκαρσία, με πιάνεις;) η οποία δεν έκανε και τίποτα δουλειά οπότε αποφασίστηκε να αναβαθμιστεί το θέμα και να γίνει Γραφείο (κανονικό NCIS να πούμε). Παράλληλα (επειδή κάθε νομοσχέδιο που σέβεται τον υπουργό του θα πρέπει να διευθετεί και άλλα, άσχετα, ζητήματα) συστήνεται και Οικονομική Αστυνομία (έλα ρε γιγάντιε Έλιοτ Νες!) και μετατρέπονται οι εποχιακοί πυροσβέστες σε πενταετούς υποχρέωσης. Δεν θέλω να ασχοληθώ με το θέμα της Οικονομικής Αστυνομίας (το ΣΔΟΕ δεν τους φτάνει;), ούτε με τους πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης (ήταν που δεν θα προσλάμβανε άλλους συμβασιούχους η κυβέρνηση!)
Θα πάω στο θέμα του Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας (Γ.Α.Π.Α. για τους ψαγμένους –δηλαδή κάτι ανάμεσα σε Γ.Α.Π. και Α.Γ.Α.Π.Α.). Και θα εστιάσω στις απόψεις της αντιπολίτευσης για να εντοπίσω τα στραβά του νομοσχεδίου –έτσι δεν πάει; Μεταφέρω τις απόψεις από τη σημερινή ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ για να μην τυχόν παραποιήσω τα υψηλά τους νοήματα:
«Από την πλευρά του, ο εισηγητής της Ν.Δ. Θανάσης Νάκος τόνισε ότι το νομοσχέδιο αποπνέει αμφιβολία και καχυποψία έναντι του σώματος των αστυνομικών. Πρόσθεσε δε, ότι έρχεται σε περίοδο απαξίωσης τόσο της υλικοτεχνικής υποδομής της ΕΛΑΣ, όσο και της εκπαίδευσης των αστυνομικών, κάνοντας αναφορά στο αιματηρό περιστατικό με τη δολοφονία δυο αστυνομικών της ομάδας ΔΙΑΣ».
Να παρατηρήσω: Ο κυρ Θανάσης Νάκος μάλλον ασχολιόταν με το μπάντμιντον την εποχή που ήταν Υφυπουργός Εσωτερικών. Αλλιώς κάτι θα είχε ακούσει για την δολοφονία Γρηγορόπουλου και για την «υπόθεση ζαρντινιέρα» -περιστατικά που δε λες κιόλας οτι αποτελούν εχέγγυα περί της αμεροληψίας του σώματος των αστυνομικών! Τουτέστιν πριν κάτι χρόνια τα παιδιά στους δρόμους φωνάζανε να παραιτηθεί η κυβέρνηση αφού δεν μπορεί να ελέγξει τους μπάτσους της κι ακόμα και σήμερα η αντίθεση του κόσμου απέναντι στην αστυνομία είναι (το λιγότερο) δεδομένη. Άρα ένας (έστω και για τα μάτια) έλεγχος της αστυνομικής αυθαιρεσίας είναι επιβεβλημένος. Έγραψα ακριβώς από πάνω για την αντίθεση του κόσμου απέναντι στην αστυνομία και την θεώρησα δεδομένη υπολογίζοντας τις αντιδράσεις των πολιτών στις διαδηλώσεις του τελευταίου χρόνου. Έχω δίκιο; Δυο περιστατικά:
1.Στην τελευταία μεγάλη διαδήλωση έξω από τη Βουλή ένας παπόμπατσος χτυπάει κάποιον διαδηλωτή μέσα στην πλατεία Συντάγματος. Όποιος έχει οδηγήσει μηχανάκι ξέρει οτι ο μπάτσος χτυπάει τον διαδηλωτή κατά λάθος ή κατά τύχη (διαλέγεις και παίρνεις) εφόσον ούτε εύκολο είναι να πετυχαίνεις ανθρώπους με το μηχανάκι, ούτε και ασφαλές –επειδή αμέσως μετά θα σαβουρδιαστείς κι εσύ. Πίσω από τον «εγκληματία» παπόμπατσο έρχεται άλλος που σαβουριάζεται με τη σειρά του για να μην πέσει πάνω στον μπροστινό του ηλίθιο. Αυτός ο άλλος παπόμπατσος τρώει μια μολότωφ όσο είναι πεσμένος –λαμπαδιάζει και το φιλοθεάμον κοινό ανακράζει «ψόφα, ψόφα». Η επίσημη ανάλυση του περιστατικού από το φιλοθεάμον κοινό (μέσω του Ιντιμήντια που ομονοεί στο συγκεκριμένο με τους λάτρεις του συχωρεμένου του Γκιόλια) είναι οτι ο μπροστά μπάτσος ήθελε να σκοτώσει κι ο πίσω το ίδιο ήθελε –γι΄αυτό όταν έπεσε τον μπουρλότιασαν και καλά του κάνανε. Μάλιστα κάποιοι προοδευτικοί χιουμορίστες δημοσιεύουν φωτογραφίες όπου φαίνεται η ομοιότητα του φλεγόμενου μπάτσου με τον τηλεοπτικό Χλαπάτσα (ε, ρε γέλοια!)
2.Πριν κάτι βδομάδες οι Δελτάδες κυνηγάνε (ή ακολουθούν) ένα ύποπτο τζιπ. Σε κάποια φάση κατεβάζουν οι ύποπτοι το ύποπτο τζάμι από το ύποπτο τζιπ, βγάζουν κάτι καθαρά (σύμφωνα με την ανακοίνωση της αστυνομίας) Καλάσνικωφ και γαζώνουν τους Δελτάδες. Δυο νεκροί, δυο τραυματίες. Το φιλοθεάμον κοινό παραληρεί –οι νεκροί Δελτάδες αντιμετωπίζονται σαν ήρωες, ο «αντιεξουσιαστικός χώρος» σιωπά διακριτικά.
Ερώτηση: είπε κανένας το αυτονόητο; Είπε κανένας οτι στο μεν πρώτο περιστατικό αυτοί που μπουρλοτιάσανε τον μπάτσο ήταν γελοίοι κακομοίρηδες (όπως γελοίος κακομοίρης και κτήνος είναι όποιος ασκεί βία σε ανήμπορο να αντιδράσει) ενώ στην δεύτερη περίπτωση επρόκειτο απλώς για επαγγελματική συναλλαγή (τουτέστιν οι Δελτάδες πληρώνονται για να ρίχνουν στους ληστές και οι ληστές για να ρίχνουν στους Δελτάδες) η οποία δεν θα έπρεπε να μας απασχολήσει περισσότερο; Ή μήπως το όλο θέμα έχει να κάνει με το πού υπήρξαν νεκροί; Δηλαδή καλώς τη ρίχνεις στον μπάτσο αλλά άμα τον σκοτώσεις είσαι κτηνάρα –έτσι πάει; Να καταλάβω δηλαδή.
Μετά από αυτή την ιστορία με τους νεκρούς Δελτάδες άρχισε για μια ακόμα φορά το μπίρι-μπίρι των πτωχών παιδιών που παίζουν τη ζωή τους κορώνα-γράμματα για 800 ευρώ το μήνα (δεν παίρνουν τόσα, αλλά και τόσα να είναι τι να γίνει; πόσα να πάρει ο τύπος που με το ζόρι τελείωσε Γυμνάσιο και περνάει τη μέρα του στα τυροπιτάδικα με τη βενζίνη πληρωμένη;) για το οτι βάζουν λάστιχα στις μηχανές τους από τις τσέπες τους και βενζίνη στα περιπολικά ρεφενέ –κοίτα τώρα πώς πάει το κόλπο. Οι μηχανοκίνητοι έχουν κάποια στανταράκια από τις Υπηρεσίες τους, του στυλ «θα κάνεις 100 χλμ. τη μέρα, θα καλύψεις τις τάδε περιοχές κ.λ.π.» Με βάση αυτά τα στάνταρ έχει υπολογιστεί η βενζίνη και οι φθορές των οχημάτων κι (άκου που σου λέω) έχουν υπολογιστεί όλα αυτά μπρούκλικα και κιμπάρικα. Παίρνει όμως ο μαλακιστίρης τη μηχανή, την πλακώνει στα κωλίδια και στα χωσίματα έξω από την καφετέρια –μένουν μόνο τα λινά από τα λάστιχα. Πάει και μέχρι το σπίτι της γκόμενας να κάνει τη φιγούρα του –τον ρωτάει το κέντρο: «αναφέρατε που ευρίσκεσθε», «έλα κέντρο», λέει ο μαλακιστίρης, «έχω κολλήσει Θηβών, υπάρχει μποτιλιάρισμα και περιστατικό». Τελειώνει η βάρδια του κι ακόμα στη Θηβών δηλώνει το καμάρι, λογικό να τον ρωτήσει ο Προϊστάμενος «πού ξόδεψες τόση μπενζίνα και πώς λιώσανε τα λάστιχα όταν δηλώνεις 10 χιλιόμετρα μόνο;» Άρα τις μαλακίες τους προσπαθούν να καλύψουν τα παιδιά –μην το γυρίζουμε στο «ανάλγητο κράτος που δεν αφουγκράζεται την αθώα φωνή του πονεμένου μπάτσου»!
Περί «ελλιπούς εκπαίδευσης» που λέει ο χονδρο-Νάκος, εντάξει –ας βλέπουν περισσότερες αμερικάνικες ταινίες στη σχολή. Αλλά, μεταξύ μας: Δεν χρειάζεται εκπαίδευση για να καταλάβεις οτι το ύποπτο τζιπάκι που σταμάτησε και σε περιμένει μπορεί και να είναι επικίνδυνο και να μην το πλησιάζεις σαν καμπόης. Λογική χρειάζεται –όμως μην το αρχίσουμε αυτό τώρα.
Ρεζουμέ ο ΝΔ εισηγητής λέει οτι δεν θα ψηφίσει το νομοσχέδιο επειδή είναι υποτιμητικό για τους μπάτσοι σε μια περίοδο κατά την οποία θα πρέπει να τους φερόμεθα με αγάπη και στοργή. Άποψη –πάμε παρακάτω!
«Ο εισηγητής του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος σημείωσε ότι το Γραφείο Αστυνομικής Αυθαιρεσίας δεν πρόκειται να αλλάξει τον χαρακτήρα της Αστυνομίας ως μηχανισμό καταστολής, ενώ εξέφρασε τη διαφωνία του με την παρουσία συνταξιούχων δικαστών στο Γραφείο, όπως και με την εμπλοκή της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων στο σύνολο του δημόσιου τομέα.»
Ο αγαπητός Σνουπ Ντόγκι Σκυλλάκος (ο οποίος ξεκίνησε την ομιλία του από τους μετανάστες, πήγε στον ιμπεριαλισμό, πέρασε από το Μνημόνιο και κατέληξε στα εργασιακά) είπε κάτι απολύτως σωστό. Οτι όσα τέτοια Γραφεία κι αν ανοίξεις η Αστυνομία θα είναι μηχανισμός καταστολής («ο οποίος κατέχει το μονοπώλιο της κρατικής βίας»–διαβασμένο το΄χω κι εγώ). Αν μετά έλεγε οτι η θέση του κόμματος του είναι «κατάργηση της Αστυνομίας τελεία και παύλα» θα ήμουν μαζί του και θα γραφόμουν στο ΠΑΜΕ. Αλλά δεν το είπε ο τεράστιος. Πέταξε έναν μηχανισμό καταστολής και καθάρισε –αν η κουβέντα ήταν για κάνα επίδομα των μπάτσων που κόπηκε θα ήταν αναφανδόν υπέρ της μη περικοπής ο Ντόγκι και δεν πα να είναι κατασταλτικός ο μηχανισμός; Κι αυτή η διαφωνία του συντρόφου για την εμπλοκή της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων στο σύνολο του Δημόσιου τομέα... Δηλαδή ο πάσα ένας Δημόσιος υπάλληλος να είναι ανεξέλεγκτος –αυτή είναι η θέση του κόμματος; Αν εγώ τ΄αρπάξω από πολίτη «δι’ υπόθεσίν του» να με ελέγχει μόνο το Υπηρεσιακό μου Συμβούλιο το οποίο ποτέ δεν ρίχνει ποινές επειδή οι συμμετέχοντες συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι το αδρανοποιούν;
Η άποψη του ΚΚΕ λοιπόν είναι «δεν ασχολούμαι με οτιδήποτε σχετίζεται με την Αστυνομία –κανένας έλεγχος στους Δημόσιους υπαλλήλους», ωραία;
«Για συστηματική αστυνομική αυθαιρεσία έκανε λόγο ο Θοδωρής Δρίτσας από τον ΣΥΡΙΖΑ. Τόνισε ότι δεν μπορεί να τεθεί θέμα προστασίας των αστυνομικών και χαρακτήρισε δειλό βήμα το υπό σύσταση Γραφείο»
Σωστός ο Τεό! Συστηματική αστυνομική αυθαιρεσία –προσυπογράφω! Δειλό βήμα το Γραφείο, μάλλον έτσι θα είναι! Αλλά γιατί το καταψηφίζουμε σύντροφοι; Δηλαδή είμαστε στο «όλα ή τίποτα» που έλεγε κι ο φιλόσοφος Καρβέλας; Εγώ να δεχτώ οτι το σχετικό Γραφείο θα είναι απλώς για τα μάτια του κόσμου –είναι καλύτερα δηλαδή τώρα που δεν υπάρχει; Καθότι σήμερα αν έχεις πρόβλημα με τον μπάτσο πρέπει να πας στον μπάτσο για να κάνεις μήνυση στον μπάτσο κι αυτό μόνο αστείο μπορεί να θεωρηθεί. Με το Γραφείο όμως θα ρίχνεις την καταγγελία σου και θα ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΙΣΑΙ να φωνάξεις μετά οτι την κάνανε κωλόχαρτο. Ανάμεσα στην μη ύπαρξη καταγγελίας και στην καταγγελία που δεν εξετάζεται επαρκώς, προτιμώ το δεύτερο –νομίζω οτι δίνει περισσότερες προοπτικές.
Κι αν η άποψη του Σύριζα είναι «καταψηφίζουμε τα δειλά βήματα (προς τη σωστή κατεύθυνση) επειδή προτιμούμε τα άλματα» -ας βάλουν κοινοβουλευτικό τους εκπρόσωπο τον Σερκγέι Μπούμκα, τώρα που αποσύρθηκε από τους στίβους.
«Την απόλυτη διαφωνία του κόμματός του εξέφρασε ο εισηγητής του ΛΑΟΣ, Θ. Πλεύρης. Υποστήριξε ότι δεν διασφαλίζονται οι αστυνομικοί από τις συκοφαντικές ή κακόβουλες ανώνυμες καταγγελίες και ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να προσφύγουν κατά του καταγγέλλοντος, όταν η υπόθεση πάει στο αρχείο ελλείψει στοιχείων, ή αθωωθούν».
Εδώ τώρα υπάρχει μάλλον κάποιος διάλογος (μεταξύ Σύριζα-Λάος) περί προστασίας (ή μη) των αστυνομικών από τους κακόβουλους καταγγέλλοντες πολίτες τον οποίο δεν παρακολούθησα επειδή ή με πήρε ο ύπνος ή είχα πάει τουαλέτα (ή και τα δύο). Και βεβαίως ο Θανασάκης ο καταδρόμης αναμενόμενο είναι να ζητάει την κατάργηση κάθε είδους ελέγχου σχετικά με τους μπάτσους –άει σιχτίρ, με κάτι τέτοια έχουν φλωρέψει τα Σώματα Ασφαλείας κι ούτε μια Χούντα δεν μπορείς να στήσεις πλέον! Αλλά και πάλι το Λάος δίνει ρεσιτάλ σταντ απ κόμεντι, πρόσεξε:
«Δεν διασφαλίζονται οι αστυνομικοί από τις συκοφαντικές ή κακόβουλες ανώνυμες καταγγελίες», λέει. Πώς δηλαδή; Με το που θα καταγγέλλεται μπάτσος στο σχετικό Γραφείο θα τον εκτελούν στην πίσω αυλή άνευ άλλης εξέτασης; Ντάξει, εγώ μπορεί να στείλω μια ανώνυμη καταγγελία που θα λέω οτι ο τάδε μπάτσος κλέβει στερεοφωνικά από αυτοκίνητα. Δεν θα ψάξει το Γραφείο για στοιχεία; Κι αν μεν βρει –καλώς έγινε η καταγγελία κι ας ήταν ανώνυμη. Αν όμως δεν βρει τι θα πάθει ο μπάτσος; Τίποτα να υποθέσω;
«Δεν έχουν (οι μπάτσοι) τη δυνατότητα να προσφύγουν κατά του καταγγέλλοντος, όταν η υπόθεση πάει στο αρχείο ελλείψει στοιχείων, ή αθωωθούν», είπε ο Θανασάκης! Δηλαδή θα πρέπει να παίρνεις τα ρίσκα σου φιλαράκι. Ή θα κάνεις καταγγελία που θα τον ξηλώσουν τον μπάτσο ή αλλιώς το Γραφείο θα σε κυνηγήσει αμείλικτα –έτσι θέλει ο Θανασάκης. Παίρνεις, ας πούμε, το Γραφείο Παραπόνων του τάδε καταστήματος και λες «κύριοι, ο δείνα υπάλληλος μου φόρεσε μια κορνίζα κολάρο». Αν έχεις δίκιο καλώς –αν δεν το αποδείξεις θα πρέπει να στέλνει δυο λεβέντες το Γραφείο να σε πλακώσουν στο ξύλο! Αυτό για τον Θανασάκη τον δημοκράτη ονομάζεται «Προστασία των πολιτών από την κρατική αυθαιρεσία». Λες και, αν ο Χ μπάτσος θεωρήσει οτι κάποιος τον έθιξε δεν μπορεί να κάνει μια ωραία μηνυσούλα σαν κάθε πολίτη!
Ρεζουμέ η άποψη του Λάος είναι «προστατεύστε τους μπάτσους από την πολιτική αυθαιρεσία».
Κι έτσι μόνο οι Πασόκοι ψήφισαν το νομοσχέδιο για την «Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας» -όλοι οι υπόλοιποι στ΄αρχίδια τους περί του θέματος. Και καλά οι Δεξιοί που νοσταλγούν τον χωροφύλακα με το βούρδουλα, αλλά ΚΑΙ οι Αριστεροί; Από πότε τα κοινοβουλευτικά κόμματα υιοθέτησαν τη θεωρία της "διαρκούς επανάστασης"; Από πότε βγάλανε απόφαση οτι δεν συμβιβάζονται με τίποτα λιγότερο από την κατάρρευση του καπιταλιστικού συστήματος;
Ενημερώστε κι εμάς ρε σύντροφοι να ξέρουμε οτι η επανάσταση ξεκίνησε από τη Βουλή.
Ω της ποιήσεως Δευτέρα Παρουσία
-
*ΕΡΩΤΑΣ ΟΠΩΣ ΘΑΝΑΤΟΣ – Μια νύχτα του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα*,
Χατζηχριστοδούλου Μαρία, εκδ. ΣΜΙΛΗ, 2024
Τον *Κήπο της μνήμης* είχα υπόψη (εκδ. Μ...
Πριν από 1 εβδομάδα
23 γκολ αυτοί, σέντρα εμείς.:
eideς τι χανω για να μην "πιανω" ΒουληTV?
Εχω μια παρατηρηση ο μπατσος που λουστηκε με σαμπουαν Molotof,εμενα μου εμοιαζε με το Chost Rider!!
(να δες και εσυ: http://www.google.co.uk/images?hl=en&q=ghost%20rider&rlz=&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1280&bih=653 )
Ερωτηση: Αν περνανε 1600ε θα ηταν "καλως σκοτωμενοι"/
Και αν εχουν προβληματα με τα φραγκα που παιρνουν,ας κατεβουν σε πορεια μαζι με τους υπολοιπους απο εμας!!
Δηλαδη και ξυλο να μας ριχνουν και οταν κατι παει στραβα,να λενε "αδερφια μας προλεταριοι,ειμαστε μαζι σας"?
Δεν ξερω για τις μηχανες τους και τα λαστιχα τους,αλλα αυτα ειναι θεματα που πρεπει να τα λεγανε πριν..Κατοπιν εορτης τι να το κανω ρε φιλε μπατσε? εγω δεν στα δινω? γιατι δεν κανεις και εσυ μια απεργια για το αναλγητο κρατος,που σε εκμεταλευται?
αν και καπου εμαθα οτι κατεβηκαν στο κεντρο να διαδηλωσουν και τα ΜΑΤ ψεκαζανε τους ΔΕΛΤΑδες(!!!!)
Τεσπα..ολα εδω πληρωνονται..Και για εμας που ψηγφιζαμε σαν γιδια τοσο καιρο,αλλα και για αυτους που προστατευουν ολους αυτους τους απατεωνες επισης!
Αααααα..και να μην ξεχασω, πως αν δεν εχεις την στοιχειωδη επαγγελματικη αξιπρεπεια να ΜΗΝ ΓΙΝΕΣΑΙ ο κουβαλητης της τσαντας με τα ψωνια του Τριανταφυλλοπουλου,τοτε φιλαρακια μου αστυνομοι,οτι και να τραβατε ΚΑΛΑ να παθετε!!
(και προς θεου/Δαρβινου η οτι αλλο πιστευει ο καθενας) ΔΕΝ θελω να σκοτωνεται ΚΑΝΕΙΣ,αλλα οταν δικαιολογησε οτι η ζαρτινιερα "χτηπησε μονη της" τον φοιτητη,τοτε ΜΗΝ ζητας την βοηθεια μου οταν σε αφηνουν σαν πουτ*να μεσα σε φυλακη με βαρυποινιτες!!
Θα τον πιεις ασχημα και εγω το μονο που θα κανω ειναι να παραγγειλω ενα δευτερο ουζακι,για να μην βλεπω την υπερπαραγωγη χωρις κατι να τσιμπολογαω!
σορρυ για τα ορθογραφικα!!
(..εγραφα με την μικρη να κρεμεται απο πανω μου,για να δει την Ντορα την Εξερευνητρια)
Νόβα ρε φίλε; Δηλ. ποιος είναι χειρότερος, εσύ που πληρώνεις Νόβα ή εγώ που ήμανε ΠΚΣ στη σχολή; Το ΚΚΕ, το γνωστό. Απέχει από όλα. Φοβάται να πάρει θέση στην ουσία. Πορείες μόνο του, οι ναυτεργάτες του δε συμμετέχουν σε συνομιλίες με εφοπλιστές κτλ. Λες κι αν διεκδικήσουν μια αύξηση 1% σήμερα, 2% αύριο και πάει λέγοντας, θα μπει το μίασμα στο κεφάλι τους. Μια ζώη περιμένουν κι ακολουθούν τα γεγονότα. Έχουν βολευτεί ως τα ΝΙΚΕ ΑΙR του δικομματισμού. Οι ψηφοφόροι του ΛΑΟΣ τώρα αρχίζουν και καταλαβαίνουν ότι ψήφιζαν έναν θίασο.
http://www.youtube.com/watch?v=vRVD65tbIRo&feature=player_embedded
Δήμο μάι φριέντ -εγώ τον μπάτσο που καιγόταν δεν άντεξα πολύ να τον βλέπω επειδή έχει τύχει να το δω αυτό το έργο κανονικά πριν κάτι χρόνια και δεν μου άρεσε η υπερπαραγωγή.
Απάντηση στην ερώτηση: μπορούν αντί για μπάτσοι να γίνουν νταβατζήδες και να βγάζουν 4 και 5 μη σου πω και 6 το μήνα. Αν είναι το θέμα στα πόσα αξίζει να σκοτωθείς.
Έχουν κάνει κάτι πορείες, όχι οι Δέλτα, οι άλλοι οι καπελάκηδες αλλά δεν έχω ασχοληθεί με τα πως και τα γιατί. Έχω, βλέπεις, την αντίληψη οτι το να είσαι αστυνομικός είναι το ίδιο με το να είσαι σωματέμπορος ή μπράβος -η δουλειά σου είναι να ασκείς απρόκλητη βία και να επιβάλλεις μια αδικία. Άρα χέστηκα για το πως θα τη βγάλουν και οι μεν και οι δε.
Όμως είναι άλλο αυτό και άλλο το να επικροτώ λυντσαρίσματα ή πεσίματα σε ανύμπορους -δεν μπορώ αυτά που κατακρίνω στους μπάτσους να τα δέχομαι στους "δικούς μου" με τη δικαιολογία οτι είναι δικοί μου.
Υ.Γ.: Ντόρα η καλύτερη μαθήτρια -ευτυχώς η κόρη μου είχε μεγαλώσει όταν έσκασε μύτη η Λατίνα. "Πες σάκα!"
Τζερεμέ, Νόβα -τι να κάνω ρε φίλε; Αφού εδώ στην παραμεθόριο που μένω (πρόποδες Υμηττού) δεν πιάνει κανένα κανάλι με κεραία -όλοι Νόβα έχουμε. Θα μου πεις, μετά βγήκε η ψηφιακή πώς σκατά τη λένε! Βγήκε, αλλά ποιος αγοράζει καινούργιο αποκωδικοποιητή; Άσε που η Νόβα βάζει και κάποια μπαλίτσα, βάζει και μερικές ταινίες, βάζει και κάτι σειρές της προκοπής. Η ελεύθερη τηλεόραση δε βάζει ούτε σουσάμι σε κουλούρι! Κι έχει και διαφημίσεις!
Άρα εσύ ήσουνα χειρότερος με την ΠΚΣ. Το ΚΚΕ δεν είναι οτι δεν συμμετέχει (ποτέ δεν είχα τίποτα κατά του βουδισμού στην πολιτική ζωή) είναι οτι μποϊκοτάρει κιόλας. Καταψηφίζουν γαμώ τον αντίθεό τους -τις προάλλες (επί ΝΔ) καταψήφισαν το σύμφωνο συμβίωσης για τους ομοφυλόφιλους! Τουτέστιν είναι σιχαμεροί.
Οι ψηφοφόροι του Λάος είναι πιο χαζοί από τους βουλευτές που έχουν εκλέξει -σιγά μην καταλάβουν! Από τη μια μιλάνε για την ανωτερότητα του αίματος κι από την άλλη ο αρχηγός τους έχει επώνυμο 300% τούρκικο! Τι να πεις;
μα γιατί ζητάς να καταργηθεί η αστυνομία;!Λεςκαι δεν ξέρεις ποιος είναι ο ρόλος του κράτους γενικά. με την ίδια λογική θα έπρεπε να ζητάμε κατάργηση το κράτους- αυτό θα ήταν ένα ολοκληρωμένο αίτημα. Για τους δημόσιους υπαλλήλους μην τσιμπάς: επειδή δεν τα ξύνουν και δεν τα παίρνουν όλοι- παρόλες τις φιλότιμες προσπάθειες του πασοκ και της Τρέμη να μας πείσουν για αυτό, ένας μηχανισμός τέτοιος θα σήμαινε τρομοκράτηση όλων των υπαλλήλων. Και σίγουρα ξέρεις ότι δεν τον πήρε ο πόνος τον παπουτσή για το καλό των πολιτών οπότε όλα αυτά τα ακούω βερεσέ. Τέλος ζω για την μέρα που η ελληνική αστυνομία θα έχει γίνει CIS New York- θα βρίσκει δολοφόνους ψάχνοντας τριχες κι ανακαλύπτοντας χώμα στις ρόδες υπόπτων αυτοκινήτων. τότε ναι ας τους κόβαμε και επίδομα γιατί το ευρύ φάσμα γνώσεων από ορυκτολογία μεχρι αστρολογία πρέπει να πληρώνεται!
ΥΓ. Μάλλον εσύ είσαι χειρότερος που πληρώνεις ΝΟΒΑ για να βλέπεις την παράγκα.
Παρτιζάνα εγώ ζήτησα να καταργηθεί η αστυνομία; Ο Ντόγκυ είπε οτι είναι κατασταλτικός μηχανισμός που δεν αλλάζει με την καμμία -άρα αυτός με οδήγησε στο ερώτημα "αν είναι έτσι γιατί να μην καταργηθεί;"
Δημόσιος υπάλληλος είμαι και ξέρω οτι τα ξύνουμε όσο και οι ιδιωτικοί -ούτε περισσότερο, ούτε λιγότερο. Αυτό όμως δε σημαίνει οτι δεν πρέπει να έχουμε κανονικό εσωτερικό έλεγχο και δεν εννοώ επιστάτη που θα κοιτάζει πόσο δουλεύουμε. Ο μαγκίτης που κλείνει υποθέσεις με λάδωμα να μην πιαστεί ποτέ δηλαδή; Ο έφορος αρχαιοτήτων που χαρακτηρίζει και ξεχαρακτηρίζει εκτάσεις ανάλογα με το πόσα θα του στάξουν σε χρήμα ή χωράφι να μείνει μια ζωή στην καθαρή; Είχα διαβάσει μια έκθεση του συνήγορου του πολίτη και έλεγε οτι το Δημόσιο έχει αγοράσει μέχρι και 10 φορές το ίδιο χωράφι και καλά να το απαλλοτριώσει -ποιος υπέγραφε κάθε φορά; Για τέτοια πράγματα μιλάω και δημόσιος υπάλληλος είμαι και καθόλου δεν τρομοκρατούμαι σε πληροφορώ. Απεναντίας ένας τέτοιος μηχανισμός θα τρομοκρατούσε τους πολιτικούς προϊστάμενους που σου τη χώνονται σε στυλ "αν το κάνεις δεν θα πάθεις τίποτα, αν δεν το κάνεις θα φας Σουφλί".
Είσαι σίγουρη οτι η ΕΛΑΣ δεν κάνει τέτοια κόλπα; Επειδή στην υπόθεση της τρομοκρατίας όλο με τρίχες ασχολείται. Άσε που εκείνος ο Φούντας που φάγανε, απ΄ότι άκουσα, κυκλοφορούσε σαν τον Ρόμποκοπ μην και αφήσει αποτύπωμα ή γεννετικό υλικό.
Υ.Γ.: Παράγκα το ελληνικό πρωτάθλημα; Ναι οπωσδήποτε! Ενώ το ισπανικό ή το αγγλικό, ή το ιταλικό ε; Ή το ΤσουΛου ας πούμε! Ή τα Μουντιάλ! Πεντακάθαρα -έτσι; Φιλενάδα, το ποδόσφαιρο είναι σαν το σουβλάκι, άμα είναι καθαρό δεν είναι νόστιμο.
Αυτό που με τρελαίνει ρε συ @Μότορα, είναι η (αρρωστημένη?) εμμονή σου να συνεννοηθείς με σχολιαστές,
που αν μη τι άλλο (λέμε τώρα) είναι φως-φανάρι τα ασυμπτωματικά φαινόμενα στις γλώσσες που χρησιμοποιείτε.
Και ως γνωστόν, άμα λείπει ο κοινός γλωσσικός κώδικας, δεν πα να εκπέμπεις εσύ παπάδες...
Το ίδιο (άνευ λόγου) αποσβολωμένο βλέμμα θα αντιμετωπίζεις από τον απέναντι στον αιώνα τον άπαντα...
Και ύστερα, στο Θεό σου, περίμενες ποτέ συγκλίσεις
(οιουδήποτε τύπου)
με φορέα δημόσιου λόγου που διαλέγει για νικ το "παρτιζάνα";
Άμα βαρεθείς τελικά το σπορ
(κάποτε θα γίνει κι αυτό, τι διάολο, όλα τα ωραία κάποτε τελειώνουν)
θα σύστηνα να ασχοληθείς με την "ματαιοπονία" αλλά σε μορφή δοκιμίου τη φορά αυτή...
Ως πιο μοναχική ασχολία, εκθέτει σε λιγότερες δοκιμασίες
Τι σε έπιασε ρε; Μια χαρά είναι η παρτιζάνα -πού να δεις περιπτώσεις σχολιαστών οι οποίοι τους λες "αυτοκίνητο" και στη μπαίνουν επειδή έτσι υποστηρίζεις την Πιρέλι και την Σελ!
Και μην ξεχνάς οτι το μπλογκ αυτό ονομάζεται "Λευκός Θόρυβος" δουλειά του είναι λοιπόν να παράγει/επεξεργάζεται Λευκό Θόρυβο.
Σε καλό σου -τι είμαι, μαζόχας να γράψω περί ματαιοπονίας; Χαχαχαχα
ναι χαλάρωσε. Πού και να έβριζα δηλαδή- το παρτιζάνα βγαίνει από τους γιουγκοσλάβους παρτιζάνους με τους οποίους ασχολούμαι επιστημονικά τα τελευταία δέκα χρόνια. Ήταν πολύ της συνεννόησης- εκτός αν ήσουν φασίστας.
Για τους δημόσιους υπαλλήλους. προφανώς και τέτοιες πρακτικές θα πρέπει να τιμωρούνται μέχρι να εξαληφθούν αλλά δεν πιστεύω ότι με τέτοιους μηχανισμούς λύνεται το πρόβλημα. Ο αρχαιολόγος αποχαρακτηρίζει επειδή τον πιέζει ο εργολάβος. Γιατί να μην τιμωρήσεις τον εργολάβο ή ενπάσει περιπτώσει να μάθεις του εργολάβου ότι όταν υπάρχουν αρχαία πάνε αλλού να χτίσεις και να την πέσεις στον αρχαιολόγο. Το ίδιο και τον εφοριακό. θέλω να πω με άλλα λόγια, ότι ένας μηχανισμός τέτοιος που θα βάζει στο στόχαστρο το δημόσιο υπάλληλο απλά θα άφηνε απέξω τις αιτίες που γεννούν την προβληματική αυτή κατάσταση. Είναι σα το τσιγάρο, δεν κόβεται με κατασταλτικά μέτρα- έτσι και η δυσλειτουργία του δημοσίου, δε λύνεται έτσι.
Για τη Νόβα: ναι συγνώμη ξέχασα ότι υπάρχουν και αυτά τα πρωταθλήματα!όχι πως και εκεί δεν υπάρχει θέμα, απλά δεν είναι τόσο ξυλοκόποι όσο οι δικοί μας. Αναρωτιέμαι πάντα πώς γίνεται να σας συγκινούν τύποι που παίρνουν εκατομμύρια για να τρέχουν πάνω κάτω!Αλλά μην απαντάς σε αυτό, μπορεί ο φίλος μας να σε κατηγορήσει για μαζοχισμό που μου μιλάς!
ρε φιλε δεν θυμαμαι αν ειχε σχολιαστει εδω ή ακομα αν το ειχες σχολιασει εσυ.αλλα θυμασαι πριν 4-5 χρονια που ειχε βρεθει το αρχαιο θεατρο στις Αχαρνες..Ηταν λεει στην αρχαιοτητα,τοσο ομορφο και τοσο μεγαλο οσο της Επιδαυρου,ευαερο και με νοτιοανατολικο προσανατολισμο για να σου ερχονται λιγοτερα κοινοχρηστα.
Περα απο την πλακα εγινε θεμα στις ειδησεις οτι βρεθηκε και οτι ο καλος εργολαβος αλλα και η ατεγκτη αρχαιολογικη υπηρεσια σταματησαν τις εργασιες μολις το βρηκαν!!
Ως εδω καλα,αλλα ρε φιλε το βρηκαν ΜΕΣΑ σε κατοικημενη περιοχη!!
Διπλα απο τα θεμελια που ανακαλυψαν τις κερκιδες του θεατρου,υπηρχαν ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΕΣ!!
Το πλανο εδειχνε 5 μετρα κερκιδς που σταματουσαν στα ΘΕΜΕΛΙΑ της διπλα πολυκατοικιας!!!!!!
Δηλαδη οσους βγαλανε αδεια σε αυτη την πολυκατοικια(αρχαιολογια,πολεοδομια) σε οσους την χτισανε(εργολαβους,εργοδηγους) ακομα και στον καφετζη απεναντι που τους πηγαινε καφε,δεν χρειαζεται να τους στειλεις σπιτια τους,και με προστιμα για να απαλοτριωθουν οι διπλα πολυκατοικιες????
Αυτο επειδη δεν ηταν κανα περιεργο δημοσιευμα στον αντιπολιτευομενο τυπο,ρεπορταζ και μαλιστα διθυραμβικο σε ολα τα καναλια ηταν!!!!
Ακομα θυμαμαι την τρυπα να φιανοντια οι κερκιδες και να σταματανε στα ΘΕΜΕΛΙΑ της διπλανης πολυκατοικιας!!!!
Εσωτερικο ελεγχο και μ@λ@κ1ες..κρεμαλες και μαλιστα χωρις την νομιμοποιηση της Εθνοσυνελευσης λεμεεεεεε...
Εδω η καλη Τρομοκρατια!!
τα ειπα και ξελαφρωσα,σπιτι ολοι καλα?
Ρε Παρτιζάνα, εξηγείς στον Καργούδη τι ήταν οι Παρτιζάνοι; Παιδάκι μου εμένα και τον Καργούδη μας έκοψε ο Τίτο λόγω γήρατος όταν κάναμε αίτηση -μην ασχολείσαι!
Στα παραδείγματα που σου ανέφερα δνε φταίνε κάποιοι απέξω, φταίει ο Έφορος Αρχαιοτήτων και ο Έφορος της ΔΟΥ που λαδώνονται.
Πάντως για να σταματήσουν οι πιέσεις (οι οποίες είναι συνήθως από τους πολιτικούς προϊστάμενους) μια Υπηρεσία Εσωτερικών Ελέγχων (κανονική -όχι γιαλαντζί όπως οι Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης) θα βοηθούσε. Επειδή θα έσπαγε την συνάρτηση "το κάνεις και δεν παθαίνεις τίποτα, δεν το κάνεις και μπαίνεις ψυγείο".
Είχα κάνει ένα παλιό ποστ όταν πρωτοαπαγόρευσαν το τσιγάρο και έλεγα πως η απαγόρευση δεν γίνεται για να μειωθούν οι καπνιστές (εκτός αν με μείωση εννοούμε οτι θα πεθάνουν). Τότε είχαν πέσει να με φάνε όλοι -τώρα βέβαια που πήγε να εφαρμόσει την απαγόρευση η Πασόκα ανακάλυψαν το δίκαιο των επιχειρημάτων μου, γι΄αυτό σου λέω. Το κάθε πράγμα αλλάζει ανάλογα με τη γωνία που το παρατηρείς.
Ας πούμε εγώ βλέπω 22 γεροδεμένους να τρέχουν πάνω -κάτω και διασκεδάζω όσο κάποια γυναίκα βλέπει 22 αποστεωμένες να σούρνονται σε μια πασαρέλα με κρεμασμένα πάνω τους ρούχα.
Α ναι -και μη νομίσεις οτι έχουμε το πιο τσουρουκάδικο ποδόσφαιρο. Και οι Γάλλοι και οι Γερμανοί και οι Ολλανδοί δεν είναι χάρμα οφθαλμών συνήθως.
Δήμο, μεταξύ μας, είμαι εντελώς κατά της μανίας να ξεθάψουμε ότι αρχαίο βρούμε. Επειδή αν πάει έτσι το θέμα θα πρέπει να μετακομίσουμε όλοι και να κάνουμε τη χώρα μουσείο, όπου κι αν σκάψεις αρχαία θα βρεις.
Τώρα για το αρχαίο θέατρο που λες γιατί να κρεμάσουν κάποιους; Ήταν κηρυγμένη αρχαιολογική η περιοχή; Αν δεν ήταν δεν ζήτησε κανένας άδεια από το ΚΑΣ για να χτίσει.
Τώρα που βρήκαν το θέατρο εγώ θα σου κάνω μια ερώτηση: να γκρεμίσουν τις πολυκατοικίες; Και να ξεσπιτώσουν τόσον κόσμο, έστω και πληρώνοντάς τον να μετακομίσει; Και με ποιο σκεπτικό; Να αποκαλυφθεί ένα ακόμα αρχαίο θέατρο για να παίζει ο Αντρέα Μποτσέλι κι ο Μανώλης Μητσιάς όταν είναι πιασμένο το Ηρώδειο;
Δεν ξερω αν ηταν η περιοχη επικυρηγμενη ,αλλα αν εγω παω να ανοιξω μια γουβα στην αυλη μου να φυτεψω κυκλαμινα,θα ερθει ο αρχαιοαστυνομος και θα μου ζητησει αδεια..
Και δεν λεω οτι αφου το κανεις σε εμενα καντο παντου,λεω οτι σε αυτην την ρημαδα την χωρα μονο πετρες και αρχαια βρισκες αμα σκαψεις,αντε και λιγο πετρελαιο(λενε).
προφανως δεν ηταν θεμα περιοχης μιας και αυτο ισχυει ΠΑΝΤΟΥ!
Λεω οτι τοσο καταφωρη παραβιαση των νομων περι αρχαιολογικων ευρηματων δεν εχω ξαναδει,σε on line συνδεση!!
(εξαλλου αυτος ηταν και ο λογος γιατι το εδειξαν στην τηλεοραση..Με ευσημα στον εργολαβο αλλα και στην ασπιλη και αμολυντη αρχαιολογικη υπηρεσια!)
Και δεν με πειραζει να τραγουδαει καποιος χοντρος με μουσια η χωρις στο θεατρο,ετσι και αλλιως δεν προκειται να παω..Οταν θα επαιζε ο Ψαραντωνης θα πηγαινα βεβαια,αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα.
Εφαρμοσε τον νομο λοιπον, ΣΕ ΟΛΟΥΣ ρε,και οχι μονο σε αυτους που δεν εχουν να σε λαδωσουν για το κοτετσι στο χωριο και αναγκαζεσαι να στεγασεις τις κοτες σε αυθαιρετο!!
(πραγματικο περιστατικο,οπου ηρθαν απο την αρχαιολογια και μας ζητησαν αδεια για κοτετσι!!!)
καλημερα
Μάιστα -τώρα μπαίνεις σε άλλο ζήτημα, κάτσε να σου πω λοιπόν.
1. Αν η περιοχή είναι κηρυγμένη (δεν ισχύει παντού αυτό -μόνο όπου υπάρχει υποψία αρχαίων) δεν μπορείς να κάνεις τίποτα χωρίς άδεια της αρχαιολογίας. Τι θα πει αυτό; Οτι θα πρέπει να έρθουν στον χώρο σου να κάνουν αυτοψία. Πότε; Του Αγίου Πούτσου ανήμερα. Τι πρέπει να κάνεις για να επισπεύσεις τις διαδικασίες; Να πληρώσεις από την τσέπη σου ιδιώτες αρχαιολόγους τους οποίους δέχεται η τοπική Εφορία Αρχαιοτήτων. Πώς λέγεται αυτό; Λάδωμα, καθότι οι ιδιώτες όπως καταλάβαινεις έχουν σχέση με την Εφορία. Θα βοηθούσε στην καταπολέμηση του φαινομένου κάποιο Γραφείο Εσωτερικών Υποθέσεων; Μπορεί και ναι.
2. Στην παραλία της Γλυφάδας πριν κάμποσα χρόνια βρήκαν έναν βυζαντινό ναό. Τρελή δημοσιότης! Σκάβουν λίγο ακόμα, βρίσκουν από κάτω έναν αρχαίο ελληνικό ναό. Φρενιασμένη δημοσιότης! Πάει ο δήμαρχος, ρίχνει ένα τσιμέντο από πάνω, το κάνει παιδική χαρά και ησυχάσαμε. Είπες τίποτα;
3. Να εφαρμόζεται σε όλους ο νόμος -συμφωνώ. Αρκεί ο νόμος να είναι δίκαιος για όλους. Επειδή στο νο.1 σου έδειξα οτι ο νόμος είναι βολικός αν έχεις να πληρώσεις κι άβολος αν είσαι μπατίρης. Βλέπε και τον νόμο για τα προστατευόμενα νεοκλασσικά και τους όρους δόμησης σε παραδοσιακούς οικισμούς.
Ρε Motorcycle Boy σε διαβάζω πολύ καιρό αλλά πρώτη φορά είπα να γράψω ένα σχόλιο διότι δεν σε πιάνω σε κάτι...
Η κριτική σου ότι το μπουκάλι το έφαγε ο "Δ" ενώ ήταν πεσμένος και ανήμπορος ξεκινά από μια ηθική βάση η οποία είναι αστεία. Δεν είμαστε σε μονομαχία στην Άγρια Δύση όπου ένας προς έναν με το νταν του ρολογιού κοιτάμε ποιος θα τραβήξει πρώτος για να είναι τα πράγματα "δίκαια" στη συνείδησή μας. Μάλλον ξέχασες ότι ο "ανήμπορος" μπάτσος (εξαρχής) οπλοφορεί, νομιμοποιείται να ασκήσει κάθε είδους βία (και το κάνει) και τέλος έχει και την ηθική νομιμοποίηση (αυτή για την οποία κόπτεσαι) της κοινωνίας την οποία απλά οι υπόλοιποι έχουμε χεσμένη. Υπεράνω της ηθικής σε αυτές τις στιγμές, είναι η στρατηγική της αποτελεσματικότητας. Ήταν ευκαιρία που δεν πήγε χαμένη. Απλό. Όλα τα άλλα τα δακρύβρεχτα είναι για τα δελτία ειδήσεων. Για να σταθεί η όποια ηθική ερμηνεία φίλε, πρέπει τα σταθμά να είναι κοινώς αποδεκτά. Και δεν είναι. Η ανισορροπία αριθμών και μέσων προυπάρχει, σε αυτή βασίζεται η διατήρηση της εξουσίας. Μήπως την επόμενη φορά που θα γίνει πορεία να φροντίσουμε είμαστε όσοι και οι μπάτσοι και όχι περισσότεροι για να είναι "δίκαια" η σύγκρουση;
Ρε Ανώνυμε κι εγώ δεν σε πιάνω σε πολλά....
1. Έχω μάθει οτι πεσμένους δεν χτυπάμε -όχι στο Φαρ Ουέστ, αλλά ούτε και στους δρόμους γενικότερα. Τουτέστιν, υπερασπιζόμαστε τους εαυτούς και τις απόψεις μας, δεν κάνουμε επίθεση για να τις επιβάλλουμε βίαια. Αυτό λέει η δική μου ηθική -αν διαφωνείς, δικαίωμά σου.
2. Ο πεσμένος μπάτσος σαφώς οπλοφορεί κι αν βγάλει το πιστόλι και ρίξει θα είναι ένας εγκληματίας. Ο όρθιος εξυπνάκιας που του σκάει τη μολότωφ τι είναι; Αγωνιστής;
3. Αυτή την ηθική νομοποποίηση της κοινωνίας πώς την εννοείς; Αν μιλάμε για το ίδιο πράγμα και την έχεις χεσμένη τότε φιλαράκο δεν παλεύεις για έναν καλύτερο κόσμο, παλεύεις για την πάρτη σου. Δικαίωμά σου αλλά αυτό δεν έχει καμιά σχέση με κανενός είδους επανάσταση.
4. Υπεράνω της ηθικής είναι η στρατηγική της αποτελεσματικότητας! Κοινώς: ο σκοπός αγιάζει τα μέσα (Ιγνάτιος Λοϊόλα του Τάγματος των Ιησουιτών, αν δεν θυμάσαι). Να το δεχτώ ακόμα κι έτσι. Τι αρχίδια αποτέλεσμα έφερε η μολότωφ στον πεσμένο μπάτσο; Τρομάξανε οι υπόλοιποι; Πήραν θάρρος οι σύντροφοι και έγιναν πιο μαχητικοί; Πες μου το αποτέλεσμα ρε συ -να το δούμε το θέμα. Ήταν ευκαιρία για τι πράγμα; Για να τραυματιστεί ένας μπάτσος; Γαμώ τις επαναστατικές κινήσεις! Με κάτι τέτοια γκρεμίζονται καθεστώτα!
Μου αρέσει που βρίσκεις τα δικά μου δακρύβρεχτα ενώ οι πιθηκισμοί του τύπου "ψόφα" είναι τι; Δική σου ειδικότητα οι χαρακτηρισμοί, βάλε οτι θέλεις.
Τέλος -έχεις απόλυτο δίκιο. Για να σταθεί η όποια (όχι μόνο ηθική ερμηνεία αλλά και δράση) θα πρέπει τα σταθμά να είναι κοινώς αποδεκτά. Τι σημαίνει αυτό; Οτι οι ενέργειες στον δρόμο θα πρέπει να έχουν την αποδοχή της κοινωνίας αν τη θέλουμε μαζί μας στην προσπάθειά μας να αλλάξουμε τον κόσμο. Επαναλαμβάνω -αν θέλουμε την κοινωνία μαζί μας. Αν δεν την θέλουμε απλώς προσπαθούμε να επιβάλλουμε τη δικτατορία που θα μας περιλαμβάνει -έτσι νομίζω.
Ωραίο το αστείο με την ισαριθμία, πολύ γέλασα. Θα προτιμούσα όμως στην επόμενη πορεία να μη φοβηθεί ο κόσμος επειδή κάποιοι μάγκες σπάνε βιτρίνες ή μπουρλοτιάζουν μπάτσους -και να μείνει ενωμένος στο πεδίο της διεκδίκησης. Ο κόσμος.
Άποψή μου -έτσι;
Ξεκινάω από το τελευταίο σου σχόλιο διότι θεωρώ ότι σε αυτό εδράζεται όλος ο προβληματισμός σου και αν κάνω λάθος διόρθωσέ με.
Όλη η ιστορία λοιπόν που και εσένα (πίστεψέ με κι εμένα) μας κατατρέχει αυτά τα χρόνια είναι αυτή η περιβόητη "έγκριση της κοινωνίας". Εξακολουθείς και αντιμετωπίζεις το ζήτημα με αριθμητικούς όρους και όχι ποιοτικούς. Αν ήθελα να σε προσβάλλω θα έλεγα ότι αυτό μου θυμίζει ΚΚΕ, αλλά δεν θέλω. Γνώμη μου λοιπόν είναι πως η έγκριση της κοινωνίας δεν είναι ζήτημα πλειοψηφικό ή αριθμητικό αλλά ποιοτικό. Π.χ. Αν σε μια πορεία κατεβούν 100.000 άνθρωποι προφανώς αυτοί δεν δικαιούνται να διαμρτυρηθούν διότι αυτοί που δεν κατέβηκαν ήταν περισσότεροι. Μάλλον δεν στέκει αυτό, σωστά...; Άρα πρέπει de facto να δεχθούμε (ή να απορρίψουμε δε λέω) το δικαίωμα των μειοψηφιών να ασκούν επιρροή στα πράγματα. Εγώ λέω το πρώτο. Και δεν το λεώ μόνο εγώ, το λέει και η Ιστορία η άτιμη διότι ποτέ των ποτών δεν εμφανίστηκε πλειοψηφικό κίνημα, εξέγερση, επάνασταση (όπως θες πέστο) τουλάχιστον στα πρώτα βήματα. Από την εποχή του Χαλκού κανά-δυο μαλάκες θα βρέθηκαν να ψαχτούν να φτιάξουν καλύτερα εργαλεία από τα λίθινα και οι υπόλοιποι θα τους κορόιδευαν. Μέχρι και στη φάση στη Λιβύη πάω στοίχημα ότι από τις δυο πλευρές που σκοτώνονται μόνο μια θα έχει την "έγκριση της κοινωνίας". Άρα ναι, η έγκριση της πλειοψηφίας αρχικά δεν με ενδιαφέρει.
Πάμε τώρα ανάποδα προς τα πάνω. Για τους "πιθηκισμούς" θα σου κάνει εντύπωση αλλά δεν διαφωνώ καθόλου μαζί σου. Δεν διαφωνώ ούτε στο ότι το αποτέλεσμα της κίνησης πέραν της στιγμιαίας εκτόνωσης δεν προσέφερε τίποτα παραπάνω. Η μεγάλη μας διαφορά όμως boy είναι ότι καταλήγουμε στο ίδιο συμπέρασμα από διαφορετικές μπάντες. Εγώ τη βρίσκω ανώφελη στρατηγικά και πρακτικά την κίνηση, δεν την καταδικάζω σε ένα γενικό, ηθικό πλαίσιο. Δηλαδή η ίδια πρακτική σε κάποια άλλη στιγμή, σε κάποιον άλλο χώρο με άλλους συσχετισμούς μπορεί να ήταν χρήσιμη. Εσύ όμως με τον τρόπο που την παρουσιάζεις, την καταδικάζεις εξαρχής και συνολικά ως "ανήθικη" (έχω μάθει ότι πεσμένους δεν χτυπάμε) ανεξάρτητα από οποιονδήποτε άλλο παράγοντα.
Τέλος αν πιστεύεις πραγματικά ότι αυτό που εμποδίζει τον κόσμο να συμμετάσχει απλά ή και πιο ενεργά σε μια πορεία είναι τα 2-3 μπάχαλα, τότε φίλε μου υποτιμάς πάρα πολύ τους "προληπτικούς" μηχανισμούς του κράτους. Δεν έχει ανάγκη το κάθε κωλοκάναλο δυο μολότωφ για να σπεκουλάρει την κάθε πορεία και το έχει αποδείξει πάμπολλες φορές με τη στάση του απέναντι σε καθόλα ειρηνικές διαμαρτυρίες. Τότε έχουμε το άλλο τροπάρι, "ο κόσμος δεν μπορεί να πάει στη δουλειά του",
"τα μαγαζιά δεν δουλεύουν", "οι τουρίστες δεν θα έρθουν" και διάφορες άλλες παραμύθες. Και με λουλούδια να κατέβεις, θα πουν ότι είχες κρύψει μέλισσες μέσα για να τσιμπήσουν
τους μπάτσους. Άρα επιλέγουμε στρατηγική δράσης με βάση τις ανάγκες του κινήματος, την ώρα και τη στιγμή. Όχι με βάση την έγκριση της κοινωνίας, δηλαδή του Mega. Φυσικά στην πορεία ελπίζουμε να γινόμαστε περισσσότεροι αλλά δεν ξεκινάμε με σκοπό να αρέσουμε σε όλους. Αυτό το έχει κάνει μόνο η Coca Cola.
Ωραία -χαίρομαι γι΄αυτό σου το σχόλιο, βλέπω οτι έχει τελικά νόημα η κουβέντα μας.
Σου διευκρινίζω λοιπόν για αρχή οτι για μένα η κατανόηση της κοινωνίας (όχι έγκριση) δεν έχει σε τίποτα να κάνει με αριθμούς. Στο λέω με παράδειγμα: η κοινωνία κατανόησε οτι ο πυροβολισμός σε 15χρονο είναι εν ψυχρώ δολοφονία και η αιτιολογία "τα΄θελε ο κώλος του" είναι κτηνώδης. Το κατανόησε αυτό πλειοψηφικά; Δεν ξέρω, ούτε και με ενδιαφέρει. Μένω μόνο στο απλό: έχουμε ένα αίτημα (ή ένα πρόταγμα αν θες καλύτερα) και η κοινωνία το κατανοεί. Καταλαβαίνει τι λέμε. Αυτό είναι το πρώτο στάδιο προκειμένου να φέρεις την κοινωνία πιο κοντά σου. Στη συνέχεια μπορείς να την κερδίσεις ή να την χάσεις, αλλά πρώτα πρέπει να τη φέρεις. Λέγοντας κοινωνία εννοώ την κρατούσα οπτική των πολιτών μιας χώρας -εντάξει;
Έχω συνηθίσει (τότε στα χρόνια του Χαλκού επειδή έχω και κάποια ηλικία, όσο να πεις) να κατεβαίνω σε διαδηλώσεις 50-60 ατόμων οι οποίες κατέληγαν σε περιοδεύοντες θίασους ξυλοφορτώματος αλλά η κοινωνία (οι μαγαζάτορες, οι περαστικοί) που μπορεί να διαφωνούσε με το αίτημά μας ("κάτω όλοι οι στρατοί, Γενοβέφα και ζωή") φώναζε "μη βαράτε τα παιδιά ρε βόιδια!" Αυτό είναι, κατά τη γνώμη μου, μια πρώτη νίκη -δεν αξιώθηκα να δω άλλες δυστυχώς.
Αναφέρεις όλες τις επαναστάσεις της ιστορίας οι οποίες υποκινήθηκαν από μειοψηφίες -είναι τυχαίο που ΟΛΕΣ οι επαναστάσεις της ιστορίας είτε απέτυχαν, είτε πνίγηκαν στο αίμα; Δεν μιλάω για τη βιομηχανική επανάσταση ή για άλλες τεχνολογικές επαναστάσεις -να εξηγούμαστε, έτσι;
Αν θες τη γνώμη μου σχετικά με τα αίτια αποτυχίας, ψάξε το βιβλίο του Χολογουέι, εκεί τα λέει καλύτερα από μένα.
Στη Λιβύη (δε βάζω και στοίχημα επειδή έχω σκατά πληροφόρηση) ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ (ή 3 ή όσες είναι) παρατάξεις αντλούν κοινωνική νομιμοποίηση αλλιώς ο Κανταϊφιας θα ήταν κρεμασμένος ή φευγάτος.
Με παραξήγησες επίσης -αλλά δεν φταις εσύ, εγώ μάλλον το έγραψα πολύ αφοριστικά. ΔΕΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΩ ΤΙΠΟΤΑ ΣΕ ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ. Δεν καταδικάζω λοιπόν ΓΕΝΙΚΑ όσους χτυπούν πεσμένους, καταδικάζω ΑΥΤΟΥΣ που μπουρλότιασαν τον πεσμένο μπάτσο. Και ΣΥΝΗΘΩΣ καταδικάζω τα χτυπήματα των πολλών στους λιγότερους (ή στον έναν) επειδή τα θεωρώ πράξεις αποκτηνωμένου όχλου. Αλλά, ας πούμε, αν αύριο την πέσουν 10 και σακατέψουν τον Χ βασανιστή της Ψ χούντας ο οποίος μόλις έχει αθωωθεί από το δικαστήριο μάλλον δεν θα είμαι κατά. Μπόρεσα να σου δείξω τη θέση μου;
Οι δικαιολογίες του τύπου "μαγαζιά, τουρισμός, πλαστικό δέντρο, Κακλαμάνης" αποτελούν για μένα καθαρή κτηνωδία -δεν τις συζητώ καν. Όπως επίσης και οι απόψεις "η αγορά είναι σε κρίση, δώσε τα λεφτά σου να πάρεις κάτι άχρηστο για να βοηθήσεις τους εμπόρους".
Σαφώς επιλέγουμε στρατηγική δράσης με βάση τις ανάγκες του κινήματος και τη χρονική συγκυρία. Μόνο που δεν βλέπω το κίνημα ρε φίλε -γι΄αυτό αγωνιώ, γκρινιάζω, στραβώνω, μαλακίζομαι, όπως θες πέστο.
Να που μέσω αρχικών αλληλοπαρεξηγήσεων, τελικά βγάλαμε μια άκρη...(Η αλήθεια είναι ότι το πρώτο μου ποστ το διαβάζω και λέω ότι είναι λίγο κάφρικο).
Λοιπόν βλέπεις ότι σε πολλές περιπτώσεις αναγκάζεσαι (και τον εννοώ) να πορευτείς είτε αγνοώντας, είτε αδιαφορώντας και για την έγκριση και για την απλή κατανόηση της κοινωνίας (που προηγείται ούτως ή άλλως). Το έγραψες και μόνος σου για το θέμα Γρηγορόπουλου.
Δεν πρέπει να έχουμε και μεγάλη διαφορά (είμαι 36) αλλά σίγουρα έχουν αλλάξει κάποια πράγματα από την εποχή του Χαλκού (σου) φίλε...
1-Είσαι πολύ τυχερός αν εισέπραξες την κατανόηση του μαγαζάτορα στο ξύλο και τη φάση να λέει βόδια τους μπάτσους. Εγώ σε αντίστοιχη φάση (το 96) έβλεπα τους μαγαζάτορες να λένε εμάς βόδια που κλείναμε το δρόμο και να είναι έτοιμοι να βοηθήσουν τα ΜΑΤ αν χρειαστεί...Σε ζηλεύω πραγματικά.
2-Το πιο σημαντικό. Πλέον δυσκολεύομαι να ξεχωρίσω ποια είναι η κρατούσα άποψη των πολιτών και ποια της εξουσίας. Σε αντίθεση με τα '80s η κρατούσα άποψη των πολιτών είναι η άποψη της εξουσίας. Δεν υπάρχει καμμιά διάθεση αυτενέργειας ούτε καν αυθύπαρκτης σκέψης. Κι αυτή δανεική είναι.
Θα μου πεις κι εσύ τι είσαι ρε μάγκα, ο φωτεινός παντογνώστης που θα μας οδηγήσει στη σωτηρία; Το μόνο που μπορώ να μου πιστώσω (και σε άλλους φυσικά) είναι οι αγαθές και φιλάνθρωπες προθέσεις. Για μένα αυτή είναι η πραγματική διαφορά της πρωτοπορίας. Άρα με ενδιαφέρει η κατανόηση μόνο όσων έχουμε κοινό στόχο. Τι να την κάνω την κατανόηση του ΟΛΜΕτζη που θέλει να προστατεύσει τη βόλεψή του (όχι τυχαίο παράδειγμα από την τελευταία πορεία); Τι να την κάνω τη συμπαράσταση του μαγαζάτορα που έχει δέκα υπαλλήλους "μαύρους" με απειλή απόλυσης; Έχουμε κοινούς στόχους; Όχι.
Ας δούμε λοιπόν πρώτα πόσοι έχουμε πραγματικά κοινούς στόχους και μετά συμφωνούμε και τα κοινά μέσα...
Το γιατί απέτυχαν οι επαναστάσεις (όχι όλες, μη με τρελαίνεις) είναι πράγματι τεράστια κουβέντα που μπορεί να ξεκινήσει από το θολό ιδεολογικό τους πλαίσιο μέχρι απλά στρατηγικά λάθη και αβλεψίες.
Για μένα πάντως πράγματι υπάρχουν σκοποί που αγιάζουν τα μέσα γιατί το λέει η λέξη η ίδια, είναι "μέσα", εργαλεία ρε παιδί μου πώς να το πω. Δεν μπορεί να εξαντλούμε την προβληματική μας σε αυτά, γι' αυτό δεν έχουμε κίνημα αν θες τη γνώμη μου. Είναι άστοχο και χρονοβόρο και θα συμφωνείς υποθέτω ότι χρόνο δεν έχουμε...
ΥΓ. Αν είναι να συνεχίσω να γράφω πρέπει να βρω ένα nick, το ανώνυμος είναι πολύ κοινό...
Δεν τρέχει κάστανο που ήταν λίγο κάφρικο το πρώτο σου σχόλιο (κι εγώ άλλωστε κάπως έτσι απάντησα), αρκεί που βγάζουμε μια άκρη και δεν χάσαμε την ώρα μας τζάμπα.
Κοίτα -δεν είμαστε του εμπορικού κινηματογράφου να κάνουμε τα πάντα για τα εισιτήρια, αλλά σίγουρα, όταν λέμε οτι παλεύουμε για έναν καλύτερο κόσμο θα πρέπει να μπορεί να το καταλάβει κι ο κόσμος αυτό -εκεί στέκομαι εγώ.
1. Έχουμε μια 10ετία διαφορά κι απ΄ότι θυμάμαι μόνο δυο φορές έχω φάει πέσιμο από τον "απλό κόσμο" (επειδή τότε υπήρχαν και οι "αγανακτισμένοι πολίτες", οι μπράβοι του Πασόκ δηλαδή). Μια φορά έφαγα κοροϊδιλίκι όταν περπάταγα για τη νομιμοποίηση της άμβλωσης κι άλλη μια έφαγα κάτι ψιλές έξω από το πρώτο Χημείο από μαγαζάτορες που έκλειναν για Σάββατο.
2. Το πιο σημαντικό όντως. Η κρατούσα άποψη των πολιτών είναι αυτή που πρεσβεύει η εξουσία και μάλιστα (στις μέρες μας) οι πολίτες έχουν μετακινηθεί προς το φασιστικότερο σε σχέση με την εξουσία. Κι αυτό με ενοχλεί, άσε που το θεωρώ ήττα των αληθινών ανθρώπων (δηλαδή όσων οραματίζονται έναν κόσμο χωρίς εξουσία). Νομίζω λοιπόν οτι θα έπρεπε να δείξουμε (να δείξουν, να φανεί) ότι το συμφέρον των πολιτών δεν είναι με την εκάστοτε εξουσιαστική δομή αλλά η εκάστοτε δομή κλέβει με όλους τους τρόπους τους πολίτες. Τους κλέβει τα λεφτά, την εργασία, τη ζωή... Αν όμως τα πράγματα είναι έτσι, το να γίνονται οι αντιεξουσιαστές (δεν θα τα χαλάσουμε στο όνομα) ουρά μιας πορείας δημόσίων υπαλλήλων που φωνάζουν για τους μισθούς τους (για παράδειγμα) δεν μπορώ να δω πώς βοηθάει στη συνειδητοποίηση των πολιτών.
3. Επέτρεψέ μου να σου πω οτι κάνεις ένα λάθος ευκολίας (ή αν θες πρακτικής). Θα πρέπει να ψάξεις για την κατανόηση όλων αλλιώς θα πρέπει να ψαχτείς για όπλα και να στήνεις κόσμο στο απόσπασμα σε μια υποθετική επαναστατική διαδικασία. Θα μου πεις: υπάρχει περίπτωση να εξασφαλίσω τέτοια κατανόηση; Θα σου απαντήσω: πάντα ο αγώνας για έναν καλύτερο κόσμο στηριζόταν στην πραγματοποίηση της ουτοπίας -αλίμονο αν το γυρίσουμε τώρα στον καθαρό πρακτικισμό!
4. Για ψάξτο και πες μου -ποια επανάσταση πέτυχε; Δεν εννοώ φυσικά την ανατροπή του προηγούμενου καθεστώτος, εννοώ την εγκαθίδρυση ενός αληθινά διαφορετικού κοινωνικού μοντέλου. Πού ήταν το πρόβλημα συνήθως; Στο οτι κάποιοι αναλάμβαναν να ενεργούν ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ των υπολοίπων.
5. Συμβιβασμοί. Μεταξύ μας (και κακά τα ψέμματα) θα χάσουμε στο τέλος και θα χάνουμε μέχρι να έρθει η μέρα που θα κερδίσουμε χωρίς να δώσουμε καν μάχη. Γιατί λοιπόν να συμβιβαζόμαστε στο θέμα των μέσων; "Γεννηθήκαμε για να χάνουμε, όχι για να διαπραγματευόμαστε" λέει ο ποιητής ακριβώς από πάνω μας, στο περιθώριο. Με λίγα λόγια είμαι της άποψης (προσωπική, αντιπαραγωγική, φραξιονιστική -όπως θες πες την) οτι ο βασικός μας αγώνας έχει να κάνει με τη διατήρηση της αξιοπρέπειάς μας. Όλα τα άλλα θα έρθουν μετά από αυτό.
Υ.Γ.: Ναι, βάλε κάτι να σε ξεχωρίζω αν συνεχίσεις να γράφεις, επειδή θα σκάσει και κάνας δεύτερος Ανώνυμος και θα χάσω τη μπάλα.
Πρέπει να ομολογήσω ότι το νο.3 σου με προβλημάτισε. Φαντάσου, θεωρούσα τον εαυτό μου υπερβολικά ρομαντικό (πολιτικά πάντα, μη γίνουμε και ρόμπα) μέχρι που διάβασα το "3". Τώρα με έκανες να νιώθω αδίστακτα πραγματιστής...Θέλω χρόνο να το επεξεργαστώ αυτό αν και με μια πρώτη άποψη οι "ατομικιστικές" επιρροές μου μου λένε ότι αυτό που περιγράφεις παραείναι ουτοπία ακόμα και για τα πλέον επαναστατικά δεδομένα. Θα το δω ξανά όμως...
Στο "4" έχουμε θέμα με τον ορισμό "επανάσταση" και τον ορισμό του "πέτυχε". Εντάξει έτσι όπως το βάζεις καμμία δεν πέτυχε. Δεν μπορώ όμως να μην θεωρήσω επιτυχημένη επανάσταση τη Γαλλική ή την Οχτωβριανή (που θα λέγανε και οι Κνίτες). Βέβαια για τα δικά μας δεδομένα εφόσον τα κέντρα αποφάσεων μείνανε ψηλά, θα συμφωνήσω ότι ήταν αποτυχημένες.
Το "5" σου μού άρεσε. Δεν θα μπορούσαν να το γράψω καλύτερα. Η διατήρηση όμως της αξιοπρέπειας μας περνά από μια καθαρά προσωπική ηθική σχεδόν νιτσεικού τύπου, υπεράνω της κοινώς αποδεκτής. Όπως και να το δεις τη ρετσινιά του ελιτισμού δεν τη γλυτώνουμε ρε boy...
Φίλε μου, ο ρομαντισμός δεν είναι κακό πράγμα και ο κακώς εννοούμενος (εγώ ας πούμε μπορεί και να δακρύσω όταν βλέπω το City Slicers) και ο κανονικός ρομαντισμός (του τύπου καταραμένος ήρωας που ξέρει ένα μυστικό και επιλέγει να το πάρει στον τάφο του). Αρκεί να μην τα μπερδεύουμε αυτή με την καθημερινότητα.
Επειδή έχω γεράσει σκέφτομαι οτι δεν υπάρχει λόγος να συμβιβαζόμαστε με κάτι λιγότερο από τα πάντα. Δηλαδή, αφού δεν μας δίνουν τίποτα στην τελική, γιατί να μην τους πηγαίνουμε οριακά;
Πρόσεξε όμως! Είναι ένα πράγμα το τι θέλουμε, κι άλλο πράγμα το τι προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε κάθε μέρα στη ζωή μας. Δηλαδή κι εγώ θέλω να ζήσω σ΄έναν καλύτερο κόσμο αλλά αυτό δεν θα πει οτι μέχρι να έρθει θα αδιαφορώ για το πρόβλημα του διπλανού μου που μπορεί με κάποια δική μου ενέργεια να μειωθεί έστω και λίγο.
Η προσωπική ηθική είναι κοινωνική ηθική, ο νιτσεϊκός υπεράνθρωπος είναι στην αποπάνω κατηγορία του ρομαντισμού -τουτέστιν καλός για μυθιστορήματα, κόμιξ ή ταινίες αλλά όχι για το δρόμο. Να στο πω αλλιώς -εμένα η αξιοπρέπειά μου θίγεται όταν αναγκάζομαι να κοιτάξω αλλού για να μη δω τα παιδιά που ζητιανεύουν στους δρόμους. Η αξιοπρέπειά μου θίγεται όταν μιλάει ο Πρετεντέρης ή ο Καρατζαφέρης, για παράδειγμα. Η αξιοπρέπειά μου θίγεται όταν ο Χ Φράξιας αποφασίζει να σφετεριστεί το όνομά μου για να κηρύξει τη δική δικτατορία την οποία θέλει να την ονομάζει λαϊκή. Απλά παραδείγματα -μπορεί να κάνω και λάθος, μην το ξεχνάς αυτό.
Υ.Γ.: Ελιτιστής ήμουν παλιά, τώρα παίρνω Βοσινάκη που είναι πιο φτηνές.
Δημοσίευση σχολίου
Άσε κάτι για το γκαρσόνι ρε!